همه فریب خوردید، مذاکره صلحی در کار نیست!
بقول جنرال دوستم، مذاکرات کنونی میان آمریکا و طالبان واقعیت نبوده و وعده های نشست صلح حقیقت ندارد. در واقع برنامه آینده طالبان در راستای ماموریت جدید شان از سوی آمریکا در منطقه برای آنها (بنام مذاکرات صلح) تبیین می شود 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۸/۴/۱۲ کد خبر: 159285 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)در حالی از نشست نماینده های حکومت افغانستان با طالبان سخن به میان می آید که هیچکدام از آنها حاضر به نشست با یکدیگر نیستند.
نماینده خاص آلمان در امور افغانستان از نشست نماینده های طالبان با نماینده های حکومت افغانستان طی چند روز آینده خبر داد و نماینده خاص آمریکا در امور افغانستان نیز از آن استقبال نمود.
اما سخنگوی طالبان و یکی از مذاکره کنندگان این گروه در قطر اعلام داشتند که هرگز با حکومت افغانستان دور یک میز به مذاکره نخواهند نشست.
در همین حال، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز اعلام داشت که هیچ فردی به نمایندگی از حکومت افغانستان در قطر شرکت نمی کند.

در حقیقت آمریکایی ها نمی گذارند که پای دیگر کشورها در مذاکرات صلح با طالبان باز شود، زیرا در آنصورت بسیاری از رازهایی که تا کنون تقریبا بدون اسناد مهم بر آمریکا اتهام زده می شد، علنی می شود و سندهای مهم تامین مخالفان مسلح از سوی آمریکایی ها مسجل می شود و آن وقت است که تمامی دنیا از جمله مردم آمریکا حکومت این کشور را محکوم کرده و زیر فشار قرار خواهند داد.

بقول جنرال دوستم، مذاکرات کنونی میان آمریکا و طالبان واقعیت نبوده و وعده های نشست صلح حقیقت ندارد.
در واقع برنامه آینده طالبان در راستای ماموریت جدید شان از سوی آمریکا در منطقه برای آنها (بنام مذاکرات صلح) تبیین می شود.

از سوی دیگر، اختلاف درونی در میان طالبان هر روز افزایش می یابد و ظاهرا با تداوم مذاکرات صلح، برخی این مذاکرات را واقعی پنداشته، جنگجویان خارجی و برخی سازمان های استخباراتی که رسیدن به صلح در افغانستان را در راستای منافع خود نمی بینند، وارد عمل شده اند. اینها فکر می کنند واقعا میان آمریکا و طالبان قطعنامه صلح امضا می شود و دیگر جنگ در افغانستان پایان می یابد!

در این میان، طالبان به عنوان بازیگرانی که بالاتر از سطح رابطه و صلاحیت شان فرصت پیدا کردند و مطرح شدند، وارد میدان بازی گردیده اند که در حد شان نیست و سرانجامی برای آن تصور نمی شود. اینجا است که بعضی از آنان را خیالات برداشته و به کشورهای دیگر پناه برده اند و از دیگر کشورها بجز آمریکا برای خود اتکا دست و پا کرده اند.

طالبان امروز دیگر یک گروه معین نیستند که تنها زیر پرچم هیبت الله باشند، طالبان شبکه ملاعمر که ملابرادر آنها را رهبری می کند، طرفداران هیبت الله و اختر محمد هستند و طرفداران شبکه حقانی که بخشی را رهبری می کنند. اینها پارچه های جدایی هستند در درون ساختار طالبان.

اما در میان همه اینها یک شورای مشورتی رهبری طالبان ساخته شده است که تمامی موضوعات به آنها گزارش شده و تصمیم گیری شود. اما تصمیمات این شورا تا کنون در همه موارد آن قابل اجرا در سطح همه طالبان نبوده است.

این ادعای امنیت ملی که 24 گروه تروریستی در کشور در حال جنگ هستند صرفا برای تشویش اذهان است و واقعیت ندارد. تعداد گروه هایی که در افغانستان می جنگند سه گروه هستند، طالبان، داعش و القاعده که القاعده در میان این طالبا و داعش نفوذ بسیار دارد. بقیه در زیر پرچم اینها در افغانستان هستند و استقلال ندارند و با رفتن اینها آنها هم خواهند رفت. زیرا نه بودجه مالی و منابع تامین کننده دارند و نه تجهیزات و سران مصمم و با اراده. اما خطر اینجا است که در میان طالبان هنوز القاعده حضور فعال دارد در حالیکه داعش را نیز در افغانستان رهبری می کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
مذاکرات
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا همه اینها فریب است
طالب از خودشان است
حکومت هم از خودشان است
همه را بهم انداخته ما را غارت میکنند
شیما کابل

>>>   صلع یک ضرورت مبرم است در افغانستان و. کسانیکه مخالف با صلح هستند اصلآ احترام به خواسته های معقول این ملت ندارد این مهم نیست که صلع به چه شکل و. توسط چه کسانی به وجود میاید در حقیقت صلع نهال به ثمر رسیده است مهم نیست که از طرف کدام باغبانی آبیاری میشود و کسانی که مخالفت میکنند بدانند این همه کشتار و. این همه بدبختی که هزاران فامیل افغانستانی را به غم شانده چطور جواب میدهند ،دوستم یک انسان جنگ طلب و عبدالله هم در فکر فیشن ودرشن خود است ،امید از سخنان ناحق پرهیزکار کنید که همه در انتظار یک صلح واقعی در وطن اند و. امید به الله پاک درام که این پروسه تحقق بپزیرد
عبدالله ریحان

>>>   زنده باد جنرال دوستم
مرد صادق وطندوست

>>>   ترامپ: افغانستان آزمايشگاه و دانشگاهى تروريستها است،
كرزى: تروريسم با سياست هاى مبهم امريكا رشد كرده است!؟
(نه با سياستها طالب نوازى كرز غنى)
غنى احمدزى؛ ٩٨ در صد زندانى هاى گوينده يك زبان هستند...!؟

(بگفته غنى طالب پرست بايد ديگر گويندگان زبانهاى كه تروريست نيستند هم زندانى شوند !؟) يعنى توازن برقرار شود!؟ اما كسى گپ ها غنى را جدى نگرفت، اما غنى اين كار را عملى كرد، طالبان را رها و عوض شان مخالفين طالب را زندانى كردند.

