اعلام شکست، بازی صلح امریکا و پاکستان در دوحه
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۸    ۱۳۹۸/۴/۱۹ کد خبر: 159373 منبع: پرینت

عده ای زیادی در این نشست و بعد از جلسات سخن گفتند؛ خارجی ها و هم داخلی ها. در این میان، سخنان دو نفر ادم های زیرک و مهره درشت های "کنفرانس دوحه" در واقع نتیجه اصلی این نشست را بازتاب می دهند.

اول.استانکزی نفر پاکستان و رییس هیات طالبان: «این کنفرانس بود. هر کس نقطه نظرات خود را بیان می کرد و هیچ فیصله ای صورت نگرفت. هیچ الزام از انچه گفتیم وجود ندارد.»

دوم. نادر نادری نماینده حکومت اشرف غنی: طالبان تا هنوز حاضر نیستند به بحث آتش بس و جنگ وارد شوند و حتی حاضر نیستند، درباره جنگ اصلا بحث کنند. طالبان تا هنوز حاضر نیستند درباره گروه های تروریستی که در افغانستان حضور دارند و می جنگند بحث نمایند. اما ما امیدوار هستیم...

به نظر من: طالبان، پاکستان، اعراب و امریکایی ها، قصه های جدی تری دارند برای منطقه. جلسات دوحه، دبی و این شخصیت های افغانی بد بخت، که نیکتایی سرچپه می زنند و به دبی می روند و به مسکو نشستند؛ همه و همه دکورهای نمایش های بازی است که طالبان را مطرح و به تدریج حکومت امریکا؛ دنیا و ذهنیت امریکایی های را، برای اوردن طالبان متقاعد می سازند.

رجا رفیق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
دوحه
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   دقیقا همین گونه است طالبان مزدور نه قدرت فکری دارند و نه هم اختیار فقط سیاسیون دزد و رهزن و خاکفروش که تابعیت خارجی دارند و دارند در حکومت همه روزه ذخیره های مادی و معنوی افغانستان را به تاراج میدهند برای بزرگ سازی طالبان ولو اگر در مرده گاو خانه هم باشد اشتراک مینمایند. فقط و فقط که اینها مطرح شوند در حالیکه استخبارات پاکستان و طالبان مزدور روز به روز به کشتار انفجار و انتحار شان تشدید میبخشند.
ایازی

>>>   جنگ و صلح در افغانستان بازی آمریکا و کشورهای غربی و دولت اشرف غنی است. آنان سرنوشت مردم ما را به بازی گرفته اند و خود شان به این مسائل صلح و مجالسی که برپا می کنند سرگرم نموده و ملت ما را دارند بازی می دهند که به امید صلح هیچ حرکتی انجام ندهند و آنان به راحتی به کارهای شان برسند. طالب می کشد، اشرف غنی حمایتن می کند آمریکا بر دهل صلح می کوید. با این جلسات فورمالیتهآمریکایی طالبان از زندان تروریسم بیرون آمد و در جهان چهره معقولی به خود پیدا کرد و مانند سایر احزاب سیاسی رسمیت جهانی پیدا نمود و زندانیانش از زندان های افغانستان آزاد گردید اما جنگ و کشتار و انتحاری وتخریب بیش از پیش ادامه دارد. کسی که خودش مایه فتنه و جنگ و کشتار است ممکن نیست صلح و امنیت به وجود بیاورد. مردم بسیار بیچاره است که به قولها و گفته های آمریکا اعتماد می کند. آمریکا دشمن ملت ما و تمام مسلمانان است و دشمن همیشه برای نابودی ما نقشه می کشد. از ابتدا از زمانی که جهاد در افغانستان شروع شد به نقشه های آمریکا بود و با شگردهای مرموزانه احزاب سیاسی و جهادی افغانستان در قبضه خود قرار دادند و در بین شان اختلاف ایجاد کردن تا همدیگر را بکشند. سپس طالبان را به وجود آوردند و آنان را با همکگاری پاکستان وارد خاک افغانستان نمودند و چون قبلا وضعیت افغانستان را توسط احزاب و گروه های جهادی به حالتی رسانده بودن که مردم از زندگی بیزار شده بودن و با این زمینه سازی روان شناختی کاری کرد که مردم با دلخواه خود طالبان را بپذیرند. با وجود آمدن طالبان این بار نقشه دیگیر خود را عملی کردند و آن اینکه طالبان را وادار کردن که هنجارشکنی کنند و وضعیت را بدتر از زمان طالبان به نفع آمریکاتغییر دهند. این بار آمریکا زمینه به گونه ای آماده کرد که مردم افغانستان رضایت به حضور نظامی آمریکا واشغال افغانستان توسط آمریکادادند و وقتی آمریکا وارد کشور شد حتی برخی از بزرگان شادمانی می کردند. و این بار با ایجاد دولت ناکار آمد غنی و فساد اداری و نا امنی روز افزون دوباره ملت را به گونه ای مدیریت کرده اند که تسلیم نقشه بعدی آمریکا شوند و به آمدن هر نظام آلوده تر و بدنام تر دیگر تند بدهند و هیچ حرکتیاز خود انجام ندهند. خلاصه اینکه ملت ما کاملا اراده خود را از دست داده و در دام رنگارنگ آمریکا افتاده و نمی تواند خود را از این دام بیرون آورد.

>>>   ما در يك برهه تاريخي بسيار حساس قرار گرفته ايم. مذاكرات صلح به يك مثلث قومي بدل شده يعني هرسه ضلع اين مثلث گويندگان يك زبان اند. دولت اشرف غني جمع زلمي خليلزاد جمع طالبان. هرسه از يك قوم و يك زبان. اين ميتواند براي ساير اقوام كشور خطرناك باشد.
بنابرين بر رهبران تاجك ازبك هزاره خصوصا جبهه مقاومت است تا ايتلاف محكمي براي مذاكرات صلح ايجاد و تصامميم و طرح هاي خود را باهم شريك و هيت مذاكره كننده خود را با اگاهي كامل و برنامه كامل با خطوط قرمز داشته و به مذاكرات صلح معرفي نمايند تا از حق تلفي در حق مردم شان جلوگيري شود، در غير ان اين رهبران تاريخ سياه را بر خود رقم زده و باعث نابودي قوم خود ميگردند.
تاجك دوست

>>>   ما به يك مارشال فهيم ديگر ضرورت داريم تا طلابين را دوباره به غار هاي پشاور بفرستد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است