به جای ثقافت، سخافت درس می‌دهند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۴    ۱۳۹۸/۴/۱۹ کد خبر: 159381 منبع: پرینت

وظیفه‌ی استادان و آموزگاران نهادهای تحصیلی و آموزشی در صنف‌های درسی تحلیل و توضیح مفاهیم، مسأله‌ها و موضوع‌هاست نه تلقین و تبلیغ. شمار فراوانی از این استادان و آموزگاران افکار و باورهای خود را به دانش‌جویان و دانش‌آموزان تلقین، تبلیغ و تزریق می‌کنند. آنان دانش‌جویان و دانش‌آموزان خود را به فکر‌کردن و اندیشه‌ورزیدن وا نمی‌دارند بل آزمندانه در صدد تبلیغ افراطیت و انتقال باورها و افکار سخیف خود به آنان اند. سال پیش وقتی حفیظ منصور در باره‌ی چگونگی مضمون ثقافت اسلامی و استادان این مضمون در دانش‌گاه‌ها دیدگاه خویش را مطرح کرد، تقریبن شمار فراوانی از عالمان دبن، مردم و استادان این مضمون شدیدن بر او تاختند؛ رجز خواندند و ماجرا آفریدند.

اکنون که مسؤولان امنیت ملی کشور چهار تن از این استادان را دست‌گیر کرده تا از آنان بازجویی کنند، همه دارند کم‌کم به سخن‌های و انتقادهای حفیظ منصور باورمند می‌شوند.
اگر در پی تغییر استیم و می‌خواهیم دانش‌گاه‌ها و نهادهای تحصیلی و آموزشی ما مبدل به داعش‌گاه و مراکز بازدهی بنیادگرایی و هراس‌افگنی نشوند باید این نهادها را از وجود چنین استادان و آموزگاران خالی کنیم. بدون شک شمار فراوانی از استادان و آموزگاران این نهادها در صنوف شان درس‌های خوف، خشونت و خرافه می‌دهند و به سود گروه‌های ترورستی و بنیادگرا تبلیغ می‌کنند.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ثقافت
دانشگاه
نظرات بینندگان:

>>>   درمورد این استادان ترورست نمیدانم اما اینرا میدانم که امنیت ناملی اداره دولتی نیست کمپنی خصوصی امنیتی مربوط پنشیر وردک است ، اکثرا برای بدست آوردن مدال پول چوکی برای افرادیکه هیچ ربطی به ترورست ها ندارند دسیسه میسازند که گویا طالب وترورست است صد ها هزار پول کمپنی را مصرف میکنند تا بر ای کسی دامی بنشانند که گویا پرسونل همیشه بیدار شمشیر زدند ویک طالب یا ترورست را کشف کردند حالا باید جیب هتا شان از پول حرام پر شودوبه یک چوکی بالاتر که هرگز مستحقش نیست ارتقا داده شود !
حتی اطفالی را وادار میکنند که بگوید: من می خواستم انتحاری کنم درپاکستان فلان مولوی مرا تریننگ دغاد اما ریاست امنیت ملی مرا زنده دستگیر کرد!!! درین معامله هردو فایده9 میکنند ، آن نوجوان به پرورشگاه میرود نان مفت درس وتعلیم و آن پرسونل دسیسه باز وحرام خور هم مستحق مدال و مکافات نقدی میشود ،
ر

>>>   ملت افغانستان و خود افغانستان از دست طالب و طالبان ارگ نشين تباه و برباد شد نه فرهنگ ماند نه تاريخ ماند و نه اثار تاريخي و حتي به درخت و تاك انگور هم اتش زده شد مكاتب و مساجد در داده شد. پاكستان باداري كرد پوقانه و جرگانه خود را سر ما فروخت و در عوض ريشه درختان ما و موزيم ما را چور كرد به بهانه اين كه در اسلام حرام است. ولي براي خود شان فلم سكس را هم حلال ميدانند و فقط چند تا چلو افغاني را پيدا كرده هدف خود را تطبيق و خون مردم را ميريزند و نام شان را طالبان اسلامي ميگذارند . لعنت به شما بيسواد هاي وطن فروش!!!

>>>   یک چیز خیله جالب
یک وقتی که من محصل دانشگاه کابل بودم این استاد ظاهر داعی سخنانش را ریکارد میگرد و خنده گک های ساختگی و گپ های ساختگی میگفت تا ضبط شود باز میگفت میتانین این کست های مره بخرین.
او وقت زیاد تلاش داشت که شهرت کمایی کند.
خو به هر صورت. او روز یک ویدیوی شه ده یوتیوب دیدم که اطو گریان میکد مثل طفلکای گشنه
"هق هق هق هق خدا یا.....
هق هق هق هق هق هق خدا یا تو خو می بینی که ما به تو کار میکنم
خدا یا مارا تروریست مگن
خی چی کنیم هق هق هق هق هق هق هق هق
و به این طریق خجالت آور می خاست خوده محبوب کنه
مه زیاف شرمیدم بخدا
لعنت به ای ریا کارا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است