هیچکس از پیش، برنده انتخابات نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۸/۳/۱۹ کد خبر: 159025 منبع: پرینت

مردم افغانستان در سال روان دوباره می توانند یکبار دیگر فرایند دموکراسی را تمرین کنند.
در مراحل گذشته فرایند دموکراسی مردم افغانستان، توانستند با وجود بسیاری از شرایط خاص نمره خوب و قابل قبولی داشته باشند اما برگزار کنندگان انتخابات با ایجاد بدترین و منفی ترین عملکرد به فهم و خرد اجتماعی مردم توهین نمودند توهینی که می تواند بعنوان کثیف ترین و منفورترین پروسه انتخابات در اذهان مردم جای گیرد و مردم را از آمدن به پای صندوق رای منصرف سازد.

قهر مردم با انتخابات در این مرحله حساس می تواند اوضاع را به گونه مهندسی شده به نفع توهین کنندگان به فهم و خرد اجتماعی تغییر دهد بنابراین مردم برای دفاع از حیثیت، شرافت و کرامت فهم و خرد اجتماعی خود با وجود شرایط سخت به خود بقبولانند که برای تغییر حتی یک رای آنها ارزش بسیار دارد. حضور گسترده و سبز مردم در انتخابات می تواند با وجود مهندسی کردن انتخابات، زمینه تغییر را ایجاد نماید. اگر حضور مردم گسترده و پررنگ باشد. این حرکت می تواند بسیاری از پروسه و توطئه های مهندسی کردن انتخابات را کمرنگ و خنثی سازد.

همه کاندیداها و هواداران شان باید بدانند که هیچکس از پیش، برنده انتخابات نیست و نمی تواند باشد بنابراین فرضیه و پیش فکر پیشتازی یک تیم تنها یکی از شگردهای تیم های انتخاباتی است تا بتواند حداکثر فشار روانی را بر دیگر تیم ها وارد کند و از سوئی با این حرکت در تلاش خواهند شد تا تقلب انتخاباتی خود را بپوشانند.
لذا در این شرایط حساس و تاریخی تمامی کاندیداهای محترم ریاست جمهوری همگی دارای شرایط یکسان برای پیروز شدن هستند. تیمی می تواند شرایط پیروزی را برای خود رقم بزند که بتواند با تشریح پلان و برنامه استراتژیک و راهبردی برای برون رفت بحران کشور نظر و توجه مردم را جلب نماید بنابراین زد و بندهای برون مرزی و جامعه جهانی تنها شعارهای گمراه کننده ای است که کاندیداها برای امتیازگیری از آن بعنوان یک گزینه تبلیغاتی سود می برند.

مردم افغانستان و کاندیداهای ریاست جمهوری به جای فرافکنی و زد و بندهای برون مرزی و یا امتیازگیری بجا است که برای تدوین برنامه راهبردی و استراتژیکی که بتواند در این شرایط سخت با راهکاری های عملی و قابل لمس و احساس برای چالش و گرفتاری های مردم ایجاد امید و روزنه ای برای شرایط بهتر داشته باشند.

با احترام
دکتر ناظر احمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
نامزدان
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ کس از پیش برنده انتخابات نیست بجز جناب اشرف غنی رئیس حمهور حال وپنج سال بعد ، فکر میکنید او چوکی را رها میکند ودنبال کارش میرود!!!
هیچ امکان ندارد ، وهیچ مانعی هم در سر راهش نیست ، هرمخالف قابل ارزش را با کد 91 خاموش میسازد ، مثلا همین گلو مخالف جرگه چند روز پیش بود وقتی غ امرخیل را نزدش فرستاد با پرفتن یک ملیون دالر مهر برلب زدو خاموش شد ، دیگران به یک چوکی سفارت ریاست معینیت وحتی مقداری کمی پول راضی وسربراه میشوند نتیجه از همین حالا روشن است
ر

