تقلب در کمیسیون انتخابات آغاز شد
با این لیست دروغین رای دهندگان انتخاباتی، دست تمامی تقلب کاران در حیطه انتخابات باز است و به تمامی مسوولان و دست اندرکاران انتخاباتی اجازه هرنوع تقلب و جعل کاری را می دهد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۵    ۱۳۹۸/۳/۲۵ کد خبر: 159094 منبع: پرینت

اگر کمیسیون انتخابات و پشت سرش ارگ ریاست جمهوری، واقعا تصمیم به برگزاری یک انتخابات شفاف و بدون تقلب می داشتند، باید روی لیست رای دهندگان تامل می کردند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) بر اساس تقویم انتخابات قرار بود در 18 جوزا فهرست رای دهندگان برای اصلاح نشر شود اما نشد و بازهم قرار است فهرست نهایی در 28 سرطان اعلام شود که شاید آن لیست هم نشر نشود و یا با تقلب و دروغ یک لیست کاملا مبهم به مردم و ناظران انتخابات ارایه گردد.

لیست رای دهندگان انتخابات گذشته واقعی نیست و این لیست از تقلب و تکرار و جعل و دروغ ساخته شده است و تمامی مردم واقعیت این لیست را در دوره های گذشته به وضوح مشاهده کرده اند که حتی فوتی ها و مهاجران بیرون از کشور و گمنام ها و فراتر از این، بچه ها و دخترهای فیلم های خارجی نیز در لیست رای دهندگان درج شده بود! حالا همان لیست دوباره بر مردم تحمیل می شود و آرای پاک مردم در این دوره از انتخابات نیز در لابلای این لیست جعلی مفقود می گردد.

کمیسیون انتخابات بدون توجه به موارد فوق، بازهم لیست 9 میلیونی قبلی را اصل قرار داده است، لیست 9 میلیونی سابق که مملو از تقلب و جعل و دروغ است، نزد این کمیسیون اعتبار دارد. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان انتخاباتی لیست 9 میلیونی رای دهندگان انتخاباتی را دروغ می دانند و اذعان دارند که لیست اصلی شامل 4 میلیون است نه 9 میلیون! در حالیکه بر اساس نفوس، در افغانستان حدود 22 میلیون واجد شرایط رای دهی در انتخابات داریم!

واقعیت قضیه این است که با این لیست دروغین رای دهندگان انتخاباتی، دست تمامی تقلب کاران در حیطه انتخابات باز است و به تمامی مسوولان و دست اندرکاران انتخاباتی اجازه هرنوع تقلب و جعل کاری را می دهد.
کارشناسان انتخاباتی معتقدند که هرچند آنان به اعضای کمیسیون های قبلی انتخابات اعتراض داشتند و آن کمیسیون بیشتر از نیم کارشان به تقلب گذشت اما کمیسیون حاضر به مراتب از کمیسیون های قبلی ضعیف تر می باشد.

در بسیاری از کشورها زمانیکه انتخابات برگزار می شود، تمامی هدف ها برگزاری انتخابات است و اصلا هیچ نگرشی مبنی بر تقلب در اذهان نمی گنجد و تمامی تلاش ها برای بدست آوردن رای است. اما در افغانستان از همان بالا تا پایین بفکر جمع آوری و کسب رای مردمی نیستند بل بفکر تقلب در رای مردم هستند و تلاش می کنند که بجای گرفتن رای اصلی، رای جعلی بسازند و حتی در موقع شمارش، آرا را کم و زیاد کنند.

در انتخابات افغانستان همه از سلامت انتخابات و مشروعیت و شفاف بودن حرف می زنند اما کسی به این کلمات اعتقادی ندارد و یا وارونه معنی می کند و در عمل خلاف آن شعار ها عمل می نماید.
حتی کمیشنران و سران کمیسون های انتخاباتی کشور در مراسم تحلیف، به قرآن سوگند یاد می کنند که حافظ آرای مردم در انتخابات باشند در حالیکه عملا همان افراد از جمله اولین تقلب کاران انتخاباتی بشمار می آیند.

از همین حالا بهتر است بفکر سلامت انتخابات و شفاف بودن آن نباشیم و خود را برای حیف و میل کردن یک بودجه کلان ملی دیگر و به بازی گرفتن اذهان عامه آماده کنیم!
هرچند ممکن است اصلا انتخاباتی برگزار نشود اما اگر هم برگزار گردد، بدتر از انتخابات سابق خواهد بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
لیست رای
نظرات بینندگان:

>>>   بجای اینکه تعداد شعب مراکز ثبت نام رای دهندگان بیشتر شود تا مردم بیشتر برای ثبت نام مراجعه کنند، به گفته کمیسیون 65 مرکز قبلی نیز بسته مانده است.
فریدون

>>>   در لیست ثبت نام قبلی افراد فوتی و غایب به عنوان رای دهنده بچه ها و دخترهای فیلم هم رای دهنده هستند.

