متخصص می‌فرستیم، شلته‌بخاری تحویل می‌گیریم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۴    ۱۳۹۸/۳/۱۱ کد خبر: 158924 منبع: پرینت

اگر خوب دقت کرده باشید در طول هیجده سال گذشته نیروهای تحصیل‌کرده، کادر و متخصص ما که در پست‌های وزارت و دیگر پست‌های مهم ایفای وظیفه نموده‌اند، بعد از چند وقت انجام وظیفه، چنان از صحنه حذف شده‌اند که کسی اصلا یادی از آن‌ها نمی‌کند، مانند یلاقی، قاسمی، بلیغ، وحیدی، مراد، عبداللهی، نجفی و...

این درحالی است که نیروهای دیگران با همراه‌داشتن انواع اتهام از این پست به آن پست گماشته شده و از صحنه حذف نمی‌شوند مانند فاروق وردک، زاخیل‌وال، آمرخیل، نورستانی، فضلی و... دلیل این امر چیست؟.

یعنی تا کنون هرچه نیروی کادر و متخصص از بین ما هزاره‌ها وارد مناصب بالای حکومتی شده‌اند، بعد از مدتی چنان ضربه‌ی فنی شده‌اند که نه در حکومت جایی برای آن‌ها باقی مانده و نه در بین مردم و جامعه؛ لذا یا گوشه‌نشین شده‌اند و یا کشور را ترک کرده‌اند. دلیل این امر چیست که ما به حکومت نیروی متخصص تحویل می‌دهیم و بعد از مدتی، شلته‌بخاری تحویل می‌گیریم؟.

در این زمینه نطر شخصی خود را به‌زودی خواهم نوشت.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خارج
متخصص
نظرات بینندگان:

>>>   شمابجای متخصص مفسد ترین فرد معامله گرپله بین متملق بفرستید دوام می آورد

>>>   نسيم جان جعفري !
پيش از اينكه در اين زمينه نظر شخصي خود را بنويسيد؛ لطف كرده اين اصطلاح "شلته بخاري" را برايم معنى كنيد !

>>>   نظر اول دروست است

>>>   در این حکومت فضای تنفس برای انسانهای متخصص و خدمتگذار وجود ندارد. در فضایی مافیایی حکومت غنی ممکن نیست یک آدم مخلص و راستگو و مردم دوست عرض اندام کند. او خود بخود در دین فضای الوده خفه خواهد شد.