>>>   نویسنده محترم داکتر ناظر احمدی ، دیموکراسی ، آزادی بیان ، حقوق بشر و........را فقط و فقط در کتاب ها و مقاله که جستجو کرد .معنی واقعی این واژه ها در کشور های جهان سومی حربه است زیر سلطه در آوردن و یا مداخله مستقیم و غیر مستقیم. واژه های فوق حتی در کشور های خود غربی ها و آمریکا در راس آن کاربرد عملی ندارد ، بطور مثال بر خورد با تظاهر کنندگان در آمریکا ، فرانسه ........میباشد. هر آنچه را سیاستمداران غربی ها بخواهد ، مردم اروپا و آمریکا فغان شان به آسمان ها برسد اثری ندارد ، رسانه های هر آنچه را به نفع شان است حق تبلیغ دارد در غیر آن نه .........
بلی ، در کشور من و تو به نام این آن فعالیت کرده تا منافع خود شان را فراهم کنند و بدبختانه بیشتر قشر تحصیل کرده ها ، اگاهانه و یا نا خود آگاه فریب این الفاظ را خورده ، تبر غربی ها را دسته داده جامعه را به یک سراب میبرند که انتهای آن به خشکی می انجامد.غربی از شما بسیار سپاس گذارند .
ای کاش افغانستان معادن و ذخایر نمی داشت که مردم به خاطر آن در خون نمی غلتیدن.

>>>   .....همین اشرف غنی فساد پیشه بد خلق دروغگوی قومگرا را با دار و دسته فاسدو مفسد اش هرچه زودتر از سر مردم ما گم کند اگر تقلب گسترده مانند دوران انتخابات ۱۳۹۳ بنفع غنی احمدزی از جانب ضیاالحق امر خیل خاین تقلبکار و عمر داوودزی خاین پولپرست و کمیشنران کمیسون انتخابات انجام نشود و انتخابات شفاف برگزار گردد دو فیصد رای پاک مردم را بدست اورده نمیتواند مگر اینکه از جعل و تقلب مانند گذشته با همکاری دو جعلکار تقلبکار شناخته شده چون داوودزی خاین ملت و عمر خیل خاین ملت گار گیری صورت بگیرد که امکان جعل و تقلب از جانب کمیسون تطمیع شده به اذدیاد حد اقل به هر نفر از کمیشنران ماهوار مبلغ بیشتر از پنج لک افغانی معاش انها تحت تاثیر اشرف غنی قرار گرفته با داوودزی و امرخیل همکار و همگام بنفع غنی احمدزی جعل و تقلب گسترده را انجام میدهند و این کار نزد مردم خیلی سوا بر انگیز و از امکان هم بعید بنظزر نیست زمان نشان خواهد داد .

>>>   مشاور امنیت ملی در یک مصا حبه اختصاصی گفته است که ما طالب را ختم نمو دیم دیگر شما تشویش نداشته باشید ما به کمک دوست های دیرنه خود یعنی کفار همه شان را شکست دادیم دیگر به نام مسلمان را ما نمی خو اهیم در کره زمین باشد و ترامپ برای من که در سفارت امریکا سفیر بودم به من گفته بود که شما کوشش کنید که مسلمانان را از کره زمین نیست و نابود کنید
و وقتیکه من به حیث مشاور امنیت ملی افغا نستان مقرر شدم به قوای امنیتی امر نمو دم تا به نام مسلمان هر جای که باشد توسط طیارات بمبارد نماید تا برای ترامپ یک شخص وفا دار باقی بمانم

>>>   دموکراسی و مردم سالاری را غرب زده گان جاسوس و مزدور چنان در نظر مردم تخریب و به یک پول سیاه ساخته که مردم دیگر به دموکراسی باور ندارند ، دموکراسی غربی یعنی چور و چپاول دارایی های عامه ، غارت معادن ، مافیا اقتصادی ، بی قانونی ، زور گویی ، بی بند و باری ، جاسوسی به غرب و شرق و بالاخره حکومت فاشیستی و تک قومی غنی احمدزی کوچی .
کوه کن

>>>   اشرف غنی برنده است! او در مقابل کاندیدان فیل اما انها مورچه اند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است