پومپئو از افغانستان به ایران اخطار داد
 
تاریخ انتشار:   ۰۵:۴۷    ۱۳۹۸/۴/۵ کد خبر: 159183 منبع: پرینت

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر پیش بینی نشده به کابل آمد و با اشرف غنی و داکتر عبدالله دیدار و گفتگو نمود و سپس در سفارت آمریکا در یک نشست خبری ظاهر شد.

پومپئو مستقیم روی بحث ایران رفت و درباره ایران و دخالت این کشور در روند صلح افغانستان گفت: "به سود ایران نیست که روند صلح افغانستان را برهم بزند. امیدوارم ایران این را بداند. پیشرفت روند صلح افغانستان به سود تمام بازیگران منطقه است و غرب افغانستان مرز طولانی با ایران دارد.
ما تمام تدابیر لازم امنیتی را روی دست می‌گیریم تا اگر ایران بخواهد دخالت‌هایش در افغانستان را افزایش دهد، با آن برخورد کنیم. ولی امیدواریم آنها تلاشی برای برهم زدن روند سیاسی افغانستان که ما درآن دخیل هستیم، نکنند."

وزیر خارجه آمریکا بدون اینکه به دخالت ها و محدودیت های پاکستان نسبت به افغانستان اشاره کند موضوع ایران پیش کشید گویا صرفا آمده بود تا از افغانستان به ایران اخطار بدهد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پومپئو
ایران
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   فقط به او( پمپیو) باید خندید وگفت جرت؟ هههههه
ر- ن سیدنی

>>>   برای پاکستان اخطار نمیدهد ملیون ها دالر میدهد چون او در تمدید ودوام جنگ درافغانستان با امریکا همکار است

>>>   اول اینکه در پایگاه امریکایی ها دربگرام بود نه کابل دوم باید به او(پمپیو) میشه خندید وگفت جرت یا به اصطلاح هراتی ها بادیشه کم کن .ههههههه

>>>   خیلی جالب است بدون هماهنگی با کشور میزبان و بدون اطلاع قبلی و مثل دزدها وارد یک کشور شده و آنوقت برای یک کشور دیگر پیام تهدید آمیز ارسال می کند. آقای پمپو افغانستان یک کشور مستقل است نه یکی از ولایت های آمریکا، دوران استعمار و چپاول کشورهای دیگر تمام شده است. بزودی همین مردم مسلمان افغانستان پاسخ ظلم ها و بی ادبی های شما را خواهند داد. شما فعلا با همان گاوهای شیرده عربی هر جور که می خواهید رفتار کنید. مردم ایران و افغانستان مردمان آزادی خواه هستند و اشغالگری و زور را بالای سر خود تحمل نمی کنند.

>>>   برای ایران که بیشترین تعداد مهاجران افغان در ایران زندگی میکند آنهم بیشتر قاچاقی و غیرقانونی صلح در افغانستان از هر چیزی مهمتر است تا مهاجران افغان برگردند کشورشان چون بی ادب ترین مهاجران جهان مهاجران افغان در ایران هستند که از طرفی به ایران فحش میدهند از طرف دیگر از ایران بروید برایشان حکم فحش ناموسی را دارد در آخرین مورد از مهاجرت قاچاق مهاجران افغان سوم تیر (( واژگونی خودروی وانت حامل اتباع غیر مجاز در محور کوهک به اسفندک سراوان ۲ کشته و ۲۵ مجروح برجا گذاشت.))
حالا اینکه اینها نمیدانند یا نمیفهمند که ایران تحریم است و قوانین تابعیتی ایران سختگیرانه است و تابعیت تنها از طریق پدر منتقل میشود ، و اینکه در شرایط تحریمی ایران اینها میخواستند در ایران چه کار کنند میخواستند مثل بقیه مهاجران افغان بعد از استقرار در ایران فحش بدهند و کلیپ بسازند بخاطر قوانین تابعیتی ایران ؟! نمی آمدند که بهتر بود چرا اینها به تاجیکستان نمیروند ؟ چرا تاجیکهای مقیم ایران یا مهاجر به ایران به تاجیکستان نمیروند ؟ نه تنها دولت ایران که همه مردم ایران از خدا میخواهند که جنگ افغانستان تمام شود و مهاجران افغان برگردند به افغانستان اگر هم نمیخواهند در کشورشان زندگی کنند به تاجیکستان اروپا یا هر جای دیگری بروند غیر از ایران خدا رو شکر جنگ در افغانستان هم تمام شده و تنها حملات پراکنده است که در خود ایران پارسال در اهواز و سیستان بلوچستان بمب گذاری با بیش از ۵۰ کشته بود

