چهار عضو ارکستر زهره در اسلواکی مفقود شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۵    ۱۳۹۸/۴/۲۹ کد خبر: 159475 منبع: پرینت

بی بی سی به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد که چهار نفر از اعضای ارکستر زهره، گروه موسیقی دختران افغانستان، پس از شرکت در یک جشنواره موسیقی از محل اقامت‌شان در یک هتل در یکی از شهرهای اسلواکی مفقود شده‌اند.

این خبرگزاری گفته است این گروه موسیقی در ۱۳ جولای (ژوئیه) در جشنواره "پوهودا" در شهر غربی ترنچین در نزدیکی مرز جمهوری چک در یک کنسرت شرکت کرده بودند. این خبرگزاری افزوده که ۴ نفر از اعضای این گروه در ۱۴ ژوئیه از محل اقامت‌شان مفقود شده‌اند.

احمد ناصر سرمست، بنیانگذار انستیتوی ملی موسیقی افغانستان و ارکستر زهره به بی‌بی‌سی گفت که: "هنوز در موقعیتی قرار ندارم که در این مورد چیزی بگویم. هنوز گروه به کابل نرسیده‌ است."
پولیس اسلواکی در جستجوی اعضای مفقود شده این گروه موسیقی است.
پولیس اسلواکی گفته است که اعضای این ارکستر پس از شرکت در جشنواره به هتل برگشته بودند اما صبح روز بعد، چند نفر از اعضای این گروه مفقود شدند.
رسانه‌های محلی اسلواکی گزارش داده‌اند که یکی از این دختران خویشاوندانی در آلمان دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گروه زهره
موسیقی
نظرات بینندگان:

>>>   افغانها هیچ وقت راست نیستند به خیانت اغشته اند آنها گریخته اند تا پناهنده شوند بحای شان اقای سر مست را گروگان بگیرند تا دوباره ازین سوسول بازی ها بنام ارکستر زهره نکند

>>>   در زمان ظاهر شاه و داود خان در منطقه صنعتی پلچرخی،یک فابریکه شراب سازی بنام فابریکه شراب سازی پلچرخی موجود بود که شراب بی کیفیت می ساخت و در خریطه های پلاستیکی در بازار عرضه میکرد و قیمت آن ارزان بود و شرابی های غریب و بی پیسه که زور شان به ویسکی و ودکا و کنیاک و دیگر انواع شراب های انگلیسی و امریکایی و روسی نمیرسید،از همین شراب خربطه یی پلچرخی استفاده میکردند.
درین جمله دو رفیق جانی جانی و هم پیک بودند که اکثر اوقات در هوتل خیبر از همین شراب پلچزخی مینوشیدند که عبارت بودند از نور محمد تره کی رهبر انقلاب ثور و استاد اول میر خواننده رادیو افغانستان که خواندن (دا زما زیبا وطن ) را خوانده است.
بعد از انقلاب تره کی به پاس رفاقت و هم پیک بودن استاد اول میر،به مسؤلین هوتا خیبر وظیفه سپرد که منبعد هر وقتی که استاد اول میر به هوتل می آید،برایش هر رقم شرابی که میخورد،بدهید،پول اش را من میدهم.
تره کی استاد اول میر را در جمله دیگر هنرمندان،له چکوسلواکیا وقت که از جمله کشور های پیمان وارسا و طرفدار شوروی بود،غرض کتسرت فرستاد.
او درین کنسرت خواندن دا زمونژ زیبا وطن را خواند،اما یک نفر چکوسلواکی،چندین مرتبه همین خواندن را فروایش داد که از سر بخواند.
آخر از او پرسیدند که چرا همین یک خواندن را چند مرتبه فرمایش میدهی؟
او در جواب گفت که من منحیث توریست به افغانستان رفته ام.هر وقتی که این خواندن را استاد اول میر میخواند،مرا به یاد دریای کابل می اندازد که چگونه مردم در عدم موجودیت تشناب های عمومی،ازین دریا منحیث تشناب استفاده میکنند و به این دریا زیبایی خاص میدهند.
حالا فکر میکنم که این ارکستر دختران،همین خواندن استاد اول میر را باز نواخته اند و آن مرد توریست چکوسلواکی که حالا شاید پیر شده باشد،آنها را ربوده است ،تا این خواندن را در خانه اش برایش بنوازند ،تا یاد خاطرات دریای کابل اش زنده شود.

>>>   جای تعجب و نگرانی نیست. این کشور به حدی خسته کن و دلگیر شده که حتا ما را کسی تا پشاور هم ببرد درخواست پناهنده گی میکنیم
م مشتاق

>>>   آیا کسی به خصوص دست اندر کاران مکتب موسیقی به این دختران هم تجاوز جنسی کرده اند که آنان مجبور به فرار شده اند؟
راز محمد

>>>   مفقود نشده، بل که خود رو مفقود کرده اند تا به یه زمان خاص بتونن پناهنده بشن، و با آمدن طالبان کرام چجوری آنها توان برنامه ریزی برای کنسرت آینده رو خواهند داشت؟ باید همه در خواست پناهندگی بدهن که این اول و آخر کنسرت ایشون خواهد بود، بعد از این جنابان طالب در افغانستان حکومت خواهند کرد که با هیچ چیزی رو که در افغانستان جریان دارد برای ایشون فابل قبول نیست، آنها تنها خودشونه قبول دارند ،بل که جامعه جهانی که چه، سازمان ملل متحد و... که هیچ ،حتی از زن که زاده شده اند
رو قبول ندارند، تنها به گوش شون شریعت خورده و آنون هم الکی، به باور خودشون هم باور ندارند و صرف گوش به فرمان اند، و آنون اتاق فکری که هر چه بخواد همان می‌شود، منتظر خبر بدی در آینده باشید خدا عاقبت مردم افغانستان رو بخیر کند ،باید همه در دست هم داده متحد با دشمن بشریت جنگید،( همه سر به تن، تن به کشتن دهیم بی از آنکه کشور به دشمن بدهم) یادی خرد بکنم نام آنون رو گرامی داشت.

>>>   کار کار خانم پوپلزی است
این دختران به مجرد رسیدن به آلمان شاید بالای آقای سرمست یا کسانی دیگر اتهام های پوپلزییببندند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است