برای سرور دانش مرگ بهتر است تا حوزه بندی انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۸/۳/۲ کد خبر: 158817 منبع: پرینت

مرگ با عزت و حتی با ذلت برای سرور دانش بهتر است نسبت به اینکه نام ایشان را با نام حوزه بندی انتخابات غزنی گره بزنند!
جلسه شورای امنیت مبنی بر تقسیم بندی غزنی به چندین حوزه انتخاباتی ظالمانه ، نژاد پرستانه ، غیر اخلاقی و ضد قوانین افغانستان است چون غزنی یکی از جمله ۳۲ ولایت افغانستان است که نمی تواند تحت قانون جداگانه قرار گیرد.

اشرف غنی احمدزی در یک ضدیت جنون آمیز با هزاره ها تمام ادارات دولتی را از وجود هزاره ها پاکسازی کرد ، قوانین تبعیض آمیز را علیه فرزندان هزاره بنام سهمیه بندی امتحانات کانکور عملی نمود ، چراگا ها ، کوها و بیابان های هزاره ها را برای بیست نسل برای کوچی ها تضمین و وعده سپرد و اکنون هم می خواهد غزنی را به خاطر جلوگیری از ورود هزاره ها در پارلمان بدون مبنای حقوقی و قانونی حوزه بندی نمایند تا کسانی که حاکمیت قانون را نمی پذیرند بدون اشتراک در انتخابات به اساس سهمیه بندی وارد پارلمان شوند.

متأسفانه اشرف غنی احمدزی در اجرای تمام این قوانین تبعیض آمیز بالای هزاره ها سرور دانش را وسیله ساخته و زیر نام دانش و با امضای دانش دارد ریشه هزاره ها را قطع می کند و ایشان هم نظاره گری ظلم ، ستم و تبعیض بالای هم تباران خود است و بدتر از آن که سهیم در این جنایت نا بخشودنی است و دسته تیشه برای تیشه برای زدن به پای هزاره ها تبدیل شده است.

از تمام انسان های شرافتمند که وابسته به هر قوم و تبار که هستند امید می رود که صدای خود را برضد این حرکت نفاق افکنانه و تبعیض آمیز بلند نمایند و نگذارند که غزنی را از ۳۲ ولایت افغانستان جدا بسازند.

برای سرور دانش مرگ با عزت و حتی بدون عزت بهتر است از اینکه نامش به عنوان یک لکه ای ننگین در تاریخ ثبت گردد چون دانش می توانست در مقابل این حرکت تبعیض آمیز نه بگوید که چنین نکرد و به یک اسپ سواری برای اشرف غنی احمدزی تبدیل شده است.
از تمام هزاره ها هم خواهش می گردد که در این مورد بی تفاوت نمانند و صدای خود را متحدانه بر ضد تبعیض بلند نمایند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانش
حوزه بندی انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   از سرور دانش چوکی پرست خود فرخته دیگر توقع عدالت و قانون مندی را از زهن و فکر تان دور کنید ودیگر از قوم هزاره ها بریده و رسما بقومیت اشرف غنی ااحمدزی اگاهانه رضایت مندانه با اخذ تذکره الکترونیکی بنام افغان را بخودگرفته است پس ازین مردم شریف هزاره نه باید سرور دانش را از خود بدانند و اینکه باوصف رفتن دانش بقوم افغان سخنان عوام فریبانه خود را بازهم هزاره می شمارداین یک واقعیت نیست بلکه با این عوام فریبی رای و پشتبانی هزاره ها را بکار دارد وبس و در اینکارش تا این دم موفق هم است مردمان هزاره تحت تاثیر سخنان عوام فریبانه ان هم هستند هوشیار شوید و دوست دشمن خود را بشناسید به گپ های عوام فریبانه شیادان شایقان چوکی و زر و زیور نروید درست عملکرد اشخای و افراد را در نظر تان بگیرید تا دیگر بیشتر ازین متضرر نگردید.

>>>   هزاره ها برای ایران در جنگ عراق و سوریه سر میدهند، اما از حکومت افغانستان جز شکایت، طلبیدن، مظلوم نمائی و نالیدن دیگر کاری ندارند.
بروید حق تانرا از دولت ایران طلب کنید.