ملا متوكل وزير خارجه طالبان، سوال شده بود كه چرا شما در ورزشگاه كابل، مجرمين را اعدام ميكنيد؟ جواب؛ گناه كشورها خارجى است!؟ كه براى ما جاى مناسب، براى اعدام ها درست نميكنند.

سهل شاهين سخنگوى طالبان:
سوال، چرا شما مردم ملكى را هدف قرار ميدهيد؟ (بى بى سى)
جواب؛ گناه دولت است كه مراكز نظامى را در ميان خانه ها ساخته است، ما چند دفعه برايشان احوال داديم كه مراكز نظامى را از ميان خانه ها بكشند! نكشيدند! حال بچه ها كشته شد گناه ما نيست!؟

رضا میهنیار

>>>   عطا صفوی
کشور بطرف "بابا" سازی به پیش میرود...!
---------------------------------------
اگر این خودسری وحاتم بخشی بدون تصویب مراجع مربوط مسمی نمودن میدان هوایی قندهار به اسم احمد شاه درانی نه شرم است و نه حیایی وگویا منطقی بنظرمیرسد ، دراینصورت گزاشتن میدان هوایی کابل ، میدان هوای نظامی بگرام ومزار شریف وهرجایی دیگری... باالترتیب به اسم حضرت کرزی بابا ؛ غنی بابا ، مومند بابا، عبدالرحمن بابا ونادر بابا... قطعآ هیچ منافاتی ویا هم هیچ مشکلی هم درزمینه وجود ندارد ، زیرا این حرکت دیریست آغاز گردیده است.
فراموش نباید کرد اگر این آش است واین کاسه دیری نخواهد گزشت که انشاالله کوچه وپس کوچه های شهر ، ده ومحله مان با پسوند "بابا ها" و"زی ها " آراسته ونامگزاری خواهد شد. چندی قبل حضرت غنی خود فرموده بودند : " که فصل ناتمام برنامه های امانی راتکمیل میکنم ... " ؛ دقیق هدف شان همین است. من باور ندارم که این یک برنامه تصادفی وآنهم تبلیغات انتخاباتی بوده باشد. بقول معروف "اگر این مکتب است و این ملا حال طفلان خراب می بینم" ، دراینصورت این کشور الحمدالله درزیرسایه بابا ها وزی ها البته با همکاری سیاسیون معلوم الحال معامله گر شرفباخته به طرف ملت شدن!!! درحرکت خواهد بود..آمین یارب العالمین

>>>   Abdul Hai Khurasani
هرچند اشارهٔ رئیس جمهور در سرزمین قندهار به توطیه تجزیه؛ اشتباه سیاسی و غلط استراتیژیک بود اما در یک صورت این خطر کشور را تهدید می نماید که در پایان به آن اشاره می نمایم .
سخنان محمد اشرف غنی رئیس حکومت وحدت ملی؛ خلاف مصالح کشور،باعث تشویش افکار عمومی و خلاف منافع ملی است،زیرا در شرایط بحرانی موجود طرح و بیان این جملات به نفع همسایگان شرور و منافق می باشد.

افغانستان/ خراسان؛ تجزیه ناپذیر است،آمرصاحب مسعود دو بار این سرزمین را از توطیه‌ی تجزیه نجات ( دوران جهاد و مقاومت) داد و پاسداران سنگر های نبرد که وارثان میراث بزرگ او هستند،هر توطیه یی تجزیه را در نطفه خنثی خواهند کرد.

اما رئیس جمهور باید بداند که تنها یک سنت سیاسی ممکن است؛ افغانستان / خراسان عزیز را به سوی تجزیه سوق بدهد و آن تفکر فاشیسم قومی و تأکید بر تحریف تاریخ و ناسیونالیسم ناموفق قرن نوزدهم می باشد.
راه اقتدار و عزت و عظمت افغانستان/ خراسان از مسیر دموکراسی،شهروند محوری و احیاء تاریخ و تمدن این سرزمین می گذرد.

>>>   غنی یا فاتح می شود یا ذلیل و کشته
هندی ها به طورکامل با روند جاری سازش یک جانبه با طالبان مخالف اند. اگر کار به تقابل بکشد، امکان حمایت کامل هند و ایران ازدکترغنی وجود دارد. در سوی دیگر، اگر امریکایی ها بر حمایت شان از غنی به عنوان سپر و تهدید برای آرام تر کردن شاخ زنی های طالبان و زیاده خواهی های روسیه و پاکستان استمرار بخشند؛ غنی برای یک دوره ای دیگر، همه ای رقبای میانه پایه و جریان های خردوریز را در شکم خود حل کرده و سیاسیون کله گنده را مثل جنرال دوستم در تبعید داخلی نگه می دارد. اما اگر اوضاع ناگهان پیچ خطرناک بخورد، غنی یا دستگیر یا مثل قذافی بال بال خواهد شد

