اینهمه شیفته آمریکا بودن شما را خلیلزاد هزاره نمیسازد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۸    ۱۳۹۸/۳/۲۸ کد خبر: 159127 منبع: پرینت

"این همه شیفته آمریکا بودن شما را خلیلزاد هزاره نمیسازد"
مشت نمونه ی خروار
من دوستان خود را به تغییر بزرگ فراهم می خوانم. شما اگر ده نفر هزاره مطرح را انتخاب کنید و از هر کدام پنج نوشته "Randomly" بگیرید و بعد تحلیل محتوی کنید؛ خیلی بعید است موضوع فراتر از این ها بیابید:
کشمکش منطقه ای؛
افتخار به درجه ی تحصیل خود؛
بحث حزبی؛
غم سرایی؛
تقدس گرایی؛
قهرمان پروری؛
دشمن پنداری؛
و اتهام زنی...
نه قانون مطرح است؛ نه اقتصاد بحث می شود؛ نه روابط تازه و سازنده با جهان خارج و اقوام افغانستان مطرح می گردد؛ نه حقوق فرد مطرح می گردد؛ نه از بانک خبر است؛ نه زراعت مسایل و مربوط مطرح است؛ نه علم است و نه صنعت و تجارت. نه کیفیت کتب درسی شاگردان مکتب توجه ی کسی را جلب می کند.
به نظر من مسایل یک ملت این ها است. ما وارد فصل تازه نمی شویم؛ مگر گفتمان جدید انتخاب کنیم. یعنی، با دنیای قبلی خود وداع کنیم و به دنیای جدید فکر کنیم. در دنیای جدید بجای "تقدس گرایی" از "خرد گرایی" بحث کنیم. بجای دشمن پنداری، امکانات روابط سازنده و تعامل با جهان را در نظر داشته باشیم.

جعفر رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   از کدام قانون؟کدام اقتصاد؟ کدام ملت؟ بیدار شو!عقل عالم.درکدام ویران آباد اشغال شده این چیزهایی پیدامیشود؟ هرکسی مانند خلیلزاد ویارانش شرف و عزت مردم رابفروش بگیرد نزد خریدارش قرب وعزت پیدامیکن حتی شما با این یک گرام معزتان.

>>>   واقعاً که به کیفیت کتب درسی شاگردان مکتب کسی توجه ی نکرده است.
محمدی
مزارشریف

>>>   آقای رسولی در تداوم ماموریت این جریان چنین ادعا کرد: «با دنیای قبلی خود وداع کنیم و به دنیای جدید فکر کنیم. در دنیای جدید بجای "تقدس گرایی" از "خرد گرایی" بحث کنیم.»
تذکر چند نکته:
1ـ کدام خردگرایی؟ خردگرایی غربی؟ که مرز انسانیت را درنوردیده، قله هم جنس گرایی را فتح کرده و ازدواج با حیوانات را تجربه می کند. خردگرایی آمریکایی که در هر نقطه دنیا فتنه به پا می کند. هر جا فتنه و جنگ است از خردگرایی آمریکایی است.
2ـ وداع با دنیای قبلی یعنی چه؟ همه گذشته را فراموش کنیم؟ از یاد ببریم؟ مگر ممکن است امروز و فردا را بدون گذشته رقم زد؟
3ـ جایگزینی خردگرایی به جای تقدس گرایی یعنی چه؟ یعنی از دین و ایمان و اسلام و پیامبر و قران و ... همه ارزش های مقدس فاصله بگیریم؟
امثال شما این مردم را بیچاره کرده است. من شما را دقیق نمی شناسم و شاید چندان معروف هم نباشید این مطالب را می نویسید و با مقدسات مردم بازی می کنید تا معروف شوید. به نظر می رسد از نوشتن مطالب چند پهلو و ابهام دارد اجتماب شود بهتر است.

>>>   اقای رسولی!همه انهاییکه عقلانی صحبت میکنند در کشور من وتو گویا کافر اند خون ومالشان حلال است.نشنیده ای که گویند بشر عاجز است وهمه چیز از طرف خداست.
عاقل

>>>   از کدام قانون؟کدام اقتصاد؟ کدام ملت؟ بیدار شو!عقل عالم.درکدام ویران آباد اشغال شده این چیزهایی پیدامیشود؟ هرکسی مانند خلیلزاد ویارانش شرف و عزت مردم رابفروش بگیرد نزد خریدارش قرب وعزت پیدامیکن حتی شما با این یک گرام معزتان.

>>>   هزاره متعصب تَر از همه

>>>   خلیلزاد هر چه دارد از آمریکاست غنی ، خلیلزاد و امثال آنها که به هر جایی رسیدن از آمریکا بود حتی ریاست جمهوری غنی هم از صدقه سر آمریکا بود بنابراین اگر شیفته آمریکا نباشند شیفته کجا باشند ؟ در غرب درس خواندند و حتی همسران غیرافغان دارند در لفظ عاشق افغانستان هستند اما حتی برای ازدواج حاضر به ازدواج با افغان نبودند به هر جایی هم رسیدند از آمریکا بود توقع دارید شیفته کجا باشند ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است