اینها هم چند سال بعد رهبر می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۸/۴/۱۷ کد خبر: 159354 منبع: پرینت

اوایل دههٔ پنجاه استاد سیاف استاد دانشکدهٔ شرعیات دانشگاه کابل بود، استاد ربانی هم، آقای حکمتیار نیز از افراطیون آن زمان بود. ریاست امنیت ملی این استادان را به جرم ترویج افراطیت و تبلیغ علیه حکومت به زندان انداختند؛ آنها از زندان رها شدند و جهاد را شروع کردند و در نتیجه رهبر شدند، موترهای ضد گلوله، بادیگارد و تعمیرهای مجلل در کابل پس از چهل سال جهاد بدست آوردند.

حالا استاد مبشر مسلمیار و راسخ و چند نفر دیگر را ریاست امنیت ملی بازداشت میکنند، دو سال بعد از زندان رها می‌شوند، مبارزه را به نام جهاد شروع میکنند، رهبر می‌شوند، کشورهای عربی با دینار و دالر و یورو حمایت شان میکنند تا چهل سال بعد به همه چیز میرسند، بعنوان سردمداران جهاد و مبارزه در رأی تصامیم حکومت قرار میگیرند، صاحب پول و بلند منزل و بادیگارد می‌شوند و فرزندانشان والی و وزیر و سفیر مقرر میگردند.

چهل سال بعد در چنین روزی ریاست امنیت ملی آینده چند استاد را از پوهنتون کابل به جرم ترویج افراطیت دستگیر میکنند و بعد از دو سال رها می‌شوند و در سال ۱۴۴۰ شمسی بعنوان رهبران جهاد افغانستان مبارزه را با حمایت های منابع معنوی آغاز میکنند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبر
پوهنتون
نظرات بینندگان:

>>>   تجربه نشان داد که این افراطیون متحجر و ضد ترقی را باید ازبین ببرند نه زندانی،در غیر از آن همو قصه گل بدین و ربانی و مسعود میشود که در سال 53 در آغوش گرم آی ایس ای افتادن و تا توانستند خراب کردن و کشتند و حال نام و دارای شان را شش تا ترکتور کش کرده نمی تواند.

>>>   سزایِ پیش قراولان، حکم تکفیر!

دور نمی‌رویم، دو سال پیش عبدالحفیظ منصور از داعش سازی با تدریس مضمون ثقافت اسلامی‌ در دانشگاه کابل سخن گفت و مخالفت های شدید روحانیون و پیروان شان را دنبال داشت و بر گفته های او مُهر تکفیر زدند و سکولارش خواندند . امروز خود استادِ دانشگاه کابل پرور به دست داشتن اش در چندین حمله، اقرار نمودن.

چرا گفته های حفیظ منصور دو سال پیش شماری را رنجاند و کثیری‌ را خنداند؟
اگر گفته هایش نادیده گرفته نمی شد، ما دو سال جلو بودیم، از حملات دو سال پیشگیری می‌کردیم. و هیچ هموطن ما عزیزان شان را از دست نمیداد .

بهرام

>>>   ر راوی
یعنی مثلن، ملا برادر و ملا گلبدین و ملا طالبان کدام تفاوتی از ملا داعی و ملا داعشی دارند؟ صدها طالب و گلبدینی را آزاد کردند که در قتل صدها انسان بیگناه دست داشتند و دارند، چه ارزشی دارد که چند تا داعشی را از دانشگاه گرفته باشند؟ یعنی که چه ؟ عجب مردم ساده دلی داریم به خدا. به چه آسانی و ساده گی گول میخورند.