>>>   طاهر شاران اولین فیزیکدان هسته‌ای افغانستان در حال حاضر به عنوان پژوهشگر در موسسه علوم فتونیک بارسلونا در اسپانیا، در هماهنگی با دانشگاه یو سی ال لندن، کار می‌کند.
در سال‌های آغازین تهاجم نیروهای شوروی به افغانستان در یک خانواده روستایی در منطقه قرغنه‌توی شهیدان ولایت بامیان به دنیا آمد.
کودک خردسالی بیش نبود که خانواده‌اش به دلیل اشتعال جنگ‌های داخلی در هزارستان، بامیان را ترک کرده و رهسپار مناطق امن‌تر شد.
طاهر شاران، بخشی از دوران کودکی و اوایل نوجوانی خود را در مزار شریف و سالیان چندی را نیز در کشورهای همسایه گذراند.
تا سپتامبر ۲۰۰۱ فرصتی برای ادامه تحصیل نیافت. وی با تلاش و پشتکاری که از خود نشان داد، توانست در سال ۲۰۰۳ برای گذران دوره لیسانس خود وارد دانشگاه یو سی ال لندن، یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان، در رشته فیزیک شود. او دوره ماستری یا فوق لیسانس خود را نیز در همین دانشگاه گذراند. طاهر شاران همزمان با تحصیل در دوره لیسانس و ماستری، در انستیتوت بین المللی لو لنجوین (بزرگترین مرکز هسته ای جهان در تولید نیترون) فرانسه و لابراتوار بین المللی رادیرفورد در انگلستان نیز به کارهای تحقیقاتی در عرصه فیزیک اشتغال داشت.
طاهر شاران، جایزه ای موسوم به «فوستر کری» را به دلیل پژوهشهای جامع در عرصه «بررسی واکنش کوانتومی اتم در زمان واقعی» از آن خود کرد
اخیراً یک پژوهشگر افغان در دانشگاه یو.سی.ال لندن جایزه ویژه ای را برای تدوین رساله دکترا را در عرصه فیزیک اتمی دریافت کرد.
طاهر شاران، جایزه ای موسوم به «فوستر کری» را به دلیل پژوهشهای جامع در عرصه «بررسی واکنش کوانتومی اتم در زمان واقعی» از آن خود کرد
اخیراً یک پژوهشگر افغان در دانشگاه یو.سی.ال لندن جایزه ویژه ای را برای تدوین رساله دکترا را در عرصه فیزیک اتمی دریافت کرد.
در خبرنامه سایت دانشگاه یو.سی.ال آمده است که پژوهشهای آقای شاران تفسیر منحصر به فردی از این پدیده، که از سوی «گروه مطالعاتی بین الملل برای بررسی واکنش فیزیکی اتم در زمان واقعی» تقدیر شده، ارائه می دهد.
در خبرنامه این دانشگاه همچنین آمده است که پژوهشهای آقای شاران، زیر نظر دکتر کالا فریا، استاد فیزیک اتمی دانشگاه و از محققان برجسته اتوفیزیک، در این اواخر توسط موسسه مطالعات فیزیک کوانتوم در آلمان در معرض آزمایش قرار گرفته و دستاورد مهمی برای درک بهتر این پدیده علمی به شمار می رود.
داکتر شاران در، پژوهشهای انجام شده را قطره ای در دریای بیکران علم توصیف کرد، اما گفت، خوشحال است که توانسته در دوره تحقیقات خود گامی ولو کوچک را در جهات شناخت مبانی پایه در عرصه فیزیک کوانتوم و خصوصیات کوانتومی اتم بردارد.
( ر )

>>>   اولا: تقصیر افراد نیست ساختار فاسد است و اینان در شبکه تعصب خوار و ذلیل می شود. ثانیا: در دموکراسی غلط غربی حرکت فردی ابتر است حرکت باید پشتوانه اجتماعی داشته باشد وزیر بدون مردم و وکیل بدون مردم و ... آخرش شلته بخاری می شود

>>>   غنی هرکاری میکند هیچ وقت به عواقب آن فکر نمیکند.غنی فکر می کند که هر کاری را نرمک نرمک انجام بدهد.مثلا هیچ کس متوجه این موضوعات خبیثانه اش نمیشود. درصورت که تمام مردم این سرزمین همه چیز را نظاره گر هستند.البته تاریخ این موضوع را آشکار وبه خودش ثبت نموده.همین رویش ها درزمانی نادر خان هم بود که سرانجام فقط بخاطر خودخواهی ها ونژاد پرستی هایش به دوزخ فرستاده شد.همین داستان های ویران گر در زمانی داکتر نجیب هم کم کم رو به افزایش بود که بلاخره به نابودی افغانستان پایان یافت.و حالا مغز متفکر افغانستان که همه چیز را به گوه کشیده.این هم همان رویش های نادر غدار را انتخاب نموده که عواقب دلخراش درانتظار مردم و جامعه قرار دارد.البته غنی فکر می کند تا روزی که نیروهای خارجی درکشور ما است غنی میتواند به خر سواری هایش ادامه بدهد اگر سرنوشت نجیب اله درانتظار اش نباشد.غنی بجای اینکه مردم را به طرف اتحاد و برادری و مملکت را به طرف آبادانی و اینده درخشان برای کشور و نسل های بعدی متمرکز نماید.هر روز به اختلافات درونی.ونژاد پرستانه.دامن میزند و لحظه بین است فقط به همان روز توجه میکند که قدرت دارد وزندگی میکند هیچ این احمق دور اندیش نبوده
( ملالی- ننگرهار

>>>   به نظر دهندهء هفتمي :
اولاً خودت ملالي نيستي ! يعني كه به نظر من تو از طبقهء اناث نميباشي . ثانياً تو از ننگرهار هم نيستي !
از طرز نگارشت پيداست كه يكتن از هموطنان هزاره ما هستي .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است