کنار گذاشتن بازيگران اصلي به صلح کمک نمي كند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۸/۴/۲۰ کد خبر: 159394 منبع: پرینت

شش نفر از جانب گروپ كابل و سه نَفَر از جانب طالبان قطعنامه نشست دوحه را نوشته اند.
در قطعنامه نوشته شده است "نظام اسلامي" مورد اتفاق است يعني اينكه جمهوري اسلامي فعلي افغانستان، اسلامي نيست.
دست آوردهاي ١٨ ساله و مندرج در قانون اساسي هم به اين صورت زير سوْال رفته است.

در بخشهايی از قطعنامه، حقوق زن، تعليم و تربيت حقوق بشر آزادي بيان و... در چوكات اسلام مورد تاكيد قرار گرفته است مفهومش اين است كه ارزشها و دست آوردهاي كه در قانون اساسي داريم ، اسلامي نيست.

در بخش ديگر از قطعنامه نشست قطر به تعهدات حفظ موسسات عام المنفعه و كشتار مردم بي گناه اشاره شده است اين تعهدات از هر دوطرف گرفته شده است در حاليكه تا حالا طالبان متهم و ملامت به عدم رعايت اصول اخلاقي در جنگ و در حمله به موسسات عام المنفعه بودند.

در مورد تركيب مجلس قطر بازيگران اصلي در حاشيه رانده شد و اين كمك به صلح نمي كند دربن ٢٠٠١ طالبان و حزب اسلامي ناديده گرفته شد و حالا مي بينيم كه شده است . نكته ديگر اينكه طالبان با نام و هويت سياسي و فكري خود وارد گفتگو شدند اما از جانب كابل افراد هويت سياسي و حكومتي خود را إنكار كردند و با ظرفيتهاي شخصي وارد مذاكره شدند و حرف حديث هاي...

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
قطعنامه
نظرات بینندگان:

>>>   اينها رفتند با اناركلي و سپنتا و لطيفه و شابي بي صلح ميكنند خنده اور است. طرف اصلي طالبان نيرو هاي مقاومت و در مجموع حزب وحدت هردو شاخه ان، حزب جنبش و حزب جممعيت است . صحبت باييد با اينها شود نه با افراد كه در بالا ذكر شد. اگر با اينها كنار نياييند همان خرك و همان درك قبل از رژيم فعلي حاكم خواهد شد.

>>>   اگر طالب های بی فرهنگ در همان ابتدا سقوط شان با دولت افغانستان یعنی همان کرزي لعنتی که حکومت را در دست داشت یکجا میشد.امروز آمریکا داعش را به وجود نمی‌آورد.همینطور فردا اگر داعش از دستورات اش سرکشی نماید.آمریکا یک گروهی دیگری را تشکیل می دهد.درحالی حاضر چه حکومت وچه طالب ویا همان داعش لعنتی .همگی این ها فعلا حاله دست آمریکا.پاکستان.عربهای مرتجع هستند هرکدام با هر طرز و تفکر از این احمق ها استفاده می کنند.خارجی ها تازه فهمیدن که بیشعور ترین اشخاص که از آنها استفاده نمود در افغانستان وجود دارد.مردم هیچ کشور مثلی مردم افغانستان احمق و جاهل نیست .مثلا اگر آمریکا در ایران بخواهد یک گروهی خراب کار تشکیل بدهد هیچ گاه موفق نمیشود.چون مردم ایران اگر مخالف سرسخت حکومت شان هم باشند شعور شان اجازه نمی دهد که کشور شان و مردم شان را قتل عام کنند هرگز قبول نمیکنند.اما مردمان جاهل و احمق ما با نشان دادن پول حاضر اند خواهر و مادر خودشان را در اختیار بیگانه گان بگذارند خدایا جنایت کاران را به جزای اعمالشان برسان (آمین)

>>>   اولاً از آقای ناطقی که خود را یک سیاستمدار میگوید باید بپرسم که کجای این حکومت و این نظام اسلامی است که شما بالای آن جمهوری اسلامی نام میگزارید. یک مشت غرب زده نکتایی به گردن عیاش و فحاش در ارگ خانم و دختر و خواهر شما را به سکس دعوت میکند باز میگویید نظام اسلامی. اکثر هوتلهای شهر کابل مراکز سکس و شراب خوری شده باز دم از نظام اسلامی میزنید.
ثانیاًفرموده اید که که در مورد تركيب مجلس قطر بازيگران اصلي در حاشيه رانده شد. بازیگران اصلی مانند خودت و محقق و قانونی وخلیلی و مارشال و امثالهم یکبار امتحان تانرا دادید و در مجلس بن افغانستان را به ناتو و امریکا ونظام را به فاشیزم فروختید و هر کدام تان از طریق نظام ساخته و پرداختهء تان ملیارد شدیدهنوز هم سیر نکرده اید که بازهم خود را بازیگر اصلی مینامید مرگ باد بشما خاینین ملی.
آرزو از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است