اگر بازی سرچپه می‌بود؟...
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۱    ۱۳۹۸/۳/۱۸ کد خبر: 159013 منبع: پرینت

اگر بازی سرچپه می‌بود؟ یعنی خداناخواسته اصولی ۱۲۳ و رحمانی ۵۵ رای می‌داشتند، آن‌زمان چه می‌شد؟!

شهرکابل توسط نیروهای ویژه محاصره می‌شد. ارگ اعلامیه پخش می‌کرد، تانک‌های ارتش برای دفاع از ۱۲۳ رای در عقب مجلس آماده پاسخ دهی به ۵۵ رای می‌بودند.

وزار‌ت‌های داخله و دفاع و ریاست امنیت اعلامیه صادر می‌کردند.
چرخ بال‌ها در فضای کابل به‌چرخش بی‌وقفه و ترساندن طرف‌ ۵۵ ادامه می‌دادند.
صدای غنی احمدزی همچنان بلند می‌شد.
در چندین ولایت مراسم رقص، پایکوبی و اتن اوغانی برگزار می‌شد.
کابل رخصتی اعلام می‌شد و طرف ۵۵ را می‌گفتند؛ باختین و ناحق شله نباشین، ادعاهای اکثریت خواهی پختون، افغانیت و اسلامیت و پشتوتولنی سر داده می‌‌شد. آهنگ‌های اول‌میر و گل‌زمان و نغمه، گوش شهروندان کابل‌را کر می‌کرد.

به‌تمام سفارت‌خانه‌ها و دفاتر بین مللی تماس گرفته می‌شد، دعوت می‌شدند و نشست‌های پی‌درپی خبری ترتیب می‌شد و اگر کمی کش و گیر می‌شد، سفرهای رسمی و غیر رسمی به آمریکا و اروپا و چین و هند و روسیه شروع می‌شد.

هواداران ۵۵ را متهم به‌بغاوت، قانون‌شکنی، جنگسالار،لنده‌غر، شورای نظار‌ی‌ها، ضد پیش‌رفت و.. می‌گفتند و فریاد می‌زدند که پختون‌ها/افغان‌ها برتر و زدنی و قهرمان هستند. ملاهای ارگ، فتوا صادر می‌کردند، بزنید و بکشید و شورش‌گران و یاغیان‌را خاموش و نابود بکنید.

شخص رییس توافقی (احمدزی) که در این‌روزها ظاهرن کار او نیز تمام‌است، بدون درنظرداشت قانون، مصلحت و عرف، وارد مجلس نمایندگان می‌شد و دست نفر ۱۲۳را بلند کرده و برنده قطعی اعلام می‌کرد و مثل چارلی چاپلین و هیتلر نازیست، دست و پا و چیغ و فریاد می‌زد و زنده باد ۱۲۳ می‌گفت!

اما بخت با آنان نبود و چنان در بازی شکست خورده‌اند که تاریخ به‌حافظه خواهد سپرد. بلی شکست برگه برسر قدرت، مثل فریب حریف درخانه خودش است. این نشان می‌دهد که میزان نفرت و انزجار و تعفن پستونیزم به‌چی حد رسیده و حتی برای قوم خود (افغان) قابل‌ قبول نیستند و آن‌ها نیز حقیقت را درک کرده‌اند و از تبهکاری و تعصب ویران‌گری و خیانت و ناموس‌فروشی این‌ها به ستوح آمده‌اند.

اما به‌یاد داشته باشید، حق گرفته می‌شود. امروز رحمانی برای چهارمین‌بار برنده می‌دان شد. کسانی‌که به عقب بکشند، و بخاطر مصلحت باردیگر خواست مردم‌ را تحویل چند‌ نفر پای‌لچ، بی‌فرهنگ، طالب‌گرا، پشتونیست، جاسوس، دزد، خایین و وطن‌فروش بکنند، تاریخ فراموش‌شان نخواهد کرد و به‌عنوان خاینین ملی ثبت حافظه نسل ما می‌شوند‌.

تا آخر برای اهداف برحق مردم به‌پیش می‌رویم و دفاع از حق و عدالت و برابری، شهادت برای خدا و قهرمانی برای تاریخ است. دیگر بحث از منطق و گفت و شنود در میان نیست و به دهن زورگویان می‌زنیم و می‌کوبیم و بجای‌شان می‌نشانیم، تا در‌حافظه‌شان ثبت شود و فراموش نکنند.

احمد شاه فرید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
سرچپه
نظرات بینندگان:

>>>   نـوش جان گـلـو :
از گذارش نامه
ضیاء الحق امرخیل صحنه گردان جرگه مشورتی اخیر، به دستور دکترغنی برای گلبدین حکمتیار هشتاد و پنج میلیون افغانی باج داده است.
حکمتیار قبل از برگزاری جرگه مشورتی به ارگ پیام تهدید ارسال داشته بود که دست به تظاهرات زده و علیه تدویر این جرگه کارزار مطبوعاتی راه می اندازد.
قبل از آن، تحریم جرگه از سوی محفل سیاسیون، دکترغنی را سخت ترسانیده بود و برای خریدن حق السکوت حکمتیار، سلام رحیمی و امرخیل را ماموریت داده بود.
دکترغنی نخست، سلام رحیمی را نزد حکمتیار اعزام داشته که ناکام بازگشته بود. وقتی امرخیل به حضور شتافت، حکمتیار مبالغ بزرگ دالری تقاضا کرده بود. سرانجام رفت و آمد های پیوسته باعث آمد که مشارالیه از وجه دالری انصراف داده و به مبالغ پول افغانی قانع شود.
امرخیل تهدید و تعهد حکمتیار را به 85 میلیون افغانی خرید؛ اما وقت برگشت در محفل یاران گفت که حکمتیار در دارالامان « دفتر جهاد فروشی بازکرده است». وی اظهار داشت: سابق، ما شمالی تل والی را متهم می کردیم که به نام جهاد منافع اقتصادی را می گیرند ولی حالا حکمتیار صاحب از آدرس حزب اسلامی جهاد را میفروشد وخیلی ارزان میفروشد.

>>>   بازی سرچپه است رحمانی بیسواد برای هر لندغر بیست هزار الی یک لک دار داد و برای بعضی ها رشوت جنسی داد تا این یکصد چند رایه را از خود کرد در هیچ کشور اگر یک نفر بکلی صد فیصد رایه ملت را باخود داشته باشد باز هم این قدر رایه از آن خود کرده نمیتواند و اگر این رایه رحمانی شفاف میبود هیچ وقت لندغر ها همرای تفنگ تبر و چکش به زور گوی نمیپرداخت و نی کسی در مقابل اش ایستاده گی می‌کرد برگ درخت بدون وزیدن باد هیچ وقت شور نمیخورد.

>>>   کاملا دقیق و درست از احوال و اوضاع چند سال حکومت این متعصب و دار و دسته اش نموده اید واقعن حق گرفته میشود نداده پس باید برای احقاق حق خویش مبارزه کرد چون اینها از شرم و حیا چیزی در وجود ندارند و بهمدیگر پذیری باور مند نیستند 55 کجا 123 کجا نشرمی وجود دارد نه حیایی چه موجوداتی اند اینها پناه بر خدا .
بی غم

>>>   زور تان هم معلوم است 5 طالب همه شورای نظار ملیشه های گلم جم ملیشه های وحشی مزاری جنایتکار را تا کولاب رساندند غیرت تان به همه ملت مسلمان افغانستان معلوم است هرقدر لاف بزنید جای را نمیگیرد
زرولی احمدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است