هیچ طرحی برای بودجه انتخابات وجود ندارد!
منتظر باشید که قسمت دیگری از بودجه بیت المال و پول خون این مردم به دستور ارگ نشینان توسط کمیسیون نالایق انتخابات حیف و میل خواهد شد و هیچکسی هم جوابگوی آن نخواهد بود! 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۸/۳/۲۳ کد خبر: 159079 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) کمیسیون ضعیف این دوره از انتخابات تا کنون نتوانسته است هزینه دقیق انتخابات ریاست جمهوری را مشخص بسازد.
در حالیکه سه ماه و دوازده روز دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است اما تا کنون کمیسیون انتخابات بودجه انتخابات را مشحص نکرده است.

در همین حال بسیاری از کارشناسان انتخاباتی و کمیته های ناظر بر انتخابات و برخی از اعضای شورای ملی و سران احزاب و حتی شورای نامزدان، کمیسیون انتخابات را ضعیف دانسته و برگزاری یک انتخابات شفاف و صادقانه را در حد اعضای حاضر نمی دانند و مصرف بودجه انتخابات را مبهم توصیف کرده اند.

برخی از نامزدان در رابطه با بودجه انتخابات اذعان می دارند که قرار بوده جامعه جهانی و حکومت افغانستان هزینه های انتخاباتی را بپردازند اما تاکنون مبلغ وعده داده شده به این کمیسیون تعلق نگرفته است. هرچند این دلیل نمی شود که کمیسیون نتواند بودجه برگزاری انتخابات را مشخص نموده و اعلام نماید. شاید عدم پرداخت کامل بودجه این باشد که اصلا کمیسیون انتخابات تا کنون نتوانسته طرح بودجه را به جامعه جهانی و حکومت ارایه بدارد.

در تاریخ هشتم حمل 98 گفته شد 208 میلیون دالر بودجه برای انتخابات نیاز است و این اعلام بر اساس طرح مشخصی نبوده و یک برداشت فرضی از هزینه ها بوده است! زیرا کمیسیون انتخابات پس از یک بررسی دیگر بتازگی اعلام کرده است که بودجه انتخابات ریاست جمهوری در کشور، 108 میلیون دالر است.
اینکه چرا 208 میلیون دالر یکباره طی کمتر از سه ماه به 108 میلیون دالر تقلیل یافته است؟ معلوم نیست! شاید بگویند بخاطر برگزار نشدن انتخابات پارلمانی در غزنی است، اما مگر برگزاری انتخابات پارلمانی در غزنی حدود یکصد میلیون دالر مصرف دارد؟

مولاناعبدالله کمیشنر انتخابات در صفحه توییترش نوشته است که جامعه جهانی و حکومت حاضر به پرداخت بودجه هستند اما کمیسیون انتخابات هیچ طرحی به آنان پیرامون بودجه ارایه نکرده است.
عبدالله کمیشنر کمیسیون انتخابات در صفحه توییترش اضافه کرده، ابراز تاسف می کند که برنامه آگاهی عامه وجود نداشته و هیچ تلاشی در این زمینه صورت نگرفته است.

در حالیکه دوازده و نیم میلیون دالر به کمیسیون انتخابات اختصاص داده شده است که باید چهار ونیم میلیون دالر به آگاهی عامه مصرف می گردید اما تا کنون که ثبت نام رای دهندگان آغاز شده است از آگاهی عامه خبری نیست و معلوم نیست که این مبلغ اختصاص داده شده به آگاهی عامه در کجا و برای چه مواردی به مصرف خواهد رسید؟

در هر حال منتظر باشید که قسمت دیگری از بودجه بیت المال و پول خون این مردم به دستور ارگ نشینان توسط کمیسیون نالایق انتخابات حیف و میل خواهد شد و هیچکسی هم جوابگوی آن نخواهد بود! همچنان که در گذشته ها از این دست اتفاق ها زیاد افتاده و هیچکسی جوابگو نبوده است.

در این میان آن دو یا سه نفری که صادقانه پا به عرصه کمیسیون انتخابات گذاشته و میخواهند دلسوزانه برای برگزاری انتخاباتی شفاف و واقعی بکوشند، تلف خواهند شد و در اخیر احتمال دارد تمامی ناکامی را نیز بر گردن همان دو سه نفر بیندازند. در اینجا به آن افراد دلسوز توصیه می کنیم که تا آبروی شان نرفته و متهم نشده اند استعفا بدهند و خود را از این پروسه بدنام کنار بکشند!

