تطبیق دولت ناتمام عبدالرحمن-امان الله خان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۸/۴/۱۵ کد خبر: 159323 منبع: پرینت

آقای دکترغنی، همانگونه که در برنامه های انتخاباتی خود وعده داده بود پروژه ی ناتمام یا دولت ناتمام عبدالرحمن-امان الله خان را دارد گام به گام تطبیق می کند پروژه های شوونیستی خود را. آنچه پروای تطبیق آن را نداشت و ندارد برنامه های عدالت محور، امنیت و سفره ی مردم است، که روز تا روز تهی تر می شود و خون آلود تر.

آقای غنی در فرصت دیگر کوشش خواهد کرد فرودگاه مولانا جلال الدین محمد بلخی را به فرودگاه محمدگل مهمند تغییر بدهد یا مثلا قندز را "شیرخان" شهر بسازد، مثل تغییر نام سبزوار به شیندند و قره تپه به تورغندی به دست آبا اش.

برای نام گذاری ها مثلا نام گذاری فرودگاه قندهار کمیسیون یا نهادی زیر نظر وزارت فرهنگ کار میکند که نمایندگان و متخصصان تاریخ و فرهنگ افغانستان باید در آن حضور داشته باشند.نام گذاری ها باید دلایل انسانی،فرهنگی و اخلاقی و ملی درست و قابل قبول داشته باشد، برای همین یک مجموعه ی باصلاحیت باید نظر بدهد، متاسفانه ایشان بی اعتنا به قانون و حق و حقوق بقیه ی اقوام و شهروندان هر روا و ناروایی که خواست انجام می دهد، باید تدابیر جدی اتخاذ نماییم.

لطیف پدرام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   بلی آقای پدرام، گپ های تان درست است، که باید در نامگذاری سرک های ولایت بلخ توسط عطا نور به نام های کارکنان سفارت ایران نیز مراعات میشد و شما نیز صدای انتقاد تانرا آنزمان بلند میکردید.

>>>   پدرام جانویچ!
اګر نام میدان قندهار بنام احمدشاه نباشد پس به نام امیر بخارا شود؟ که با ۱۱ زن به اینجا ګریخت و همین امان اللهخان برایش جهاد پیشنهاد کرد اما ان پدراموف این غیرت را نکرد! پس بنام امیر بخارا باشد؟ یا برویم و ۱۰۰۰ سال قبل از افسانه های فردوسي؟

>>>   اصل مطلب همین است که گفتی

>>>   اجدا و ابایی غنی احمدزی مانند عبدالرحمن و نادر غدار و امان الله خان محمد گل مومند بسیار زیاد کوشیدند تا نام بعضی از مناطق را با جعل و تذویر بنام قوم و زبان خود شان بمانند اما نتوانستند که نام جدید را در ذهن مردم ما پیچکاری کنند بطور مثال کوته سنگی را بنام میرویس و ارزان قیمت را بنام احمدشاه بابا چهلستون را بنام ایوب خان وغیره را میتوان نامبرد و ان قومگرایان بد اندیش بد خواه اکثریت ملت ما ازین دنیا رفتند اما نام بد و عمل نادرست شان در تاریخ وطن ما ثبت شده که به وابستگان انها مانند غنی احمدزی چاپلوس عوام فریب و دیگران شان باقی مانده غنی احمدزی هم با این عملکرد منافقانه و خاینانه اش تا ابد العبد همراه با خانم یهودی اش درین جهان و درین قدرت حکومتی باقی نمی ماند بمانند اجدادش نام بد و زشت اش در تارخ کشور ما میماند و ایندگان کشور به ان لعن و نفرین خواهند کرد دنیا در گذر است از انسان دو چیز باقی میماند پس از مرگش نیک و بدی غنی بعد از درگذشت اش و حتی در حال حاضر زمان حیاتش هم نام بد بخود کمایی کرده و مورد نفرت مردم ما است .

>>>   انتقال كوچي ها در مناطق تاجك مشكلي ديگري است كه همه را وارخطا كرده. همه مردم منتظر يك رهبر اند تا بلند شود. پدرام صاحب در سخنراني خوب است ولي اينجا يك مسعود بكار است پدرام بدرد كار امروزي نميخورد او در شرايط ارام ميتواند رهبر خوب باشد ولي اينجا ظلم بالاي تاجك ملكيت تاجك زبان تاجك و تاريخ تاجك روان است تاكي؟

>>>   پنچ میلیون دالر برای جرگه تبلیغاتی غنی و پنچ میلیون دیگر هم برای مصارف جشن استقلال،  با این ده ملیون دالر میشد یک کلینیک تشخیصی مجهز طبی در کابل ساخته شود تا هموطنان مجبور نباشند برای ویزه پاکستان در عقب دیوار های سفارت پاکستان بخوابند و بی حیثیت شوند.
اما این پول ها خرچ کمپاین های بیجای غنی کوچی بنام لویه جرگه یا تجلیل از چیزی که نداریم میشوند.