>>>   کمیسیون از کدام معیار برای تفکیک رای سفید و سیاه استیکر های اصلی استفاده می کند؟

>>>   اینجا باید شورای نامزدان انتخابات و احزاب و مجموعه های ناظر بر انتخابات و مجامع مدنی به میدان بیایند و لیست قبلی کمیسیون را به چالش بکشند
شیما کابل

>>>   هنوز سرنوشت آن لیست مشخص نشده افراد جدید را بر آن لیست می افزایند.
اینجا مشخص نیست که چه ارگانی باید به آن لیست قبلی که سراسر تقلب است و تکرار مشروعیت بدهد؟
حاجی سرور

>>>   چه تعداد را ی دهنده داریم؟
نه میلیون باور نداریم که باشد، لیست رای دهندگان انتخابات پارلمانی کاملا ناقص است و اینها بر اساس همان لیست بطرف انتخابات می روند.

>>>   دلیل اصلی عدم مشارکت مردمی در ثبت نام رای دهندگان عدم آگاهی اعتماد می باشد که کمیسیون در این زمینه هیچ کاری نکرده و با چشمان بسته رفتند به طرف یک انتخابات
>>>   همین پولیکه برای انتخابات مصرف میشود نیم آنرا برای 17 کاندید بدهید تا به نفع غ ازکاندید شدن صرف نظر کنند

>>>   مجله «فارین پالیسی»، لیست تازۀ از متفکرین جهان در سال ۲۰۱۹ را که در عرصه های سیاسی، دفاعی، امنیتی، انرژی، اقلیم، تکنالوژی، اقتصاد، تجارت، ساینس، هنر و صحت تاثیرگذار اند، منتشر کرده است.
در این لیست نام محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، جمال خاشقجی منتقد حکومت سعودی که به گونۀ مرموز به قتل رسید، جگما رئیس اجرایی کمپنی علی بابا، همسر نیلسون ماندیلا، شی جینگ پینگ رئیس جمهور چین، جاسیندا آردرن نخست وزیر زیلاند نو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، بارک اوباما و همسرش میشل اوباما، بیل گیتس و همسرش، کیم جون اون، انگلا مارکل، فرید زکریا و شمار دیگری از رهبران جهان به چشم می خورند.
جالب ترین اسم در این لیست، نام عمران خان نخست وزیر پاکستان است که نمی دانم، کجای این آدم به متفکر و مؤثرترین چهرۀ جهان می ماند.
بصیر ایوبی

>>>   کمیشنران انتخاب شده اشرف غنی احمدزی طوریکه جریان کار انها تا حال دیده شده به این میماند زنی در مقابل نداف نشسته بود و شرم گاهی ان معلوم میشد نداف در ضمن پخته تکانی اش با صدای بلند میخواند چنگته پت کو چنگته پت کو از زن وقتیکه متوجه صدای نداف گردید و میخواست که برای خاموش کردن صدای نداف دامن خود را کش کند تا انجایی را کهمورد توجه است پنهان کند در همین وقت صدای گاز شکمش هم بصدا برامد نداف خواندن اش رابا صدا بلند خواندن گرفت بی نبود بدتر شد بی نبود بدتر شد حال کمیشنران گذشته خو بی نبودند مگر این کمیشنران اشخاص ضعیف و وابستهبه ارگ تا جاییکه دیده شده عمل شان ضعیفتر و بدتر از گمیشنران گذشته و تحت امر و نهی ریس ارگ قرار دارند استقلالیت کامل از خود ندارند بدون اجازه و اراده ارگ هیچکاری را انجام داده نمیتوانند از دستورات ارگ پیروی میکنند اگر انتخابات ریاست جمهوری توسط همینکمیشنران موجودهم برگزار گردد بمراتب از گذشته ضعیف و پر تقلب و بنفع کاندید خاص شخص اشرف غنی احمدزی ریس جمهور توافقی پیشین بدون در نظر داشت رای پاک مردم و قوانین کشور چیزی دیگری نیست .

