غنی جرات بخرج دهد و مجلس را تعطیل کند!
همانگونه که اشرف غنی به خود جرات داده و در حیطه های مهم و حساس و پرخطر وارد شده است، انتظار می رود به موضوع مجلس نیز ورد کرده و تمامی نماینده های این دوره را به خانه های شان بفرستد و مجلس را تعطیل کند 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۷    ۱۳۹۸/۴/۵ کد خبر: 159186 منبع: پرینت

در کنار همه مشکلات به وجود آمده توسط اشرف غنی و ندانم کاری های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و نظامی وی در حیطه سیاست گزاری و عملکرد وی، نکات مثبتی نیز رونمایی گردیده که در زمان کرزی با مماشات و سهل انگاری از کنار آنها گذشت می شد.

نه اینکه اشرف غنی خوب شده و به عنوان نیروی متعهدی در آینده کشور به حساب بیاید، اما این روزها قاطعیت وی در زمینه های مختلف کشور از او چهره ای قاطع به جهانیان و مردم افغانستان معرفی کرده است.

ورود شخص اشرف غنی در مواردی که وظیفه دیگران است از یکسو از او چهره ای زورگو و دیکتاتور در اذهان ساخته است و از سوی دیگر رییس جمهوری مقتدر و توانا که جرات ورود در همه حیطه ها از جمله موارد حساسیت برانگیز را دارد.

هرچند ورود اشرف غنی در حیطه های مختلف کشوری و سیاستگزاری و جابجایی های اداری، به نفع تیم انتخاباتی او قلمداد می شود، اما منافعی در دراز مدت برای همگان دارد که در آینده بیشتر به آنها برخواهیم خورد.

اما در این روزها که مجلس نمایندگان با افتضاح کامل و تقلب و جعل کاری های آشکار افتتاح شده و نزدیک به دوماه می شود هنوز عرضه تعیین رییس را نداشته است، بهتر است تعطیل گردد و تا انتخابات بعدی نامی از مجلس و قانونگذاری و مصارف سرسام آور آن به میان نیاید.
این پیشنهاد هم به نفع اشرف غنی در حکومتداری وی است و هم به نفع ملت بیچاره و سردرگم و متوهم!

همانگونه که اشرف غنی به خود جرات داده و در حیطه های مهم و حساس و پرخطر وارد شده است، انتظار می رود به موضوع مجلس نیز ورد کرده و تمامی نماینده های این دوره را به خانه های شان بفرستد و مجلس را تعطیل کند تا یکی از دغدغه های اضافی که بار دوش مردم زجر کشیده ما شده است موقتا از بین برود و مردم علاوه بر اینکه کاری از این نماینده های متقلب برای شان بر نمی آید، از قسمتی از زورگویی ها و راه بندی ها و چپاولگری عده ای بنام نماینده راحت شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) گزارش ها از آخرین جلسه مجلس حکایت دارد که در دومین دور انتخابات ریاست مجلس، فاطمه عزیز نماینده قندوز، میرافغان صافی نماینده کابل، عبدالشکور واقف حکیمی نماینده بدخشان و جاوید جیحون نماینده کابل برای تکیه‌ زدن بر کرسی ریاست مجلس خود را نامزد کردند.
در ابتداری کار، فاطمه عزیز از نامزدی خود انصراف داد و حکیمی نیز به دلیل رای پایین کنار گذاشته شد و تنها دو نامزد باقی‌مانده با هم به رقابت پرداختند.
بعد از شمارش آرا معلوم شد که هیچ یکی از نامزدان نتوانستند رای لازم را بدست بیاورند.
احمد جاوید جیحون، ۴۴ ساله از ولایت کابل. او آموزش عالی خود را در رشته بانکداری انجام داده است و رییس شرکت‌های جاوید جیحون گروپ، مالک بانک خصوصی "افغان یونایتد" و شرکت سیمان غوری است.
میر افغان صافی دانش‌آموخته رشته حقوق دانشگاه کابل است و رییس اتحادیه صرافان افغانستان بوده است.
با این حال ملک قیس رییس موقت مجلس یادآور شد که سومین دور انتخابات ریاست مجلس میان چهره‌های جدید برگزار می‌شود.


کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
رییس
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   مجلس تیل بروشان وتاجران است ، اینها حتی بدتر از کمیشن کاران شدند

>>>   افراطیون مانند طالبان باعث میشوند تا مسلمانان از دین روگردان شوند:
به نقل از دیلی میل، نهاد Arab Barometer پس از تحقیقات درباره کشورهای عربی نوشت: ساکنان کشورهای عربی در سالهای اخیر اغلب از دین به خاطر افراط گرایی اسلامی روگردانیده اند.
کارشناسان این نهاد با 25 هزار نفر در کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا مصاحبه کرده اند که در جریان شش سال گذشته شمار افرادی که خود را به عنوان فرد غیر مذهبی معرفی می کنند از 8 تا 13 درصد افزایش یافته است. این تغییر بیشتر در کشورهای که زیر تاثیر «بهار عربی» به ویژه درتونس، لیبیا و مصر بسیار به وجود آمده است. در این گزارش اشاره شده است، که این افراد به دلیل واکنش جهان به افراط گرایی اسلام گرایان از دین روگردانیده اند.
بر اساس این تحقیقات همچنین نشان داده شده است، که به طور کلی زنان عربها به این باورند که آنها حق دارند که نخست وزیر و یا رئیس جمهور شوند. در عین حال، اکثر مردان با اعتماد به نفس اند و باید تصمیم نهایی در پیوند با مسایل خانواگی را آنها بگیرند.
این نهاد همچنین در گزارش خود نوشته است، که مسایل همجنسگرایی و قتل های ناموسی (کشتن دختران توسط بستگان به خاطر رفتار نامناسب) در کشورهای مختلف متفاوت است.
به عنوان مثال، در الجزایر 26 درصد از پاسخ دهندگان حاضرند با افراد همجنسگرا کنار بیایند و 27 درصد دیگر خواهان انتقام هستند. و در میان شهروندان لبنان، این رقم ها به ترتیب 6 و 5 درصد است.

>>>   منحیث رییس پارلمان از جمله وکلا،یک نفر آدم موی سفید و نماز خوان و مسلمان و غریب و دلسوز و عاجز را انتخاب کنند.
شاید او بگوید که او بیادر ها این ظلم را در حق من نکنید.این یک وظیفه سنگین است و من توان پیشبرد این وظیفه را ندارم.شاید من نتوانم عدالت را بصورت درست انجام دهم و من فردا در پیشروی خداوند جوابگوی اعمال خود هستم و من ار آتش دوره میترسم.
شاید او گریه و ناله کند و در پاهای شما بیافتد که او مسلمان ها این ظلم را در حق من نکنید!
بعداً یک تعداد وکلای تاجر و دموکرات و از علم و جهان با خبر،برایش بگویند که حاجی صاحب نترس!ما در پهلوی خودت ایستاد هستیم.هیچکدام دنیای دیگر وجود ندارد.فقط همین دنیا است که تمام زنده جانها بمیان می آیند و میمیرند.
همین قسمی که سیم کارت موبایل ات که مغز موبایل خودت است،اگر او را بیرون بکشی و بسوزانی،دیگر موبایل ات کار نمی دهد،همینطور مغز خودت نیز بعد از مرگ در زیر خاک از هم می پاشد و تمام ذخیره مغزی ات،بشمول سی پاره قرآن که از یاد کرده یی ،منحیث داده های مغزی ات از بین میرود.
اگر یک تبلفون موبایل را در آتش بیاندازی و بسوزانی و به خاکستر تبدیل کنی،بعداً ازین خاکستر دوباره موبایل خودرا جور کنی،شاید خودت نیز به دنیای دیگر رفته و از جسد خاک شده خود دوباره برخیزی،در غیر آنصورت همه چیز را فراموش کن و سرنوشت خودت و تیلفون موبایل ات،بعد از مرگ یکی است.

