در حمله انتحاری کابل 110 تن کشته و زخمی شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۳    ۱۳۹۸/۴/۱۰ کد خبر: 159263 منبع: پرینت

قبل از ظهر امروز دوشنبه مهاجمان انتحاری بر یک مرکز لوجیستک وزارت دفاع ملی در منطقۀ پل محمود خان از مربوطات حوزه شانزدهم امنیتی کابل حمله کردند.

مهاجمان، نخست یک موتر پر از مواد منفجره را در ورودی این مرکز انفجار دادند و سپس وارد این مرکز شدند به درگیری پرداختند.
در این حمله انتحاری و درگیری مهاجمان، بیش از یکصد و ده تن کشته و زخمی شدند. تعدادی از کارمندان فدراسیون فوتبال و نظامیان ارتش در میان کشته و زخمی ها هستند اما بسیاری از زخمیان این رویداد کودکان و غیرنظامیان می باشند.

گفته می شود که ۵۰ دانش‌آموز مکتب‌های خصوصی «عزیز نمبر ۲» و «ستاره» که در مربوطات ناحیه هشتم و نهم شهر کابل قرار دارد، زخمی شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله کابل
مهاجمان
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد مجاهدین اسلام که این عملیات شهادت طلبانه را انجام دادند ما مردم افغانستان مسلمان هستیم و اسلام را خیلی دوست داریم و من بخاطر اسلام گریه میکنم و اشک میریزم
از مجاهدین افغان در آلمان عاشق اسلام

>>>   کارایی این بالون‌ها چیست؟
در زمان حضور گسترده نیروهای ناتو در افغانستان که اینگونه بالون‌ها در پایگاه‌های نیروهای خارجی افراز شده بود، داستان‌های شگفت‌انگیزی از کارایی این بالون‌ها نقل می‌شد.

مردم می‌گفتند که این بالون‌ها دارای پیشرفته‌ترین دوربین‌های امنیتی هستند که از چندین کلیومتر دورتر حتی سوزن را هم نشان می‌دهد، یکی نقل می‌کرد که یک نفر دهقان در حال آبیاری مورد هدف نیروهای خارجی قرار گرفت و از بین رفت، مردم قریه اعتراض کردند که چرا این فرد بیگناه را کشتید، نیروهای خارجی در حضور اهالی قریه، فیلم‌هایی که دوربین‌های بالون گرفته بود، به آن‌ها نشان داد و ثابت کرد که این فرد طالب مسلح بوده است.

اما اکنون می‌بینیم که در شهر کابل و در زیر چتر این بالون‌ها موتر موتر مواد انفجاری و گروه‌گروه انتحاری جابه‌جا می‌شوند، اما با استفاده از اطلاعات این بالون‌ها از انفجارها و انتحارها پیشگیری نمی‌شود، نمی‌دانم اطلاعات مردم در مورد کارایی این بالون‌ها اغراق‌آمیز بوده و یا اینکه نیروهای خارجی همکاری لازم را با نیروهای امنیتی ما ندارند و آن‌ها را در جریان قرار نمی‌دهند.
محمد نسيم جعفری

>>>   غنی احمد زی قاتل اصلی ملت است
غنی احمد زی این سرکرده تروریستهای افغانستان چندی قبل در حالیکه جبهه طالبان وتروریستان با کمبود پرسنل نظامی مواجه بود تحت نام ترفند صلح به تعداد ۹۰۰ تن از طالبان وتروریستان آدمخوار آدمکش را از زندان رها کرد.
تا حال دیده نشده است که کدام تروریست وانتحاری وانفجاری به فرمان غنی احمد زی اعدام گردیده باشد.
شرایط کاری وتقرر کادری دختران جوان وبی تخصص در مقامات ارشد وزارت دفاع وداخله ودر بخش های معینیت نشان میدهد که غنی احمدزی عمدن برنامه فلج سازی ادارات دفاعی کشور را برنامه ریزی نموده است.
این جنایتکار تاریخ حتی برای وزرای دفاع،داخله و امنیت اجازه نمی دهد تا بدون اجازه رئیس جمهور دست به فعالیتهای عملیاتی بزنند!!
غنی احمد زی در واقع مجری اصلی برنامه های تروریستی آمریکا در افغانستان بوده و همه شرایط را برای ایجاد بهانه بخاطر حضور نیروهای ناتو در افغانستان شکل میدهد!!
عملیات اخیر انتحاری طالبان درشهر کابل در واقع تحفه ای بود که در برابر رهایی ۹۰۰ تن تروریست برای غنی احمد زی اهدا گردید ودر آن خونهای هموطنان عزیز ما ریختانده شد!!
توریالی خاوری

