افغانستان سرزمین متفکر پرور...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۸/۳/۲۱ کد خبر: 159056 منبع: پرینت

متفکر تا متفکر است!
اشرف الاغنیای و المتفکرین ره خو شکر خدا کُل عالم می شناسه و خود ما خیر که در و همسایه هم از خیر وجودش مستفیض شده اند. مثلا اگر دستگیری و رهنمایی جناب متفکر اقتصادی اشرف الاغنیای و المتفکرین نمی بود، روسها بیچاره ها امروز مفلس ترین مردم دنیا میبودند، و پوتین ، پیش سرمایه دار های جهان گرو میبود.
باز هم اگر دستگیری و رهنمایی جناب متفکر اقتصادی اشرف الاغنیای و المتفکرین نمی بود، هندوستانی ها بیچاره ها از بنگله دیش هم قرضدار می بودند ولی شکم شان سیر نمی شد، چه رسد به توسعه اقتصادی و اقتصاد رو به رشد !
خود تان شاهد استین که اینه بخیر افغانستان چار راه تجارت جهانی شده و درگد صادرات اس که حالی کشور های اروپایی پُر شده از میوه و تره بار افغانستان، و دهقانان ما شکر سلام بیل گیتس را هم علیک نمی گیرند، ایطو سرمایه دار شدن!
و حضور و ظهور جناب متفکر اقتصادی اشرف الاغنیای و المتفکرین، سبب رشد استعداد های جوان نیز شده است، چون برنامه های ایشان در هر عرصه بسیار متفکرانه و مبتکرانه است حالی میزان رشد نبوغ در کشور بیشتر از میزان رشد خشخاش و تریاک است و هر روز شکر شاهد ظهور یک پدیده و یک نابغه نو استیم!
مثلا حکیم تورسن، با متاثر شدن از شهامت و غیرت و قدر دانی ملت که اشرف الاغنیای و المتفکرین را روی چشم شان نشانده اند و به او عشق میورزند، کمر همت بست و تصمیم گرفت به میدان بیایید و به مردم افتخار بخشد که از نبوغ سیاسی _ اقتصادی او استفاده برند!
به این سلسله در میان جوانان هم نوابغ و نوادری که از هر جهت شبیه جناب اشرف الاغنیای و المتفکرین استند، در حال ظهور اند.
مثلا اشرف الاغنیای و المتفکرین، با احداث پُل هوایی نه تنها میوه و تره بار تولید کشور ما را به اروپا رساند، بلکه پاکستان منزوی ساخت !
حالی از دست پاکستان هیچ چیز ساخته نیست و عمران خان یکرنگ از جناب اشرف الاغنیای و المتفکرین تقاضای رحم و مروت و رهنمایی و دستگیری میکند، که او " بابا " نکن که تباه شدیم ولی " بابا " چون به منافع ملی پابند است، نا شنیده میگیرد.
در دو سه روز گذشته که خبر پایین آمدن بی سابقه نرخ تره بار، در ولایات حوزه جنوب غرب کشور همگی ره به تشویش ساخته است، یک شاگرد جناب متفکر اقتصادی اشرف الاغنیای و المتفکرین، جوان وطندوست و ملی اندیش آقای ولید یوسفزی با یک طرح اقتصادی بسیار کار گشا پا بمیدان گذاشت و راه حل پیشنهاد کرد.
ایشان به مردم و دهاقین حوزه جنوب غرب کشور توصیه کردند که به عوض هندوانه اگر تربوز بگویبد، و بجای خیار بادرنگ بقدرت شاه متفکرین بابا تربوز و خربوز و هر چه تره بار است ، به صورت " پی دی اف " آنلاین به کشور های خارجی صادر میشود و پول آن هم دو باره بصورت آنلاین به حساب های شما باز میگردد و شما از پرداخت کرایه لاری و تعرفه گمرکی هم پیش میشوید.
مردم و دهاقین شریف حوزه جنوب غرب کشور، که این پیشنهاد عالمانه و کار گشا را شنیدند، در به در دنبال مزار جد و آبای آقای ولید یوسفزی می گردند، تا بروند و به روح آنها دعا کنند، که چنین تخم شیر پاک خورده یی تحویل جامعه ما دادند!
همچنان دولت جاپان حاضر شده است که آقای ولید یوسفزی را به جاپان برده و فکر خلاق یا مغز خلاق او را نمونه برداری کند و در برابر هر لحظه یی که جناب یوسفزی تفکر میفرمایند، به ایشان معاش بپردازد ، چون‌ جاپان شدیدا به قلت " فکر " و قحط " خلاقیت " مواجه است. اما این جوان که وجودش پر از غرور ملی است، به جاپانی ها گفت که ترجیح میدهد در کشور خود تربوز و خربوز، بخورد مگر هندوانه و خیار همسایه و بیگانگان و دشمنان افغانها!!! را به لب نزند!
آکادمی جعلوم، ببخشید آکادمی علوم افغانستان هم تصمیم دارد ، پیکره نیم تنه این نابغه جوان را در صحن این آکادمی برپا کند و بدینگونه از خدمات علمی او در عرصه زبان شناسی و اقتصاد سپاسگزاری نمایید.
زنده باد سرزمین شهید پرور