در این دور از انتخابات هم چه مردم شرکت کنند یا نکنند فرقی نمی کند زیرا دست اندرکاران تقلب و جعل از حالا آرای انتخاباتی را مهندسی کرده اند و صرفا برای فریب اذهان عامه انتخابات نمایشی برگزار می کنند.
بازهم رای شما مردم در انتخابات هیچ تاثیری بر روند انتخابات و نتیجه آن ندارد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
کمیسیون
نظرات بینندگان:

>>>   چه تعداد را ی دهنده داریم؟
نه میلیون باور نداریم که باشد، لیست رای دهندگان انتخابات پارلمانی کاملا ناقص است و اینها بر اساس همان لیست بطرف انتخابات می روند.
هنوز سرنوشت آن لیست مشخص نشده افراد جدید را بر آن لیست می افزایند.
اینجا مشخص نیست که چه ارگانی باید به آن لیست قبلی که سراسر تقلب است و تکرار مشروعیت بدهد؟
شیما کابل

>>>   بودجه هم مهندسی می شود و از حالا قسمتی از آن به نفع کاندید برنده احتمالا اشرف غنی واریز میگردد.
این طرح سفارت آمریکا است و ترامپ برنامه خودش را به ارگ داده و همه چیز مشخص شده است.
سایره از مزار شریف

>>>   دلیل اصلی عدم مشارکت مردمی در ثبت نام رای دهندگان عدم آگاهی اعتماد می باشد که کمیسیون در این زمینه هیچ کاری نکرده و با چشمان بسته رفتند به طرف یک انتخابات

>>>   مانند گذشته که انتخابات گوسفندی شد اینبار شاید گرگی شود و همه بودجه و پول های داده شده به جیب اشخاص خاصی واریز گردد لذا تا حالا بر سر تقسیم بودجه به توافق نرسیده اند تا اعلام کنند...
شایان فرانگفورد

>>>   شمارا چی به پول انتخابات بروید شله تان را بخورید و پرده تان رابکنید
هرات

>>>   من بارها واقعیت های از نوشته های این سایت دیدم و باز اعلام میکنم که اینبارهم درست است و اصلا پول انتخابات مهندسی میشود.
>>>   فکر میکنم من نسبت به هر کس دیگری آدم ساده و خوشباوری هستم، از شما چه پنهان در جریان کمپاین انتخابات 2014 ریاست جمهوری آقای اشرف غنی گفته بود هیچ افغان از افغان دیگر بهتر نیست، من در دسترخوان همه تغییرات می آورم من در آن زمان گفته های او را باور کرده بودم، از سوی دیگر در اوایل ماه ثور همین سال شورای کاندیدان ریاست جمهوری برگذاری لویه جرگه مشورتی را تحریم کرده بودند من فکر کرده بودم شاید کسی نتواند جرگه مشورتی را دایر کند اما جرگه بدون کدام حادثه ای دایر شد. در روز های نخست ماه جوزای همین سال در محفلی در هوتل کانتینینتال که من نیز حضور داشتم کاندیدان ریاست جمهوری گفتند مطابق قانون اساسی دوره کار رئیس جمهور از اول جوزا ختم گردیده بعد از اول جوزا یک روز دیگر اجازه نمیدهیم که رئیس جمهور غنی به کارش ادامه دهد. من باور کردم ولی حالا که 22 ماه جوزا است آب از آب نجنبیده هنوز رئیس جمهور غنی به کارش ادامه میدهد. روز گذشته یکبار دیگر شورای کاندیدان ریاست جمهوری گفتند اگر رئیس جمهور به خواسته های ما تمکین نکند انتخابات ریاست جمهوری را تحریم مینماییم، باز باور کردم امروز وضعیت را که دیدم رئیس جمهور اشرف غنی با این همه تهدید ها هیچ ارزشی قایل نیست و هرگز اعتنای نخواهد کرد حالا میترسم در فیصله آینده خود شورای محترم کاندیدان ریاست جمهوری نگویند که اگر رئیس جمهور به کارش ادامه دهد ما کاندیدان ریاست جمهوری اعتصاب غذایی نموده مانند خانم معترض پارلمانی در چهاراهی زنبق خیمه میزنیم. تا پولیس مجبور شود شبانه خیمه های ما را بزور بردارد، با در نظرداشت آنچه که در فوق تذکر دادم خدا من را نبخشد تا بعد از این کاری را که عملاً نبینم با لاف و پتاق ها باور کنم بخصوص تبلیغات دروغین همه کاندیدان در جریان کمپاین ها.
احمد سعیدی

>>>   من از اظهارات اقایی مولانا عبدالله متاسفم د راین مدت که پلان برنامه اگاهی عامه تطبیق نشده ایشان کجابودند منحیث کمیشنر چرا از مسولین طالب معلومات نگردیدن ایا این اظهار نظر اقایی عبدالله ایشان را براعت میدهد عدم نطبیق برنامه اگاهی نتجه کم کاری، غفلت وظیفوی، بی پروایی کمیشران محترم جدید است اصلا ایشان لیاقت کمیشنر شدن ومعاش شش لکی را نداشتند همه روزه در پی استخدام های بی مورد وقومی مصروف هستندی
قیام

>>>   کـــــــــــد 91 در دسترس است !

