هرات در قالب تفکر فاشیزم قبیله غلزایی نمی گنجد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۸/۴/۱۰ کد خبر: 159259 منبع: پرینت

براستی که هرات در قالب تفکر فاشیزم قبیله غلزایی نمیگنجد!
هرات باستان حوزه تمدنی استب که شعرا ، نویسنده گان ، هنرمندان ، دانشمندان ، آبده های تاریخی وباستانی داشته ونام آورانی مانند ؛ ابومسلم خراسانی ، یعقوب لیث صفار ، نیزک ، استاد سیس و مرجیلا دخترش ، مولانا عبدالرحمن جامی عارف بزرگ ، عبدالله انصاری پیر ، شاعر توانا وقلم بدست امیر علی شیر نوایی ، شاهرخ و همسرش گوهرشادبیگم با چهار فرزند نابغه اش ازجمله بایسنغور ومیرزا الوغ بیک ، تفتازانی ، صاحب مذهب امام فخر رازی ، میناتوریست مشهور جهان استاد کمال الدین بهزاد والی اخیر دارد که این سرزمین را هیرودت یونانی سبد غذایی آسیای میانه و غلام سخی غیرت نویسنده زبردست و فرهنگی فرهیخته ((مقوله عرفانی)) گفته اند.

باورم این است که این حوزه با این ویژگی ها و افتخارات در قالب تفکر فاشیستی قبیله غلزایی نمیگنجد. چونانی که هرات باداشتن عمدتن وبترتیب شهروندان تاجیک ، هزاره ، پشتون ، ترکمن ، عرب والی اخیر که چیزی کم پنج میلیون نفوس آنرا میسازد و در ۱۹ واحد اداری شهرستان (ولسوالی) فقط وفقط یک ولسوال تاجیک دارد و متباقی از اقوام شریف پشتون میباشد.

افزون برآن ، همانطوریکه در نوشته جات گذشته ام از حکومت محلی بیگانه در هرات یاد کرده ام حالا نیز این حکومت محلی بیگانه به ادامه گذشته شامل بر والی که نماینده ویژه ارگ میباشد ، رییس امنیت دولتی ، فرمانده پولیس ، آمر زون ۲۰۶ پولیس ، فرمانده لوای سرحدی ، رییس گمرک هرات و آمرین گمرکات اسلام قلعه و سیاه تپه (تورغندی) ، شهر دار ، مستوفی ، رییس دانشگاه دولتی هرات و فرمانده قول اردو ۲۰۷ ظفر که اخیرن مقرر شده است با قوماندان لوای یکم آن قول اردو که زیارت شاه عابد قاتل فواد اندرابی میباشد و دیگرمقامات مهم دست اول ودوم دولتی از قوم زحمتکش و مستحق پشتون هستند.

از این رو میتوان گفت که سیاست های گزینیشی اشرف غنی احمدزی فاشیست و تمامیت خواه برتری جو در بستر همگرایی ستیزه زا بوده و عمق بی اعتمادی ملی ، اوج فاجعه و بحران در کشور را نشان میدهد که در آینده روی مناسبات برادرانه مردمان این سزمین تاثیرات منفی بجا خواهد گذاشت که مسبب اصلی آن غنی احمدزی وتیم تداومش است.

بنابر آن از همه چیز فهمان ، دادخواهان و مبارزین عدالت خواه کشور شامل برهمه اقوام و ملیت ها خواهشمندم تا به عمر نکبت بار فاشیزم قبیله غلزایی پایان داده رسالت تاریخی خویشر ا انجام بدهند ، چونکه فردا دیر است و عمق فاجعه بسیار.

حفیظ راوند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
غلزایی
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره ها مال هرات و افغانستان نیستند آنها مغول هستند و اجدادشان مغول ها هستند که زمان چنگیزخان و حکومت ایلخانیان و تیموریان به افغانستان روانه شدند

>>>   اگر هریک از مقامات فوق هراتی می بودند حالا ریش سفیدان طور گروهی نزد رئیس جمهور مراجعه میکردند وپیشنهاد میکردند که این افراد را تبدیل کنید باعث همه مشکلات ما همین ها هستند، مادیگر هیچ مشکلی نداریم واز حکومت هیچ چیزی نمیخواهیم فقط همیییین افراد را تبدیل سازید!
همام داود صبا چی عیبی داشت؟
وقتی یک فرد خارج از ولایت هرات برسر شان حاکم شد همه سراپا تسلیم هستند وشروع میکنند به چاپلوسی ومهمانی دادن، از بس که حقیر هستند فکر میکنند هیچ هراتی صلاحیت واهلیت ریاست ولایت ووزارت را ندارد،
این خصوصیت ناپسند خمردم هرات وغور مشترک است،
ر

