"قیام" جریان انشعابی روند سبز امرالله صالح
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۳    ۱۳۹۸/۴/۱۰ کد خبر: 159249 منبع: پرینت

جریان انشعابی روند سبز امرالله صالح، فساد سازمانی، استبداد فکری، خود کامگی و انحصار را، علت جدایی از جریان از روند سبز اعلام کرده است.

در اعلامیه اعلام موجودیت این جریان آمده است: “روند سبز بنا بر اینکه دچار انحطاط فکری، سیاسی و سازمانی شده است، اهداف و ارزش‌های سازمانی وسیله ی برای رسیدن به منافع شخصی قرارگرفته است. انحصارگرایی، خودکامگی وبرتری طلبی مطلق در روند سبز، وجود فساد سازمانی، استبداد فکری حاکم و خانواده محوری بودن روند سبز؛ با ذکر موارد یادشده ما دیگر در روند سبز با وضعیت، ساختار و تشکیلات موجود نیستیم هنوز هم باور داریم و پیشنهاد میداریم که اصلاحات سازمانی راه حال ما خواهد بود؛ و ازاین‌پس فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود را زیر نام (قیام – فراکسیون انشعابی روند سبز افغانستان) تحت ریاست قاضی تیمورشاه بشار و جمع از اعضای رهبری آن انجام خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که روند سبز را انحصار یک فرد و یک خانواده نجات دهیم.
ما در قیام – فراکسیون انشعابی روند سبز متعهد به اهداف گذشته خود هستیم. ما علیه فساد، ظلم، استبداد فکری، تفوق‌جوی و ترور و طالب مبارزه خواهیم کرد. ما نه‌تنها در کابل فعالیت خواهم داشت، بلکه در اکثر ولایات افغانستان دوستان و هم‌سنگران آزادمنش خود راداریم و منتظر اقدامات ما در ولایات هم باشید.
۱- موقف و دیدگاه در مورد مسایل کلان جاری سیاسی
قیام – شاخه انشعابی روند سبز افغانستان در قبال مسایل سیاسی و اجتماعی جاری کشور بی‌تفاوت نخواهد بود. موقف و دیدگاه ما در مسائل جاری کشور بر بنیاد منافع ملی و علیای کشور خواهد بود.
اما درچهار مورد مهم می‌خواهیم موقف خود را بیان داریم.
اول: امرالله صالح در انتخابات پیشرو از ما نمایندگی کرده نمی‌تواند. رفتن به تکت انتخاباتی دولت ساز تصمیم شخصی و عده از مداحان فیس‌بوکی‌شان است.
دوم: ما در انتخابات ریاست جمهوری هنوز تصمیم خود را نگرفته‌ایم. ولی به‌زودی در مشورت با مردم خود تصمیم خود را مبنی بر اینکه از کدام تکت انتخاباتی حمایت کنیم اعلان می‌داریم؛ و با رسانه‌های و مردم افغانستان شریک می‌سازیم.
سوم: اول جوزا ۱۳۹۸ عمر حکومت وحدت ملی پایان‌یافته است. هر نوع اقدامات مسوولین درجه‌یک حکومت مشروعیت قانونی ندارد و منجر به بحران در افغانستان خواهد شد. ما هم‌صدا با اکثریت قاطع ملت افغانستان از رئیس‌جمهور فعلی می‌خواهیم که تن خواست ملت و مردم خود بدهید و اجازه دهد تا یک حکومت سرپرست به اساس یک اجماعی ملی و سیاسی شکل بگیرد در صورت عدم توجه به خواست مردم ممکن به سرنوشت دیکتاتوران کشورهای عربی دچار شوید. در چنین وضیعت ما با مردم افغانستان همگام و هم‌صدا بوده و مصمم به خلع قدرت تیم حاکم و نا مشروع خواهیم بود.
چهارم: ما خواهان صلح باعزت و پایدار در افغانستان هستیم و از هر اقدامی که منجر به صلح و ثبات دایمی در افغانستان گردد، حمایت خواهیم کرد؛ اما مشروط بر اینکه قانون اساسی افغانستان، دستاوردهای ۱۸ سال اخیر و ارزش‌های جهاد و مقاومت مردم افغانستان قربانی پروسه صلح نشود.
و من الله توفیق

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روند سبز
قیام
نظرات بینندگان:

>>>   امراله صالح از سیاست ۱۸۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد.رهبر جدید شاخه جدیدرانمی شناسم .
عاقل

