نیمه روز خونین دهمزنگ فراموش نخواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۵    ۱۳۹۸/۵/۲ کد خبر: 159538 منبع: پرینت

تظاهرات مدنی و تاریخی عدالت خواهان جنبش روشنایی در دوم اسد سال۱۳۹۵ درکابل، که بانقشه سرکوبگرانه اتمر، معصوم استنکزی و سرقوماندانی اعلا جناب اشرف غنی باکشتن وزخمی نمودن بیش از۵۰۰ نفر به فاجعهء خونین تاریخ افغانستان تبدیل گشت، درحقیقت یکی ازمدنی ترین و صلح آمیز ترین مظاهرهء عدالت طلبانه در جهان محسوب می گردد.

در هیچ تظاهرات مدنی در تاریخ جهان دیده نشده که مظاهره چیان به جای پرتاب سنگ و خشت بسوی نیروهای امنیتی، گل هدیه نماید و به جای شکستن شیشه ای مغازه ها وآسیب زدن به اموال عمومی، بعد از ختم مظاهره به پاک کاری جاده ها بپردازند.

با تاسف و درد که زمام داران فاسد وتمامیت خواه ارگ به جای توجه به خواست مشروع وعدالت طلبانه مردم وحس مسوولیت پزیری درقبال زندگی آنان، در جهت حذف ونابودی شان گام برداشتنه و در بهترین بهار زندگانی شان مظلومانه به کام مرگ فرستادند.

اما درد بزرگتر از خیانت ارگ نشینان برای مردم و حامیان جنبش درداخل وخارج، ازهم پاشیدگی و پراکندگی سران و اعضای فعال جنبش خواهد بود که با نوشتن کتابهای تفرقه آمیز و نشست های پراکنده تحت عنوان جنبش روشنایی در کشورهای مختلف بیشتر منجر به یاس و نا امیدی مردم می گردد.

بنا براین تقاضای ما از سران محترم جنبش روشنایی این است که با حرمت گذاری به خون شهدای دهمزنگ و خانواده های داغدارشان، تلاش صادقانه به خرج دهند تا جنبش بزرگ مدنی-تاریخی مردم خویش را متحد و یگ پارچه حفظ نموده و در تحقق آرمان شهدا که همانا عدالت خواهی و حق طلبی بود بکوشند.
به روح بلند شهدای به خون طپیده ی جنبش روشنایی درود می فرستم..

محمد حسین عزیزی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنبش
مردم
نظرات بینندگان:

>>>   اطلاعات روز به سندی دست یافته که نشان می‌دهد، ستردرستیز وزارت دفاع ملی به تاریخ ۳۱ سرطان ۱۳۹۵، سه روز قبل از تظاهرات ۲ اسد ۱۳۹۵ جنبش روشنایی، عنوانی تمام قطعات و جزوتام‌های اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی مستقر در ولایت کابل، برای «حفاظت از تأسیسات»، «جلوگیری از خشونت» و «کنترل تظاهرات»، دستور احضارات درجه‌یک محاربوی صادر کرده است.
مبتنی بر این سند، راه‌پیمایی جنبش روشنایی از طرف ستردرستیز وزارت دفاع ملی، «تظاهرات غیرقانونی» و «خشونت‌آمیز» شناخته شده است. در این مکتوب حاوی احضارات درجه‌یک محاربوی، ستردرستیز وزارت دفاع ملی، تصریح کرده است که معترضان با دعوت از هواداران‌شان از ولایات همجوار به کابل، در پی راه‌اندازی «تظاهرات و خشونت» هستند و «با عدم رعایت قوانین نافذه‌ کشور» در صددند که «صلح و امنیت مردم کابل را مختل سازند.»
در بخشی از این سند امنیتی، با اطلاق «تعدادی از افراد» به رهبران جنبش روشنایی، از آن‌ها به‌عنوان «افراد و عمال وابسته به کشورهای منطقه» یاده شده که به‌زعم ستردرستیز وزارت دفاع ملی، «ارگان‌های امنیتی شهر کابل» به آن‌ها اجازه نمی‌دهند که «اهداف ضد ملی و ضد مردمی‌ را عملی سازد.»


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است