رییس و کمیشنران کمیسیون حقوق بشر معرفی شدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۸    ۱۳۹۸/۴/۲۷ کد خبر: 159468 منبع: پرینت

اشرف غنی طی حکمی رییس و اعضای اصلی کمیسیون حقوق بشر افغانستان را تبدیل کرد.
خانم شهزاد اکبر به عوض سیما سمر به حیث رییس جدید کمیسیون حقوق بشر افغانستان تعیین شد.

اسدالله یوسفی، بنفشه یعقوبی، محمد ایوب یوسفزی، سید احسان خلیق، شبنم صالحی، شکرالله مشکور، محمد نعیم نظری و راضیه صیاد به‌ عنوان کمشنران جدید این کمیسیون مقر شدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حقوق بشر
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   شهرزاد اکبر به جای سیما سمر، به حیث رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گماشته شد.
سیما سمربعد از هجده سال بر کنار شد.
سیما سمر دوره ماموریتش در خدمت غرب را سپری کرد، دیگر حالت وسیستم روحی وی به دستگاه کشور های مستغربه در خور تقدیر نیست. حالا دختِ نو جوانی کارا از طرف کشور های غربی در این سمت استخدام شده است تا خوبتر وبهتر در خدمت شان بوده بخاطر اهداف مرموز واغراض پنهانی شان کارا تمام شود.
بانو شهرزاد وسیما سمر تحصیل کرده ای یک مکتب فکری هستند به هیج صورت روند حقوق بشری در این کشور تغییر نخواهد کرد وسیستم حق شهر وندی ومدنی به نفع تیپ های دعوتگر واسلامی پیچیده تر خواهدشد. اگر چند سیما سمر از چهره پرتاب شده بشقاب پرنده ای غرب از دور اول حکومت کرزی ووی کسی است یک روز با اشرف غنی طيارة حامل شان در میدان هوایی کابل نشست کرده بود اما چونکه وی مسن تر شده دیگر کارا بر غرب ومتحدینش نیست اما به هیج صورت بگروند آن در جامعه تغییر نمی کندوشاید در کنار دخت هم مفکوره اش سوار یک کشتی شوند.
رحمت الله فطرت

>>>   دکتر سیما سمر بعد از مدت زمانی زیاد از ریاست حقوق بشر افغانستان کنار رفت و سمت خودرا به خانم شهرزاد اکبر سپرد. سیما سمر یکی از موفق ترین چهره و درشت ترین چهره حقوق بشری در افغانستان و جهان است‌. او معتبر ترین تقدیر نامه و جایزه‌های مهم بین المللی را از آن خود کرده است. دکتر سیما در شرایط بسیار دشوار؛ وقتی که جنگ سالاران و جنایت کاران و ناقضان حقوق بشر در سمت های مهم حکومتی تکیه زده بودند مسولیت حقوق بشر را بعهده داشت. بدون شک کارنامه سیما سمر به عنوان رئیس حقوق بشر نیز خالی از نقد نیست. اما کارنامه بشر دوستانه او را هیچ کسی نمی تواند انکار کند و یا هم آنرا دست کم بگیرد. از وی میراث گرانبهای بجا مانده و خواهند ماند. با جرات ادعا کرده می‌توانم هیچ شخصی در تاریخ افغانستان به اندازه او مکتب، آشیانه و شفاخانه نساخته است. نام وی به عنوان "مادر مکتب ساز" در تاریخ افغانستان ماندگار خواهد ماند. او اطفال، زنان و مردان زیادی را از مرگ نجات داد، او به هزاران شهروند افغانستان زمینه تعلیم فراهم ساخت، او سرنوشت صدها اطفال یتیم و بی سرپرست را به افق درخشان نوید بخشید و گره زد. خوشحالم که پس از این خانم اکبر مسولیت حقوق بشر افغانستان را به عهده دارد. او جایگزین مناسب به نظر میرسد. امیدوارم که جای خالی سیما سمر را پر کند و این مسوولیت مهم را بخوبی پیش ببرد. برای خانم اکبر موفقیت زیاد آرزو دارم.

>>>   حتمن خانم ها از فیلتر مشاور بندی ارگ گذشته اند و آقایان هم از سلیقه های دوست می بی بهره نمانده اند.
کدام حقوق بشر
در یخ نوشتند و در آفتاب گذاشتند
سیما ثمر گل چید و این دیگرش دسته کند
شرم باد بر غربیان و نوکران بی خاصیت و چلو صفت شان

>>>   باز هم غربیهایکی از تربیت شده های خود را بر مردم افغانستان تحمیل کرد تا برای اهدف غربیها کار کند.

>>>   شرم با به حقوق بشر این دشمن سرسخت ملت افغانستان .
خاکسار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است