صد عبدالله یک شاران
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۸    ۱۳۹۸/۳/۱۱ کد خبر: 158922 منبع: پرینت

شنیده می شود که دکتر عبدالله نسبت به انتخاب دکتر طاهر شاران درسمت وزارت اب وبرق از خود احساسات تندی نشان داده و گفته است که من شخصا شاران را بیرون می کنم در صورت زاست بودن قضیه باید دراین مورد چند نکته مهم را یاد اور شوم.

1 - از مطلب برداشت قومی نشود چون شاران تک ستاره ای علمی کشو رهست واو در باب خود یک شخصیت ملی هست چون تخصص شاران ظرفیت ابادی وتوسعه کشور را درپی دارد شاران از نظر علمی یک شاخص در سطح جهان به حساب می اید وفخر کل افغانستان هست یک شاران می تواند جای صد عبدالله را از نظر ارزش کاربردی داشته ولی صد عبدالله نمی تواند کاربرد یک شاران را داشته باشد.

2 - برای شاران وزارت اب وبرق زینت نیست بلکه شاران خود زینت هر وزارت هست.

3 - اگر غنی وعبدالله دربین خود اختلاف دارند وبرای خود حیثیت وابرو نمی گذارند نباید به حیثیت یک دانشمند جهانی با سمت سنبولیک وزارت خانه بازی کرده وچنین برخورد ناشایسته وتلخی داشته باشند وبدانند که اگر خدای نخواسته درحق این فرزند افغانستان اهانت صورت گیرد مردم پاسخ مناسب به اهانت گران خواهند داد.

4 - خیلی عالی بود که حناب دکتر شاران در همان سمت قبلی خود مشغول خدمت بوده که سخت کشور ما به وجود ایشان ضرورت دارد وسمت وزارت غیر مهم را به کسانی دیگر واگذار می نمود بهتر بود چون توان پیش برد وزارت در خیلی ها دیده می شود ولی توان سمت قبلی ساران را درحد وی کسی ندارد.

5 - تاکید بر گفتار وزارت یاد شده برای مردم خیلی مهم نیست ولی حیثیت شاران مهم تر است خوب است جناب دکتر عبدالله با جناب اقای اشرف غنی قضیه را با منطق بین خود حل نمایند والا سبب ایجاد تنش مردم با دولت خواهد شد امید که کار به دندان نرسد وگره با دست حل شود.

اقبال صادقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
شاران
نظرات بینندگان:

>>>   شاران نه جهاد کرده ونه مقاومت بنا اوبد است چرا یک مجاهد را وزیر نساختند ؟

>>>   شاران زینت هر وزارت است؟
مگر در کدام رشته تحصیل کرده است؟
آیا یک انسان قادر است در بیست رشته بیست وزارت خاته تحصیلات عالی و مسلکی بسویه دکتورا داشته باشد؟

این گفته شما من را به یاد همان شعر دیگر انداخت:
آسان نبود بردن من جانب دوزخ.
کانجا مگرم احمد مختار نباشد.
اول خدا از احمد مختار اجازه میگیرد و بعد از اجازه او یک کس را به دوزخ میفرستد.

>>>   شا ران یک دست نشانده کفار است و داکتر صا حب عبد الله حق دارد انتقاد نماید

>>>   جناب اگر لطف نماید این اقای شاران رامعرفی بفرماید ایشان کی هستند که اینقدر مهم میپندارید .

>>>   دزد را هیچ کس قبول ندارد چون شاران دزد نیست به مزاح عبدالله دزد خوپ نمیخورد اینها همه بیناموس ودزد هستند و دزد و چپاولگر را دوست دارند

>>>   باران و يا شاران را كسي نميشناسد يك ادم نام گم است يكي از دوستها كه با او قرابت فاميلي دارد گفت سابق در خارج ظرفشوي يك رستورانت بوده و بعدا در يك باشگاه ورزشي به حيث تميز كار كار ميكرده بعدا به افغانستان اورده شده و مانند ساير غرب امده ها لقب تحصيل يافته و روشنفكر برايش داده شده .