>>>   اگر یک کشور در جهان باشد که از آمریکا هیچ ترس و هراس نداشته باشد و در مقابل آمریکا ایستاد شود همان ایران است و بس.

>>>   پمپئو بخاطر پهپادی که از دست دادند بسیار در اتش است خخخ
اخطارشان به درد خودشان میخورد

>>>   اول پهباد سرنگون شده ات را دریاب و یک دقیقه سکوت در سراسر آمریکای جهان خوار اعلام کن و بیش از این خود را مسخره جهان نکن پمپئو دیوانه و ترامپ احمق

>>>   سگ آمریکایی عوعو کرد
گربه ترامپ میو میو کرد
دنیا همه بیدار است
از آمریکا بیزار است
پهباد امریکایی دیگر اثر ندارد
پمپئوی بی مادر، پدر هم ندارد
ایران همیشه عزیز است
دشمنانش مدام ذلیل است

>>>   به فایده ایران گفته! چون آخرش هم افغانستان جای پای امریکا خواهد بود و ایران نباید با توسعه بیشتر تخریبات سیاسی خود مورد نفرت سیاسیون نسل جدید افغان قرار بگیرد و با درگیر کردن و قربانی کردن اقوام با هم رقیب افغان، انگیزه انتقام جویی آنان را در همسایگی خود بارور سازد.
ایران باید با سرنوشت همسایه خود بیش از این بازی نکند چون همسایه پرخریداری مثل افغانستان میتواند یک روزی انتقام وحشتناکی از ایران بگیرد و خصوصاً اگر چنین ایران بطرف نابسامانی نظام و اقتصاد پیش برود امریکا میتواند آسانتر ایران را زیرپای افغانها لگدمال کند.
کنشکا ورسجی

>>>   بايد بدانيم اوغان تون (ستان پارسى است و پاک ) و نمى خواهم که با افغان يکجاخوانده شود. يک مستعمره آمريکا و امريکا حاکمان افغانتباران وافغانشدگان را مى رقصاند.
دولت اوغان تون چهار رسالت ندارد: آزادى - استقلال - عدالت - اخلاقيت

>>>   اول باييد به پاكستان اخطار ميداد بعد به ايران چون پاكستان اصل كاره است ايران شاييد براي پمپو مهم باشد ولي براي افغانها مهم نيست و افغانها بالاي ايران اصلا حساب هم نميكنند. افغانها ايران را هر زمان متوقف كرده ميتوانند. ايران هميشه در تاريخ مغلوب به افغانستان بوده و همين ترس تاريخي شان هنوز هم وجود دارد.ولي پاكستان هم قسمتي از خاك افغانستان را گرفته و هم در پنجاه سال اخر براي افغانستان مشكل افريني نموده.

>>>   کنکشا ورسجی ، آیا داروهایت را خوردی؟ اگر عقلت را کار می انداختی ،متوجه میشدی تهدید ایران به فایده هیچکس نیست. برای ایران به عنوان همسایه ،افغانستان مستقل ، امن ، آباد و پیشرفته بهتر از افغانستان ویران تحت سلطه و در حال جنگ است. ضمنا ایران 40 سال تحت تحریم اقتصادی و جنگ پیشرفت کرده و مردمش مثل شما چشم به کمک آمریکایی ها نداشتند.
از تهران

>>>   پومپئو شکر خورد. ای ....امریکایی از ای میسوزد که ایران با موشک طیاره بدون پیلوت امریکا ره منفجر کرد. ایران محکم تو دهن رژیم کثیف و مسلمان کش امریکا زد. مه عاشق ایران شجاع استم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است