مفتی لیبیا: مسلمانان جهان حج را تحریم کنند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۸/۴/۲۰ کد خبر: 159390 منبع: پرینت

مفتی اعظم در کشور لیبیا از مسلمانان جهان خواسته که مراسم حج را تحریم کنند. شماری از مفتی های دیگر نیز چنین فتوایی را تایید کرده اند. به گفته آنان، عربستان سعودی عواید حج فرض و عمره را برای کشتار مسلمانان استفاده می کند.

صادق الغاریانی، مفتی اعظم لیبیا فتوایی صادر کرده که در آن گفته شده است: «پولی که حاجیان به سعودی می پردازند، حکومت این کشور آن را برای انجام جرایم علیه دیگر مسلمانان به مصرف می رساند».
در این فتوا اضافه شده که آن کسانی که قبلا حج فرض یا عمره را انجام داده اند و می خواهند دوباره به حج بروند: «ثواب نمی کنند، بلکه گناه کار می شوند».

قبل از این نیز یوسف القرضاوی، مفتی اخوان المسلمین فتوایی صادر کرده و از مسلمانان جهان خواسته که به حج نروند. القرضاوی گفت: «الله پاک به حج شما ضرورتی ندارد. مسئولیت اصلی که به شما سپرده شده کمک به دیگر بندگانش می باشد». وی افزود: «مسلمانان به جای مصرف کردن پول بالای حج، آن را برای سیر کردن گرسنگان در حال مرگ، درمان مریضان نیازمند و تامین سرپناه برای بی خانمان ها مصرف کنند؛ چراکه نزد الله پاک این کارشان بیشتر از حج پسندیده است».

یوسف القرضاوی، مفتی اخوان المسلمین اضافه کرد: «شما می توانید با وسیله شدن برای کمک به دیگر انسان ها، نسبت به طواف کعبه آرامش قلب و روح و معنویت بیشتری به دست آورید».

بزرگان دینی در تونس نیز از مفتی اعظم این کشور خواسته اند که چنین فتوایی را برای مردم صادر کند تا دیگر برای حج به عربستان سعودی نروند. فیصل الشعور یکی از سران اتحادیه امامان در تونس گفت که عربستان در جنگ های منطقه ای دخیل است و نباید پول زیارت کنندگان خانه خدا به دستش برسد.

وی نیز به مصرف این پول در این جنگ ها اشاره کرده و افزود: «پولی که مقامات سعودی از طریق حج به دست می آورند، برای کمک به مسلمانان جهان نه، بلکه برای کشتار شان و بی خانمان ساختن شان به مصرف می رسد. مثل آنچه که در یمن جریان دارد».

وی اضافه کرد که مردم تونس مراسم حج را تحریم کرده و پول شان را برای کمک به نیازمندان و غریبانی مصرف می کنند که اکنون از فقر و بدبختی رنج می برند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مفتی
حج
نظرات بینندگان:

>>>   خدا را شکر که از یک مفتی عرب برای یکبار فتوای درستی شنیدیم بیشتر فتواهای تکفیر و ارهاب و ترور از عربستان و وهابیهای عربستان است سلفی ها ، طالبان ، داعش ، وهابی ها ، تروریستهای سوریه که سر می برند هم به پشتوانه فتواهای مفتیهای عربستان اینکارها را می کنند با این حال پادشاهان عربستان خودشان را خادم حرمین شرسفین مینامند

>>>   این مفتی نه نه مرده تازه فهمیده که در دنیا مردم فقیر و گرسنه است .هرچیز ی که فعلا مسلمان ها با آن درگیر هستن از همین فتوا های خودخواهانه مفتی های مفتخور،ها بوجود میآید.آنها ی که راحت به سفر حج میروند و توانایی دارند مطمئن باشید اگر دل بسوزانند به فقیر ها هم میتوانند کمک کنند.مابه سیستم حکومت داری آل سعود کاری نداریم.همین که کشور شان مردم سیر زندگی می کنند و پول نفت را حکومت به درب منزل شان بدست شان تحویل میدهند خیلی با ارزش است. کشور شان سرشار از نفت است و درآمد آش را به همه چیز هزینه میکنند.پول که از حجاج میگیرند دوباره خرچ خودی حجاج میکنند. بروید یک شب درهتل بخوابید ببینید چقدر هزینه آن میشود .حالامفتی های بیشعور فتوا صادر میکنند.آنها خوب بلد هستن که با شرارت شان مردم را به کشتن بدهند

>>>   وَاللهَ اللهَ فِی بَیْتِ رَبِّکُمْ لَا تُخَلُّوهُ مَا بَقِیتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِکَ لَمْ تُنَاظَرُوا.
خدا را، خدا را، درباره خانه خدا، تا هستید آن را خالی مگذارید، زیرا اگر کعبه خلوت شود، مهلت داده نمی شوید.

>>>   جواب نظر دهنده ۲:
برادر خوب است بدانی بیش از ۴۰ فیصد جمعیت عربستان سعودی در فقر محض بسر میبرند پول نفت فقط به جیب خاندان آل سعود و آل وهاب سرازیر میشود هر کدامشان صد ها اولاد را با بهترین غذاها و نوشیدنی و تفریحات و لذتها حمایت و پشتیبانی میکنند
همه این ها از پول مسلمانان بدبخت است که برایشان تروریست ارمغان آورده اند
من هم موافق هستم اصل حج باید برگزار شود اما هرچه زودتر مسلمانان باید فکری کنند و حرمین را از چنگ آل سعود رها سازند خوب است منطقه مکه و مدینه یک منطقه و سرزمین آزاد برای تمام مسلمانها شود همچون واتیکان اداره شود چون قلب هر مسلمان در انجا هست آل سعود از احساسات و اعتقادات پاک مسلمانان سو استفاده میکند و پول هنگفتی را مصروف افراطی گری و تروریزم و کشتار مسلمانان در سوریه عراق یمن لیبیا لبنان مصر سودان الجزایر بحرین و نیجریا و افغانستان و سومالی کرده است امروز بیشتر کشور های اسلامی از آلسعود زخم دیده است رژیم خونخوار سعودی با تعجب تمام یک ژورنالیست را اوطور قطعه قطعه کرد که هر کشوری دیگر این جنایت را مرتکب شده بود داد حقوق بشر از سازمان های بین المللی بالا میرفت اما اکنون در قالب رشوه های میلیاردی به ترامپ دنیا روزه سکوت گرفت و زبان حقوق بشر طلبان خفه شد کار به جایی رسیده است که ترامپ آشکارا میگوید عربستان گاو شیری ما است که باید خوب آن را بدوشیم از طرف دیگر این عرب های از خدا بی خبر اکنون تمام مقدسات را فراموش کرده و با بی شرمی میخواهد قبله اول مسلمین قدس شریف را به یهود تحفه دهد و معامله قرن را بر ضد ملت مظلوم فلسطین و به نفع اسراییل عملی سازد این عمل موجب شد در رادیو تلویزیون اسراییلی از بن سلمان تجلیل شود و حتی او را پسر عموی قوم یهود خواندند. امروز باید مسلمانان خوب هوشیار شوند و هرچه زودتر راهی بیابند تا حرمین شریفین از چنگال این خاندان جنایتکار آزاد شود.
محمدحنیف رضوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است