>>>   امید غنی این تیل فروشان و. تیکه داران اقتصادی را که مملکت را به تباهی کشانده و از چینل های غیر قانونی به این خانه ملت راه یافته اند و. مانند حیوانات به جان یکدیگر میافتند و. کلمات ناشایسته وناجایز و. عفت کلام راهیچ مراعات نمیکنند جزای مناسب برایشان داده شود و. خانه ملت را بروی شان مسدود سازد
عبدالله ریحان

>>>   کشمکش ها در پارالمان در جهت تعین ریس مجلس دخالت مستقیم شخص اشرف غنی احمدزی ریس جمهور سابق است تا زمانی که نفر دلخواه غنی احمدزی به چوکی پارالمان رسانده نشود چنین کشمکش ها و ناکامی ها از کاندیدان بکرسی ریاست مجلس کمافی السابق جریان خواهند داشت اشرف غنی احمدزی قومگرای معتصب قوم بگفته خودش فصل ناتمام امان الله خان و نادر خان را که همانا حکومت تگ قومی خود شان است تمام نکند از سر مردم ما دستبردار نمی شود حال که پس از اولجوزا خلاف قانون اساسی و توافق بین دو تیم انتخاباتی خودش و داکتر عبدالله چوکی ریاست جمهوری را محکم گرفته نه به قانون تمکین دارد و نه بخواست مردم به اثر دخالت غنی در کار انتخاب ریس مجلس چنین حالت پیش امده اگر در دوره قبلی که رحمانی برنده ریس مجلس بود و ناصر اصولی ناکام اگر بر خلاف اصولی چوکر غنی بجای رحمانی ۱۲۳ رای را میگرفت شخصا غنی مداخله اشکارا میکرد و اصولی را ریس مجلس میکرد چون هم زبان و همفکر و چوکر غنی است اما رحمانی که ارتباط مخفی با غنی ندارد و از قوم و زبان ان نیست شما دیدید که اعضای مجلس به چه حالت کشانده شد همه جنجال در هر جا که است خالی از مداخله و دست غنی احمدزی نیست .

>>>   خداوند غني فاشيست متعصب قوم پرست سفاك را لعنت كند ، اكثر اين وحشي ها توسط همين غني فاشيست انتصاب شده اند ، تمام برنده گان اين دور مجلس را حذف نمود و تا توانست افراد فاشيست و قوم پرست مانند خودرا شامل نمود. تمام بدبختي امروز ثمره عقده هاي قومي زباني و سمتي غني ناموس فروش است

>>>   مجلس برای سومین بار هم موفق به انتخاب رییس نشد.
پس گذشت دوماه از افتتاح مجلس نمایندگان، باوچود برگزاری سه انتخابات برای تعیین رییس مجلس، نمایندگان بازهم موفق به انتخاب رییس نشدند.

نامزدان پست ریاست مجلس در دور سوم، خان آقا رضایی، نماینده ولایت کابل، خان محمد وردک، نماینده ولایت کابل، صدیق احمد عثمانی، نماینده ولایت پروان و عبدالستار حسینی، نماینده ولایت فراه بودند. از این میان، خان آقا رضایی و خان محمد وردک به مرحله دوم راه یافتند.

پس از شمارش آرا آقای رضایی با کسب ۸۴ رای و آقای وردک با کسب ۱۰۵ رای نتوانستند آرای لازم را به دست آورند.

در دور سوم، ۲۳۱ نماینده حضور داشتند و براساس مبنا، تعداد آرای نامزد برنده باید ۱۱۶ رای می‌بود. در این دور رای‌گیری ۳۸ رای سفید و ۴ رای باطل اعلام شد.

