شهرزاد اکبر بجای سیما سمر رییس حقوق بشر شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۶    ۱۳۹۸/۴/۲۷ کد خبر: 159458 منبع: پرینت

شهرزاد اکبر بجای سیما سمر به عنوان رییس کمیسیون حقوق بشر افغانستان منصوب شد.

شهرزاد اکبر در سال ۱۹۸۷ میلادی در ولایت جوزجان متولد شده و سپس راهی بریتانیا شده است. وی تحصیلاتش را در دانشگاه آکسفورد انگلستان به پایان رسانیده است.

بانو اکبر در سمت‌های مختلف در ادارات دولتی و موسسات غیر دولتی کار کرده و قبل از این در پستهای معاونیت شورای امنیت و مشاور ارشد رییس جمهور در امور شوراها ایفای وظیفه کرده است.

سیما سمر پس از هیجده سال ریاست کمیسیون حقوق بشر افغانستان بدون دستاورد خاصی با دستور اشرف غنی برکنار شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهرزاد اکبر
سیما سمر
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا دست آوردی نداشت خوب کارشد

>>>   با دستور آمد و با دستور رفت
همان فعالیت های بشری اش هزار مرتبه از این پست بی خاصیت بهتر بود.

>>>   بخاطر تأمین حقوق بشر در افغانستان،اولاً باید حقوق بشر تعریف شود که شامل کدام شاخص ها است؟
ثانیاً این شاخص ها مورد بررسی قرار بگیرند که مردم افغانستان از کدام یک ازین شاخص ها بهره کند هستند.
ثانیاً شاخص هایی که مردم از آن بهره مند نیستند،کدام ها اند؟
دلایل عدم دسترسی مردم بع این شاخص های حقوق بشر چیست؟
اگر به شرایط دینی و مذهبی و کلتوزی جامعه ارتباط میگیرد،راه های بیرون رفت از آنها چیست و مسؤلین ادارات کلتوری و فرهنگی و مذهبی در جامعه.چه راه هایی را غرض دسترسی مردم به این شاخص های حقوقی شان در نظر بگیرند و چه راه هایی سنجیده شود؟
اگر احیاناً این شاخص های حقوقی بشر در افغانستان،مطابق کلتور ثدعنعمات ودرسم و رواج ها نباشد،اقلاً بدست آوردن،حد اقل این حقوق ها،از چه راه هایی صورت گیرد که آهسته ،آهسته مردم به مرور زمان،تن به این حقوق بشر در افغانستان بدهند؟

>>>   گلیم هزاره از همه ادارات و ارگان ها جمع شد، بخیر. حالا آقای خلیلی و محقق مانده که خانه نشین بشن و برای همیشه بیارامند و بخسبند.

>>>   غنی گک درین اخر عمر اش دست به تبدیلی ها و تقرری های خلاف قانون زده در حالیکه از اول جوزای سالجاری نه خودش و نه فرمانهایش از دید قانون و یا سند توافقی که بین غنی و عبدالله بکمک جانکیری امضاء گردیده بود و حکومت وحدت ملی شکل گرفت کدام اعتبار و حیثیت را ندارد اما اشرف غنی با دیده درایی و خم چشمی همیشگی اش به هیچ چیز اتنا نکرده مانند زمان حکومت ترهگی که فرمانهای تره کی را شباهت به لدوی کون خر در کارتون کشیده بودند این فرمان های غنی مشابه به فرمان های ترهکی از گنده گی و بوی ان مردم را دلبد کرده است باساس همچو فرمانها یک قومگرای خاین منافق مفسد ضد مردم فارسی زبان را بحیث والی بغلان تعین و مقرر کرده و اولین کار اش برداشتن فتوح قهرمان ملی کشور که در قانون اساسی از ان نامبرده شده از سر دروازه ولایت برداشته است غنی بدیگران میگوید قانون اساسی را احترام گذارید و به ان عمل کنید اما از والی گک شیان صفت خود چرا چنین توقع را نمیکند که احترام به قانون اساسی را نکرده در هر صدور فرمان غنی یک بوی و کندیده گی و تفرق و نفاق قومی دیده شده کور خود بینای مردم .

>>>   شهرزاد اکبر به جای سیما سمر، به حیث رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گماشته شد.
سیما سمربعد از هجده سال بر کنار شد.
سیما سمر دوره ماموریتش در خدمت غرب را سپری کرد، دیگر حالت وسیستم روحی وی به دستگاه کشور های مستغربه در خور تقدیر نیست. حالا دختِ نو جوانی کارا از طرف کشور های غربی در این سمت استخدام شده است تا خوبتر وبهتر در خدمت شان بوده بخاطر اهداف مرموز واغراض پنهانی شان کارا تمام شود.
بانو شهرزاد وسیما سمر تحصیل کرده ای یک مکتب فکری هستند به هیج صورت روند حقوق بشری در این کشور تغییر نخواهد کرد وسیستم حق شهر وندی ومدنی به نفع تیپ های دعوتگر واسلامی پیچیده تر خواهدشد. اگر چند سیما سمر از چهره پرتاب شده بشقاب پرنده ای غرب از دور اول حکومت کرزی ووی کسی است یک روز با اشرف غنی طيارة حامل شان در میدان هوایی کابل نشست کرده بود اما چونکه وی مسن تر شده دیگر کارا بر غرب ومتحدینش نیست اما به هیج صورت بگروند آن در جامعه تغییر نمی کندوشاید در کنار دخت هم مفکوره اش سوار یک کشتی شوند.
رحمت الله فطرت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است