>>>   عامل اصلى انفجار و شهادت مردم در قدم اول شخصن بدوش غنى احمدزى است !
قبل از هر كس ديگر مسئول انفجار امروز و شهادت ٤٠ انسان بيگناه كه اكثرن كودكان و زخمى شدن بالاتر از ٦٠ نفر بدوش غنى احمدزى، عامل اصلى اين جنايت وحشتناك است .چرا كه اين غنى كودن و مشاوريان چاپلوس و طالب پرور اش بودند كه با رهائى ٩٠٠٠ تروريست از زندانها قبل از رسيدن به صلح و بدون كدام تضمين و تفاهم با برادران فاشيست خود، بزرگترين جنايت را بحق مردم مرتكب شدهاند ، با اين تصميم و عمل خودسرانه، كه در جرگه طالبان ارگ و نماينده ها طالبان قطرى در كابل گرفته شده بود، و هيچ احترامى به احتراض و انقاد مردم نكردند !! بايد از طرف مردم محاكمه شوند! تداوم حضور اين آدم ضعيف در ارگ جز آب ريختن به آسياب طالبان بهره ديگرى نداشت و ندارد !!!
رضا میهنیار

>>>   امروز ریاست لوژیستیکی وزارت دفاع ملی مورد تهاجم انتحاری قرار گرفت وتعداد زیادی از هموطانان بی گناه مارا مثل همیشه به خاک و خون کشاند.
درین قسم اعمال فاجعه آفرین انگشت ها به سوی پاکستان دراز می گرددو وآن کشور آن گونه که است طراح چنین اعمال ننکین دانسته می شود.پرسش من درین است که این تروربست ها که در وطن ما دست به فجابع می زنند. چه گونه می توانند چندین سد کیلو متر راه را از خاک پاکستان با ابن همه وسایل سنگین محا ربوی بدون کدام موانع خود را تا پل محمود خان برسانند.این نکته می رساند که در بین اراکین دولت عمال دشمن نفوذ قوی دارد واین جانیان تروریست نه از پاکستان بلکه از نقاط امنی که در اختیار دارند اورده می شوند ود دست به چنین جنایات نا بخشودنی می زنند ؛ چنانچه چند وقت پیش یکی ازبن پایگاه ها در ررغون شهر لوگر کشف گردید و بدون آن‌که پیگیری شود مسکوت کذاشته شد.
می ترسم که نگوییم که این نه سد نفر را از زندان های پلچرخی هم پاکستان آزاد کرده است
نرگ بر کسانی که با جان و خون ما. بازی می کند
اکبر سنا

>>>   در انفجار امروز 34تن کشته و68تن دیگر زخمی شدند
کابل 10سرطان
در اثر انفجار که حوالی ساعت 9صبح امروز در ساحه پل محمود خان ریاست لوژیستیک وزارت دفاع صورت گرفت تا هنوز مسولان امنیتی در مورد جزییات چیز نمی گویند اما گفته میشود که 34تن کشته و68تن دیگر زخمی وبه شفاخانه ها انتقال داده شده اند به گفته شاهدان عینی یک دانش آموز یک مکتب خصوصی ویک محافظ تلویزیون شمشاد نیز در بین کشته شده ها است .
درگیری هنوز هم جریان دارد .
گروه طالبان با پخش اعلامیه ای مسوولیت این حمله را به عهده گرفت .
فرزانه

>>>   کابل در روز بزرگداشت صائب تبریزی خون گریست
دهم سرطان/ تیرماه؛ روز بزرگداشت ملک الشعرا صائب تبریزی(۱۵۹۲-۱۶۷۶)شاعر و قصیده سرای نام آور تبریز و عاشق شب های ستاره باران کابل می باشد.

