آیا عبدالله شجاعت کنار فتن را دارد؟
اگر اشرف غنی زیر بار گفتگو و مفاهمه با طرف های اپوزیسیون و نامزدان ریاست جمهوری و سران احزاب نرود، آن وقت است که باید جناب عبدالله از خود شجاعت بخرج داده و از ریاست اجرایی استعفا کند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۵    ۱۳۹۸/۳/۴ کد خبر: 158837 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) در مقطع کنونی تیم ثبات و همگرایی بهترین پیشنهاد را برای حکومت و نامزدان ریاست جمهوری و اپوزیسیون داده است که بجای دادخواهی ها و اعتراضات مدنی و یا نافرمانی های اداری و حکومتی با اشرف غنی به گفتگو بنشینند و مواضع خود را در قبال تداوم حکومت غنی با وی در میان بگذارند.

در اعلامیه‌ تیم ثبات وهمگرایی در رابطه به پایان دوره‌ی کار حکومت وحدت ملی آمده است: "هرچند حکومت وحدت ملی بر مبنای توافقنامه سیاسی شکل گرفته است، اما واضح است که از نظر میعاد و مدت کاری، تابع یک دور‌ه‌ی انتخاباتی ریاست جمهوری است. قانون اساسی افغانستان در مورد مدت دوره‌ی انتخاباتی و پایان کار ریاست جمهوری، صراحت کامل دارد.
‎ماده‌ی ۶۱ قانون اساسی دارای دو جزء مهم و روشن است: جزء اول آن، با جدیت و روشنی، حتی روز پایان کار رییس جمهور را مشخص کرده است. به دوام آن؛ جزء دوم، تاریخ برگزاری انتخابات را قبل از تکمیل این میعاد، معین نموده است.
برگزار نشدن به موقع انتخابات ریاست جمهوری از یکسو پرسش ادامه‌ی کار حکومت وحدت ملی را در افکار عمومی و محافل حقوقی و سیاسی مطرح ساخته و از سوی دیگر اختلاف نظرهای جدی را میان نامزدان ریاست جمهوری، احزاب سیاسی و رهبری دولت به وجود آورده است، که این اختلاف نظرها، مردم را نیز نگران ساخته است.
‎تیم ثبات و همگرایی پرسش‌ها در پیوند به ادامه‌ی کار حکومت وحدت ملی را قابل بحث می‌داند و با بخشی از نگرانی‌های نامزدان ریاست جمهوری و احزاب سیاسی همنوا است.
رهبری تیم ثبات و همگرایی موضوع طرزالعمل مشترک و قابل قبول برای محدود کردن صلاحیت‌های حکوت و عدم استفاده از امکانات دولتی را در روز ثبت نام به عنوان یک راه حل عادلانه مطرح نمود و اظهار امیدواری کرد که نامزادان ریاست جمهوری بر سر اصول رفتاری روشن به تفاهم برسند تا از یکسو کارهای حکومت و ارایه خدمات مختل نشود و از سوی دیگر از سوء‌ استفاده از منابع و امکانات دولتی جلوگیری گردد.
در غیاب چنین توافقی کارهای حکومت در بخش عزل و نصب ماموران عالی رتبه و میان رتبه‌ی دولتی به صورت عادی ادامه یافت، در حالی‌که قاعدتاَ باید از لحظه‌ی ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری در بخش‌های مختلف، از جمله عزل و نصب‌ها و استفاده از امکانات دولتی تحت عناوین مختلف، محدودیت‌ اعمال می‌گردید.
‎در پایان یکبار دیگر، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود از احزاب سیاسی و نامزدان ریاست جمهوری جداً می‌خواهیم که در این مورد وارد گفتگو شوند و اجازه ندهند که اختلاف نظرها روی ثبات و امنیت کشور تاثیر منفی بگذارد، چون تداوم این اختلافات باعث شکنندگی بیش‌تر اوضاع می‌گردد.
باورداریم که از راه گفتگو و تفاهم می‌توانیم به راه‌ حل‌های دست‌ یابیم که به نگرانی‌های احزاب سیاسی و نامزدان ریاست جمهوری پایان بخشد و زمینه برگزاری یک انتخابات عادلانه، شفاف و با اعتبار را در کشور فراهم سازد."

