اندیشه و فرهنگ!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۸/۳/۱۰ کد خبر: 158903 منبع: پرینت

چه نجات فریبنده ای...
هموطن عزیز، خدمت این مار شجاع برای گویا نجات ماهی از غرق شدن در درون دریا شباهت کامل به وضعیت کنونی من و شما دارد، زیرا برای اینکه حداقل نفسی بکشیم و گویا در عمق بدبختی ها زیادتر فرو نرویم، یگانه نجاتی که برای من تو توصیه میکنند همان "وحدت ملی زنگزده و برادری نابرابری" که مفهومش میتواند یک چیز بوده باشد، یعنی همچون ماهی برای نابودی خویش باید لحظه شماری نمود. در حقیقت محروم کردن من و تو از حیات و هستی، شباهت به محروم ساختن ماهی از آب دارد.

وقتی رییس امنیت اسبق اشرف غنی حالا به هردلیلی که است بالاخره می آید از بحر یک قطره اعمال شوم این رژیم را افشا میکند و سرنخ ها را باز میکند و حکایت از روسپی خانه های درون ارگ میکند و از آنطرف وقتی مشاور رییس سنا عضو باندهای تبهکار تثبیت میشود، حالا خود فکر کنید که شما در کجا قرار دارید...؟!

مطمین باشید وضعیت اسفناک این جامعه بدتر از آن است که ما تصورش میکنیم؛ بدتر از همه اینکه من و تو هنوز که هنوز است قادر نشده ایم تا تشخیص کنیم که دوست و دشمن خانگی و یا هم هموطن و اجنبی چه کسی است؛ زیرا هردوطرف سنگ برفرق من و تو میکوبند.

تاوقتی این معادله را حل نکنیم، جوابی برای معماها پیدا نکنیم و در صدد خود شناسی اقدام نکنیم؛ مطمین باشید که زیر ساتول وحدت ملی و برادری بد تر از دیروز در روز روشن نابود خواهیم شد.

تواضع های دشمن مکر صیادی بود بیدل
که خم خم رفتن صیاد بهر قتل مرغان است

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اندیشه
فرهنگ
نظرات بینندگان:

>>>   صفوی صاحب هرچجه باشد منبع فساد شما ها وروند های سرخ وسبز تان هستید حالا که اشرف غنی شمارا ارز فساد منع میکهند شما برعلیه او پروپاگند میکنید حکومت کرزی اشرف غنی به اثرموجودیت شما ها نتوانست کارمفیدی برای مردم ووطن انجام دهید شما اختلاس کردید غصب کردید چوکی فروشی کردید

>>>   صفوی!
غر غر دشمنان پشتون هیچ است عطا
قصیده های بی شمشیر فکر نادان است
اګر خواهی غلامی قصیده بسرای
ورنه شمشیر نزد شمادر هفت پوست نهان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است