احمد بهار چوپان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
متفکر
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   مطلب جالب نوشته اید و اما نگفته ایید که اشرف الاغنیا والمتفکرین زمانیکه سیلاب پل کمپنی را تخریب کرد و ایشان با سواری هلیکوپتر از آسمان چگونکی تخریب آن را مشاهده و به مسولین خواب برده اش امر ترمیم و اعمار مجدد آن را داد در حدود دو ماه می شود که هیچ کاری در مورد ترمیم آن صورت نمیگیرد باید از کشور های دوست کمک بخواهد که بیایید پل مار بسازید بخاطریکه وسایط نقلیه شما هم گاهی ازین پل عبور می کند؟؟؟

>>>   اگریوسفزی صاحب اندکی شکسته نفسی نمایند ولقب متفکر سوم را قبول نمایند همه مردم افغانستان مرهون این لطف شان خواهد شدند گرچه مستحق متفکر اول در سطح منطقه وجهان هستند اما نزاکتا چون رئیس جمهور ما متفکر دوم است پس منلاسب نیست رعیتش متفکر ائول باشد بنا برگ سبز تحفه درویش همین لقب متپکر سوم را قبول وبرای ما لافتخار ببخشندد اینکه ما میگوئیم پنجهزار سال تاریخ داریم حرف مفت نیست
ر

>>>   درین کشور مجازات ومکافات نیست ورنه حالا همین امروز باید وحید یوسفزی اقلا بحیث شاروال هرات یا رئیس زراعت فورا تعیین میشدند اما کجاست که کسی قدراین استعداد هارا بداند ، قدر زر زرگربداند،
اگر عهمین دومشوره را مردم حوزه جنوب غرب عملی نمایند تمام مشکلات آن حوزه اقلا 99 فیصد برطرف میشود

>>>   بسیار جالب نوشته شده ، موفق باشید .
کوه کن

>>>   این Trash bin ( سطل زباله )که به کمک خسربره های یهودی اش خود را
متفکر جا زده است گفته که ژورنالستان همه باد خارج میکنند .
چه مقوله ای بوی ناک از یک مغز متعفن .
جمال ناصر کابل

>>>   سوال مهم اینکه در یک صنف اول نمره ، دوم نمره و سوم نمره معلوم است و همچنان در مسابقات برنده ها نمره بندی می شوند اما درین بازی تا هنوز مغز متفکر اول و سوم معلوم نیست بناٌ معلوم است که این یک داستان مسخره آمیز بوده مجله انگلیسی مردم ما را با این لقب ریشخند کرده است . در غیر ان ما باید بدانیم که اول و سوم کیها اند تا ما از حق ریُس جمهور خود دفاع نماییم که حقش غصب نشده باشد ممکن مغر متفکر اول باشد .

>>>   بزرگترین خیانت رهبران در۳۰ سال اخیر باز گذاشتن زمینه تبلیغ ملاهای احمق است که ازاثران ما دریک جامه با۳۰ ملیون احمق زنگی میکنیم .برای شفا بیماران رابه زنجیرمیبندند٫برای همسریابی چوری میشکنانند٫اعضای فامیل خودراجن فکرمیکنندوغیره وغیره.جزبدبختی هیچ چیزدرانتظارمانیست.
عاقل

>>>   افغانستان سرزمین مهاجر پرور است نه متفکر پرور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است