‎با وجود اینکه از عملکرد داکتر عبدالله در طول دوران ریاست اجرایی رضایت نداریم و وی را آدمی عقبگرا و ترسو و فرصت طلب می دانیم، اما پیشنهاد مذاکره و گفتگو با حکومت بهترین پیشنهادی است که در مقطع کنونی می تواند کارساز باشد.

از نظر قانونی، نه ادامه کار اشرف غنی قانونی است و نه حکومت سرپرست و یا جانشین برای غنی!
متاسفانه مشکل امروزی ما راه حل قانونی ندارد. زیرا باید در موقع لازم انتخابات برگزار می شد که نشد و برنده انتخابات وضعیت حکومت امروزی را رقم می زد، با این وضعیت فقط باید بسوی مصلحت مقطعی در حوزه سیاسی رفت. زیرا موضوع امروز ما از حوزه حقوق و قانون بیرون شده و در حوزه سیاسی باید حل شود و این میسر نیست مگر اینکه در یک گفتگوی واقعبینانه با توافق نامزدان و اپورزیسیون و حکومت از این بن بست عبور کرد.

با عرض تاسف، تلاش ذهنی سلطانیزمی غنی بسوی دیکتاتوری به پیش می رود و جناب غنی هر تصمیمی که میگیرد فکر می کند قانونی است و این مشکل را در درجه اول باید از راه مصالحه و گفتگو حل نمود.

اگر اشرف غنی زیر بار گفتگو و مفاهمه با طرف های اپوزیسیون و نامزدان ریاست جمهوری و سران احزاب نرود، آن وقت است که باید جناب عبدالله از خود شجاعت بخرج داده و از ریاست اجرایی استعفا کند.
ولی آیا عبدالله سپیدار را قربانی قانونیت و عدالت و خواست مردم می کند یا نه؟
چنانچه عبدالله از کنار غنی برود دیگر چیزی بنام حکومت وحدت ملی باقی نمی ماند، اینجا است که غنی از جوانب مختلف تحت فشار قرار می گیرد و آن وقت شاید برای مذاکره و مفاهمه کنار بیاید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   شبکه زنده آی اس آی در کابل

گزارش ویژه اطلاعات واصل شده به گزاشنامه افغانستان
در سال ۱۳۸۷ آصف ننگ سکرتر فاروق وردک در اداره امور به خاطر همکاری با ای اس ای دستگیر شد از سوی امنیت ملی دستگیر و در ریاست تحقیق آورده شد.
آصف ننگ چون به بیماری آسم ( نفس تنگی) مبتلا بود، زیر تحقیق چندان مقاومت از خود نشان نداد و طی یک شبانه روز، وارفت و کلیت شبکه ارتباطی اش با آی اس آی و داخل دولت را افشا کرد.
او به طور مشخص از شهنواز تنی شروع، تا فاروق وردک، زاخیل وال جنرال ها روسای شورای امنیت، همه را افشا نمود؛ حتی اعتراف کرد که حامد کرزی بالواسطه احمد رشید نویسنده و ژورنالیست معروف پاکستانی- کارمند سی آی ای در جنوب آسیا و آسیای میانه- به سیا مرتبط شده بود.
درسطح داخل، بخش شبکه ای اس ای توسط فاروق وردک مدیریت می شد. امرالله صالح که درآن زمان رئیس امنیت ملی بود، پرونده این ماجرا را روی میز کرزی قرار داد و گفت که رئیس جمهور باید فوری آصف ننگ را از بند آزاد کند؛ درغیر آن، او لایه های بیشتری از روابط پیچیده اطلاعاتی در داخل دولت را به همگان فاش خواهد کرد. کرزی روی همین مصلحت او سریع آزاد کرده و پرونده اش را آتش زدند تا در بایگانی امنیت باقی نماند

