امرالله؛ زوال فراست و دیگردیسی شخصیت
امرالله صالح در کنار اشرف‌غنی، کسی است که با فهم تجربی از اعمال سیاست حذف و سیاست انحصار و تمامیت‌خواهی توسط غنی، لاف تعهد و باورمندی به مشروعیت و حاکمیت قانون را سربالا تف می‌کند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۸/۴/۲۵ کد خبر: 159442 منبع: پرینت

از 2014 که حساب کنیم، امرالله صالح در کنار عبدالله عبدالله، قربانی کودتای تقلب است. قربانی سودای هژمونیک در متن منازعه‌ی تاریخی قدرت. قربانی‌ تاراج اراده سیاسی. قربانی توطیه‌ای "انتخابات گوسفندی" علیه اراده‌سیاسی مردم. قربانی نقض مشروعیت و نقض قانون‌اساسی است.

اما، امرالله صالح در کنار اشرف‌غنی، کسی است که با فهم تجربی از اعمال سیاست حذف و سیاست انحصار و تمامیت‌خواهی توسط غنی، لاف تعهد و باورمندی به مشروعیت و حاکمیت قانون را سربالا تف می‌کند.

امرالله خان روی صفحه‌ای فیس‌بوک اش نوشته است:
"انتخابات قلب مشروعیت در نظام جمهوریت است. رایدهی حیثیت خون در رگهای دموکراسی و جمهوریت را دارد. مردم شریانهای اساسی نظام جمهوری اند. پس برای تپش قلب جمهوریت در انتخابات اشتراک نمایید و عنصر بی پروا و بیکاره ی جامعه نباشید. انشاالله".

حالا، اگر امرالله خان معنای گپ اش را می‌داند، چگونه می‌تواند در حالی که کنار یک خودکامه ای نامشروع ایستاده است، در کمال بی‌شرمی به دیگران بگوید "عنصر بی پروا و بی کاره ی جامعه نباشید"؟

مگر اشرف‌غنی با مشروعیت قابل جمع است؟ مگر روایت و چشم‌انداز سیاسی اشرف‌غنی با مشروعیت، با رای و اراده سیاسی مردم، قابل جمع می‌باشد؟
اگر آری، انتظار دارم امرالله صالح شهامت بخرج داده و توضیح بدهد که چطور و چگونه اشرف‌غنی با مشروعیت و حکومت مبتنی بر اراده‌سیاسی مردم و حاکمیت قانون، قابل جمع است.

اگر چنین شهامتی در خودت نمی‌بیند، گپ من به امرالله خان این است که بیشتر از این سربالا تف کند. کمی سر در گریان ببرد. بادا که مفهوم "بیکارگی و بی پرواری" در قبال سرنوشت‌سیاسی مردم را درست تر بفهمد و دقیق تر بکار ببرد.

چه، اشرف‌غنی همان فاشیست تمامیت‌خواه و همان خودکامه ای نامشروع می‌باشد که تمام عمر سیاسی اش را برای ابقای سلطه‌ی قومی_تباری در افغانستان، صرف کرده است. اشرف‌غنی تغییر نکرده و اصلاح پذیر نیست. این امرالله صالح است که دچار دیگردیسی شخصیت و زوال شعور سیاسی شده است.

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
غنی
آشنا
نظرات بینندگان:

>>>   اقای اشنا!این تنها امراله صالح نیست٫بلکه ازین قماش گودیگک های لشمک وبیسوادزیاد است که خارجیهاانهارا رشدداده وگویاازانها شخصیت ساخته اند.
عاقل

>>>   اقای اشنا بیچاره در 5 سال حکومت وحدت ملی بی نهایت کوشش کرد که کدام مقام و چوکی حکومتی را از ان خود کند تا جائیکه تمام دروازه های مقامات حکومتی را دقلباب کرد ولی متاسفانه بنابر نظریات فاشیستی که دارد رئیس جمهور حاضر نشد تاایشانرا استخدام کند بالاخره مجبور شد تادهن کثیف خودرا علیه زعیم کشور باز کند ولی یک متل داریم که اب دریا هرگز بادهن ... نمیشود درین روزها این اقا توازن روانی خودرا از دست داده مانند ..... دیوانه به هر کس دهن می اندازد ولی هیچ جای رانمیگیرد
قربانعلی از دشت برچی

>>>   اصف ! نا اشنا واری گپ میزنی!
صالح قابل احترام است! او مرد از این جامعه و واقعیت گر ا است!
زهر نپاشید
زنده باد صالح
این مرد ملی ما
افغان

>>>   اقای اصف اشنا چه با تدبیر والا و حقایق واضح و روشن از عملکرد اشرف غنی در جهت قومگرایی و حکومت تگ قومی اش که به هیچ فرد جامعه ما پنهان نیست شما با درایت و تتبر همیشگی تان از ان پرده برداشتید و با جسارت و جوانمردی حق امرالله ناصلح شخص دروغگوی که بقوم اش و دوست و رفیقش پشت کرده انهم بخاطر یک چوکی که هنوز معلوم نیست و برنده شدن غنی هم حتمی نیست جز ناکامی اش که صد در صد حتمی است ناصالح خود را رسوا و منفور نزد قوم و مردم کرد.

