پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام دو برابر شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۸/۴/۱۳ کد خبر: 159296 منبع: پرینت

همزمان با اظهارات رییس‌جمهور آمریکا درباره کاهش چشمگیر نیروهای آمریکایی در افغانستان، منابع محلی در ماههای اخیر از توسعه بی‌سابقه بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در کشور خبر می‌دهند.
به گزارش تسنیم، در حالی که انتظار می‌رفت در دور هفتم مذاکرات صلح قطر، آمریکا درباره خروج از افغانستان با گروه طالبان به تفاهم برسد، اما شواهد حکایت دیگری دارند.
گفته می‌شود که ساخت و ساز برای توسعه پایگاه نظامی بگرام در ولایت پروان به‌صورت بی‌سابقه‌ای تسریع شده، به‌ طوری که در ماه‌های اخیر دو برابر شده است.

همزمان با شایعات پیشرفت در مذاکرات آمریکا و طالبان درباره تعیین جدول زمانی خروج نیروها از افغانستان، ترامپ نیز در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» گفت که شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان را در ماه‌های اخیر از 16هزار نفر به 9هزار نفر کاهش داده است؛ موضوعی که در مغایرت با واقعیت‌های میدانی در این کشور قرار دارد.

اعضای شورای ولایتی پروان تصریح کردند که در ماه‌های اخیر نیروهای آمریکایی در این ولایت ده‌ها جریب اراضی همجوار پایگاه نظامی بگرام را به این پایگاه الحاق کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.
«عصمت‌الله محمدی» عضو شورای ولایتی پروان به روزنامه «مسیر» گفت: پایگاه نظامی بگرام نسبت به گذشته دو برابر بزرگتر شده است، نیروهای آمریکایی بخشی از زمین‌های کشاورزی مردم را خریداری و بخشی را نیز به زور غصب کردند، در حال حاضر نیز کار روی گسترش این پایگاه جریان دارد.

گفته می‌شود که نیروهای آمریکایی در پایگاه نظامی بگرام در ماه‌های اخیر دو قرارداد جداگانه یکی به ارزش 700میلیون و دیگری به ارزش 500میلیون دلار را برای ساخت‌وساز و توسعه این پایگاه با شرکت‌های مختلفی به امضا رسانده‌اند.

محمدی با اشاره به مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر اظهار داشت: اگر آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان دروغ نمی‌گوید و واقعاً خواستار خروج از افغانستان است، پس چرا پایگاه نظامی بگرام را به دو برابر گسترش داده و هنوز هم روند توسعه و ساخت و ساز در این پایگاه ادامه دارد؟

«عطامحمد دهقانپور» عضو پارلمان افغانستان نیز گفت که آمریکا تظاهر می‌کند که خواستار خروج از افغانستان است؛ اما در واقعیت آمریکا برای حضور طولانی‌مدت در این کشور برنامه‌ریزی می‌کند، با وجود اصرار طالبان ممکن نیست که آمریکا با خروج تمام و کمال از این کشور موافقت کند.

با این حال، طالبان بارها اعلام کرده است که تا خروج آخرین نیروی خارجی از افغانستان به جنگ در کشور ادامه خواهد داد و از سوی دیگر نیز مذاکرات بین آمریکا و طالبان درباره تعیین جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در قطر وارد پنجمین روز خود شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
بگرام
نظرات بینندگان:

>>>   امريكا طالبان غول را احمق تر ميسازد آنها به آن قبمت گزاف آمدند آيا بخاطر لنگي چركين تروريستان بي فرهنگ و فاشيست خارج ميشوند ؟ اين يك مسخره گيست .

>>>   شیطانهای امریکای میخواهند که افغانستان برای همیشه در اشغال انها باشند. در پایگاه بگرام صدها دختر جوان افغان استخدام میشوند و به انها تجاوز میکنند و بعدا این دختران نمیتوانند از ترس فامیل قوم و خویش و مردم چیزی بگویند و کاملا سکوت میکنند. یگانه راه ارامی افغانستان ایستاده گی و مقاومت در برابر جنایتکاران امریکای و مزدوران شان طالبان و داعش است.

>>>   کجا است ملا و مولوی ها که در مقابل امریکای خبیش اقدام کنند

>>>   این پایگاه برای کمک به گروه تروریستی داعش در حال ساخت و ساز است. قرار است غربیها گروه داعش را که از سوریه و عراق توسط طیاره های ناتو به افغانستان انتقال داده شده جایگزین گروه تروریستی طالب کند

>>>   آیا فکر نمیکنی که موجودیت این پایگاه سندی است تا اوغانستلن جز خاک چتلستان نشود ؟؟؟؟

>>>   1. گلبیدین هم همانقدر که خون میریخت جار میزد که تا امریکایی در افغانستان باشد به افغانستان بر نمیگردم اگر برگردم از امت رسول الله نباشم. طالبان هرگز و هرگز از امیر کبیر جهاد افغانستان حضرت حکمتیار تفاوتی ندارند . امروز یا فردا خواهید دید.
2. تخت کابل بی متکای بیگانه استوار نبوده است و نخواهد بود؛ تاریخ برای هزارمین بار این حقیقت را فریاد میکند. امیر یعقوب و امیر عبدالرحمان پدران تنی همین طالبان و دیگر حاکمان دست نشانده نیستند؟؟؟ کم شواهد فاش شده که در روزگار ابر قدرتی امریکا مجاهد و طالب و داعش و القاعده یک خالق و پروردگار دارند_ امریکا!؟؟؟؟
3. پاکستان و عربستان ...که بیست و اندی سال پیش بر افغانستان «امارت اسلامی طالبان» نازل کردند؛ فقط اضلاعی از حکمرانی امریکا بودند و هستند!
4. اینکه پایگاه بگرام و قرار گاه های دیگر دو چند میشود معنایش اینست که نگهداری حکومت برهنه طالبانی ـ امریکایی هم اهداف کلانتر و هم ترس ها و مشکلات بیشتر دارد که ترامپ آنرا با ملغمه «هاروارد تروریست ها» کد گذاری کرده است

>>>   افغانها باید همانند عراق حشد شغلی یا بسیج مردمی درست کنند و از وطن و نامووس خود در مقابل خارجیها و تروریست‌های دست پرورده آنها دفاع کنند

>>>   دروغ دیگری از ترامپ‌ که جز دوستی با سران عربستان و امارات و دشمنی در حق مردم لیبی و افغانستان و سوریه و ایران و کره شمالی و ونزوئلا و کوبا و مکزیک چیز دیگری از ترامپ ندیدیم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است