>>>   ارگ به شکار داکترفرامرز تمنا قابو می دهد
خشوی فرامرز تمنا - بی بی حوا علم نورستان رئیس کمیسیون انتخابات مامور مذاکره با فرامرز تمنا تعیین شده است.
اطلاعاتی به دست آمده که تیم غنی تلاش دارد تا در بین دیگر کاندیدا ها یار گیری نماید. اولین شکاری که توجه تیم ارگ را به خود جلب کرده، دکترفرامرز تمنا است. هرچند مشارالیه در میان کاندیدا های فربه تر، از جایگاهی برخوردار نیست تا معادله را به نفع غنی به هم بزند؛ اما برای انداختن رخنه در صف نامزد ها، یک شروع خوب محاسبه شده است.
مأموریت کشانیدن فرامرز تمنا به تیم ارگ به دوش بانو حوا علم نورستانی، مادر زن یا خشوی فرامرز تمنا واگذار شده است. حوا نورستانی فرد وفادار به محفل ارگ و تا کنون چندین دور مذاکره میان خشو و داماد صورت گرفته است.
نخستین مشوق ارائه شده به دکترتمنا، گزینش در یک وزارت است. دراردوگاه کاندیدا های مخالف غنی، چند حلقۀ ضعیف دیگر وجود دارد که نه نام آشنا اند و نه در میان مردم به حیث سیاستگر با تدبیر شناخته شده اند. دیده شود که دومین قلاب به سوی چه کسی پرتاب خواهد شد.

>>>   پشت پرده حضور مجدد مایکل سمپل در افغانستان
دپلومات معروف بریتانیایی، تحت پوشش مشاور شورای عالی صلح در افغانستان ظاهر شده است...
به گزارش رسانه های خبری، در هفته های اخیر مجدداً مایکل سمپل، دپلومات معروف بریتانیایی، تحت پوشش مشاور شورای عالی صلح در افغانستان ظاهر شده است
وی چند سال پیش توسط نیروهای امنیتی قوماندان طالب، با یک بریتانیایی مأمور ام.آی.سیکس با کالای افغانی در یکی از رستورانت های دور افتاده در اطراف شهر لشکرگاه بازداشت گردیده بود.
اسدالله خالد رییس پیشین امنیت ملی، در محفلی خصوصی با اشاره به فعالیت مخفیانه برخی سرویس های استخباراتی بیگانه در کشورمان بیان داشت، در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی برخی دپلومات‌های کهنه‌کار بریتانیایی و پاکستانی بدلیل اقدامات خارج از قواعد دپلوماتیک و مدیریت برخی گروه‌های شبه نظامی در افغانستان از کشور اخراج شدند.
به گفته نامبرده، پس از اطلاع رییس جمهور وقت از اقدامات افرادی نظیر مایکل سمپل در پیوند با تحویل سلاح به بخشی از طالبان منطقه هلمند، وی سمپل را از افغانستان اخراج کرد.
کارشناسان معتقدند که این اتفاق با جدی شدن خبر حضور داعش در افغانستان و همچنین فلم های نشر شده در پیوند با ابوبکر البغدادی بی ارتباط نیست.

>>>   من به نطرم می رسد که آقای اشرف غنی ترو خواهد شد زیعنی یکی از سربازان غیرتمند و آزاده اورا اعدام انقلابی خواهد کرد اما کشور به جنجال بیشتر کشیده خواهد شد.

>>>   اگر عبدالله استعفی بدهد،اشرف غنی هنوز خوش میشود.
همین چند وقت پیش نبود که اشرف غنی میخواست محقق را برکنار کند،داکتر عبدالله واسطه شد و نماند.
اگر داکتر عبدالله استعفی بدهد،این بدان معنی نیست که نصف دیگر حکومت نیز استعفی میدهد.
کدام توافقاتی که در تشکیل حکومت اعتلافی در نظر گرفته شد جامعه عمل پوشید که این توافق که نیم حکومت استفی ذهد،نیم دیگرش نیز استعفی میدهد.
اشرف غنی و داکتر عبدالله هردویشان بخاطر سؤ استفاده از مقام های دولتی شان برای انتخابات ،حاضر و آماده نیستند که چوکی های خویش را رها کنند.

>>>   ریاست اجرایی خود یک پست غیر قانونی است که بالای ملت مظلوم افغانستان توسط جانکیری تحمیل شد و حالا وقت ان رسیده تااین پست از بین برداشته شود و ماند مسئله رئیس جمهور کشور که ایشان تا برگزاری انتخابات و معلوم شدن رئیس جمهور اینده کشور که باز هم خود شان است باید در مقام خود باقی بماند تا خلای قدرت بوجود نیاید و مسئله حکومت سرپرست و یاهم موقت که از طرف هرکس پیشنهاد شود یک حماقت بیش نیست
قلندر طوفان از ناروی