>>>   پنج سال مردم را فریب داده و با حیله و نیرنگ نماینده جان کیری خون مردم را نوشید و به اجنبی ها نشانی.
حال که کارد به استخوان رسیده و تمام اسعار پولی از کشور برده شده ، حال پشت آب رفته بیل برداشته آید.
صافی

>>>   Abdul Ghaffar Majidy
چرا ما در زادگاه خود غریبیم !
امروز محمد اشرف غنی در ولایت قندهار میدان هوایی این شهر را بنام احمد شاه بابا نام گزاری کرد که اقدام بسیار عالی و مورد قبول و باعث افتخار همه ی ساکنان این مملکت است ، ولی در بلخ سالهاست ساکنان این ولایت نمی توانند میدان هوایی شهر مزار شریف بنام فرزند فرزانه بلخ حضرت مولانا جلال الدین محمد بلخی رسما نام گزاری کنند ، در حالیکه میدان بین المللی کابل بنام کسی که مصیبت امروز کشور ثمره سیاست های عوامفریبانه او که در طی هفده سال جز مصیبت و قتل و کشتار چیزی دیگری به ارمغان نیاورده گذاشته می شود و میدان هوایی قندهار بنام احمدشاه بابا مسمی می شود چرا مردمان شمال کشور حق نداشته باشند که میدان هوایی شهر شان را بنام عارف متفکر عاشق انسان و انسانیت بگزارند ، در عصر جدید علم و تخنیک و فن آوری ابدا این تبعیض آشکار قابل قبول نسل جوان دانشمند آزاد اندیش نبوده و نیست و با جد و جهد و پیکار مبارزه در پی تحقق حق و عدالت خواهد بود .

>>>   تـرامـپ :
افغانستان دانشگاه هاروارد تروریزم است!!
او مورچه زرد!
تو چقدراحمق ونادان هستی؟ پاکستان مرکز تعلیمی ترورست های بین المللی است ،
ر

>>>   ملت خودش از حق خود دفاع نمايد در غير آن نابود شدني است، خصوصاً شهر نشينان متحدانه دست به تظاهرات زده و مانند سائر ملت ها از حقوق خود دفاع نمايند، و در حين زمان هم به حكومت فاسد و هم به طالب مرتد ني گفته تشكيل حكومت ملي نمايند، شروع آن دشوار معلوم ميشود مگر خواهيد هم فوج و هم امنيت با ملت خود يكجا خواهد شد، هم رهبر پيدا ميشود و هم حكومت تشكيل ميگردد، مثال هاي زنده آن سودان و الجزائر است. خداوند مددگار است ، ظلم بقا ندارد.

>>>   عبدالله ریحان جان صلح را تعریف کنید .
صلح که صاحب اش صاحب جنگ و صلح باشد صلح چی معنا دارد

>>>   افراطیت ابزاراشغالگران
طالـب که ضد خـامـه و خـط و نگاره است
خصم سواد و مکتب و درس و اشاره است
نظم و ثبات و عصر نـویـن را دهـد بـه باد
چـون بی خبـر ز عـلـم نهــاد و اداره اسـت
شــهـرونــد ممـلکـت چو نــدارد حــق رأی
طـالـب امـیـــر وحـشــت دارالامـاره اسـت
روشــنـگـری بـه مـشـرب طالـب خطا بُـوَد
تاریک تـر ز تـیـــره شـب بی سـتاره است
خـواهـان بحـث و مـشـوره و انتقـاد نیسـت
مشـتاق جنگ و حمله و قـتـل و قناره است
آزادی بـیـــان و رســـانــه پــذیــره نیســت
طالـب مــرد درّه و چــوب و کـتــاره است
فـرهـنـگ را بــه دار خـرافــات می کـشــد
زیـرا که وحش جنگل وعصر مغـاره است
آثــار بــاســــتــانـی مــا را کـنـــد خـــراب
آفـت بـه جـان معـبـد و دیـر و مـناره است
مـوسـیـقی و هـنــر بــه چـشـمـان طالـبــان
چـون کـوه آتـشـیـن خطـر پـرشـراره است
گل را ز چــشــم بلـبـل شـــیـدا کـنـد نهــان
خـالی ز عـشـق و جـاذبـۀ مـاه پــاره است
حـق و حقوق زن نـشسـتن بـه خـانـه است
در ذهــن طالـب ایــن عمـل آشـکاره است
سنگسار وقطع دست و دار است پیش رو
آزار خـلـق و کـنده و زنـدان همـاره است
افـراط و جهل دشـمن صلح و عدالـت انـد
تـاریـخ پـر ز تجــربـه و پـر گـزاره است
تنهـا نـه ظلـم و وحـشت و بـیـداد می کنند
اجبـار ریـش و لنگی و طرز قـواره است
افـراط طالـبی ثـمــر جـنـگ تحمـیلـیسـت
قلـب وطـن بـه خنجــر افـراط پـاره است
افـراطیـت وسـیـله یی در دسـت اجـنـبـی
داعـش از کجا شـد و طالب چکاره است
جـنـگ وطـن رقـابـت اشـغـالگـران بُــوَد
زین قتلگاه نـه راه فـرارو نـه چاره است
از خــون کـودکان و جـوانـان ایـن وطـن
افـراط و انتحار به جـوش و فـواره است
آتشگران جنگ ز هر رنگ و هر قماش
مـزدور دالـر انـد و همه در اجـاره است
قـربـانی کشاکـش آن خلق بی گـنـاه است
صلح دروغ گرچه به بـوق و نقاره است
رسول پویان

