تاملی بر غنی سازی مجدد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۴    ۱۳۹۸/۴/۱۳ کد خبر: 159302 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی احمدزی؛ نامی که بعد از انتخابات سال ۱۳۹۳ شناخته شد. این نام پیش از آن در میان اکثریت مردم نا آشنا و در میان توده ای مردم " وندی" بیش نبود که صرفا با کلماتی مانند متعصب، دیوانه، کوچی، روانی و امثالهم معنی پیدا می کرد.

حزب وحدت اسلامی که شعار شان برادری است "احمدزی" را پذیرفت و او را شامل مکتب انسان سازی کرد، جنبش اسلامی نیز به اعتبار حزب وحدت با او شامل یک ائتلاف شد.
این دو حزب نامدار و جهانی با حذف واژه " احمدزی" تعصب او را توجیه کرد، بر دیوانگی او سرپوش گذاشت، مغز متفکر را جاگزین کوچی ساخت، از صحت کامل او به مردم اطمینان داد و در فرجام به " غنی" اعتبار جهانی بخشید.

اما آنچه که عیان است نباید بر دیوار بی بنیاد کاه گل زد و نباید بر آدم کمزاد خدمت کرد، خدمت به کمزاد بزرگترین اشتباه حزب وحدت در انتخابات گذشته بود و بزرگتر از آن معرفی یک کمزاد دیگر در کنار او که در فاصله کم زمانی با او عادت کرد، خویشتن داری را فراموش کرد، و مادیات را بر ارزش های حزب وحدت ترجیح داد و در نهایت از او رنگ گرفت.

با وجودیکه یک انتخابات دیگر منحیث اهرم فشار در پیش رو داشتیم؛ احمدزی و حلقات نزدیک به او مردم افغانستان را از عینک سیاه تعصب نگاه کرد، برای او سلیقه و قوم مهمترین معیار برای گزینش افراد در پست های دولتی بود، حذف اقوام و قورت دادن حقوق اقلیت ها را اولویت کار خویش ساخت، در توزیع انکشاف مشرق و مغرب نمود، بروکراسی، فساد اداری، سبوتاژ، هژمونی قومی، فقر و بی کاری در زمان او اوج گرفت و از همه بدتر مردم افغانستان را گروه گروه به کشتارگاه فرستاد، هزارن طفل در زمان او یتیم و هزاران زن در سایه زمامداری او بیوه شد و هزارویک خیانت دیگر که همه ریشه در ذات او دارد.

باور دارم و شما هم هرگز شک نکنید اگر یک بار دیگر غنی سازی شود که دیگر آله ای فشاری هم برای او وجود ندارد؛ احمدزی روی فرعون، صالح روی شمر و دانش روی قاضی شریح را سفید خواهد کرد.

با احترام
عالیه رحمتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
قوم
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از محبوسینی که به تازگی از زندان های مخوف مصر رها گردیده ازش پرسیدند<کیف وجدت سیسی؟>یعنی سیسی را چگونه یافتی وکردارش با زندانیان چطور بود؟ اوهمه رنج ها ومشکلات دوره ای زندان رابه یک جمله خلاصه کرد<رحم الله الفرعون السابق>یعنی خدا فرعون سابق را بیامرزد همچنان در کشور ویرانه ای ما خارجی ها از غنی بسیار در چنته دارنداگر عین وغینش رفتند بیست وشش حرف دیگر هنوز باقی است الف <اتمر>و قاف<فانونی>خواهد امد ویا کدام غلام ومزدور دیگرکه نتیجتا حال واحوال ملت مظلوم بهبود نخواهد یافت وبر سیه روزی وفلاکت باری شان افزوده خواهد شدونشود مانند ان مصری بگویم که خداوند ان فرعون اولی را مغفرت نماید
انا لله وانا الیه راجعون
گل نبی عیدی زاده

>>>   کاملا درست فرمودید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است