به استقبال عید سعید فطر میرویم؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۳    ۱۳۹۸/۳/۱۳ کد خبر: 158964 منبع: پرینت

در روزهای اخیر ماه مبارک رمضان قرار داریم، خداوند (ج) بلطف و مرحمت خود روزه و نماز همه مومنان و خدا جویان را قبول درگاه خود نماید و به ما توان عبادت خالصانه را عنایت فرماید تا در سال ها و روز های باقی مانده از عمر و زندگی خود بهتر بتوانیم عبادت خدای بزرگ را بطور درست و کامل آن بجا آوریم.

سزاوار آن خواهد بود تا در این شب ها و روز های اخیر ماه مبارک رمضان و شب ها و روز های عید سعید فطر همه با هم دعا کنیم تا خداوند (ج) کابوس جنگ و بی امنیتی را از کشور ما برای همیش دور کند و صلح و امنیت دایمی را نصیب ملت عزیز و رنجدیده ما گرداند و به مخالفین مسلح کشور بصیرت عنایت کند تا راه صلح و آرامی کشور را نسبت بجنگ و نا امنی ها ترجیح دهند و از جنگ و برادر کشی دست بردارند.

خداوند (ج) همه را هدایت کند تا بتوانیم در صلح و امنیت در کنار یگدیگر زندگی کنیم و عبادات ناچیز ما را قبول درگاه خود نماید و عید را برای همه مسلمانان مبارک و میمون گرداند.

رمضان مصیبت باری را که امسال مردم مسلمان کشور ما مثل سال های گذشته که همه بارنج ها و مصیبت هاف ترورها، قتل ها، انفجارات، فقر و نا آرامی ها و نا امنی ها همراه بود که به اثر جنگ های تحمیلی و انتحاری ها و انفجارهای متواتر در این ماه مبارک رمضان عده از هموطنان عزیز ما قربان و یا فرزندان خود را از دست دادند و مجروحین زیادی را در بستر دارند از خداوند (ج) میخواهیم تا روح شهدا را شاد و مجروحین عزیز را شفای عاجل و کاملی نصیب گرداند و به همه ملت مسلمان ما صبر و اجر خیر از جانب خود عنایت کند.

در اخیر بار دیگر عید سعید فطر را برای همه از صمیم قلب مبارک باد میگویم.
والسلام
سید محمد خیر خواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عید
فطر
نظرات بینندگان:

>>>   سلام. خسته. نباشید. عیدسعیدفطررابرای. تمام. مسلمانان. جهان. تبریک. میگویم. تازمانیکه. امریکا. وغلامان. شان. باشد. اسلام.دست. ازجنگ برنخواهد. داشت.
والسلام. آمینی صاحب

>>>   معنی ومفهوم ماه های قمری :
در واژه‌هایی که از گذشته‌های دور - در هر زبانی - باقی‌ مانده در تمام موارد نمی‌توانیم دلیلی قطعی برای نام‌گذاری بیابیم، اما با این وجود و در راستای پرسش، به علل نام‌گذاری ماه‌های عربی، بنابر آنچه در یکی از کتاب‌های تاریخی بیان شده می‌پردازیم:
1. ماه محرم؛ آغاز سال قمری است و آن‌را از این جهت محرّم نامیدند که در اثناى آن، جنگ و غارت حرام بود.
2. ماه صفر را از این جهت صفر نامیدند که در این ماه بازارهایى در یمن بپا می‌شد که آن‌را صفرى می‌گفتند و از آن‌جا آذوقه می‌گرفتند و هر کسی به بازار نمی‌رسید از گرسنگى می‌مُرد.
نابغه ذبیان می‌گوید: «من بنى ذبیان را از گردش و استفاده از محصولات بهاری در ماه‌هاى صفر منع کرده‌ام». همچنین می‌گویند: صفر را از آن جهت صفر گفتند که در اثناى این ماه، شهرها از مردم خالى می‌شد و مردم آن‌جا براى جنگ بیرون می‌رفتند و این را از صفر به معناى خالى گرفته‌اند.
3 و 4. ربیع الاول و ربیع الثانی: سبب این نام‌گذاری آن است که مردم و حیوانات از محصولات بهاری استفاده می‌نمایند. اگر کسی بگوید: ربیع الاول همواره در بهار نیست، در پاسخ گوییم: ممکن است این نام هنگامی که ربیع الاول و ربیع الثانی مقارن بهار بوده بر آنها اطلاق شده است، سپس این عنوان برای آنها باقی مانده و در فصل‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت.
5 و 6. پس از آن جمادى اول و جمادى دوم است؛ از آن جهت که در وقت نام‌گذاری این دو ماه آب، یخ‏ می‌بسته است؛ زیرا آنها نمی‌دانسته‌اند که زمان گرما و سرما تغییر می‌یابد و ماه آن عوض می‌شود.
7. ماه رجب را از آن‌رو رجب گفتند که از آن بیمناک بودند و رجب به معناى بیم داشتن است؛ شاعر گوید: «فلا تَهَیَّبْها و لا ترجبها»؛ نه از آن بترس و نه بیم داشته باش.
8. آن‌گاه ماه شعبان است و این نام از آن جهت است که مردم در این ماه به گروه های متعدد تقسیم شده و بر سر آب‌هاى خویش و برای غارت می‌رفته‌اند و شعبان و انشعاب از یک ریشه به معنای دسته دسته شدن است.
9. ماه رمضان، به مناسبت آن که در وقت نام‌گذاری، ماه از شدت گرما زمین داغ بوده و رمض به معنای شدت گرما است.[1]
10. ماه شوال، به مناسبت آن که در اثناى آن شتر دُم خود را از شدت شهوت بلند می‌کرد و شوال به معناى بلند کردن است و عرب‌ها این را به فال بد گرفته عروسى در شوال را خوش نداشتند.
11. ذو القعده به مناسبت آن که در اثناى آن از جنگ و غارت فرو می‏نشستند و قعده به معناى نشستن است.
12. ذو الحجة به مناسبت این‌که حج در اثناى آن بود
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است