معاون رییس جمهوری تنها حق انتخاب مشاور دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۶    ۱۳۹۸/۴/۲۹ کد خبر: 159490 منبع: پرینت

معاون رییس جمهوری از دیرزمان به این طرف، مشغول جلب و جذب مشاور، دستیار، منشی، دفتردار و کتابچه دار است، و در این مسیر با شتاب بسیار قدم برمی دارد و مشاوریت هیچ تفنگ دار، چپن دار و لنگی داری را فروگذار نمی کند. اما آیا صلاحیت یک معاون رییس جمهوری، فقط به گرفتن مشاور و دستیار و دفتر دار ختم و خلاصه می شود، و یا اینکه صلاحیت های دیگری هم دارد که اگر دارد چرا از این صلاحیت ها استفاده نمی کند؟

آیا کسانی را که سرور دانش بعنوان مشاور آن هم در روزهای پیش از انتخابات و صرف برای چند روز کمپاین برمی گزیند؟ شایستگی و ظرفیت کارهای دیگر، مقام های دیگر و پست های دیگری را که مطابق شان شان باشد ندارند؟ تعدادی از این مشاورین بی سواد اند، ولی بعض شان درس خوانده اند و مدرک های بالا دارند و مگر نمی شود از این ها در پست های دیگر کار گرفت که حتی در روزهای کمپاین هم با آقای دانش همراه و همکار باشند؟

از جمع مشاورین برگزیده دانش تعدادی استادان دانشگاه هستند و توانایی زیاد برای کارهای کلان تر دارند، آیا نمی شود این ها را بعضا وزیر و معین و رییس بخش ها مقرر کرد همچنان از میان این لشکر مشاور کسانی پیدا نمی شوند که شایستگی احراز مقام ولایت ولسوالی و شهرداری و... پست های دولتی را داشته باشند؟

یک والی یا ولسوال یا شهردار بهتر از یک مشاور می تواند به نفع دانش و تیم اش کار و فعالیت کند و بیشتر از تصور دانش به درد کار کمپاینی اش بخورد، ولی گویا معاون رییس جمهوری از انجام این کارهاسخت ناتوان است و از مقام بالا صلاحیت این کارها برایش داده نشده است.
سقوط دانش را به گودال سیاست جنگولک بازی تا این حد من تصور نمی کردم، واقعا چه سقوط خفت باری را اکنون تماشا می کنیم! سقوط آزاد سروردانش در قعر ابتذال و فرومایگی سیاسی واقعا تماشایی و دیدنی است.

معاون باید به رییس اش بگوید که چندتا هزاره، والی، ولسوال، قومندان فرقه و قول اردو، رییس، معین و وزیر است که دیگر هیچ هزاره ای نباید به این پست ها استخدام شود. مگر استعداد هزاره بالاتر از مشاوریت و دستیاری نیست، و مگر غیر از صدارت و دفتر معاون رییس جمهوری جای دیگری برای هزاره ها وجود ندارد؟
تحقیر کردن هزاره ها آن هم توسط یک هزاره بیش از این قابل تحمل و تصور نیست و دانش نباید بیش از این با اعصاب مردم بازی کند.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانش
مشاور
نظرات بینندگان:

>>>   همین هم غنیمت است دوستم که معاون اول است حتی صلاحیت مشاورگرفتن هم ندارد !

>>>   مقرری های بی صلاحیت چه سودی میبخشد.
وقتی سرور دانش در مقام معاون هیچ صلاحیت اجرایی ندارد وزیر شدن و امثالهم چه صلاحیتی خواهد داشت.
مگر پیش چشم ما استاد بزرگوار مان داکتر صاحب خواجه عمری مثال زنده اش نیست
در این کشور سیستم نیست بلکه فرد محوری و اوغان سالاری است

>>>   برادر عزیز راست گفتی خدا این بیشرمانه خدا زده یک لکه ننگ هست این نه لیم نه پتره

>>>   دانش يك آدم بلي گوي، ذليل و بيچاره است. در غير آن هرگز كلمرغ اورا معاون خود نميساخت. غني راي هزاره ها را ميخواهد و بعدن يك سمبول بلي گوي. تمام پستي ها و بيعدالتي ها از همچو اشخاص ذليل بالآي مليت شان ميكند. سهميه بندي كانكور از طريق خواجه عمري يك مثالش است.

>>>   هرکه به غنی و تیمش رای بدهد آدم نیست چون آدم فهم و شعور دارد و فهم شعور مانع رای دادن به غنی میشود.
به کی باید رای داد؟
به هر کس دیگری جز غنی چون غنی همه کشور در قمار قدرت یک دو زده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است