>>>   به اساس پیشنهاد سفارت کشور دوست امریکا وزارت داخله تغیر نام داده میشود جلسه کابینه تخحت ریاست جلالتمآب عبدالله عبدالله پیشنهاد سفارت را با واقعیات عینی وشهودی مناسب دانسته ونامی را انتخاب نمودند که مورد تائید همه اعضای کابینه قرار گرفت، شورای وزیران نام وزارت داخله رابه وزارت دزد های داخلی جمهوری اسلامی افغانستان تائید نمود که بعد از پاس شدن از طریق مجلس و دستخط توسط جنب رئیس جمهور منبعد این وزارت بنام وزارت دزد های داخلی جمهوری اسلامی افغانستان یاد میشود
همچنان کابینه برای وزارت داخله پیشنهاد داد تا در شرایط فعلی که سربازان پولیس درمضیقه ومشکلات جنگ قراردارند روسای مرکزی وزارت از دزدی نان سربازان پولیس برای مدتی خود داری نمایند

>>>   کسانی که بر علیه آمریکا و صلح و امنیت افغانستان شعار می دهند ، در اصل طالبان و متحدان ضد آمریکایی طالبان و تروریستها را نمایندگی و حمایت می کنند.

>>>   پشتونها از قدرت دیگر اقوام حراث دارند چونکه وقتی قدرت به معنای واقعی تقسیم شود قوم پشتون تنها باید به حق خود اکتفا کند نه به زورگیری و نیز باید جواب و حساب چپاولگری های صدسال پیش را که اجداد ظالمشان راه انداخته بوده و زمینهای اقوام را که به زور گرفته اند با گردن نرم و پوزش خواهی از عمل پلید اجداد خودشان پس بدهند وقتی در کشور صلح و پای حساب و کتاب میاید همه مردم و عملکردها ارزیابی میشود که کدام قوم در افغانستان بهتر عمل کرده و کدام قوم باعث خجالت و سرافگنده گی ملت افغانستان شده است وقتی پای حساب و کتاب در وسط بیاید قوم پشتون هیچ چیزی برای گفتن ندارد...
هموطن

>>>   کَل اگر طبیب بودی --- سر خود دوا نمودی.
طیب اردوغان اگر بدنبال صلح و امنیت و میانجیگری هست، اول و قبل از همه باید زندانیان سیاسی ، نویسنده گان، ژونالیستها و معترضین ترکیه را آزاد کند و بعد سعی کند آخوندهای دیکتاتور را قانع سازد که زندانیان سیاسی داخل ایران را آزاد کرده و دست از پروژه های تسلیحات کشتار جمعی و ترور و وحشت و جنگ افروزی در منطقه بر دارد، خود و آخوندهای دیکتاتور تن به انتخابات آزاد داده و پایبند به قوانین حقوق بشر جهان باشد. وگرنه این دغل دوستان که می بینی، مگسانند دور شیرینی.

>>>   مسئولیت ایجاد صلح و ثبات سیاسی کشور افغانستان وظیفهً حاکمان و به عهدهً ماست، پس با انحراف افکار عمومی صلح را از بیگانه تمنا نکنیم. کسانی که بر علیه آمریکا و صلح و امنیت شعار می دهند ، در اصل منبع خشونت یعنی طالبان و متحدان ضد آمریکایی طالبان و تروریستها را نمایندگی و حمایت می کنند.تروریستها و حامیان آن هرجا که کم می آوردند به آمریکا می زنند و ضعف و بیعملیهای خود را به خارج ربط و نسبت می دهند. شرم بر ما باد

>>>   محمد نسيم جعفری
به مناسبت روز سؤال
۱. نتیجه تحقیق حدود ۷۰ کمیسیون حقیقت‌یاب به کجا رسیده است؟.
۲. پلان بهسازی و متروبس دشت‌برچی به کجا رسیده است؟.
۳. لین برق ۲۲۰ کیلوولت بامیان به کجا رسیده است؟.
۴. ساخت منار مرحوم فیض‌محمد کاتب هزاره به کجا رسیده است؟.
۵. تجهیز کتابخانه شهید وحدت ملی به کجا رسیده است؟.
۶. طرح جامع اصلاحات اداری مناطق مرکزی به کجا رسید؟.
۷. طرح جامع امنیتی مناطق مرکزی و ایجاد هشت کندک اردوی ملی به کجا رسیده است ؟.
۸. پرونده دگروال مایل لغمانی به کجا رسیده است؟.
۹. و....

>>>   هرکی ارزان خریده شود! ارزان هم فروخته میشود.
آنهایکه خود را به آقای اشرف غنی و تیم اش و دیگر معامله گران ارزان فروختند،بشرمند چون حالا آمریکا در معامله با طالبان غنی و دسته اش را از ارگ به بیرون خواهند ریخت !
شاید زود ویا هم دیرتر وضعیت بازیگران و مهره ها در ارگ دیگر گون میشود.خیلی ها از چوکی های اجاره یی دولت به بیرون جاروب میشوند و همه خدمه های کمپاینی خریداری شده و استخدام شده بیکار و سرگردان خواهندماند و شاید هم از سیاه رویی در کوچه ها و خیابان ها برآمده نتوانند و در ساده ترین محافل و همایش هاهم دیده نشوند.
اینجا وضعیت امنیتی، سیاسی، افتصادی و اجتماعی بگونه است که دولتمردان و سیاستمداران بلندپایه دولتی خودشان بالای خودشان و آینده شان در درون کشور حد اقل اطمینان راهم ندارند و ازهمین بابت زن و فرزند و خانواده های شان را به بیرون انتقال داده اند و خودشان با پول و امکانات فوق العاده از بیت المال امنیت شان تامین میکنند و بیشتر درگیر سود و امتیاز جویی هستند تا پرداختن به وظایف و مکلفیت های دینی و قانونی شان ....
برای اینکه اگر گفتگوی آمریکا و طالبان و حامیان شان به نتیجه برسد، حکومت موءقت ۶ ماهه یا بیشتر در دستور کار استراتیژی معامله صلح آمریکا خواهد بود و عملی شدن روند انتخابات و ارزشهای دروغین مردم سالاری و خیلی از شعارهای دیگر هجده ساله قربانی و به تعطیل و تعلیق خواهد رفت.
یک تحلیل وضعیت است که از حال و هوای هفتمین نشست گفتگوی یا معامله آمریکا با گروه طالبان که از تاریخ ۲۹ جون ۲۰۱۹.م بدینسو در دوحه قطر جریان دارد. بنظر میرسد.
بها بقایی