رضایی دانش‌آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه پنسلوانیای آمریکا است. او قبلا عضو اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان نیز بوده است.
خان محمد وردک، نماینده مردم کابل و در رشته اقتصاد تحصیل کرده است. آقای وردک مالک کارخانه "خان استیل" نیز هست. او پیش از این تاجر و عضو هیات اتاق تجارتی افغانستان بوده است.

>>>   بـه کمال نماصر بی اصول:
چـرا بر ای رسیدن به ریاست ولسی جرگه نزد مشکل کشایان تدفین شده درخوست مراجعه نکردی ؟؟
همان اجساد کثیف چند عرب ترورست مردار که توسط امریکائی ها ملانند موش کشته شدند را میگویم، آن اجساد کثیف تر از سگ را که خوستی هایت برای خود قبله ساخته اند وهر روز بزیارت شان میروند نذر میکنند وحل مشکلات دنیوی واخروی خویش را از آنان می خواهند ، خودت هم میتوانی صرف با یکمراتبه رفتن به خوست وبوسیدن سنگ مف=قبره آنها حتی بالاتر از ریاست مجلس را بدست آوری ، یا اینکه به مقبره مطهر جنرال عبدالرحمن اختر بروی هم ریاست مجلس را بخواهی وهم بهشت را دران دنیا ،
ر

>>>   چجلس باید غنی را از میان بردارد نه غنی مجلس را

>>>   Khorasani
دوستان و هم میهنان گرامی
به کدام علت ، اقوام غیر اوغان( پشتون) از حقوق حقه و قانونی خود در برابر یک گروه محدود لجوج و زور گوی اوغان نمی توانند دفاع نمایند ؟
مصلحت ؟
ویا ضعف و ناتوانی ؟
ویا ؟؟؟
دیدگاه و نظر .....
لطفن بدور از توهین .

>>>   گرامی .
این شیونیستان فاشیست می خواهند به لجاجت ،زورگوئی و هر وسیله ممکنه می خواهند ریاست همه ارگان های قدرت را بدست خود داشته باشند.
دریغا که ما ودر کل نیروهای عدالت خواه ما در پراگندگی و نا امیدی قرار دارند .
ما به یک انسجام قوی درونی و تشکل یک محوریت سالم ، قاطع ، ارمانی و برنامه محور نیاز داریم

>>>   غنی حق این کار را ندارد

>>>   حاشیه های جالب و خنده دار انتخابات هیئت رئیسه مجلس نماینده گان!
یکی از کاندیدان پست معاونت اول بنام کمال صافی، که از پشتونهای پاکستان است، در سخنرانی!؟ دیروزش گفت او کاندید خدا، قرآن و رسولش است اما در آخر از طرف بنده گان خدا بیشتر از ۳۷ رای آورده نتوانست.
کمال پاکستانی کیست؟
آشنايي با ستون پنجم :
او در کندز مشهور به «پاکستانی» است.عنوان نمایندگی از مردم کندز را در پارلمان یدک می‌کشد. اتهامات حمایت از ترور و طالبان قبلاً نیز بر او وارد بود. گفته می‌شود در تازه‌ترین اظهارات اش گفته است که طالبان در کندز به ترور، چپاول، غارت، تجاوز و هیچ نوع جنایتی دست نزده و حافظ جان و مال مردم اند.
آروین

>>>   مسئولیت ایجاد صلح و ثبات سیاسی کشور افغانستان وظیفهً حاکمان و به عهدهً ماست، پس با انحراف افکار عمومی صلح را از بیگانه تمنا نکنیم. کسانی که بر علیه آمریکا و صلح و امنیت شعار می دهند ، در اصل منبع خشونت یعنی طالبان و متحدان ضد آمریکایی طالبان و تروریستها را نمایندگی و حمایت می کنند.تروریستها و حامیان آن هرجا که کم می آوردند به آمریکا می زنند و ضعف و بیعملیهای خود را به خارج ربط و نسبت می دهند. شرم بر ما باد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است