ملک الشعراء دربار صفوی؛صائب تبریزی از اصفهان قصد خراسان کرد و در مسیر راه چنان عاشق فرهنگ و اخلاق مردم اصیل کابل شد،که در دربار حاکم کابل خواجه احسن‌الله مشهور به ظفرخان،سالها ماند و در رکاب او عازم دربار شاه جهان رهسپار دکن‌گردید.

صائب تبریزی در وصف کابل یکی از زیباترین قصیده های تاریخ زبان و ادبیات دری/پارسی را سروده است.
یا ملک الشعرا برخیز و در غم شب های بی پایان کابل قصیده یی دیگر بسرا،شاید دعای تو مستجاب شود و دست دشمنان کابل از دامن این شهر زیبا کوتاه گردد.
نمی دانم در این روزهای غمبار کابل،با چی حال و هوای این قصیده را باید خواند؟

خوشا عشرت سرای کابل و دامان کهسارش
که ناخن بر دل گل می زند مژگان هر خارش
خوشا وقتی که چشمم از سوادش سرمه چین گردد
شوم چون عاشقان و عارفان از جان گرفتارش

چه موزون است یارب طاق ابروی پل مستان
خدا از چشم شور زاهدان بادا نگهدارش

حساب مه جبینان لب بامش که می داند؟
دو صد خورشید رو افتاده در هر پای دیوارش
به صبح عید می خندد گل رخساره صبحش
به شام قدر پهلو می زند زلف شب تارش
تعالی الله از باغ جهان آرا و شهرآرا
که طوبی خشک برجا مانده است از رشک اشجارش

الهی تا جهان آرا و شهرآرا به جا باشد
جهان آرایی و آرایش کشور بود کارش

درود ما بر او باد .
عبدالحی خراسانی

>>>   ریاست عمومی امنیت نملی گفته است : ما سه سال قبل ازین موضوع آگاه بودیم!
وزارت داخله گفته است: پنج عدد تابلیت K را بالفعل گشف ودستگیر کردیم فردیکه این تابلیت هارا حمل میکرد همراه با پنجاه افغانی پول نقدبازداشت وبه پنجه قانون سپرده شد، تخقیقات جریان دارد

>>>   برادران تباری اشرف غنی احمدزی که به سفارش آمریکا و دستور اشرف غنی احمدزی از بند رها گردیدند عامل این جنایت نابخشودنی و غیر انسانی و تروریستی بوده و باید امریکا و اشرف غنی درین مورد به مردم افغانستان جواب بدهند
شبنم شبرغانی

>>>   شما باور بکنید که طالبان نسبت به دسته مافیایی حکومتی غنی احمدزی خوبتر و بهتر اند.
اگر امروز طالبان در اداره لوجستیک وزارت بی دفاع اوغانستان یک نفر را به قتل رسانیدند، اشرف غنی احمدزی در جریان بند ساختن راه ها در هنگام بر گزاری جرگه صلح خویش با طالبان یک کودک را به قتل رسانید.
اگر طالبان امروز در شهر کابل حمله انتحاری کردند، اشرف خان غنی احمدزی نزدیک به ۹۰۰ نفر از طالبان محکوم به جنایت را اخیرآ از زندانهای اوغانستان رها کرد!
امین

>>>   ریاست عمومی امنیت ملی هر حادثه ترورستی را پیش از وقوع کشف وخنثی میکند ، افتخار میکنیم به چنین پرسونل واداره ئی استخباراتی !!!! در سطح جهان بی نظیر است !!!
معشات وامتیازات رتبه های جنرالی نوش جان تان ، بر استی که خیلی موفق هستید اگر شما نمی بودید خدامیداند این اشرار بی فرهنگ چی میکردند!! شما بودید که پیش از انفجار آنرا کشف وخنثی وعامل ومسببین را زنده وبالفعل دستگیر نمودید!!!
زنده باد کمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک ما

