چین: روی آتش بس دایمی افغانستان توافق شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۸/۴/۲۳ کد خبر: 159424 منبع: پرینت

هون لیی نماینده رسمی وزارت خارجه چین در پکن: روی آتش بس دایمی افغانستان توافق شد
نشست چهار جانبه نمایندگان امریکا، چین، روسیه و پاکستان در پگن برگزار گردید و بر آغاز هر چه سریع مذاکرات میان افغانستانی و برقراری آتش بس همه جانبه همزمان با این مذاکرات توافق کردند.

به گزارش روزنامه ماندگار، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در قالب چند توییت از برگزاری نشست چهار جانبه در باره روند صلح افغانستان خبر داد و تاکید کرد که مذکرات بین طالبان، حکومت افغانستان و مردم این کشور باید هر چه سریع تر برگزار شود.

وی نوشته است: ما در باره آغاز هر چه سریع تر این گفتگوها توافق کردیم که در کمترین زمان منجر به شکل گیری چارچوپ صلح برنامه یی جامع برای آینده سیاسی این کشور شود تا برای همه مردم افغانستان قابل قبول باشد. ما همچنان بر ضرورت میزان کاهش خشونت در زمان حال و برقراری یک آتش بس همه جانبه و دایمی همزمان با مذاکذات میان افغانستانی توافق کردیم.

خلیلزاد در توییت دیگری گفته است: تعدادی شریک های سیاسی بیشتری در عرصه بین الملل خواهیم داشت با آغاز مذاکرات به ما بپیوندند.
وزارت خارجه امریکا نیز در بیایه ای گفته است که این سومین رای زنی چین، امریکا و روسیه در مورد صلح افغانستان است، بر اس این بیانیه، شرکت کنندگان نشست بر اهمیت اجماع سه جانبه در باره روند صلح که در 25 اپرپل سال 2019 در مسکو به دست آمده بود تاکیدکرده اند.
نمایندگان چهار کشور از نشست های میان افغانستانی در مسکو و دوحه استقبال کردند.

رحمت الله راوند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
آتش بس
نظرات بینندگان:

>>>   عامل همه جنگ ودردسر برای مردم افغانستان همین خارجیها هستند همینکه از افغانستان بروند صلح حتمی برمیگردد جنگ بسیار شدید در افغانستان نیست که آمریکا و ناتو با هزاران نیروی نظامی خود سالهاست که در افغانستان خورده و خواب هستند جنگ های خورد و
کوچک را خود مردم افغانستان نتوانند مدیریت کنند پس
به هیچ دردی نمیخوردند حالاهم یگانه راه صلح افغانستان بیرون شدن همه نیروی های خارجی است تا وقتی که نیروی انتظامی خارجی در افغانستان باشد جنگ هم است بخاطریکه مردم افغانستان به جهاد زیاد
علاقه دارند ولو همه کشور ویران و مردم افغانستان دربدر شود ولی خارجی نباشد این تجربه قبلا ثابت شده...
س ب

>>>   کشور هند نیز تصمیم دارد که مذاکرات میان طالبان و مقامات افغانی را در مسجد جامع دهلی برای یک هفته دایر کند و تا زمانی که به یک توافق آتش بس نرسند،مذاکرات را خاتمه نخواهند داد.

>>>   امریکای جنایتکار طالبان تروریست را به قدرت سهیم میکند و بجایش گروه تروریستی داعش را اماده حملات به مردم افغانستان میکنند....

>>>   توافق آتش بس خواهد شد و مذاکرات بین الافغانی بین افغان‌ها صورت خواهد گرفت نه افغانستانی ها

>>>   همین خارجبها کافر اند که مردم افغانستان را از شر ارتجاع سیاه مذهبی نجات داد سالها نان داد لباس دا و هر چی داد تا ما انسان شویم و لباس سیاه ارتجاع را از تن بر اندازیم و به سوی تمدن حرکت کنید! ملامت مزدوران خارجیها( مجاهد تفنگ<مجاهد قلم و مجاهد فرهنگ) اند که نه اسلام را میداند ونه کفر وانسانیت را!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است