آمریکایی ها می روند، تروریسم را می گذارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۸/۴/۱۲ کد خبر: 159289 منبع: پرینت

آمریکایی ها از افغانستان می روند، تروریسم و شبکه های استخباراتی را به میراث می گذارند!
امروز مردم افغانستان و حتی جهانیان انتظار آن را دارند که از دودکش های صالون مذاکره آمریکایی ها با طالبان در قطر چگونه دود بلند می‌شود، دود سیا، دود سفید و یا آتش.

شاید آمریکایی ها و طالبان به دو بند به توافق برسند اول اینکه آمریکایی ها می خواهند از افغانستان خارج شوند چون خود خسته شده اند می خواهند بروند دوم اینکه طالبان می گویند ما تروریست نیستیم و به تروریست های دگر اجازه نمی دهیم که از خاک افغانستان منافع آمریکا را در خطر اندازند.

حقیقت را دونالد ترامپ ریس جمهور آمریکا روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری فاکس بیان کرده است که نامبرده می خواهد از افغانستان قوای خود را بیرون کند اما جنرالان مخالف نظریه ایشان است و می گویند جنگ در خاک افغانستان بهتر از جنگ در خاک آمریکا است، ترامپ افغانستان را به دانشگاه هاروارد برای تروریسم مقایسه کرده و گفته است که در صورت خروج یک تیم استخباراتی قوی را به جا می گذارند.

آنچه از گفته های ترامپ می توان فهمید این است که افغانستان به میدان تروریسم و جنگ های استخباراتی منطقه و جهان باقی خواهد ماند و چه آمریکایی ها بروند و چه نروند صلح به آسانی نصیب مردم افغانستان نخواهد گردید زیرا سرزمین و فرهنگ افغانستان برای رشد تروریسم و جاسوس شدن بسیار مساعد است، پس باید انتظار بلند شدن دود سیاه از مذاکرات آمریکایی ها با طالبان را از دودکش های صالون های مذاکره در قطر داشت.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
تروریسم
نظرات بینندگان:

>>>   لشکراستخباراتی ترامپ درافغانستان
ترامپ درآخرین سخنهایش به ارتباط افغانستان گفت (درصورت خروج قوای نظامی اش ازافغانستان استخباراتش درآن کشورباقی میماند) نکته ایست قابل تعمق واینکه لشکر استخباراتی اش درافغانستان کی ها هستند ؟
درزمان حکومت به اصطلاح کمونستی ، اهالی کابل از مخبری همسایه ها وحتی به اعضای فامیل شک داشتند .می هراسیدند که مباداجاسوس خاد ویاK.G.Bنباشند ، عیناٌحال همان زمان تکرار میشود بمعنی اینکه : 50%بلندرتبه های طالبان ،70%اراکین بلند رتبه ی دولتی اعم ازپارلمان (نه مامورین عادی) 90%دیپلوماتهای وزارت خارجه ی افغانستان 95%اخوان الشیاطین {تنظیمهای جهادی}سابقه (نوکرانI.S.I) که همین اکنون درداخل کشوردرعیش ونوش بسر میبرند وداعش همان لشکراستخباراتی ترامپ اندکه بعدازخروج نیروهای عسکری امریکا درافغانستان باقی میمانند وبه نفع امریکا درستیز خواهند بود، نیروهای نظامی طرفدار مردم همان هیزم سوخت اندکه درین گیرودارمضمحل میشوند.مردم ساده لوح وگوسفندی هنوزهم درین خیال وخواب محال اند که امریکا (خلیلزاد) صلح میآورد، حقیقت تاجنگ است ، برای امریکا واین لشکر استخباراتی اش منفعت هست وبس (دسته ی تبرازخودماست )
ازطرف اکثریت خاموش وبسمل

>>>   امریکا خودش یک کشور تروریست پروراست
امروزجلسه فطر به نفع بقای امریکا می باشد وامریکا پنج سال پیش درمقابل روس شکست خورده امروز در دست طالبان سلاح های لایزری توزیع گردیده است که امریکا را به شکست قطعی درامغانستان مواجه نموده است .
بااحترام
خاکسار

>>>   یادم هست روزی که امریکا افغانستان را اشغال کرد دوست من که یک افغانی بود به من گفت تا چند سال دیگر از کشور شما برتر خواهیم شد و افغانستان ۵ سال دیگر کشوری آباد شبیه امارات و کویت میشود
۱۹ سال از اشغال گذشته و هیچ پیشرفتی حاصل نشده غیر نمای ظاهری دموکراسی دروغین در خدمت ابرقدرت ها و منافع اشخاص زورمند و رقص و اواز و هرزگی

>>>   با نظر شما موافق هستم
امریکا به این درک رسیده است که پرداخت هزینه جنگ در افغانستان پیشتر از درآمد شان در افغانستان است.
هرچه خواست از افغانستان برون کرد دیگر چیزی برای بردن نمانده است که امریکا در افغانستان بی مانند. آقای ترامپ سخن حقیقت را گفته اند که افغانستان را درگیر یک جنج دیگری استخباراتی می ناید و مردم افغانستان برای تروریزم استفاده بهتر می شود چون خرافات دینی در بین این مردم به حدی خود رسیده است.....

>>>   امریکا میرود ترورست ها ودزدان جنگی سالار را می گذارد

>>>   خاطر جمع یاشید همه جنگ در طول 40 سال از طرف امریکا صورت گرفته است و امریکا هر گز نمی خواهد این کشور بی غیرت که همه مردم به خاطر دالر خود و ناموس خورد را می فروشند

>>>   جنگهای اخیر بیشتر نزدیک مرزهای غربی و شمالی شدت میگیرد یا در شهرها، و مناطقی که مخالفین منطقوی امریکا نفوذ دارند.
جغرافیای افغانستان همواره مورد طمع و دخالت بوده و خواهد بود که از کنترل یک کشور و خود افغانستان خارج است و حتی چین منحیث قدرت اقتصادی جهان اگر میخواست امنیت و ثبات لازم در منطقه و افغانستان را بیاورد و منفعت بیشتری ببرد، اولاً همان وجهه و انگیزه مضاعف را نداشت و دوماً چنین هزینه کلانی را امریکا و غربی ها متحمل شده را باید متحمل میشد. که البته امروز هم تا حد زیادی موافق با صلح و مشارکت امریکا در منطقه شده ولی بعضی مخالفین دیگر امریکا که نظام و عمق استراتژیک متضاد با امریکا دارند بیشتر خواهان بی ثباتی و بی نظمی در افغانستان هستند تا با تفرقه و آتش اندازی فرصت را از افغانها و حتی منافع جهانیان بگیرند.
گرچه زیاد به طبل نفاق ، تخریب نظام و صلح میکوبند ولی جز تخریب افغانها و مخارج خود، نتیجه ای در مقابل منافع منطقوی و جهانی نخواهند گرفت.
شریف الله جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است