دیکتاتور چپ و راست شمشیر میزند...!
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۶    ۱۳۹۸/۳/۲۰ کد خبر: 159046 منبع: پرینت

در یادداشت دیروز بمناسبت عیدکردن اشرف غنی با طالبان گفته بودیم که او تنها برای مصافحه و تبریکیه ای شفاهی در زندان پلچرخی نیامده است، بلکه عیدانه رهایی طالبان را نیز درجیب دارد. امروز اعلان کرد که او فرمان آزادی در حدود 900 تروریست طالب را امضا کرده است. بهانه جناب عالی هم این بود که من در لوی جرگه مشورتی صلح، رهایی 175 طالب زندانی را وعده داده بودم اما لوی جرگه تقاضایی رهایی بیشتر زندانیان طالب را کرده بود و من به این تقاضا لبیک گفتم.

گذشته تاریخی هیچگاهی نشان نداده است که بمناسبت عید، جنایتکاران جنگی اززندان رها شوند. فقط مجرمان عادی شامل این قاعده میشدند. اما اینک دیکتاتور به رغم انقضای دوره ریاست جمهوری اش، چپ و راست شمشیر میزند و کسی هم نیست که بگوید بالای چشمت ابرو است. تروریستان را بجای اینکه اعدام کند، با آنها افطار میکند، نمازجماعت میخواند و بعد رهایی آنها را همچون تحفه عیدی پیشکش میکند و در زمان اعلان فرمان آزادی تروریستان، یک زهرخندی هم به نامزد کاندیدان ریاست جمهوری میزند که: «با من ملاقات کنید تا باهم نقشه راه صلح را نهایی بسازیم.» یعنی برای تان باید آشکار شده باشد که من میتوانم انتحاریان و تروریستان را رها نمایم تا دوباره به کشتار و انتحار ادامه دهند، دست تان خلاص و من از باد و بروت شما که سرازاول جوزا گویا دوره کارم ختم شده است؛ پشیزی ارزش نمیدهم فرمان جنگ و صلح در دست من است.

غنی با زبان بی زبانی میگوید که من عدالت را درزندانها برقرارمیکنم ونمیخواهم که همه زندانیان از یک قوم باشد. با این تحفه عیدی برای طالبان به ملاقات هم تبار خود، عمران خان هم میروم.
این است پیام دیکتاتوربه همه مردم افغانستان و مخالفان اش. حال دیده شود که شورای نامزدان، احزاب، سازمانها و مخالفان سیاسی او از جمله عبدالله شریک قدرت غنی، چه واکنشی در مورد رهایی این 900 تروریست طالبی نشان میدهند؟

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیکتاتور
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   اگر دیکتاتور منفور به تاریخ نگاه کند و زمان حاکمیت داکترنجیب الله را بیاد بیاورد ، خواهد فهمید که شمشیرزدن هایش دیری نخواهد پایید ، داکترنجیب نیز با بازی های پنهان اوپراتیفی مخالفین خود را تحت عنوانین مختلف راهی زندان ها کرد ، با احزاب میانه رو مجاهدین به تعبیرخودش معاهدات پنهان را عقد کرد ، ولی سرانجام در چالهای خود چنان بند ماند که مانند یک دزد سرگردنه حلق آویز گردید ، پایان حکومت غنی این فاشیست نکتایی دار نیزچنین خواهد بود .
به فرموده مولانا بزرگ :
تیغ حق از تیغ آهن تیزتر
بل زصد لشکرظفرانگیزتر
کوه کن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است