خواجه عمری؛ آخرین وزیر هزاره هم برکنار شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۰۴    ۱۳۹۸/۳/۸ کد خبر: 158865 منبع: پرینت

دکتر خواجه عمری در تمام سال های وزارت اش حتی یک مورد از موارد عدالت خواهانه را اجرایی نکرد. اما با تن دادن به سهمیه بندی کانکور، جداکردن ریاست امتحانات از بدنه وزارت تحصیلات عالی و تشکیل کمیته قبیلوی امتحانات به قطورتر شدن دیواره تبعیض سیستیماتیک در این وزارت (و البته در سطح کشور) کمک شایانی کرد!

اگر پرسش اساسی از کارنامه خواجه عمری صورت گیرد قطعا پاسخ وجدانی و قانع کننده در اقامه عدالت و مبارزه با تبعیض و ستم ندارد. حیف و حسرت و پذیرش ذلت و نکبت نتیجه و برآیند کار اوست!

من به این باورم که اگر جامعه ما هیج مقامی در این حکومت و حکومت های مشابه نداشته باشد بهتر از این هست که جمعی مزدور و خود فروخته و اخته و بی کاره را به عنوان موجودات ملی(!) شریف و دیکور ژریم های راسیست و تبارگرا و قبیلوی داشته باشد!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خواجه عمری
وزارت
نظرات بینندگان:

>>>   خواجه عمری شک تغییر در هزارهِ درونگرا ، حق طلب و حلال خور را بروز داد و با شکستن رکورد جهانی چشم پارگی در موزه پاکی و باج دهی بار دیگر اثبات کرد که غیرت خالق و گاوسوار و مزاری، ادعایی بیش نبوده و هنوز فرسنگ ها با ظرفیت لازم فاصله داریم!
لطفاً بجای گپ اضافی از باسوادی و پشتکار و مظلوم واقع شدن، بیشتر به بازنگری ، انسجام لازم ، پویایی و اعتبار بپردازید. چون تحول بسیار سریعتر است و فرصتی دوباره به سوءاستفاده گران یا حتی خام کله ها نمیته!لطفاً !!!
بلاغی یکاولنگی

>>>   رحمانی!
کمی انصاف کن!
خواجه و هزاره؟
عمري و هزاره؟
خلاصه اینکه شبکه باید بجفد !

>>>   بخیر از حسرت بمیرید که هر مقاله ی شما درمورد چوکی برای هزاره هاست
خداوند همه متعصبین را به غضب خود گرفتار کند
یا ایهاالناس انا خلقناکم من ذکروانثی وقبائل لتعارفو ان اکرمکم عندالله اتقاکم.
هراتی

>>>   غنی هر فرد را به خاطر اهداف معین بالا میکشد و بعد باطل میسازد.

>>>   رفتار افراطی رحمانی با هیچ عقل و منطقی قابل تویه نیست

>>>   هزارها نفر مقرر وبرطرف میشوند ازآنها یادی نمیکنی وخاص دریک قوم خاص چسپیدی وغمخوری میکنی ازین دایره کوچک خارج شو به درد نمیخورد بزرگ بیاندیش

>>>   خواجه وهزاره؟ این قسم دعوی بار اول است! دروغگو حافظه ندارد! عارف مطلبت بدنام کردن پشتون و تحریک هزاره است؟
اگر سخنت درست باشد پس مبارک که هزاره هم عرب برامد!

>>>   اخراج این وزیر ترک تبار عالی شد

>>>   هرکه رابرای کاری آفریده اند همین بهتر که شما درگوشهئی ناظر باشید مرتضوی شما چی خدمتی بشما کرد؟ خلیلی کدام کاری به نفع شما نمود ؟ هرچه گذشت ومدارا کنید بدتر میشود

>>>   بسيار كار نيك شد، خدا كند كه اين احمق از غرور هزاره بودن خود افتاده باشد، اين احمق چندي قبل يك استاد پوهنتون را كه در حالت راننده گي در پوهنتون بود توسط باديگارد هاي خود متوقف نموده و مورد لت و كوب و دشنام قرار داده بود كه چرا جلو موتر اين جناور حركت ميكند.

>>>   خوب شد که برکنار شد همین هزاره ها هستند که داعش طالب خر و خوګ و فاطمیان را به افغانستان میاورند و وطن ما را نا امن ساخته دختران شان به ارقام فحشا دست میزنند و راهی جرمنی و استرالیا و دیګر ممالک کفری میشوند.
کمال

>>>   به عارف رحمانی باید ګفته شود که دکتر خواجه عمری هزاره نیست خدا اورا هزاره نکند او بیات است و هیچوقت خود را هزاره خطاب نمیکند شما که اورا هزاره میګویید یا از نادانی تان اس و یاهم میخواهید احساسات هزاره هارا بر انګیزید یک اندازه فکر کرده باز دهن تان را به سخن باز کنید هزاره از بیات فرق دارد هزاره اولاد چنګیز است و بیات از قبایل محترم فارس بوده و در افغانستان زندګی بسیار خوب سپری نموده است.
انوری

>>>   ما مردم هزاره قاطعانه از سیاست های رئیس جمهور کشور جناب داکتر اشرف غنی حمایت کامل خودرا اعلان میکنیم و باور کامل داریم که رئیس جمهور کشور هر تصمیم که میگیرد به خاطر منافع علیای کشور میگیرد وهیچگونه مسایل تبعیض سمتی نژادی و قومی دران مطرح نیست
غلام علی ارزگانی از دشت برچی

>>>   اگر این لعنتی چنین کاری را نموده باشد.که چرا موتر اش عقب تر است .لعنت برایش می فرستم.حالا فهمیدم که عبدالرحمن خان حق داشته که این قوم را تکه وپاره کند.و حکومت های گذشته حق داشتن به این ها ظلم بکند.از قدیم ها گفتن هزاره بازاری نشود.کوپک شکاری نشود

>>>   خواجه عمری هزاره نیست جناب رحمانی

>>>   سلام هزاره ازنسل چنگیز نیست بلکه درزمان حمله ی مغول هزاره ها از آسیب چنگیزخان درامان نمانده است بهتراست تاریخ را خوب مطالعه کنید

>>>   تشویش نکنید دوتا هزاره جدید شد
جمشید ازدشت برچی

>>>   افغانستان زمانی افغانستان آرام و آباد خواهد شد که بینی هزاره و پشتون از بیخ بریده شود. در غیر این صورت همین آش و همین کاسه خواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است