این نامه را به عباس استانکزی بدهید...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۸/۴/۲۹ کد خبر: 159480 منبع: پرینت

«شما به امریکایی‌ها نزدیک‌تر هستید!»
این نامه را به آقای عباس استانکزی رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی طالبان بدهید.
نبرد شما بر ضد امریکا پایه‌ی استراتژیک طالبان را لرزان می‌سازد. یک نگاه مختصر به جنگ سرد و جنگ‌های چیریکی ناشی از آن، نشان‌گر این‌است که امریکا هماره حامی شما بوده است.

پایه‌های اصلی فکر و ایدیالوژی شما را امریکایی‌ها و اروپایی‌ها تقویت کرده‌اند. دولت‌هایی‌که سال‌ها رهبران و ایدیالوگ‌های شما را در خود جا دادند، دوستان و هم‌پیمانان استراتژیک غرب هستند. آیا شما لحظه‌ای امارت‌ها و شیخ‌نشینان عربی را که در راس آن‌ها سعودی قرار دارد، بدون حمایت و نقش کلیدی امریکا و اروپا تصویر می‌توانید.

به باور من از دید استراتژیک هم‌پیمانی شما با امریکا نسبت به شراکت سیاسی دولت افغانستان با امریکایی‌ها بیش‌تر و گسترده‌تر است. اصلا‌ تقویت و حمایت دولت مرکزی افغانستان توسط امریکایی‌ها، به نفع امریکایی‌ها نیست. این ژیوپولیتک که امریکایی‌ها در آن سرمایه‌گذاری می‌کند، حیاط و کمین دیگران است که نه به امریکا و نه به دولت افغانستان تعلق دارد.

هر قدری‌که امریکایی‌ها در این جغرافیا سرمایه گذارند، به همان پیمانه به نفع روس‌ها تمام می‌شود. به باور من، جدال طالبان در دراز مدت با امریکا، یک خطای راهبردی است. امریکا به طالبان و طالبان به امریکا نیاز دارد. کافی‌است به ساختار سیاسی و نظامی پاکستان نظری افگنید و جایگاه خود و امریکا را در آن دریابید. و یا همین ملا برادر را دوسال پیش تصور کنید. در کجا به‌سر می‌برد. در سلول‌های ISI. اما حالا در کنار خلیل‌زاد و کابلوف عکس‌های سیاسی می‌گیرد. ببینید امریکا در مذاکره با شما، طالبان را هویت سیاسی می‌دهد. هویت سیاسی شما مانند شبه دولت است.

امریکا هیچ‌گاهی به سان دولت، با شورشیان مستقیماَ مذاکره نکرده است. آیا شما معنای این کار را درک کرده‌اید. این‌که روسیه به شما دل بسته‌است را به چه معنا تفسیر می‌کنید. معنای این کار در نگاه دراز مدت امریکایی‌ها به شما است. روسیه می‌خواهد شما ژیوپولیتیک افغانستان را بیش‌تر مطالعه کنید. این‌را هر تحلیل‌گر حرفه‌ای می‌داند که جنگ شما با دولت افغانستان بر ضرر روسیه نه، بل به نفع آن‌است. زیرا نگاه ژیواستراتژیک روسیه در منطقه‌ی ما مشروعیت پیدا می‌کند. در واقع شما با این کار هیچ شعار میهن‌پرستانه و یا ناسیونالیستی را دنبال نمی‌کنید. شما فقط بازیچه‌ی دست ابر قدرت‌ها می‌شوید. حالا شما انتحاری می‌فرستید تا انسان‌های فقیر، سربازان خسته و افسران پریشان کشته‌ شوند. مگر با این کار دولت ضعیف می‌شود؟ هرگز نه! تا زمانی‌که ماشین جنگ فعال است، شما می‌کشید و کشته می‌شوید. نه شما تضعیف می‌شوید و نه دولت! زیرا شما و دولت سازندگان این ماشین نیستید، تنها بازیگران آن هستید. از این‌رو مرگ، مرگ و مرگ به بار می‌آورید تا که به شما نیاز دارند. این رمز پیروزی شما نیست. در درازمدت این مسیر شکست شما است.

