نور: باید مذاکرات بین الافغانی در دوحه برگزار شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۱    ۱۳۹۸/۳/۸ کد خبر: 158861 منبع: پرینت

عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در مراسم صدسالگی روابط روسیه و افغانستان در مسکو به لزوم برقراری آتش‌بس تاکید کرده افزود: اگر افغان‌ها صلح کنند به حضور خارجی‌ها نیازی نیست.
وی ابراز امیدواری کرد که رهبران سیاسی افغانستان و طالبان بتوانند به توافقاتی دست یابند.

عطامحمد نور خاطرنشان کرد که دور نخست مذاکرات احزاب سیاسی و با طالبان در مسکو سال گذشته انعکاس خوبی در سطح بین‌المللی به همراه داشت البته نشست مذاکرات بین الافغانی صلح نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد، باید مذاکرات بین الافغانی در دوحه برگزار شود.

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی از روابط روسیه و افغانستان قدردانی کرد اما حمله شوروی سابق به افغانستان را سبب کشته شدن 1.5 میلیون افغان دانست که هنوز تبعات آن را تحمل می‌کنند.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در روند صلح افغانستان گفت که هیچ دایه‌ای مهربان تر از مادر نیست بنابراین برقراری صلح مسئولیت مشترک طالبان و رهبران سیاسی افغانستان است.

عطامحمد نور ادامه داد: نباید خون برادران مسلمان مباح دانسته شود، این پیام هم متوجه نیروهای امنیتی و هم طالبان است همچنین اگر افغان‌ها با یکدیگر صلح کنند به حضور نیروهای خارجی در این کشور نیز نیازی نیست. همه از جنگ آسیب دیدند و هیچ شهر بزرگی از انتحار و انفجار در امان نمانده است.
وی با اشاره به جنگ‌های گذشته بویژه در شمال افغانستان هشدار داد که طالبان فکر نکنند که با خروج نیروهای خارجی می‌توانند افغانستان را فاتحانه تسخیر کنند، این فکر اشتباه است زیرا دوباره جنگ‌های چریکی در این کشور آغاز خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطا
مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   این آدم ضعیف العقل باز چه یاوه سرایی میکند ، مگر افغانها از خود وطن ندارند که هر روز در خانه بیگانه و از بیگانه صلح و صلح خانه گدایی کنند ِ
چنین اشخاص از عقل دور باید از صفحه سیاسی حذف شوند ، ملت بیچاره از اعمال و نظر های بیکاره اینها خجل است.

>>>   در هر جایکه مذاکره می‌شود طالبان باید در قدم اول از دارایی باد آورده و حرام این حرامخور ها پرسان نماید و این خردجال هارا به محکمه معرفی نمایند تا از سرمایه و قتل های مردم بیگناه به خاطر همین سرمایه حرام جوابگو باشند و مردم نباید این جانی و خونخوارن را به حیث مسلمان قبول نماید ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است