جنگ و دیپلماسی موفق طالبان در برابر دولت افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۸/۴/۱۸ کد خبر: 159366 منبع: پرینت

طالبان با حمایت پاکستان و دولت افغانستان با حمایت آمریکا، به جنگ هم دیگر می روند ولی طالبان در این میان بالادستی اش را در جنگ و مذاکره تثبیت کرده اند.

علت چیست که یک گروه بدون ساختار و تشکیلات منظم، بر یک دولت دارای ساختار و تشکیلات و حمایت های مردمی چیرگی پیدا می کند و فایق می آید؟ آیا دولت افغانستان حمایت آنچنانی آمریکا را ندارد و یا اینکه علت های دیگری درکار است؟

به نظر می رسد که رییس دولت وحدت ملی، از حمایت آمریکا و تسلیحات این کشور علیه طالبان استفاده نمی کند، و این علت اصلی قدرت گرفتن طالبان شده است. اما طالبان سرانجام این رییس جمهوری دو دوزه باز را همچون اژدهایی هفت سر بکام خود خواهد کشید.

دیپلماسی و تاکتیک نظامی طالبان به روشنی تمام از دیپلماسی و استراتژی نظامی دولت غنی برتری هایی آشکار دارد و این واقعا نومید کننده است.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیپلماسی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   این دولت پوشالی پشتبانی مردمی نه دارد اګر جناب شان هدف ازمردم چند لندغر ودوذد باشد درست است در غیری ان این حکومت دردست شر وفساد است غنی هیچ ګاره هم نیست حکومت را دوذدان حرفوی محاصره کرده ګاهی عبدالله بیرق حراسان وګاهی دوستم بیرق ترکستان وګاهی هم هزاره بیرق هزارستان را بالا میکنند باید طالبان به این خودسرها مانند دوره او ل حکومت شان خاتمه دهند مرد م با طالبان است نه با شروفساد
بی خبر از دای کندی

>>>   دولت غنی در بازی ها و خصومت های شخصی و سلیقوی خود غرق و خود را تباه کرده است . واقعاٌ چند طالب و ملا آمده یک دولتی که مردم از آن پشتبانی می کنند و جامعه جهانی نه تنها پشتیبانی بلکه خون و پول می دهد به چالش می کشند اما دولت افغانستان همان بی کفایتی خودرا در همه امور نشان می دهد علت اساسی ضعف در رهبری است که همه به آن متقین گردیده اند و امریکا و جامعه جهانی خوب میدانند که دولت افغانستان در فساد تفرقه اندازی و تخم نفرت کاشتن به خاطر اغراض شخصی در میان مردم خودغرق است. چشم دوختن و رسیدن به قدرت از راه نفاق و تفرقه میان مردم بنام قوم این است کارنامه این حکومت .
به قول حافظ:
گر مسلمانی همین است که حافظ دارد
وای اگر از پس امروز بود فردایی

>>>   آقای مظفری متاسفانه حقیقت بود آنچه گفتی و این ذهنیت را در دنیا نسبت به دولت افغانستان دارند در کنار واردات داعش به افغانستان توسط آمریکا اگر اخبار مبنی بر لشکر طیبه و جیش محمد درست باشد وضعیت افغانستان پیچیده تر میشود ان شاءالله خدا مردم افغانستان را از شر این تروریستها حفظ کند

>>>   اشرف احمد زي بخاطر قلب بيمار و دل متعصب خود از قوت هاي دولت در سركوب طالبان استفاده نميكند و اين باعث ناكامي دولت شده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است