>>>   کجا شد آن سفرای ترور صلح غنی که این فاشیست رها کرد تا جبهه انتحارتقویه گردد؟

>>>   اطلاعیه ریاست عمومی امنیت ملی :
همشهریان عزیز کابل ومردم افغانستان بدانند که پرسونل همیشه بیدار این اداره در پاسخ به جنایت ترورستی مخالفین امروز یک عملیات موفقانه را درشهر کابل زیرنام ( شکست ناپذیر) براه انداخت که توانستند دست آورد های بزرگی را نصیب شوند
این عملیات که ساعت ده ظهر امروز به اشتراک تانک ها وعراده جات زرهی براه افتاد پرسونل همیشه بیدار توانستند یک طفل ده ساله را که سه گرام چرس خام را می خواست برای یک شخص دیگربرساند بالفعل وزنده مستند دستگیر کردند ، او این موادرا خیلی ماهرانه در مشتش جابجا نموده بود ، در ضمن ده افغانی پول نقد ویک عدد قطی گوگرد ارین مجرم خطرناک بدست آمده است
درتحقیقات بجرمش اعتراف نموده وگفته است این قطی گوگرد آتش زا را مولوی ملنگ شاه باشنده وزیرستان وشورای کویته برایش داده اند تا توسط آن ارگ ریاست جمهوری ، سفارت هند ،وریاست عمومی امنیت ملی راکه همیشه پلان های ترورستان را پیش از وقوع کشف وخنثی میکنند حریق سازد، اما خوشبختانه ازین فاجعه جلو گیری صورت گرفت،وعملیات تحت نام شکست ناپذیر موفقانه خاتمه یافت،

>>>   دست آورد خلیلزاو از دور هفتم گفت و گو با تروریستان طالب
به غنی مبارک
این نتیجه رها کردن طالبان تروریست از زندان است

>>>   تا زمانیکه این دو رهبر کثیف ع وغ باشد شاید نصف مردم افغا نستان از بین برود مگر انها دو کثیف عاشق دالر های کشور های کفر هستند و نمی خو اهند این دالر ها را از دست دهند

>>>   مسولیت این کشتار‌ها همه به دوش اشرف غنی است که نه صد تروریست طالب را از زندان آزاد ساخت و ما شاهد انتحار و انفجار‌های بیشماری خواهیم بود. نمیدانم که مردم چرا صدا بلند نمیکنند و گوسفند وار به قربانی شدن و قربانی دادن تن داده ا‌ند. اگر بشنوند که فلان افغان در پاکیستان و یا ایران کشته شد، یا در فلان کشور به اسلام توهین شد باز افغان‌ها در صدر اول اعتراض کنندگان ا‌ند و ده‌ها کشته میدهند.

>>>   غنی گفته است تا ختم دوره ریاست جمهوری خود من می خو اهم 45 هزار مردم بی گناه افغانستان ره هم بکشم زیرا من یک شخص بد بخت هستم و می خو اهم که حد اقل نصف مردم شهید شود

>>>   عملیات تروریستی امروز چند مورد را تداعی اذهان وقاد سیاستگران واقعی می‌کند:
۱ طالبان آزاد شده از زندان، این عمل را انجام داده اند.
۲ صلح و گفتگو های صلح بی معنی و نمایش های سیاسی آمریکا و حامیان تروریزم است.
۳ دو اندیشه‌ی متضاد(طالب و حکومت) هرگز نمی توانند کنار هم قرار بگیرند.
۴ ملت زجرکشیده به آمدن صلح خاطر جمع نباشید.
۵ آماده باشید که هریک به نوبت طعمه‌ی عملیات‌های انتحاری و تروریستی سازمان دهی شده در داخل شهر کابل و دیگر بزرگ شهرها شویم.
روح همه شهدا شاد باد. الهی به این ملت رحم کن!
هزین