>>>   این شاران کی هست و در کجا تحصیل و در کدام پست کار کرده یک آدم گمنام معلوم میشود

>>>   از شخصیت جناب شاران که معلوماتی ندارم فقط درباره ی شان شنیده ام اما ازهمین عبدالله خو کدام درایتی ندیدم حتی همین انواع واقسام لباس های که میپوشد نیز برایش زیب ندارد چون زیبایی درسادگیست.
موفقیت بیشتر برای دوکتور شاران آرزومندیم
هراتی

>>>   طاهر شاران اولین فیزیکدان هسته‌ای افغانستان در حال حاضر به عنوان پژوهشگر در موسسه علوم فتونیک بارسلونا در اسپانیا، در هماهنگی با دانشگاه یو سی ال لندن، کار می‌کند.
در سال‌های آغازین تهاجم نیروهای شوروی به افغانستان در یک خانواده روستایی در منطقه قرغنه‌توی شهیدان ولایت بامیان به دنیا آمد.
کودک خردسالی بیش نبود که خانواده‌اش به دلیل اشتعال جنگ‌های داخلی در هزارستان، بامیان را ترک کرده و رهسپار مناطق امن‌تر شد.
طاهر شاران، بخشی از دوران کودکی و اوایل نوجوانی خود را در مزار شریف و سالیان چندی را نیز در کشورهای همسایه گذراند.
تا سپتامبر ۲۰۰۱ فرصتی برای ادامه تحصیل نیافت. وی با تلاش و پشتکاری که از خود نشان داد، توانست در سال ۲۰۰۳ برای گذران دوره لیسانس خود وارد دانشگاه یو سی ال لندن، یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان، در رشته فیزیک شود. او دوره ماستری یا فوق لیسانس خود را نیز در همین دانشگاه گذراند. طاهر شاران همزمان با تحصیل در دوره لیسانس و ماستری، در انستیتوت بین المللی لو لنجوین (بزرگترین مرکز هسته ای جهان در تولید نیترون) فرانسه و لابراتوار بین المللی رادیرفورد در انگلستان نیز به کارهای تحقیقاتی در عرصه فیزیک اشتغال داشت.
طاهر شاران، جایزه ای موسوم به «فوستر کری» را به دلیل پژوهشهای جامع در عرصه «بررسی واکنش کوانتومی اتم در زمان واقعی» از آن خود کرد
اخیراً یک پژوهشگر افغان در دانشگاه یو.سی.ال لندن جایزه ویژه ای را برای تدوین رساله دکترا را در عرصه فیزیک اتمی دریافت کرد.
طاهر شاران، جایزه ای موسوم به «فوستر کری» را به دلیل پژوهشهای جامع در عرصه «بررسی واکنش کوانتومی اتم در زمان واقعی» از آن خود کرد
اخیراً یک پژوهشگر افغان در دانشگاه یو.سی.ال لندن جایزه ویژه ای را برای تدوین رساله دکترا را در عرصه فیزیک اتمی دریافت کرد.
در خبرنامه سایت دانشگاه یو.سی.ال آمده است که پژوهشهای آقای شاران تفسیر منحصر به فردی از این پدیده، که از سوی «گروه مطالعاتی بین الملل برای بررسی واکنش فیزیکی اتم در زمان واقعی» تقدیر شده، ارائه می دهد.
در خبرنامه این دانشگاه همچنین آمده است که پژوهشهای آقای شاران، زیر نظر دکتر کالا فریا، استاد فیزیک اتمی دانشگاه و از محققان برجسته اتوفیزیک، در این اواخر توسط موسسه مطالعات فیزیک کوانتوم در آلمان در معرض آزمایش قرار گرفته و دستاورد مهمی برای درک بهتر این پدیده علمی به شمار می رود.
داکتر شاران در، پژوهشهای انجام شده را قطره ای در دریای بیکران علم توصیف کرد، اما گفت، خوشحال است که توانسته در دوره تحقیقات خود گامی ولو کوچک را در جهات شناخت مبانی پایه در عرصه فیزیک کوانتوم و خصوصیات کوانتومی اتم بردارد.
( ر )

>>>   لطفا به جای این همه کلی گویی شاران را معرفی می کردید شاران کیست؟ در کجا تحصیل کرده است؟ در چه رشته ای تحصیل کرده است؟


>>>   پس اگرجناب شاران همچون شخصیت علمی است وذخیره ای برای کشور ونسل های آینده است حیف است حیف است که درکل کل عبداله وغنی بسوزد این دوشخص لایعقل وخیانت کارهستند فرزندان وطن رابربادمیدهند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است