>>>   قابل یاداوری.
۱-طفل ۵ ساله باتاخر عقلی بدرجه متوسط بخوبی میداندکه غنی درصورت پیروزی دراولین فرصت صالح را مثل دست پاک کثیف شده به دور میاندازد٫ولی خود صالح نمیداند.
۲-صالح حداقل نمیدانست۹۸ فیصدحزبش مخالف غنی است واتلاف باغنی جنبه عملی ندارد.
۳-سایر اعضای روندسبزهم اگریکفیصدتعقل سیاسی میداشتند یک طفلک بیعقل واحساساتی رارهبرخودتعین نمیکردند .
بشارت

>>>   ای کاش که دردهه 70 هم چنین صدا ها به گوش میرسید مگر خاموشی حاکم بود

>>>   انجوی تجارتی سبز امرالله از هم پاشید

>>>   روند سبز یک جریان کاملأ بی اعتبار در نزد مردم افغانستان است انها صرف در خدمت زورمندان دولتی و سبب تبلیغات ناچیز در مقابل مردان با ایمان دیگر کدام سازمان درست نبوده وبا چپی های افغانستان در ارتباط بوده و. ار داعیه آنها دفاع میکنند
ریحان

>>>   کار بسیار نیک.
لعنت به صالح ناصالح نوکر فاشیست

>>>   خداوند نی و مبارک کند کار نیک را کردید که از امرالله صالح قطع حمایت تانرا اعلان کردید و از بد نامی و دور شدن از مردم خود قبل از انکه دیر گردیده باشد چنین کار نیک و خوب را انجام دادید و با صدای ملت خود همنوا شده اید امرالله صالح چنان ذوق زده به قدرت چوکی معاونیت اول تک انتخاباتی اشرف غنی احمدزی تیم تابوت ساز گردیده است که گذشته و اینده خود را در نظر نگرفته و از جنرال دوستم که معاون اول غنی احمدزی ریس جمهور سابق که خدمات و رای گرفتن از قوم ازبیک و رکمن و تپ و تلاش جنرال دوستم را بمجرد رسیدن بکرسی ریاست جمهوری فراموش کرد و بخاط دور کردن دوستم توطعه بزرگی را علیه ان سازماندهی و عملی کرد و انرا وادار برفتن به کشور تریه کرد تا سر انجام به اثر تظاهرات مردمی نا گزیر اشرف غنی از امدن دوباره انبکشورش مانع ایجاد نکرد اما نه در کرسی معاونیت اول برایش اجازه داد و نه از صلاحیت معاونیت اول بر خورداراست به همین اساس در تکت انتخاباتی اشرف غنی منحیث معاون اول کسی حاضر بخواست غنی نشد امراللهصالح که خیلی مانند غنی علاقه خاص بقدرت و یکه تازی و خود خواهی دارد حاضر به خواست اشرف غنی گردید و از قوم و جنبش سبز و اکثریت مردم خود را تجرید کرد و بواب و خیالش هم رسیده نخواهد توانست چون اکثریت ملت از عملکرد غنی در پینجسال گذشته ناراز اند و رای ملت را با خود ندارد صد در صد درانتخابات ناکام است .

>>>   روند سبز انشعابی همرایی روند نارنجی ایتلاف میکند و به یکجا شدن اینها یک روند زرد بوجود میاید که باز پاک نمودن آن از عده شاروالی هم خارج خواهد بود

>>>   خوب كرديد كار شجاعانه كرديد . از امرالله همه مردم كه چه در روند سبز بودند چه نبودند نفرت پيدا كرده اند. چون مردم فكر ميكردند كه او يك جوان شجاع روشن عاقل و سياستمداري است كه به دهن زور گو زده و حق مردم خود را ميگيرد ولي متاسفانه ديده شد كه اولين شخصي كه به زور گو و دشمن مردم خود سر خم كرد جناب صالح بود. شما يقين داشته باشيد هر رهبر كه از ملت خود ببرد و تملق رقيب را بكند خوار و ذليل شده تنها ميماند. عطا هم با پيوستنش با اتمر به عين سرنوشت دچار شده كه نصف ان محبوبيت را كه داشت حالا ندارد. چون مردم در چهره او شهامت شبيه قهرمان ملي را ميديدند ولي با رفتن كنار رقيب همه چيز را باخته. فعلا جناب احمد ولي مسعود در حال رهبر شدن و رشد است. صد افرين به خردش كه مردانه خود را كانديد كرد اگر برد يا نبرد مهم نيست چون مردانگي خود را ثابت ساخته.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است