>>>   محمد اکرام اندیشمند
مذاکرات بین الافغانی ۷ جولای در دوحه یعنی چه؟
مذاکرات طالبان با افراد و گروه ها منهای دولت به نام مذاکرات بین الافغانی خواست و طرح اصلی پاکستان است. اینکه دولت و اشرف غنی رییس آن تا چه حدی ناقص و بد است، یک بحث جداگانه محسوب شود که در نقص و بدی و فساد آن تمام منتقدین که خود شریک سفره ی این دولت و غنی بوده اند، شریک می باشند. اما مذاکره با طالبان بدون نقش و محوریت دولت، نابود ساختن اندک ترین نشانه های ثبات سیاسی و اجتماعی در افغانستان است که به سختی نفس می کشد.
برای داشتن یک کشور و یک سرزمین به نام وطن و برای بازگشت ثبات و توسعه تنها و تنها یک راه وجود دارد:
حفظ و تقویت دولت. چه در راس این دولت غنی باشد یا تورسن.

>>>   گذلارش نامه :
عامل انتحاری نزدیک خیمه زنان معترض نفر امنیت ملی بود
یک منبع به گزارشنامه افغانستان اطلاع داد فردی که ظاهراً خودش را نزدیک خیمه بانوان معترض به نتایج انتخابات اخیر پارلمانی رسانده بود، تروریست نه بلکه یکی از اپرات اداره امنیت ملی بود. ارگ از بخیه زنی لب ها به وسیله بانوان معترض مشوش است و از عواقب کلان شدن این معضل بیم دارد. فیصله برین شده بود که کسی به نام انتحاری با اسلحه و واسکت انتحاری خودش را به منطقه برساند و آن گاه طوری نشان داده شود که ماموران امنیت ملی عامل انتحاری را که می خواست خیمه را منفجر کند؛ دستگیر کرده اند!
منبع به نقل از طالبان می گوید که برای طالبان اصلاً اهمیتی ندارد که چند تن از زنان علیه غنی دادخواهی راه انداخته اند. این صحنه سازی به خاطر آن بود که زنان خیمه شان را برچینند و روانه ولایات خود شوند

>>>   خاک تمام دنیا بر سر افغان مسلمانی که مخالف صلح باشه یک مشت آدم بی سواد که فقط خواندن نوشتن یاد گرفتن فکر میکنند روشن فکر هستند و تعصب بیجا چشم شان کور کرده وگرنه هیچ آدم عاقلی نمیاد طرفداری بخاطر تعصب زبان بکنه یک مشت قاتل مثل گلبدین و برهاندین و دوستم و مسعود ومزاری و سیاف و تورن اسماعیل و...همه ویران کننده کابل بودن خدا لعنت شان کنه برادران دعا کنید که خدا نعمت بزرگ صلح به وطن ما بده

>>>   رئیس جمهور همه روزه سایت افغان پیپر را می بینـــد ومی خوانـــد:
ثبــــوت:
چهار هفته قبل من دریکی از کامنت ها شعری از شاه شجاع ( شجاع الملک) فقید نشر کردم ونوشتم او هیچ تقصیری ندارد که بد تر از کارنامه های عبدالرحمن خان ،دوست محمد خان ، شیرعلی خان ،ایوب خان ،یعقوب خان وامثال اینها باشد بلکه کمترین تقصیر از اوست ، پس چرا همیشه مورد نفرت باشد ، حالا وقتش هست که اقلا برای فعلا میدان هوائی قندهار بنام شاه شجاع( شجاع الملک) نامگذاری شودتا از ین بیشتر بی عدالتی صورت نگیرد، اما زمانیکه رئیس صاحب جمهور اینرا خوانده اند متوجه شده وبا استفاده ازین نظریه کاری کردند که هم حق احمد شاه را ادا کردند وهم کمپاین خوبی انجام دادند ، متاسفانه بازهم درحق شاه شجاع شهید عدالتی صورت نگرفت ، حالا هم اگر حکومت خواسته باشد میتواند میدان هوائی بگرام را که همیشه دراختیار خارجی هاست بنام شاه شجاع( شجاع الملک) فقید نامگذاری کند
ر

>>>   او مردم بیایید علیه این دیکتاتور فاسد قیام کنید اشرفغنی سرنوشتش یا همچون محمدرضا پهلوی فرار خواهد کرد یا سرنوشت همچون صدام و قذافی خواهد داشت تاریخ معاصر نشان داده است هروقت مردم بر علیه حکومت دیکتاتور های فاسد قیام کردند موفق شدند.
⚀ایران_محمدرضا پهلوی:
سقوط بعد از ۲۷ سال 1357ش_فرار👣
⚁عراق_صدام تکریتی:
سقوط بعد از ۲۵ سال 1385ش_ اعدام🕇
⚂تونس_زین العابدین بن علی:
سقوط بعد از ۲۴ سال 1390 ش_فرار👣
⚃مصر_حسنی مبارک:
سقوط بعد از ۳۲ سال 1390ش_فرار👣
⚄لیبی_معمر قذافی:
سقوط بعد از ۳۳ سال 1390ش_اعدام🕇
⚅یمن_عبدالله صالح:
سقوط بعد از ۳۴ سال 1396ش_اعدام🕇
⚄⚁سودان_عمر البشیر:
سقوط بعد از ۲۶ سال 1398ش_زندان♜
⚄⚂الجزایر_عبدالعزیز بوتلفقیه:
سقوط بعد از ۲۱ سال 1398ش_استفعا_منتظرمحاکمه⏺

اشرفغنی متقلب هم اگر بخواهد حکومت غیرقانونی
و فاسد خود را که همراه با اقسام جنایات بوده است ادامه دهد بدون هیچ شک سرنوشت این دیکتاتور ها را خواهد داشت.