>>>   اشرف غنی در طی پنچ سال حکومتدار 95 درصد ناکام بوده
غنی انسان شرارت انداز وحشت وجنایت کار و متعصب اهل کار نیست به امین خاطر است که مملکت ما را درآتش سوختاندو میسوزاند. درطی پنچ سال حکومت غنی از 442 حمله انتحاری 180 هزارنفر کشته و 45 هزار سرباز وطن شهید و در کابل تنها 150 ساختمان اثر انفجارتخریب شده است.
چون بود اصل گوهری قابل
تربیت را در او اثر باشد
هیچ صیقل نکو نخواهد کرد
آهنی را که بد گهر باشد
خر عیسی گرش به مکه برند
چون بیاید هنوز خر باشد
حقیت زندگی مردم کشور عزیزم و اوضاع اقتصاد وسیاسی کشور به مراتب بدترو قابل تشویش است.غنی مانند کودن است که بر شاخچه درخت نشته ومصروف بریدن کند ه است و تاکنون درک نکرده که ختم این کار خود ش هم نبود می کند دارد.
غنی مغز متفکر شرارت هم جامعه را بطرف نابودی سوق و می دهد چرا گفته اند که کار به اهل کار سپرده شود این غنی روانی اهل کار نیست به امین خاطر هداف لر و بر 45000 ایده پوچ غنی شرات انداز در منطقه سرباز جوان وطن توسط ترویستان تربیت یافته پاکستان در طی چهار سال حکومت بی برکت این شخص روانی جنایت کار و متعصب و قدر طلب کشت شده اند.

غنی چگونه خود را از محاصره مردم غیور ما به دلیل بی عاطفه گی در قبال هزاران قتل عام سربازان شجاع و مردم بی دفاع توسط تروریستان از زندان رها ساخته خود نجات می دهد؟
مغز متفکر شرارت انداز بایده ای اقدار تک قومی که با مردم ما یک روز با زبان صادقانه و انسانی ادبی حرف نزده است و هر واژه که از دهان اش بیرون می شود جز از گذافه گویی چرندیات، هزیان و توهین به مردم شریف ما نیست.
غنی شوونیست تک قوم گرا خود کامه چهل سال که بیرون از وطن بوده نه به مذهب مردم باور دارد و نه به فرهنگ و عادات مردم آشنایی دارد چگونه مردم غیور با دیانت ما بر او احترام بگذارند؟
غنی عوام فریب دروغگو که غیر از جیغ زدن و رفتار روانی و گزافه گویی آن هیچ جذابیت برای مردم قاقل و دانا چیز فهم کشور ندارد؟

غنی شرات انداز دست نشانده جانکری که ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام به اقوام تبدیل کرده با کدام جرات از مردم شریف با دیانت ما کمک می طلبد؟
غنی تروریستان را برادران جان برابر خود می شمارد و از زندان ها آزاد می سازد به کدام وجدان از مردم کمک می خواهد؟
غنی مصنوعی بی عاطفه که در غم و اندوه مردم عزادار شریک نمی شود و در کنار مردم قرار ندارد با کدام رویی به مردم شریف ما رجوع می کند؟
اشرف غنی انسان از خودراضی قبل از اینکه از روی درماندگی به مردم خطاب کند باید به خود خطاب کند که او کیست« انسان شرارت » ؟
مردم از تو غنی بی عاطفه مدریت سالم , صداقت سیاسی , عدالت, سپردن کار به اهل کار , امنیت , فقرزدایی « فقر يكي از خطرناك ترين پديده هاي اجتماعي است كه مي تواند حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي ملت ها ی شریف ما را تهديد كند » , برنامه ریزی برای مسیر شغلی افراد بر مبنای برآورد های عینی از نیاز های آتی و اسعداد های بلقوه و ارزیابی عملکرد افراد متخصص باتجربه می خواهند و به همین دلایل مردم نا جارشده اندکارت به استخوان رسیده دست به قیام زده اند.

او مردم غیور بادیانت اکثریت این حاکمان قدرت طلب ما نند غنی عبدالله دروغ گو هسستند ، چون معمولا دروغ بعد از مدتی آشکار میشود و انسانها دروغگو بی برنامه در بین مردم رسوا میگردد.
باید گفت نجات اشرف غنی و عبدالله از انزوای چهار دیوار ارگ صرفا با استعفا و معذرت خواستن از مردم افغانستان.

ادامه رهبری این حکومت تنبل و سست ٍ ضعیف بی نظم و بی برنامه در مدیریت امور رفا ه و آسایش شهروندان قضاوت به دست شما هموطنان ! اشرف غنی باید شرایط برای پذیرفتن صدها کادر و ده ها داکتر علوم در هم بخشها سکتوری که دارای طراح های جامع هموطنان ما در خارج وجود ادرد آماده می کرد نه کرده است , خواهشم ایسنت که هموطنان آگاه و قلم بدست

>>>   ریس کمیسیون یک زن است ایا در افغانستان مرد نبود که زن را ریس کمیسونساخت

>>>   کمسیو ن که به دست یک زن رهبری شود او هر گز نتیجه نمی دهد خا طر جمع باشید فقط دولت مردم را بازی می دهد

>>>   اوغانها در کل از انتخابات شفاف هراص دارند و میدانند که میبازند پس مجبور هستند توسط مورده بابای خود ضمینه تقلب و خیانت را فراهم کرده برای بقای رژیم فاشیستی و اله دست هر اجنبی خود بکوشند

>>>   کسیکه خود در نتیجه تقلب و خیانت های انتخاباتی در راس قدرت رسیده باشد چگونه زمینه یک انتخابات شفاف و بدون تقلب و بدون خیانت را مهیا خواهد کرد؟
غنی کوچی هیچگاهی نمیخواست کمیسیون های سالم انتخاباتی را ایجاد کند و هیچ زمانی نمیخواهد انتخابات بدون تقلب و بدون خیانت عملی گردد، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود ونه هم این مخکش های احمقش.