>>>   به پيشواز اين شب خجسته:
مردمان سرفراز عبادت شرعيت مى کنند
غنى نامشروع(1) قدرت و حکومت مى کند
طالبان و همقاشان هلاکت و جنايت مى کنند
کرزيان و همقماشان چشمک نارضايت مى کنند
غير پشتونان بازى شکايت مى کنند
من بى غيرت و ناموس فراموش شده که 39 کشورهاى ناتو+ يک کشور ناتو ميهن ام اشغال کرده فقط از جدايى ها حکايت مى کنم.
بشرم لويه ها - که هستيد زره و کوچک ناتوان
لويه جرگه- لويه سارنوال و لويه پاسوال و لو يه قانون وال ستره محاکمه پوقانوى که با يک دکه مى ترقند.
غنى هيتلر دوران است. نامسلمان وبى ايمان بدون راى مردم خود را سرور ستان کرده است
نابود باد دولت غنى اين شاه شجاع زمان
(1)غير قانونى و با ابطال زمانى آراى مردمان با زور شيطان بزرگ و کوچک )

>>>   «شاید در حال حاضر از نظر سیاسی مناسب نباشد اما مطلوب‌ترین شیوه حکومت مردمی، اداره فدرالی است، اما ما از نظر قانون اساسی نمی‌توانیم فدارتیو باشیم.»

>>>   به پيشواز اين شب خجسته:
مردمان سرفراز عبادت شرعيت مى کنند
غنى نامشروع(1) قدرت و حکومت مى کند
طالبان و همقاشان هلاکت و جنايت مى کنند
کرزيان و همقماشان چشمک نارضايت مى کنند
«خلیلزادان » خود را مظهر مردم سواريت (2) مى داند
عبداله دورگه آرايشيت مى کند ونه استعفا
غير پشتونان بازى شکايت مى کنند چرا ايشان استفعايت نمى کنند
من بى غيرت و ناموس فراموش شده که 39 کشورهاى ناتو+ يک کشور ناتو ميهن ام اشغال کرده فقط از جدايى ها حکايت مى کنم.
بشرم لويه ها - که هستيد زره و کوچک ناتوان
لويه جرگه- لويه سارنوال و لويه پاسوال و لو يه قانون وال ستره محاکمه پوقانوى که با يک دکه مى ترقند.
غنى هيتلر دوران است. نامسلمان وبى ايمان بدون راى مردم خود را سرور ستان کرده است
نابود باد دولت غنى اين شاه شجاع زمان
(1)غير قانونى و با ابطال زمانى آراى مردمان با زور شيطان بزرگ و کوچک )
(2) ترجمه دموکراتى توسط زلمى پشتونتبار امريکايى

>>>   همین دوره کاری اشرف غنی که نامزدان ریاست جمهوری مخالف
اند که باید غنی کنار برود اشرف غنی را برای رسیدن
دوباره به کرسی ریاست جمهوری ۸۰%همکاری خواهد کرد

>>>   تحلیل کننده محترم شما خوب میدانید که اشرف غنی خود کامه قومگرا قدرت طلب هم اکنون تمام وزرا و ریاست ها حتی تا مدیریت ها را از طرفداران خود پر و جابجا کرده است وعلاوتا ولو که تنها ارگ هم برایش باقی بماند از قدرت دست نمیکشد چه رسد به اینکه داکتر عبدالله از صمتش دست بکشد جز راه زور و فشار بر اشرف غنی دیگر هیچ راه وچارهی نیست و استعفاء داکتر عبدالله هم جز میدان دادن بیشتر به غنی احمدزی کدام تاثیری دیگر ندارد فقط و فقط فشار سیاسی و اگر نشد بازور مردم انرا از بالای تخم اش که بر چوکی ریاست جمهوری به چوچه گذاشته بیرون انداخته نشود دیگر چاره دیگری نیست و یا اینکه در هر ولایت اعلان ریاست جمهوری از جانب کاندیدان و رهبران سیاسی صورت گیرد که به یقین با چنین اعلان غنی احمدزی فرار را بر قرار بطرف امریکا با بوجی پر از دالر را شاهد خواهیم بود ترس ان از حلقه دار بگردن داکتر نجیب در دل اش افتیده فراری میگردد گرچه مقایسه نجیب با غنی بزدل ترسو درست نیست غنی به اندازه دختر خورد سال نجیب هم دلاور نیست .
داکتر نجیب

>>>   بودن عبدالله تا پاین این حکومت ناقصالخلقه حتمی است، در غیر آن غنی بی برک سرعت اش را تا سقوط مرگ بالا میبرد.