>>>   تاروزیکه چوکی دارند ودرحکومت هستتند همه چیز خوب وســــفیذ است فردا که از حکومت اورا راندند همه چیز بد وسیاه است ، این خصیصه شروپساد در این نزده ویاسی سال است

>>>   رای ندادن به معنی بی پروا بودن و یا بیکاره بودن در یک جامعه نیست.
در اکثر کشور ها حد اکثر فیصدی رای دهندگان به پنجاه تا شصت فیصد میرسد.
این بدان معنی نیست که دیگران بیکاره اند.زیرا آنها در جوامع شان کارمیکنند و از امتیازات کارشان در جامعه بهره کند میشوند.
شاید پیش خود دلایلی داشته باشند که در رای گیری اشتراک نمی کنند.
رای دادن یک اصل آزادی و دموکراسی است،نه زور و جبر که بزور از مردم رای گرفته شود.
آقای امرالله صالح خود را هنوز رییس امنیت ملی و مردم را متهمین میداند که بزور از نزد شان اقرار(رای) میخواهد بگیرد.

>>>   چون كلمرغ رواني ديگر حتي پيش باداران غير تحمل است، إنشاءالله كه وطن از اين ميكروب نجات ميايد. ماند مسأله صالح كه نه ديگر در بين مردم و منطقه روي دارد، نر در جامعه تاجك و نه در روند سبز. يگان كتابهاي تيوري بخواند كه از كدام راه خودرا جمع و جور كرده و مطرح سازد. احيائ مجدد سياسي را از حكمتيار ياد بگيرد، او در اين مسلك داكتري دارد.

>>>   صالح گک، این هویت فروش بی مایه و بی همه چیز فکر میکند با این خ۰۰ مالی ها بجایی خواهد رسید۰ عجله کن که این بار اگر یک تار پشم سامان ولسمشر صییب ات کم شود باز چه خواهد شد۰

>>>   نظر اقای قربانعلی از دشت برچی قابل قدر است و ایشان خیلی حقایق را درمورد اقای اشنا ابراز داشته
شریف کبابی از شهرنو کابل

>>>   انجوی سبز انمرالله از هم پاشید

>>>   این تنها امرالله صالح نیست بلکه اکثریت انسان ها و باشندگان واقعیت گرا این را درک کرده اند که یگانه تکت انتخاباتی که برنامه دارد و تصمیم و اراده تحول مثبت را دارد و میخواهند کشور را از بدنامی که باندهای بدنام شر و فساد دامن گیر کشور ساخته نجات دهند. ولی دیده میشود که افراد سود جو و سکتاریست علیه هرکسی که ملی فکر کند و منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح دهد میجفند، زمستان میگذرد و روی سیاهی به ذغال میماند، روزی کشور به یک کشور متمدن و دیموکراتیک مبدل خواهد شد و شرم زمانه دامنگیر سکتاریست ها خواهد بود.

>>>   برادر اشنا اول اينكه هويت ملي شما تا كدام سطح است ثانيا به هويت يك شخصيت با نفوس وطن اينقدر ياوه سراهي هويت شما را مشخص ميسازد كه چقدر در سطح پايين است

>>>   صدقه چنین تاجیک شوم که این وطن را از خود میداند! خدمت مردمش را میکند و اتحاد انرا خواهان است!
از صالح یاد بګیرید! اګر چنین تاجیک ریس جمهور دایم هم باشد برای مان قابل قبول است!
هموطنان! عقب هزیان ګویان نروید و متحد باشید! همه ساکنین این وطن برادر اند!
من که تاریخ مقابله متحدانه همه ساکنین این وطن را می خوانم روی اولاد هریک ان قهرمانان شهید تاریخ ما قابل بوسیدن و دست و پای مادران شان که از هر قوم اند قابل بوسیدن است!
من ان هزاره سمچهای بامیان راکه برای این وطن خون میریزاند با ملیونها پشتون مزدور پاکستان برابر نمیکنم!
من صدقه دست ان مادر ازبیک شبرغان تاجیک خاش بدخشان و.... که برای وطن خودش افغانستان قربانی داده!
درود بر روان شهدای ما
لعنت بر نفاق افګنان و سکتاریستان

>>>   من رای نمی دهم و در رابطه به سرنوشت سیاسی خود و مردمم بهترین موقف سیاسی همین است، چون نظام نا مشروع است و رای دادن نهر تائید بر این نظام کثیف(دموکراسی)
بدخشانی

>>>   اشرف غنی فاشیست بزرک بود اکنون جلاد بزرگ هم تبدیل شده است.
امر الله خان هم تغیر کرده است از یک انسان انقلابی به یک نوکر فاشیست و جلاد تبدیل شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است