یگانه حربه‌ایکه امریکایی‌ها برای بقای خود در منطقه‌ی ما به کار دارند، «فکر» است. شما یک فکر هستید. فکری‌که پاکستان را ساخته است. پس به نظرم برای فکر تان با امریکایی‌ها مذاکره کنید و زمینه را برای پایان انسان‌کشی فراهم سازید. آن‌گاه می‌توانید یکی از ابرقدرت‌ها را برای استفاده از فکر تان که در کشور فقیر و عقب‌مانده‌ی ما خریداران زیاد دارد به هم‌کاری دراز مدت فراخوانید. این کار سبب می‌شود که کودکان آرام‌تر بخوابند.

دکتر ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ستیز
استانکزی
نظرات بینندگان:

>>>   این نامه رابه زاغ خیل وال بده تا اوبه استانکزی بدهد ، آسان

>>>   بدون حمایت آمریکا و دیگر همپیمانان او اصلا قوام طالبان امکان ندارد. این تشکیلات و این همه امکانات و مهمات نظامی بدون شک از سوی آمریکادر اختیار آنان قرار می گیرد. اگر آنان کمکها و حمایت خود را از طالبان قطع کنند طالبان یک ماه نمی توانند به زندگی سیاسی خودادامه بدهند. امروز همه چیز روشن و آشکار است که آمریکا طالبان را در بغل خود دارد و نمی گذار از بین بروند. طالبان دارند با آمریکا مذاکره دوستانه دارند اما در افغانستان مردم بی گناه را به خاک و خون می کشند. همین قضیه در باره داعش نیز صدق می کند. تمام گروهای تروریستی و آدم کش از سوی آمریکا حمایت شده و آنان را به جان مسلمانان انداخته تا هم اسلام را بدنام ساخته و هم مسلمانان با این روش توسط خود شان تضعیف و یا از بین ببرند. طالبان را از آغاز هم سی آی ای آمریکا توسط آی ای آی پاکستان به وجود آورد و آن را برای عملی کردن نقشه های بعدی خود وارد افغانستان کرد تا به بهانه از بیت بردن طالبان وارد افغانستان شوند و امروز نتجه ورود نیروهای آمریکایی نه تنها از بین رفتن طالبان نیست بلکه از گذشته هم قوی تر شده و باز فاز دیگری از نقشه های خود را توسط طالبان اجرا می کنند.

>>>   آقای ستیز
طالب یک وسیله است
چیزی که ندارد تفکر و عقل است
جسمی است که سرش پاکستانی است
این مذاکرات همان مذاکرات ژنو است با همان نتایج

>>>   اقاي ملك ستيز ! فلاني زي درين صفحات فقرا نمياييد تا حرف مردم خسته و فقير را بشنود او در فكر پلو و چلو خود است با فلاني زاد و فلاني خان. اين اولاد غريب و فقير است كه در هردو طرف جان ميدهد. هر فلاني زي و فلاني خان كه در افغانستان در راس يك گروه و يا راس دولت قرار گرفت در فكر شخصي خود بود نه وطن و مردم

>>>   بسيار عالي نوشتيد. واقعيت را گفتيد.

>>>   شما با امریکاییها نزدیک هستید!!!!!!!!!!!!!!!!!۱
تما مجاهد نزدیکترین دوست پاکستان وامریکا وباندش است!

>>>   قلم شماتواناورسا باد ستیزعزیز- خداوند شما راعمر طویل دهد- چشم براه دُرفشانی های بیشتر شما ییم

>>>   قلم تان رسا باد آقاي ملكستيز ،اوغان با فرهنگ انتقاد بلديد ندارند خدا كند با نظريات شان آزرده نشويد

>>>   کسی که تا حال هم به امریکا و شرکای آن دل می بندد به یقین از گمراه هم بد تر است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است