>>>   هموطنان گرامی !
انسان با شخصیت متعهد و وطن دوست با ویذدان هیپگاه اصلیت شخصیت و غرور خود در د رقبال شش لک افغانی معاش دو لک کرایه خانه یک لک خرچ دسترحوان نمی فروشد با تاسف که کمییشنران فعلی وتیم صیاد ناموس فروش ابرو و جیثت وعزت خویش را قبلا در بدل پول فروخته اند حاضر نیستند که از ارای مردم محافظت کنند ملت خوابیده سزای ایش همین است
قیام

>>>   برادر چه بخواهی چه نخواهی .آنهای که با انتخابات سروکار دارند اشخاص کثیف اشخاص پست وحرام زاده های بیشرف هستند.نی از خدا میترسند و نی از آخرت شان به خودشان هم اعتماد ندارند‌.میدانند لیاقت چنین پست وچوکي ها را ندارند. سعی می کنند با حرام زادگی وکثافت کاری برنده شوند.وآن های هم که در کمیسیون جای خوش نمودند از قبل کیسه های رشوه و گدایی شان را با خودشان بردن.خدایا ما مردمان رعیت درسراسر افغانستان این وضعیت که توسط اشخاص بیدین والاغ مانند براه انداخته شده.واقعا جامعه ما را به فاسد ترین کشور مبدل نموده.نگران کشور ما فرزندان ما ونسل های بعدی هستیم خدایا خودت این مشکل را حل بگردان در دیگر کشورها بعضی مورد پیش میآید بین دو نفر رقیب واما نی مثلی خر دواني خبیثانه کشور.ما که به منافع پلید خود شان فکر می کنند.نی به منافع ملی کشور .گر چه این بیسواد ها نمی دانند که خداوند از آن بالا نظاره گر همه چیز است.من به آنهای که دست به فساد میزنند.توصیه میکنم اگر کسی خودش را اصلاح نماید.این مشکل خودبخود از بین می رود.اگر من خودم را اصلاح کنم رقیب من خجالت می کشد آنهم اصلاح میشود .

>>>   با سلام
این برای همه واضح و آشکار است که انتخابات دیگر ابوهت خودرا از دست داده است و این بار شاید عده ی قلیلی از مردم به این پروسه اشتراک ورزند و به کاندید مورد نظر خود رای دهند در حالیکه می دانند رای شان هیچ دردی را دوا نمی کند باز هم می خواهند خودرا را حت بسازند که اقلا به این پروسه اشتراک کردند.
جمشید از هرات

>>>   غنی بی کفایت ترین و مفسد ترین حاکم افغانستان در طول تاریخ است. او گویا فقط برای بحران آفرینی، فتنه، فساد و خیانت رئیس کشور شده است. هرچند اصل ریاست جمهوری او غیر قانونی بود و اکنون بعد از سپری شدن مهلت ریاست جمهوری اش دیگه هیچ تردید در غیر قانونی بودن ریاست او وجود ندارد، چرا کسی در این کشور خراب شده پیدا نمی شود که او رااز تخت ریاست جمهوری پایین بیاورد و سر جایش بنشاند. در کشور در حقیقت قانون حکومت نمی کند بلکه در تمام عرصه ها و مقامها از ریاست جمهوری گرفته تا مجلس و کابینه و دستگاه قضایی و همین طور تا مقامهای پایین حکمت و فضای غیر قانونی حاکم است هر کس هر چه دلش خواست انجام می دهد اصلا قانون در کشور ما یک امر پوسیده و گندیده است که در زباله دان باید به دنبال آن گشت.

>>>   هر بار که میگویید « افغان » و « افغانی»، ریشه فاشیزم اوغانی را محکمتر و قوی تر می سازید.
هر بار که میگویید « تاجیک » و « خراسانی»، زحمت دو صد ساله قبیله پرستان را هیچ می سازید.
نگویید «قالین افغانی» بگویید قالین خراسانی. نگویید « نان افغانی» بگویید نان خراسانی. نگویید «رقص افغانی» بگویید رقص خراسانی. کلمه افغان و افغانی را در مورد هرچیز و همه چیز بیخی از گفتار و نوشتار تان دور سازید. تنها وقتی در باره خود اوغان ها گپ می زنید و یا در باره فاشیزم اوغانی گپ می زنید از این واژه های منفور کار بگیرد و بس.
عمر راوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است