دیدارهای ملا عبدالغنی با مقام‌های خارجی در قطر
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۴    ۱۳۹۸/۳/۲ کد خبر: 158815 منبع: پرینت

در کمتر از یک ماه گذشته ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان با چهار مقام بلند پایه خارجی دیدار کرده است.
به گزارش طلوع، همزمان با گفتگوهای فشرده زلمی خلیلزاد با طالبان در قطر، در کمتر از یک ماه گذشته نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان، وزیر خارجه اندونیزیا، فرستاده های ویژه آلمان و اتحادیه اروپا برای افغانستان با طالبان گفتگو کرده اند.

از سوی دیگر قرار است زلمی خلیلزاد در یک کمیته سنای امریکا جزییات شش دور گفتگوهایش را با طالبان ارایه نماید.
همزمان با افزایش تلاش‌های ایالات متحده برای گفتگو با طالبان، سازمان ملل، اتحادیه اروپا وبرخی ازکشورهای همکار با افغانستان نیز تماس‌های شان را با طالبان بیشتر ساخته اند.

از این میان تدامیچی یاماموتو نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، ریتنو مرسودی وزیر خارجه اندونیزیا، مارکُس پوتزل فرستاده ویژه المان برای افغانستان با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان در دوحه دیدار کرده اند.
تازه ترین دیدار ملا برادر با رولند کوبیا فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان صورت گرفته است.

طالبان در خبرنامه‌ای در بارۀ جزییات این دیدارها نگاشته اند: «در دیدار معاون دفتر سیاسی امارت اسلامی با فرستاده ویژه اتحادیه اروپا، درباره اوضاع کنونی افغانستان، گفتگو‌ها با نمایندگان امریکا، جلوگیری از وارد شدن تلفات به غیر نظامیان و کمک‌های بشردوستانه گفتگو کرد. فرستاده ویژه اتحادیه اروپا نیز درباره سیاست این اتحادیه در باره افغانستان و از نقش اثرگذار اتحادیه اروپا در صلح افغانستان اطمینان داد.»

در کنار این، نمایندگان امریکا هفت بار در هفت ماه گذشته از جمله الیس ویلز معاون وزارت خارجه امریکا و زلمی خلیلزاد دیدار و گفتگو کرده اند.
هرچند در آغاز این دیدار انتظار پیشرفت‌های قابل توجه در روند صلح افغانستان می رفت اما ظاهرا دیده می شود که پیشرفت ملموسی تاکنون در اینباره نشده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطر
ملاعبدالغنی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
بخدا قسم است اگر یک هزار سال بگذرد با قبیله گرایان شوونیست شود ملت و دولت ساخت ، نمی شود به عدالت اجتماعی دست یافت و نمی شود جامعه ی مدرن ساخت . اینها به هیچ معیار قانون مند تمکین نمی کنند . تحت نام حکومت ، حاکمیت خود شان را می فهمند و تحت نام ملت ، برتری قومی خود را تعریف می کنند و تحت نام وحدت ملی سر گذاشتن در پای قوم پشتون را به عنوان قوم برتر می فهمند . قبیله گرایان با ارزش های مدرن انسانی بیگانه اند .

>>>   پادشاهی از زاه میگذشت دید دهقان پیر وسالخورده نهال میشاند شاه پرسید پدرجان تا این درخت حاصل می اورد شما شاید نباشید به کدام امیددرخت را غرس مینماید دهقان جواب داد دیگران شاندند ما تناول نمودیم ما مینشانیم تا دیگران بخورندشاه را ازین جواب خوشش امد یک کیسه زر برایش هدیه داد دهقان گفت اگر درخت دیگران دیر حاصل میداد درخت من زود حاصل دادازین گفته ای پیر مرد باز پادشاه خوش شد وکیسه ای دیگری برایش داد دهقان خندید وگفت درخت دیگران سال یک مرتبه حاصل دهد درخت من دوبار حاصل داد

القصه سخن کوتاه درختی را که انگلیس وامریکا در کویته ای پاکستان نشاندند وتربیه ان را به نصیرالله بابر وبی نظیر بهوتو وابیاری ان را به خلیجی ها سپردند امروزه حاصل دادهوبه ثمر رسیده وبجای دومرتبه سالانه هزار ها بار حاصل میدهد وخوب هم به ثمر رسیده از میمنت انها ملیونها تن اورانیم ولیتیم و...مواد مخدر وهرچه داشتیم بردند وکشور مستقل وازاد وازاده ای مارااشغال کردند در قلب اسیاماوی ومسکن گزیدندحال دیگر چند حریف ورقیب شان در تیر رس انها قرار دارد وهیات مذاکره کننده شان از ین درخت ودرخت هاوباغهای را که در کردستان عراق تربیه نموده بود بیش از یک ملیارددالر گرد اورده توسط عزیزی وابراهیم محب والکوزی وحبیب گلزار به سرمایه گذاری های بزرگ مصروف اندازین چه بهتر باید شش دور نه ششصد دور هم اگر با طلبه ای کرام دیدار نمایند هنوز کم است یک روز خانم کلینتون درسنای کشورش در برابر یک سوال گفت ما تنها ده درصد از عواید خود از افغانستان را در انجا مصرف مینمایم متباقی نود در صد را اینجا می اوریم هرگاه مصارف انها در افغانستان سالانه ۵ملیارد باشد همه ساله ۴۵۰ ملیارد دالر از اینجا با خود میبرند بیست سالی که در اینجا هستندبیش از ۹ تریلیون دالر درخت انها ثمر خالص داده این دست بردرا نه از کویت میتوانندونه از سعودی و نه ازهمه ای خلیج اما میوه ای این درخت برای افغانستان وملت عزیز ما تلخ وسخت ناگوار تمام شده هرکه ازان تناول نماید مرگ حتمی ومحتوم را در پی خواهد داشت
زیدالله بیگ از رخه ای شریف وفعلا مسکونه ای کارته ای پروان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است