>>>   اقای ثاقب.واقعا دقیق.تا ابله در جهان باقیست مفلس درنمیماند.اینها از احماقت مردم به به نفع شخص خودولی برضد وطن ومردم شان سو استفاده میکنند.اگر حزب دیموکراتیک همه رادرانزمان راهی دوزخ میکرد٫امروز ما اینقدربدبخت نمیبودیم.
عاقل

>>>   همین طور است ولی ناګفته نماند که افراطیون پیر بچه هایشان رهبر میشوند از ربانی صلاح الدین است از ګلبدین حبیب الرحمان است از سیاف هم حبیب الرحمان است وغیره کرم و کدو.
سهر ګل

>>>   ازنظر من بهترین اصلاح وبهبود تغیر اسم ومسیر فعالیت است٫یعنی بنام پوهنزی تیوری علمی انقلابی برای ۵۰ سال اینده عوض قال قال مارکسیزم ولینینزم تدریس شود.درختم این دوره نسلهای بعدی خودتصمیم بگیرند.
بشارت

>>>   این احمق های سلفی که خود دین را نیاموخته اند چگونه آموزگار تعین شده اند.

>>>   خیلی عالی نوشتید، آقای ثاقب.
به قلم تان برکت!

>>>   در دوران ظاهر شاه و داود خان،مبارزه میان اخوانی ها و خلقی و پرچمی ها بود.
حالا که خلقی و پرچمی نیست،مبارزه بین اهل تسنن و اهل تشیع براه انداخته شده است.
خدا داند که بعد از ختم اهل تشیع،مبارزه بر ضد کدام گروپ دیگر شروع خواهد شد؟
من فکر میکنم که شاید مبارزه برضد روبات ها که به شکل انسانها ساخته میشوند و در حیات روزمره انسانها در پهلوی انسانها کار خواهند کرد و با انسانها ازدواج خواهند کرد،توسط این سلفی ها بنام اولاد های شبطان گفته،این روبات های بیچاره را خواهند شکستاندند و خراب خواهند کرد.
بنأ انسانها باید از همین حالا غم روبات های آینده خود را بخورند و در مقابل حملات سافی ها،روبات های خود را بیمه کنند.

>>>   ههههههه عجب تحليل كرديد . به پول و قدرت كه رسيدند دين و همه چيز ياد شان ميرود بعد يك گرسنه ديگر بنام دين بلند ميشود و مردم را قتل عام ميكند تا به قدرت و پول برسد. اين است داستان دلالان و تجار دين.

>>>   يكي از تحليل هاي دقيق اين است كه طالب بيوقفه و ظالمانه اقوام غير پشتون را در هرجا به بهانه هاي مختلف قتل ميكند و دولت هم با طالب همكاري ميكند . و هيچ يك گروه مخالف طالب از اقوام غير پشتون كه مثل سابق عليه طالب ميجنگيد فعلا وجود ندارد تا جوانان مبارز غير پشتون در اطراف ان جمع شوند و عليه طالب با خاطر اسوده بجنگند. بعضي همين افراد استند كه با داعش ميپيوندند تا عليه طالب بجنگند. اگر كدام گروه جديد از اقوام غير پشتون تاسيس شود كه مخالف طالب باشد زود رشد ميكند و كسي نزد داعش هم نميرود. فعلا همه افغانستان فهميده اند كه جنگ جنگ زباني و مليتي است خصوصا با امدن اشرف غني در قدرت و اعمال فاشيستي او موضوع قوم جنگي را دامن زد. خدا ج خودش خير كشور رنجديده ما را پيش بياورد

>>>   من با همه جنایات بشری که حفیظالله امین انجام داده اورا براات میدهم! زیرا این پروفیسورهای قلابی جهالت که از بازماندګان ان کشتګان امین اند اینقدر خر اند خدا میداند که انها در کدام مرحله خری بودند!
تا که ملا است بر سر ما بلا است!
اوغو

>>>   مسلمانانیکه به اتلاف مال و جسم و بدن آزمایش میشوند انشاالله که اجرشان همراه خداوند هست و ضایع نمیگردد.

>>>   تاهوز که دیده شده از دین در کشور ما علیه مردم، ترقی ،انکشاف و روحیه ازادیخواهی استفاده شده و کسانیکه خودرا سختر پیرو دین اسلام دانسته اند بیشتر در خدمت بیگانگان بودند و مرد بادیدن چهره هایش خوف دارند. تجارت بنام دین بسته شود ورنه تا نواختن توله اسرافیل زندگی را به مردم ما حرام میسازند طوریکه تاهنوز ساخته اند.
افغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است