>>>   از طلوع نیوز، جوانی که در هرات از سوی نگهبانان رییس‌جمهور در سفر اشرف غنی، لت‌وکوب شده بود، رییس زازی نام دارد، وی آنرمان به کابل انتقال داده شده بود و ارگ در آن وقت وعده سپرد که به خواست وی در باره رسیده‌گی به قضیه غصب جایدادهای شان، رسیده‌گی خواهد شد.
اما اکنون بسته‌گان رییس زازی نگران استند؛ زیرا ماه‌ها می‌شود از او خبری ندارند و نیز جنجال غصب جایدادهای شان هم حل ناشده برجا مانده است.
به گفته بسته‌گان رییس زازی، در این هشت ماه، افزون بر این که به پرونده غصب جایدادهای آنان رسیده‌گی نشده است، از سرنوشت رییس زازی که برای دیدار با رییس جمهور، از هرات به کابل آورده شده بود، نیز بی‌خبر مانده‌اند.

>>>   اگر روزى يك ميليارد نفر مسلمان بخواهند به حالت همزمان از دين اسلام خارج شوند.
طبق قوانين اسلام بايد اعدام شوند پس يك ميليارد سنگ قبر نياز است .
آيا تا به حال به اين ماجرا فكر كرده ايد ؟

>>>   جلالتماب حکیم تورسن کاندید مطرح انتخابات ریاست جمهوری درمصاحبه با رادیو چنار گفته است:
درصورتیکه انتخابات عادلانه برگزار شود من 98.3 فیصد رای مردم را بدست می آورم وبعداز تحلیف فردایش شروع به اصلاحات مینمایم او درپاسخ به سوال خبرنگار کفته است : بر ای اینکه سطح دزدی اختلاس رشوت شیرینی در ادارات رسمی دولت به صفر تقرب نماید برای تمام مامورین کوپون ماهانه توزیع مینمایم ، نام های ادارات وزارت خانه را مطابق وظایفی که فعلا انجام میدهند نام گذاری میکنم مثلا:
- وزارت داخله حکومت جمهوری اسلامی افغانستان به وزارت دزد های داخلی جمهوری اسلامی افغانستان
- ریاست عمومی امنیت ملی به کمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک
- شورای عالی صلح به شورای عالی بیکاران دالری
- ولسی جرگه یا خانه ملت به خانه تیل فروشان وکمیشن کاران
- مشاور ارشد درامور سیاسی به مشاور ارشد درامور سکسیزم
- کمپنی افغان تیلی کام به کمپنی لوگر تیلی کام
- تاریخ پنجهزار ساله به تاریخ پنجهزارو نزده سال
- میدان هوائی حامد کرزی به میدان هوائی متفکر دوم
- نوی کابل بانک به نــوی محمود کرزی وحسین فهیم بانک
- میدان هوائی قندهار را بنام میدان شجاع الملک یا همان شاه شجاع مظلوم نلامگذاری میکنم چون درحق شناخت او بی عدالتی صورت گرفته است او هیچ عملی انجام نداده که بدتر از اعمال دیگر رهبران باشد اینگونه درتاریخ مثال های زیادی داریم حتی در دین وخمذاهب مثلا زمانی امیرالمومنین را مذمت میکردند تا اینکه در زمان های بدتر این عنمل منع شد
حالا هم زمانش است که حق شاه شجاع برایش داده شود ومیدان هوائی قندهار بنام او مسمی گردد

>>>   بر اساس ادعای که در انتخابات ( بلکه انتصابات پارلمانی ) ۲۸ میزان ۲۰۱۷ صورت گرفت لست رای دهندگان نزدیک به ۸.۸ ملیون وانمود شد اما بعداٌ گفتند صرفاٌ ۴ ملیون در رای دهی اشتراک کرده اند اما بازهم رای بایومتریک و رای که بایومترک نگردیده بود رای بایومتریک شده مدار اعتبار ۲ ملیون وانمود گردید. نقوس افغانستان اگر ۳۲ ملیون نفر باشد صرفاٌ ۲ ملیون نفر رای داشته اند بناٌ عمق فاجعه ازین جا هویدا می شود و در کاریکه غل و غش ، تقلب و دسیسه دخل باشد نتجه آن همان است. پارلمانی که ازین انتصابات شرم آور به وجود آمد خود غرق در بحران است که اعضای هیت اداری خود را انتخاب نمتوانند. به قول شاعر :

گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر کی در او غیش باشد.
این که این سیاه روی درین بازی ها کی است همه مردم باوجدان افغانستان می شناسند نه بی وجدان ها و دزدان و مفسدین فی الرض.
حالا هم مردم شاهد یک چنین و حتی بد تر از انتصابات ؟ گذشته خواهد بود!

>>>   کسیکه خود در نتیجه تقلب و خیانت های انتخاباتی در راس قدرت رسیده باشد چگونه زمینه یک انتخابات شفاف و بدون تقلب و بدون خیانت را مهیا خواهد کرد؟
غنی کوچی هیچگاهی نمیخواست کمیسیون های سالم انتخاباتی را ایجاد کند و هیچ زمانی نمیخواهد انتخابات بدون تقلب و بدون خیانت عملی گردد، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود ونه هم این مخکش های احمقش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است