>>>   عبدالله از ابتداي آمدنش در صفوف جهاد مكاره و زن صفت بود، و از همين صفتش تا وزارت خارجه و رئيس اجرائيه رسيده است، اين بار هم كدام كاكا پيدا كرده كه حاضر به تند گوئي ها عليه غني شده است، انسان چالاك و بزدل ظرف هژده سال بخاطر قدرت و پول از زن و فاميل خود دوري را قبول كرد، و كدام بار جهت آبياري به هند تشريف ميبرد، مگر اينبار مردم از اين دلالان نفرت دارند، و كسي حاضر به أطاعت شان نيست.

>>>   هــــرچه می خواهید بخواهید دوچیز را نخواهید یکی جانش دیگری چوکی اش ، باقی هرچه میخواهید درخدمت حاضر است

>>>   خارجی ها کمک خود به ای اس ای را باید از بودیجه ای مساعدت های سایر کشور ها به افغانستان تامین میکردندنزدیک به یک ملیارد سالانه کمک های سی ای ای به ای اس ای از بودیجه ای معارف تهیه وپرداخت میگردید صدها هزار معلمین خیالی ومشاورین گم نام ومجهول الهویه وساختمان مدارس ومکاتب موهوم زیر نظر خارجی ها از طریق دفتراقای وردک به ای اس ای ومصارف حکمتیار در پیشاور انتقال می یافت ازین جمله یک یا دودر صد ان را اقای وردک از خارجی ها دزدی مینمود ان پولهارا باد نیاورده بودکه به باد میدادند ویک شخص ویا یک حزب ولودر هر مقامی بود
نمیتوانست همچومبالغ درشت را حیف ومیل نماید مساعدت ها از زیر ذره بین دونر ها میگذشت وتوزیع ان نیز از سوی منابع معتیر اشغال وتجاوز صورت میگرفت چنانچه درین اواخر پنتاگون اعلان نمود که حاضر است از بودیجه ای که به افغانستان تخصیص یافته نزدیک به پنجصد ملیون دالر به دیوار مکزیک مساعدت نمایندواظهارات خانم کلینتون هم در سنای کشورش که <ما تنها ده در صد کمک ها وعواید خود از افغانستان را درانجا به مصرف میرسانیم ومابقی را اینجا می اوریم >شاهد مدعای ماست واحتمالا دست گیری اصف ننگ ویا بی ننگ به همین ارتباط ها بوده که با مداخله ای مستقیم خارجی قضیه خاموش گردیدنن
مولانا قربان

>>>   .... اگر غنی کنار نرود و تنها داکتر عبدالله کنار برود فایده اش چیست انوقت غنی خوش میشود چون میدان بدون مزاحم برایش میماند

>>>   جناب عبدالله شجاعت به خرج دهد تا اشرف غنی بهتر تقلب نماید همرای تیم فاسد و رسوایی خودش.
بدخشانی

>>>   عبدالله جایش برابر است اول اشرف غنی شجاعت کند باز عبدالله در غیر آن عبدالله مجبور است که باشد. این بست را شاید مرتضوی و یا هم چخانصوری نوشته باشد
فراه

>>>   نی ندارد به هیچوجه ندارد او یک شخص خم چشم است که سګ برایش ګفته شود قبول دارد مګر کنار رفتن از مقامش که به عرق کونش بدست آورده قبول ندارد. شخصیکه مانند زن آرایش کند سرخی و سفیده در روی خود بزند ازو چه توقع آدمیت و شخصیت میشود به این ریش سفید خود را مانند زنها میسازد این آدم نیمه پنجشیری نیمه کندهاری مانند خفاش است که هم تخم میته و هم بچدان دارد کاش یک جراحی میکرد که جنس اش مکمل به جنسیت زنان تغیر میخورد زیاتر شوقی زن بودن است و اګر زن شود بسیار زن شلیته خواهد بود.
نورستانی