>>>   نظر به قوم پرستی اوغانی و افکار فاشیستی
که اشرف غنی و تیم مردارش دارد او یک
حرامی اوغان است هر که هم برایش رای
بدهد حرامی است ..حالا چه تاجک باشد یا
هزاره و یا اقوام دیگر..فیصدی قوم پشتون
در خراسان نوین ۱۵ فیصد است که هزاره ها
از آن بالا تر است ۲۰ فیصد،تاجکها ۵۶ فیصد
و ۱۵ فیصد دیگر ازبکها و دیگر اقوام است
نظر به فیصدی اوغانها در اقلیت است وحق
ندارند که یک ولسوال را مقرر کنند..این کار
های شان مردم را به سوی انقلاب کبیر خورآسان
نوین پیش میبرد ..به پیش به سوی انقلاب پادشاهی
خورآسان.....
جمشید

>>>   غنی دنباله رو ترکی و امین فاشیست است. او نوکرانی از سایر اقوام را با پول و قدرت خریده است (به دانش و مرتضوی نگاه کنید). تا زمانی که این زرخریدان با اویند و قشر سیاسی در کشور بی تفاوت بماند، او بر گردهٔ ملت سوار خواهد بود و از بی سازمانی مردم و جبن سیاسیون سود خواهد برد. در این که او به داعیهٔ متعفن تک قومی غل زائی (دزدزادگان) معتقد است شکی وجود ندارد.
قلم الدین

>>>   حفیظ راوند!
در زادګاه احمدشاه کبیر و وطن ابدالیهای مثل شما مردم مزدور نمیګنجد! کوشش نکنید زیرا چای ناخورده جنګ نمیشه!
غلزایی

>>>   حفیظ جان شما واقعیت محض را گفتی بیش از ۸۵ فیصد هرات پارسی زبانان هستند اخیرا ناقلین پشتون سعی در مبارزه با زبان فارسی و فرهنگ خراسانی ما دارند گاهی در بین مسلمانان سنی و شیعه جنایت و کشتار کردند و هم تمام چوکی ها را در اختیار قبیله خود کردند کم کم میخواهند هرات را پشتونیزه سازند باید هوشیار باشیم همه قبولدار هستند که قندهار یک شخر با اکسریت پشتون است خب ما هم آن را منحیث یک شهر با فرهنگ پشتونها میشناسیم پشتونها باید به مردم شمال احترام گذاشته و شهرهای مردم شمال همچو هرات و بلخ را منحیث شهرهای پارسی زبان و فرهنگ خراسانی کهن قبول دار شوند و از دخالت قومی پرهیز نمایند که موجب آتش افروزی بین اقوام نشود.
شب بیدار_غوری

>>>   میگنجد تشویش نکو لالاجان

>>>   هرات دور از تعصبات قومی است همه مردم هرات با هم پیوند دارند . گروه شر و فساد و دیگر منافقین نمی‌توانند در بین مردم هرات ایجاد فتنه بکنند .
احمدی

>>>   هزاره ها مهاجرین هرات پنج درصد اند بطور موقت

>>>   مردم خصوصا فرهگیان هرات چگونه میتوانند فردی مانند علیزی را تحمل کنند او به هرات مانند مکروبی مظر است او نه تنها شورای ولایتی را ، بلکه مردم هرات را در گروگان خود گرفته و در جابجایی به اصطلاح بیجاشده گان دست دارد او اگر از هرات گم شود امنیت اجتماعی در هرات بهتر خواهد شد .

>>>   زنده باد هرات بدون تعصب!

>>>   نمیجنګند لالا جان پنجده یک ده شد!

>>>   هرات به اصل خود ایران بپیوندد تا هم مردم زندگی بهتری داشته باشند هم قدر این شهر دانسته بشود

>>>   ای اولاده رقاصه های خراسان! بدون باختن زهنهایتان چیزی حاصل نمیشود! بیغم باش
در ۱۰۰۰ سال بعد از سامانی و ۲۰۰ سال بعد از تزار چای ناخورده جنګ نمیشود!

>>>   کسیکه 300 سال زیر سینه پهلوان افتاده باشد و در هزار سال گزشته بدون قصیده شمشیرش دیده نشده< چی باید کرد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است