در مورد عبدالزاق وحیدی عدالت باید اجرا شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۴    ۱۳۹۸/۴/۳۱ کد خبر: 159510 منبع: پرینت

آقای عبدالرزاق وحیدی از سهم هزاره ها در بدل رأی میلیونی به مقام وزارت رسیده بود که در لیاقت ، صداقت ، درجه تحصیل عدم تعصب و تخصص کمتر کسی مانند ایشان در کابینه حکومت وحدت ملی وجود داشت.

ارگ در راستای تکمیل حکومت تک قومی و تصفیه وزرای هزاره عبدالزاق وحیدی را به اساس تهمت ، توطئه و دسیسه از وزارت برکنار و به محکمه معرفی کردند ، از آنجایی که جریان محکمه علنی بود آقای وحیدی سربلندانه از محکمه براات گرفت که این امر موجب خشم حلقه فاسد ارگ نشینان گردید به جای اینکه وحیدی را دوباره به وزارت برگردانند ، عذرخواهی و اعاده حیثیت نمایند دوباره در پی دسیسه افتادند و بار دیگر وحیدی را در یک محکمه ساختگی و غیابی به سه سال زندان محکوم کردند تا اینکه در محکمه استیناف دوباره براات گرفت.

اکنون سوال این است که ارگ در هنگام که وحیدی را از وزارت برکنار و به محکمه معرفی کردند چنان تبلیغات وسیع و گسترده را در سطح ملی و بین‌المللی به راه انداختند که گویا نامبرده منبع فساد بوده و ارگ نشینان با گرفتاری وحیدی مبارزه با فساد را با جدیت دنبال می کنند و با دستگیری وحیدی ریس ارگ در کنفرانس جمع آوری کمک های جهانی به اروپا سفر کرد و برکناری وحیدی را در جلسه به مثابه دست آورد بزرگ دولت خود علیه مبارزه با فساد گسترده تبلیغ کرد .
حالا که وحیدی از همه اتهامات براات گرفته است ، اما از وزارت برکنار شده ، از صنف درسی با بسیار خشونت و اهانت دستگیر و با تانک هاموی در زندان انتقال گردیده ، مدت صد روز را در زندان سپری کرده است ، پس چه کسی جوابده این همه رنج و عذاب در حق وحیدی است ؟ و چه کسی باید جبران خسارت های مادی و معنوی را برای آقای وحیدی بپردازد؟

آقای وحیدی وزیر کابینه و یک شخصیت سیاسی بوده که در معرض دسیسه ، توطئه و تهمت قرار گرفته و چندین بار از محکمه براات گرفته است ، حق قانونی و حقوقی دارد که اعاده حیثیت و جبران خسارت شود ، لذا باید در محکمه داخلی و بین المللی علیه ارگ برای اعاده حیثیت و جبران خسارت اقامه دعوی نماید و با اخذ وکلای مجرب این موضوع را تعقیب نماید و در تمام جهان این یک امر معمولی و قانونی است ، مردم ، جامعه مدنی و ارگانهای آزاد حقوقی لازم است که آقای وحیدی را در این زمینه همیاری ، همنوایی و پشتبانی کنند.

لازم به تذکر است که باید آقای وحیدی هوشیار باشد که ارگ نشینان آزادی را به تسلیمی تبدیل نه نمایند ، چون ارگ نشینان در تبدیل شخصیت ها به ابزار و خلع مهارت شخصیت ها تجربه کافی دارند ، نشود که آزادی وحیدی را یک دسیسه دگر ساخته و در راستای کمپین انتخاباتی از وجود وحیدی استفاده نمایند ، زیرا وحیدی به سمبول مقاومت مبارزه برای عدالت خواهی و ضد تبعیض برای مردم تبدیل شده است و اکثریت مردم از ایشان در این مبارزه پشتبانی کرده است پس نباید آزادی وحیدی مبدأ یک دسیسه دگر برای ارگ نشینان گردد.

هزاره ها هم باید بدانند که تحقیر و توهین وحیدی به معنای توهین و تحقیر تمام هزاره ها است و ارگ تمام وزرای هزاره تبار را تصفیه کرد و در این اواخر چند نفر از هزاره های لیلام شده را در مشاوردانی سرور دانش انداخته اند که این تکرار بزرگترین تحقیر و توهین در حق هزاره ها است و قبول ذلت پذیری دیگری است که هزاره ها حق ندارند که در دیگر ارگانهای حکومتی جای داشته باشند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحیدی
عدالت
نظرات بینندگان:

>>>   حسین علی! دزدان را هزاره نگو! بد است! بد هرکه باشد بد است!

>>>   وقتی شرف استقلال طلبی نداشته هرچیز که داشتwه باشی درخدمت دشمن است . عقل کل!
....

>>>   وحیدی به هیچ وجه قیصاری نیست که شرف و وجدان خود را در مقابل وعده و وعید های بی ارزش به معامله بگیرد این دسیسه و زندانی ساختن وحیدی ، اعتبار و حیثیت وحیدی را صد چندان ساخت و روی سیاهی به کسانی نصیب کرد که این دسیسه را براه انداخته بود.
گر محک تجربه آید به میان
تا سیاه روی شود هر که دروغش باشد.

>>>   تاجائیکه از یک منبع موثق معلومات بدست اورده ام منبعد اقای وحیدی شامل تکت انتخاباتی اشرف غنی است وخودشان درمحافل ازین مسئله یاداوری کرده وانرا تائید کرده است
حسین علی از دشت برچی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است