>>>   دوکتور پدرام با شهامت و آشکارا واقعیت ها را بیان میکند، و آن واقعیت ها بیخ و بنیاد استبداد قبیله را به لرزه درآورده اند۰
دوکتور پدرام کسی است که تمام تابو های اوغانهای قبیلوی و تمامیتخواه را دیگر شکسته است۰ او با صراحت و جرعت سرشار امروز تهداب لرزان و شاریده استبداد خونین و پوسیده قبیله اوغان را چنان به لرزه درآورده است که استحکام دوباره آن خواب است و خیال است و محال، و فروپاشی آن حتمی۰
زنده و سربلند باد پدرام۰
بلی، از پدرام با هر وسیله ممکن حمایت گردد۰

>>>   حاکمان قوم شريف
که اسلام کردند باطالبان ضعيف
سرزمين خوار و شوم اختر - سیاه گلیم
هزاره را ناميدند "بازمانندگان چنگيزخان"
لقب خان از مغول گرفتند حاکمان افغان پشتونان آن لقب در پس و پيش نه تنها يک بار بلکه دو بار
هزاره ها آن عزيزان در هندوکش از ساکنان باستان
آن مردمان بومى تاجگورگان - که کردند او را تاشقرغان و سپس خلم تغير نام
مغل ها از ديرباز اند گورگان ها با گوناگون تباران
اين تورانيان آلتايى تورک تباريان
هميش دوست نزديک ايرانيان
چه اوزبيک چه تور کمن چه گورگان چه تيموريان و چه مغوليان
پارسى و ايرانيان نجات دادند درهرزمان
از سوى پشتون با تبار افغان از اقوام گمشده اسرائيل آن يهودان بخت والنصر نبوکو نصر دوم
گفتن تورانيان به بازماندگان چنگيز خرخطا است ( خر در پارسى بزرگ معنى مى دهد)
ابونصر محمد بن محمد فارابی (زادهٔ 872 ميلادى ريحان بيرونى (قرن 10 ميلادى) قطران تبريزى (قرن 10 ميلادى) شاعران تورانى تبار دوران غزنويان نظامى گنجوى و فخرالدین اسعد گرگانی قرن يازده ميلادى از کدام نسل اند. خيستگاه تمام تورکتباران از کدام جا اند. ( مغولان با خال مغولى لکه مغولی یا درمال ملانوسیتوز در پزشکی به لکه بزرگ مادرزادی به رنگ قهوه‌ای یا آبی یا کبود گفته می‌شود که معمولاً بر روی بخش پایین کمر و کپل نوزادان دیده می‌شود. این لکه‌ها بی‌آزار هستند و بیشتر در نوزادان در نژادهای تیره‌پوست و زردپوست دیده می‌شوند. این لکه‌ها می‌توانند در شانه، قسمت فوقانی پشت، بازوها، مچ دست، مچ پا، پا و قسمت جانبی شکم دیده شوند. این لکه بزرگ ظاهری شبیه به کهیر پوستی دارد. لکه مغولی معمولاً سه تا پنج سال پس از به دنیا آمدن از میان می‌رود). در دوران مهاجرت اول 8000 سال پيش اقوام تورانى ازطريق جاده بيرنگ درياى منجمدشمالى تا به امريکا جنوبى مسکن گزين شدند
ولى تاريخ نويس افـغانه پشتونتبار تقلب گران اند وازسوى دانشمندان جهان به رسميت شناخته نمى شوند.
ولى
مهاجرت اقوام هندو ايرانى يا هندواروپايى 6000 سال پيش شد. در اسطوره نگارى ضحاک بزرگ پادشاهى هزار ساله جمشيد بزرگ را شکست داد.
کاوه آهنگر ضحاک اژدهار را با شمشير خود شکست داد و پيش بند خود را درفش کاويانى ايران ساخت.در سال 1919 يک سال همين درفش کاويانى درفش کشور جمهورى سوسياليستى شوروى بود.

تاريخ نويسان حاکمان پشتون ادعا مى کنند که ايران درسال 1935 بوجود آمده است . در حاليکه نقشه ايران وتوران از سوى جهان نما هاى کارتوگرافهاى آلمانى به نام ادولف اشتيلر و فيردريک اشتيپل ناگل در جهان وجود دارد.
اين تاريخ نادانان احمد خان اودال و يا ابدال را رسوا کردند که گويا بنيادگزار نام افغانستان احمدشاه سردار شاهنشاهى ايران نادر افشار بود.
نام سلطنت احمد شاه سلطنت درانى بود . که کوه نور ماراجه هند به نادر افشار بخشيده بود.
احمدشاه از سال 1736 - سال 1747 سرباز و سردار (اکنون جنرال) شاهنشاهى ايران بود . وى با چارهزار سپاه شاهنشاهى ايران به قندهار آمد.بانو باردار اش در مشهد پايد در بتن اش تيمور هنوز بدنيا نيامده بود.
تيمور کوچک در سال 1748 در قصر خوشدامن خود در مشهد پايتخت خراسان و ايران چشم به گيتى درقصر فرزندان نادر افشار گشود. دو نواسه نادر افشار با تيمور در کودکى عروسى نمودند. دختران احمد شاه با پسران وسرداران شاهنشاهى ايران عروسى نمودند
افغانه پشتون چرا تاريخ را کتمان مى کنيد يعنى پته خزانه!

همان گونه که نادرست است هرگاه جرمن ها را "بازماندگان هيتلر" ناميد و پشتونان يا افغانتباران "بازماندگان نسل ملا عمر رهبر درگذشته طالبان" از اقوام اسرائيل ناميد!
آيا طلبان کدام پيغار از اسرائيل کرده?????

عاقبت دولت افغان افتاده نى است
ستان ما از مترادف فغان جدا شدنى است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است