>>>   نی ندارد به هیچوجه ندارد او یک شخص خم چشم است که .....برایش ګفته شود قبول دارد مګر کنار رفتن از مقامش که به عرق کونش بدست آورده قبول ندارد. شخصیکه مانند زن آرایش کند سرخی و سفیده در روی خود بزند ازو چه توقع آدمیت و شخصیت میشود به این ریش سفید خود را مانند زنها میسازد این آدم نیمه پنجشیری نیمه کندهاری مانند خفاش است که هم تخم میته و هم بچدان دارد کاش یک جراحی میکرد که جنس اش مکمل به جنسیت زنان تغیر میخورد زیاتر شوقی زن بودن است و اګر زن شود بسیار زن شلیته خواهد بود.
نورستانی

>>>   سیاست های قومگرایانه :::: فاروق وردک 900 میلیون دالر را از بودجه ء وزارت معارف ببهانه ای مکاتب خیالی دزدید . 600 میلیون دالر زاغ خیل وال دزدید . 14 میلیون دالر را اکلیل حکیمی دزدید . 280 میلیون دالر رولا غنی دزدید . دیگرش انتحاری ها را نگهداری میکند . مگر دولت این ها را بجای مجازات تقدیر کرد و مدال داد
حاجی صاحب یکی از تاجران نیک نام و خیر اندیش است . حکومت بعد از اینکه سران پنجشیر رابه بهانه های مختلف از بدنه نظام دور ساخت حالا دسیسه سازی را علیه تاجران ولایت پنجشیر شروع کرده
سید سهیل مصمم‏

>>>   بسیار خواست تان دور از منطق است و یا بهتر بگویم منطق شما بسیار ضعیف است معلوم میشود که خوش خدمت اتمر و یا خود غنی هستی

>>>   محمد نسيم جعفری
متوجه هستید که شخصیت‌های پشتون با ایفای نقش در وزارت‌ها، پارلمان و حتی سفارت‌ها تبدیل به یک جریان سیاسی و آدرس سیاسی مقتدر شدند که امروز دیگران به آن‌ها خود را آویزان می‌کنند، افرادی مانند غنی، کرزی، احدی، اتمر، نبیل، داوودزی، زلمی رسول، قیومی، مسلم‌یار، حتی اصولی و....

اما در بین افراد دیگر اقوام که در چوکی‌های بالا در حکومت و پارلمان ایفای نقش کرده‌اند، حتی یک نفر هم پیدا نشد که یک آدرس سیاسی بشود و یک تیم سیاسی بسازد که بتوان روی او حساب باز کرد. حتی بشر دوست.

امروز شخصیت‌ها، فعالین و تحصیل‌کرده‌های اقوام دیگر برای آویزان‌شدن به شخصیت‌های سیاسی پشتون با یکدیگر مسابقه گذاشته و تمام افتخار شان این است که به یکی از آن‌ها آویزان شوند، جالب اینکه وقتی آویزان شدند، چنان به نفع آن‌ها کمپاین می‌کنند که عنقریب است، منتقدین آن‌ها را دندان بگیرند.

>>>   ایا هویت عبدالله تثبیت شد یا هنوز نشده!

>>>   Baha
شاملو: این ها برای کشتن چراغ آمده اند !
ارگ نشینان گشتابو !
شما که فرزندان مردم گرسنه و پا برهنه را به کشتار گاه می فرستید، ایمان داشته باشید که مردم محروم سرزمین ما انتقام خون فرزندان خود را ازشما باز خواهد گرفت و روزی قلب همه شما را خواهد شکافت، شما ایمان داشته باشید که مردم بیدار اند، وقتی قامت جوانی به خاک و خون می غلتد، چطور مردم می توانند آرام و خون سرد در خیابانهای داخل و بیرون کشور قدم بزنند؟ ،برای هر قطره خونی که می ریزد تو رییس جمهور مسوول هستی، وقتی طالبان این نورچشمی های تباری تو با سربریده ی سربازی فتبال می کنند، این سر بریده ازمقاومت سخن می گوید که ظلم را پس می زند د در لابلای شوکت پوشالی تو و مردم را به نبرد می طلبد، برای رهایی و دست یافتن به باورهای نو که انگاره های درونی و ماندن در آن خود اسارت درچنبره ای است به مراتب مخوفتر از اسارت در حلقه های بیرونی که نماد عینی دارد، این خودآگاهی مردم رابه عصیان در برابر همه پلیدی های فرا می خواند٠


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است