>>>   مردم ما سه بار بر علیه اشرفغنی قیام کردند اما هر سه بار شکست خوردند چون هر بار با صفت قیام قومی قیام کردند یک بار هزاره تنهایی قیام کرد یکبار تاجیک تنها قیام کرد و یکبار ازبیک تنها قیام کرد اما اگر یکبار همه با هم به صفت خراسان پرافتخار قیام میکردیم قطعا حکومت فاسد اشفغنی ساقط شده بود.
امیری_بغلان

>>>   آزموده را ، آزمودن خطاست.
از برکت تو ثروت های اندوخته رهبران هفت و هشت گانه به بسیار اطمینان به خارج انتقال شد و در این پنج سال حتی یک بوسه زمین غصب شده از اوشان واپس گرفته نشد و همچنان به زخم های مردم افغانستان مرحم گزاشته نشد بلکه در عوض تکنوکرات های وطن فروش با پامال کردن قانون و تبدیل کردن حاکمیت نیم بند به انچوی غنی و تجموع دو تابعته های بی مسئولیت اما با صلاحیت که حتی به زبان های ملی آشنایی نداشتند ، نمک پاشی بیشتر انجام داده اند.
به کدام رو و متکی به کدام دست آورد ادعای تداوم قدرت می کنی با وجود متقابل نمودن ملیت ها پیشبرد سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن به استسنای چند مزدور دوتابعته پشتون ، تمام ملیت پشتون با درک ماهیت تو در پهلوی تو ایستاد نخواهند شد، زیرا پشتون های افغانستان می دانند که چندی بعد بخ خارج می رویی و گم می شوی مگر آنها و آبا و اجداد پشتون ها با ملیت های دیگر در این مرز و بوم زندگی داشتند و خواهند داشت.
پشتون ها هیچگاهی "بخاطر کیک ، پوستین نمی سوزانند" زیرا که این خاک مشترک آنها با تمام ملیت های ساکن این کشور است.
‏‎Safi Mohmmadshah‎‏

>>>   میدان هوائی خو میراث فلان مادر هر کس نیست که به دل خود نام گذاری می کند نام ها هر کدام خود شان از خود تاریخچه وهویت ملی یک قوم وملت هستند از این کار های سلیقه باید جلو گیری شود
اریائی

>>>   Sami Darayi
‫دسیسه های ارگ بر مردم مان واضح اند!
تصمیم فروش تانک های بازمانده از جهاد و مقاومت در واقع بعنوان موزیمی از افتخارات مردم در تاریخ معاصر افغانستان بویژه مردم باغرور حوزه مقاومت از سوی ارگ، بدون تردید زدودن افتخارات تاریخی آن حوزه و یا خاکستری ساختن آن می باشد. غنی یکبار دیگر دشمنی آشکار خویش را علیه این حوزه به نمایش گذاشت و وعده‌ی هشدار آمیزش را که به احمدولی مسعود در لویه جرگه قانون اساسی داده بود، عملی کرد. ‬
غنی شاخ غرور و افتخارات تان را می شکند!

>>>   Sultan Rikweda
مذاكرات بين الأفغاني يعني چه؟ كسي مي تواند اينرا به من تعريف كند ؟
ما يك ملت به خون خفته ومشتي اراذل وطنفروش كه در مقام نخبه ها وسياسيون ما خودرا جازده اند يك طرف ودر مقابل مان ،مشتي از تروريستها وجنايتكاران جنگي كه در رأس كتله هاي بي شعور وفريب خورده بنام تحريك طالبان خود را موجب رهبري تلقي كرده اند،از جانب ديگر ،توسط ناظمان اين شعبده بازي در تقابل قرار گرفته ايم !
حالا همه اي اين دو طرف جنايتكار ،ضد بشريت
وعدالت كه محرك ،ناظم ودائرة اي جنگ ويرانگر وخانمانسوز اند تلاش دارند تا صلحي را براي تحفظ آبروي ارباب به ثمر برسانند!

>>>   حکومت طالبان هزار مرتبه بر حکومت غنی شرف دارد !
==================================
(چه رسد به اینکه بر سر حکومت موقتی توافق صورت گیرد) !

تعدادی از دوستان ما شکایت دارند که چرا دولت افغانستان در مذاکرات امریکا - طالبان اشتراک ندارند و یا چرا امریکایی ها در غیاب مردم افغانستان تصمیم می گیرند...

