اتهامات قیصاری علیه جنرال دوستم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۸/۵/۱ کد خبر: 159518 منبع: پرینت

نظام‌الدین قیصاری، از قوماندانان خیزش‌های مردمی در شمال که در ماه سرطان سال‌ گذشته از سوی نیروهای ویژۀ امنیت ملی بازداشت شد، می‌گوید که حالا معاون اول رییس‌جمهور اورا نمی‌گذارد تا به شمال برگردد.

به گزارش طلوع، قیصاری در اینباره گفت: «هر روز چند ساعت با مردم؛ با زنان و مردان، وکیلان و اربابان در تماس استیم. برایم می‌گویند چرا [به شمال] نمیایی؟ من می‌گویم که چنین مشکلی وجود دارد. او [جنرال دوستم] از من ترسیده.»
نظام‌الدین قیصاری، می‌گوید که برای پیوستن به دستۀ انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی گفتگوهایی را انجام داده‌است: «با بعضی دوستان تماس دارم؛ مشخص مذاکره نکردم، تماس دارم. بلی ما را [تیم انتخاباتاتی] دولت ساز حمایه کند؛ دولت ماست. ما هم حمایت می‌کنیم.».
اما، دستۀ انتخاباتی رییس‌جمهوری غنی و ریاست‌جمهوری در این باره چیزی نمی‌گویند.

در همین حال، جنرال دوستم در سخنرانی‌که میان سربازانش گفته‌است: «بعضی‌ها خودرا رهبر می‌گویند؛ [با] پلو خوردن [کسی] رهبر نمی‌شود... شاید [یک نفر] رئیس‌جمهور شود، صدراعظم شود... اما رهبر شده نمی‌تواند. رهبر شدن کار آسان نیست».
همزمان با این، بشیر احمد ته‌ینج، سخن‌گوی حزب جنبش ملی به رهبری جنرال دوستم، می‌گوید که ادعاهای قیصاری بی‌اساس است و هیچ‌کسی مانع رفتن وی به شمال نشده‌است.

آقای ته‌ینج در این باره بیان داشت: «ما هیچ‌گونه ممانعتی برای رهایی او و برای رفتن او به هرنقطۀ افغانستان نداریم، فقط اتهامات بی اساس است و تلاش می‌کنند قیصاری را در این مرحلۀ حساس وسیله قرار بدهند».

نظام‌الدین قیصاری، می‌گوید که روزانه با مردم از بخش‌های گوناگون کشور دیدار می‌کند. وی با شماری از مخالفان سیاسی جنرال دوستم نیز دیدارهایی داشته‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قیصاری
دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   ریاست امنیت ناملی یا شرکت انحصاری پنشیر وردک برای قیصاری تهدید کرده است که اگر با دوستم یکجاشدی فلم های که در ایام توقیفش تهیه کرده اند را نشر میکنیم بنا قیصاری بناچار باید برضد دوستم عمل کند

>>>   اکبر بای و ایشچی و قیصازی هرسه یکجا شدند و میخواهند برضد دوستم کودتا کنند و رهبری ازبک ها را به دست خود بگیرند.
دوستم تکیه گاه خارجی از طرف ترکیه و ازبکستان دارد.
این که تکیه گاه اکبر بای و ایشچی و قیصازی کی خواهد شد،معلوم نیست؟

>>>   بیچاره قیصاری را اشرف غنی ... چطور مغز شوی کرد. حالا ارگ ازبیک را در مقابل ازبیک قرار داده. کسی که در خانه دوستم و از نان دوستم کلان شد حال بر علیه دوستم شده.

>>>   قیساری و طلوع هردو در سدد پیدا کردن پول هستن و هر وقت که کم خرچ میشوند چنین حرف ها را برپا میکنند . این شبکه یعنی طلوع یک شبکه انحصار شده ارگ است که هر چی برش گفته شود نشر میکند اگر چه حقیقت هم نباشد....

>>>   حتما شیطنت بازیهای اشرف غنی کار خود را کرده استکه دربین قیصاری و دوستم اختلاف ایجاد نموده است. این آسان ترین راه برای تضعیف ازبک ها است. ازبک ها مواظب باشند که در دام اختلاف نیافتند و الا نابودی آنان حتمی خواهد بود.

>>>   هر دو بیسواد وفارغ از درد و. غم مردم اند هرکس پول زیاد برایشان داد به آن طرف میلان میکند امید روزی آید که نه قیصاری باشد ونه دوستم متجاوز ،همه این دسته وقماش زود خریده میشوند. و زودفروخته میشوند امید انسانهای همانند دوستم و. قیصاری و. لچک های دیگر از بین روند و. جای شان را جوانان با علم ومعرفت گیرد تا باشد وطن به سوی ترقی و پیشرفت روان گردد
عبدالله ریحان

>>>   چندی قبل این شایعه پخش شده بود که ریاست امنیت ملی بدستور اشرف غنی قوماندان قیصاری و قوماندان علیپور را تطمیع پولی کرده انها را بنفع تیم اشرف غنی بر ضد اقای دوستم و محقق در زمان گمپاین های انتخاباتی از انها کار میگیرد اما امروز همان شایعه به حقیقت مبدل گشته که قوماندان قیصاری این شخص نمک حرام بی پاس شخص ترسو بزدل پول پرست ثابت کرد که شایعه در مورد ان نبوده بلکه یک حقیت بود و دیده شود که در مورد علیپور شایعه باقی میماند و یاانهم به حقیقت تبدیل میگردد زمان ثابت میکند و این هم یک دروغ محض قیصاری است که کلان های قوم و مردم انرا میخواهند اما جنرال دوستم نمیگذارد اگر چنین است پس چرا ترس از رفتن داری خاین خایف است به این دلیل به قیصار رفته نمیتوانید قدرت مردمی قیصاری توسط حمایت جنرال دوست بود نه از خود قیصاری که خود را به دولت تابوت ساز فروخته است و دولت تابوت ساز هم فکر کرده که قدرت مردمی جنرال دوستم را از وی میگیرد هم دولت تابوت ساز و هم قیصاری هردو فریب خوردند .

>>>   شاید قیصاری را در زندان امنیت مانند کیشی نوازش کرده باشند

>>>   خوب شاید این مصداق آن متل است که هرچه کشتی آن درو میکنیُ دوستم نامردانه با داکترنجیب نمګ حرامی کرد و حال میبید که زیردستانش علیه خود او چګونه قدعلم میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است