>>>   مرگ بر طالبان جنایتکار و خون اشام.مرگ بر آمریکا که شما ها را آدم حساب نموده با جنایتکار ها وارد مذاکره شدن نفرین بر شما جاهلان قرن .زور تان بخر نمی رسد .میزنید به پالان خر.شما نا انسانها بخاطر عساکر خارجی می جنگید یا مردم بیگناه را قتل عام میکنید از دیروز تا حالا میلیون ها نفر در افغانستان از شما خبیث ها نفرت دارند حتی يکتعداد از جوانان حاضر شدند فقط بخاطر اینکه شما را از صحنه روزگار محوه نمایند.حاضر شدن که بروند.در ارتش و پوليس ملی ثبت نام نمایند.من دربین مردم قدم زدم واز دل مردم باخبر شدم.گفتم که هزاران نفر از قیافه های پلید و نجس شما ها جاهلان روی گردان .و استفراغ میکردن.به لحاظ خدا مردم از دست شما خسته و کلافه شدن.یعنی واقعا با کشتن مردم بیگناه شما کثافت ها عذاب و وجدان نمیگیردتان .نفرین تان باد ای حیوان صفت ها انشاالله به غضب خداوند متعال گرفتار شوید

>>>   کناه از خودی این دولت ناکار آمد است هم کاری
میکند با شیاطین و نوکران وهابی دشمنان خدا وبنده
......

>>>   باید غنی فورآ امر اعدام تمام باطلان که در زندان ها است صادرکند ومحکمه اورا عملی کند .

>>>   اشرف غنی :
اگر وجدان داری نظریات مردم را در پیوست این خبر افغان پیپر بخوان و از همکاری با تروریستان وقدرت کاذب دست بکش و بیشتر ازین از مردم بیچاره افغانستان چه میخواهی؟ همه را در بدر ، بی خانه ، بی روزگار و بیکار نمودی ، خداوند روزی را به سرت بیاورد که بچه و دخترت هدف گلوله طالب وحشی قرار گیرد و در خانه ات ماتم غم برپا شود
دخترت در آمریکا به عیاشی مصروف و بچه ات گاهی به آمریکا و گاهی به اسرائیل و گاهی به لبنان مصروف عیاشی از پول ملت دربدر افغانستان هستند و خانم یهودی ات مصروف کشیدن پول یتیمان و بیوه زنان و مردم رنجدیده افغانستان به بانک های آمریکا و اسرائیل بوده و خودت در تبانی با تروریستان رخ قتل عام این مردم بیچاره مصروف هستی
فقط دعا میکنم که بی اولاد شوی تا از دل مردم ستمدیده افغانستان باخبر شوی
فرید کابلی

>>>   عبدالقدیم ارینفر کارمند کارت هویت ریاست کادر وپرسونل از ولایت فاریاب برای دولت افغانستان ومردم شریف افغانستان چنین مینویسم که هم زمان با مزاکره صلح با طالبان میدان های جنگ داغ گردیده است وبرادران وخواهران وپدرمان ما که جه در شار کابل ودیگر ولایت ها مصروف کارهای روزمره زندگی خویش هستندکه اکنون در زیر اتش بم وباورت طالبان میسوزند در میدان های نبرد جنگ ها داغ گردیده است به نظر من باید باطالبان صلح نشود چون با خروج قواه امریکایی از افغانستان وامدن طالبان در افغانستان این کشور به طرف یک باران خون روان میشود وبل الخره افغانستان پایگاه جنگی کشورهای غربی میگردد چون علت جنگ در این کشور کشور های غربی است چون امریکا وپاکستان روسیه وغیره تا بالای طالبان فشار نیاید به پروسه صلح اماده نمیشوند هروقت که بالای طالبان فشار وارید شد بازهم به صلح اماده نمشوند از وطن سردرگم میشوند به خاطرکه این ها اهل این وطن نیستن غلامان فروخته شده امریکا وجهان غرب هستن این هادر دست بیگانگان فروخته شده این ها معظله افغانستان را هل وفصل کرده نمیتوانند این ها در دست بیگانگان فروخته شده اند:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است