🔻 آیا دولت فعلی (غنی - عبدالله) محصول امریکایی ها نیست ؟

🔻 آیا دولت فعلی را امریکایی ها بر سر پا نگه نداشته است ؟

🔻 مردم ما در کجای آن سهم دارند ؟

+ + +

🔻 آیا رهبران همین دولت، طالبان را زنده نساختند،‌ برادر نخواندند و گسترش ندادند ؟

🔻 آیا رهران همین دولت گام موثری در جهت سرکوب و تصفیه طالبان برداشتند (بجز از بازی موش و پشک به مقصد پشتونیزه سازی کشور) ؟

🔻 آیا تعداد کشته شدگان توسط دولت کمتر از تعداد کشته شدگان توسط طالبان اند ؟

🔻 آیا مردمی که در تعیین سرنوشت خود سهمی نمی گیرند و اقدامی نمی کنند، نباید سرنوشت آنها را دیگران بسازند ؟

+ + +

🔹 فقط رهبران همین دولت و شرکای سفره او از تغییر آن سوگوار خواهند بود، نه مردم عادی کشور...

🔹 شاید یکی از خوب ترین و ماندگار ترین کار طالبان این باشد که مذاکره با این دولت سر تا پا فاسد را تا کنون نپذیرفته اند...

>>>   من صلح افغانستان را در سه راستا می بینم ! رسته اول صلح امریکایی . رسته دوم صلح طالبانی . رسته سوم صلح مردمی . صلح امریکایی : در موجودیت اشرف غنی احمدزی و طالبان صورت میگیرد که عبارت ازیک دولت پشتونی میباشد که بر طبل تداوم جنگ می کوبد . صلح طالبانی : خروج نظامی امریکایی ها را خواسته و مبنای ایدیالوژیکی دارد که دوران امارت سیاه طالبانی را در ذهن ها وخاطره ها تداعی مینماید که ، به بهانه سرکوب آنها امریکا ومتحدینش کشور مانرا اشغال نمودند . صلح مردمی : صلحی است که درضمن رفع اشغال مشروط ، ایجاد حکومت موقت متشکل ار افراد بیطرف ، تحت ریاست سازمان ملل متحد ، تغییر قانون اساسی و اماده گی برای انتخابات شفاف وآزاد میباشد . اما جان گپ در اینست که امریکایی به آسانی کشور مانرا ترک نمیکنند و به آسانی پیروز هم نمیشوند. ازینرو افغانستان را به عنوان کانون تشنج نگهمیدارند تا حضور شان توجیه گردیده ، جنگ را توسط گروه ترورستی دیگر بنام داعیش که عمدتن از طالب به داعیش تغییر جهت داده به آسیای میانه ببرند ، حس بیداری اسلامی را در سی کیانگ چین ایجادنمایند ، تحریکات اسلامی را در جوامع مسلمان نشین هند خلق کنند ، ایران را در برابر اسرائیل و سعودی خورد کنند و مسائیلی ازیندست . در نتیجه میتوان گفت که در این صلح امریکایی هیچ نوع امیدی از برقراری امنیت وآرامش ، عدالت و داد خواهی نبوده ، بلکه امریکایی ها ، فاشیزم قبیله و طالبان ترورست برنده این بازی میباشند که تداومی نداشته و شکننده تر از هرزمان دیگر میباشد .
Hafiz Rvand

>>>   "سه نفر محكوم به اعدام شدند:

آنها عبارت بودند از یک روحانی، یک وکیل مدافع و یک فیزیکدان. در هنگامه ی اعدام، روحانی پیش قدم شد، سرش را زیر گیوتین (آله اعدام) گذاشتند، و از او سؤال شد :حرف آخرت چیست؟
گفت : خدا، خدا، خدا، او مرا نجات خواهد داد، وقتی تیغ گیوتین را پایین آوردند، نزدیک گردن او متوقف شد. مردم تعجب کردند و فریاد زدند: آزادش کنید! خدا حرفش را زده و به این ترتیب نجات یافت.

نوبت به وکیل دادگستری رسید، از او سؤال شد: آخرین حرفی که می خواهی بگویی چیست؟ گفت : من مثل روحانی خدا را نمی شناسم ولی درباره عدالت بیشترمیدانم؛ عدالت، عدالت، عدالت، گیوتین پایین رفت، اما نزدیک گردنش ایستاد! مردم متعجب و گفتند :آزادش کنید، عدالت حرف خودش را زده وکیل هم آزاد شد.

آخر کار نوبت به فیزیکدان رسید، سؤال شد: آخرین حرفت را بزن، گفت :من نه روحانیم که خدا را بشناسم و نه وکیلم که عدالت را بدانم، اما من می دانم که روی طناب گیوتین گره ای است که مانع پایین آمدن تیغه می شود. با نگاه به طناب دریافتند و گره را باز کردند، تیغ بر گردن فیزیکدان فرود آمده و آنرا از تن جدا کرد.
چه فرجام تلخی دارند آنان که واقعیت را میگویند وبه «گره ها» اشاره مى كنند..."

>>>   رهبری میراثی و میراثداران پدری !
از برجستگی نقش جوانان در مذاکرات صلح در دوحه خرسندم و اما ایکاش این نقش به جوانانی داده میشد که واقعن میتوانستند نمایندگی کنند .
طارق نور و باتور دوستم شاید جوانان با استعدادی باشند ولی این دو نماینده جوانان ، نه ، نماینده عطا محمد نور و عبدالرشید دوستم اند.
در صف پیروان این دو شخصیت ، جوانانی اند که در کوره های آزمون زمان پخته شده اند و توانایی های بیشتری از این میراثداران پدری دارند و آنها میتوانستند نماینده نسل جوان و مبارز وضد طالب و ترور تریاک باشند.
اینها باید به جوانان غیر از خانواده و فرزندان شان اعتماد میکردند!
اما افسوس که چنین نشد و این مذاکرات بدون آن هم راه به جایی نخواهد برد .
اینها باید بدانند که کار سیاسی و سیاست میراثی نیست ، شخصیت های سیاسی که در جریان زمان پله های ترقی را بالا میروند و به صورت طبعی در جامعه قابل پذیرش میشوند ، ده ها مرتبه نقش شان برجسته تر از میراث خواران و جایگاه شان در اجتماع بالاتر است.
محمد اسلم سلیم