>>>   این قدر خود کامه گی وافسار گسیستگی غنی و متعصبین امثالش بخاطر انسانهای است که خود و قوم خود را به فروش رسانده اند مثل دانش امرالله صالح در گدشته ها دوستم قانونی و امثال انها که کرزی و بعدن غنی را بقدرت رساندن . تا همچو اشخاص وجود دارد و از ما بعنوان پله خیز استفاده کنند و ما هم کورکورانه پیروی اینهارا کنیم همین اش است و همین کاسه .پس مقصر مایم برادر.
تاجک

>>>   دابنش یک شخص بسیار ضیعف در بین هزاره ها است مانند تشله به خاطر قدرت لو ل می خو رد

>>>   حسن علی حسینی! بسیار بی عدالت هستی!
دانش سراسر دانش است! و دانش هیچگا شکست ندارد! افتخار دارم به چنین هزاره!
افغان

>>>   ضرورتی هرزه گویی شمانیست ما شاهد واقعه های روزانه در کوچه ‌بازار و حتا در ادارات دولتی این دزدان لندغر هستیم و آفتاب به دو انگشت پنهان نمی‌شود اگر شما چپاولگران ودزدان کابل را مظلوم می‌گوید این حماقت شمارانشان می‌دهد و اگر وحشی های محقق خردوان را بیچاره خطاب میکند شما بکلی از جمله ادم شمرده نمیشوید و ما خدمتگار را هم میبنیم ودزد و کار شکن را نیز پیش ما کار مهم است نه قوم ولی قوم که کابل مار چور کرد خواهر و برادر مارا تیل داغ کرد چی کنیم که یک بار دیگر آن فجایع را تکرار نماید همین فعلا لندغر های مسلح کابل برای تمام دنیا معلوم است که کی است و چی می‌کنند ضرورت به این یاوه گویی مظلوم نمای شما نیست

>>>   بنده به صفت یک هزاره طرفدار ان هستم تا ولایت غزنی حوزه بندی شود تا تمام اقوام ساکن درین ولایت برادروار وارد پارلمان شوند ویک نمایندگی خوب از تمام اقوام ساکن درین ولایت صورت گیرد
غلام حسین از ده بوری

>>>   جناب عدالت یک کمی عادالنه نظر بدهید و حرکت کنید. توان آقای دانش در برابر این ساختار قبیله گرا همانند توان کل هزاره ها در برابر قبیله حاکم غاصب است پس ملامت کردن دانش هیچ مشکلی را حل نمی کند. زیاد خودزنی نکنید.

>>>   اولا هزاره ها برای دولت ایران سر نمیدهند بلکه برای دینشان و پاسداری از حرم حضرات معصومین علیهم السلام سر میدهند و بلکه خود ایرانیها و عراقیها و یمنیها هم در راه اسلام عزیز شهادت میدهند اما حال روسیاهی بر برخی اوغانهاست که برای رژیم منحوس سعودی نقش آدم کش حرفه ای داعشی یا القاعده را اجرا میکند و مردم مسلمان فقیر و مظلوم یمن را حتی در ماه رمضان کشتار میکند در حالی است که حقوق بشر بارها اعلام کرده بیشتر از این جنایت ها بر کشتار دسته جمعی زنان و کودکان یمن بوده است خداوند تقاص این خون مظلومین را خواهد گرفت.
رحیمی هروی.دارالعباد هرات

>>>   ای هزاره ها!
افغان درست گفته!
لطفا دانش را حمایت کنید! او عالم است! و عالم این خاک سرمایه مشترک ما است! لطفا عقب روده چاقها را نگیرید! تا به فلام برسید!

>>>   ما از اقای دانش تا هنوز کدام عمل تعصب امیز را ندید یم چرا که او یک هزاره افغان است انانیکه که به قوپانده بیگانه ها میرقصند از دانش بد گویی میکنند ورنه انتخبات عادلانه تناست گه تپا اقکاپ دران سهم داشته باشند شپا قضیه را اینطور در ذهن بگیرید که درغزنی از قوم شریف هزاره هیچ وکیل نیامده باشند در انوقت چه میکردید وچه میگفتید در حالیکه 61 فیصد مردم انو لایت در پارلمان فعلی نما ینده ندارند اجازه داده شود تا عد ا لت تا مین گردد و اقوام ساکن برادر وار زندگی نما یند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است