>>>   طالب بخشی و عضوی از جامعه ی ماست!
هر کی خود را شناخت ، یعنی خدای خود را شناخت و هم جامعه ی خود را نیز شناخت. کسی که خود را نشناخت ، خدای خود را هم نشناخته و جامعه ی خود را هم نشناخته است. جامعه شناسی از ژرفای انسان شناسی بر می خیزد و هر انسان تا انسان دیگر ، هر جامعه تا جامعه ی دیگر ، هر فرهنگ تا فرهنگِ دیگر کاملا مجزاست و تفاوتی عمیق دارد. و شناختِ خودی انسانی در یک جامعه ، فرهنگ و محیط تا جامعه و فرهنگ و محیطِ دیگر فرق می کند. اینجاست که برخی از آدمیان در یک جامعه ی عقب مانده با خواندنِ چند کتابِ متونِ دینی ، ادبی ، فلسفی و علمی خیال می کند که خود را و جامعه را و انسانیت را و طبیعت را شناخته است. در حالی که او در جامعه ی خود "داملا" و "ملاچه ای" بیش نیست. از همین روست که دانایانِ جامعه ی ما خود در دورِ باطل نادانی دور می خورند و خود را به دیگران دانا می نمایانند. متوجه باید بود و دانایی را از نادانی و دانایان را از نادایان در جامعه ی ویژه ی خود تفکیک کنیم و نگذاریم که خود نیز در ادوارِ باطلِ نادانی بچرخیم. از این رو طالب نیز بخشی از جامعه ی ماست و ما باید اوشان و نیازها و درخواست هاشان را نیز مدِ نظر بگیریم. در غیرِ آن خود به پوچیسم می گراییم و دنیامان را برای همیشه تاریک و سیاه و آشفته می سازیم.
Kambiz Poya

>>>   از بركت "دمكراسى" وارداتى در اين سال هاى اخير چند چيز در افغانستان بسيار فراوان شده است:
مشاور
كارشناس
سخنگو
فالبين
دروغگو
چاقوكَش
خودكفانك
بى فرهنگى
بى ادبى
قومگرايى
نِشه يي
دارو هاى تقلبى
تحصيلكرده هاى بيكار
علماى بى سواد "دين"
احزاب وابسته به كشور هاى دور و نزديك
رهبران بى راه و راهروان گمراه
———————-———-
پيشنهادات دوستان هم ضميمه مى شود:
فساد
غصب مال و زمين مردم
ملألندى ها

باری ضیا

>>>   جنگ و صلح در افغانستان بازی آمریکا و کشورهای غربی و دولت اشرف غنی است. آنان سرنوشت مردم ما را به بازی گرفته اند و خود شان به این مسائل صلح و مجالسی که برپا می کنند سرگرم نموده و ملت ما را دارند بازی می دهند که به امید صلح هیچ حرکتی انجام ندهند و آنان به راحتی به کارهای شان برسند. طالب می کشد، اشرف غنی حمایتن می کند آمریکا بر دهل صلح می کوید. با این جلسات فورمالیتهآمریکایی طالبان از زندان تروریسم بیرون آمد و در جهان چهره معقولی به خود پیدا کرد و مانند سایر احزاب سیاسی رسمیت جهانی پیدا نمود و زندانیانش از زندان های افغانستان آزاد گردید اما جنگ و کشتار و انتحاری وتخریب بیش از پیش ادامه دارد. کسی که خودش مایه فتنه و جنگ و کشتار است ممکن نیست صلح و امنیت به وجود بیاورد. مردم بسیار بیچاره است که به قولها و گفته های آمریکا اعتماد می کند. آمریکا دشمن ملت ما و تمام مسلمانان است و دشمن همیشه برای نابودی ما نقشه می کشد. از ابتدا از زمانی که جهاد در افغانستان شروع شد به نقشه های آمریکا بود و با شگردهای مرموزانه احزاب سیاسی و جهادی افغانستان در قبضه خود قرار دادند و در بین شان اختلاف ایجاد کردن تا همدیگر را بکشند. سپس طالبان را به وجود آوردند و آنان را با همکگاری پاکستان وارد خاک افغانستان نمودند و چون قبلا وضعیت افغانستان را توسط احزاب و گروه های جهادی به حالتی رسانده بودن که مردم از زندگی بیزار شده بودن و با این زمینه سازی روان شناختی کاری کرد که مردم با دلخواه خود طالبان را بپذیرند. با وجود آمدن طالبان این بار نقشه دیگیر خود را عملی کردند و آن اینکه طالبان را وادار کردن که هنجارشکنی کنند و وضعیت را بدتر از زمان طالبان به نفع آمریکاتغییر دهند. این بار آمریکا زمینه به گونه ای آماده کرد که مردم افغانستان رضایت به حضور نظامی آمریکا واشغال افغانستان توسط آمریکادادند و وقتی آمریکا وارد کشور شد حتی برخی از بزرگان شادمانی می کردند. و این بار با ایجاد دولت ناکار آمد غنی و فساد اداری و نا امنی روز افزون دوباره ملت را به گونه ای مدیریت کرده اند که تسلیم نقشه بعدی آمریکا شوند و به آمدن هر نظام آلوده تر و بدنام تر دیگر تند بدهند و هیچ حرکتیاز خود انجام ندهند. خلاصه اینکه ملت ما کاملا اراده خود را از دست داده و در دام رنگارنگ آمریکا افتاده و نمی تواند خود را از این دام بیرون آورد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است