اکنون توپ در میدان اشرف غنی احمدزی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۸    ۱۳۹۸/۳/۱ کد خبر: 158807 منبع: پرینت

پافشاری اشرف غنی احمدزی برای ادامه قدرت، بعد از اکمال دوره پنجساله زمینه فروپاشی نظام و هرج و مرج سیاسی را فراهم می نماید!

اگر اشرف غنی احمدزی، از انتقال قدرت به یک حکومت موقت که مورد قبول اکثریت نسبی سیاسیون کشور باشد خود داری نماید بدون شک بحران موجوده از کنترل خارج گردیده و افغانستان به زمان سقوط داکتر نجیب الله و آغاز حکومت مجاهدین به عقب بر می گردد که در نتیجه جزیره های قدرت در جوزجان، بلخ، بدخشان، جلال آباد، پکتیا، قندهار، هرات و بامیان ظهور می کند و خطر اینکه اکثر مناطق افغانستان در کام تروریسم طالبانی سقوط نماید بیشتر می گردد.

اکثر مردم افغانستان خاطره شورای حل و عقد را در زمان مرحوم ربانی خوب بیاد دارند که در نتیجه آن چه مصیبت بالای مردم تحمیل گردید و تا بکدام اندازه افغانستان به جزیره های مختلف قدرت تقسیم شدند که ظهور طالبان نتیجه همان اختلافات گونه گون جزیره های قدرت و کشمکش های درونی بود که فیصله دادگاه عالی در مورد بقای قدرت در دست اشرف غنی احمدزی شباهت کامل به فیصله شورای حل و عقد دارد که بار دیگر مردم افغانستان تاوان آن را خواهد پرداخت.

افغانستان که اکنون به میدان رقابت های منطقه ای، فرامنطقه ای و بین‌المللی تبدیل گردیده است هرج و مرج سیاسی باعث آن می گردد که انواع مداخلات خارجی در افغانستان بیشتر گردیده و در نتیجه دست آورد های نسبی از بین رفته و سرنوشت افغانستان به سرنوشت لیبی بعد از معمرالقضافی مشابه گردد.

اکنون توپ در میدان اشرف غنی احمدزی است که چگونه بازی می کند، موصوف یا با طرح دو گزینه ای موافقت نموده خود سرپرست دوره یک حکومت موقت را به عهده می‌گیرد و با برگزاری انتخابات شفاف دین خود را ادا می کند و تا جایی از گذشته های خود براات حاصل می‌کند و یا اینکه خود از قدرت کنار می رود و در انتخابات پیش رو بخت خود را دوباره به آزمایش می گیرد که در غیر آن مسوولیت فروپاشی نظام و بربادی دست آورد های نسبی دو دهه گذشته را به نام خود به تاریخ ثبت خواهد کرد چون شرایط افغانستان به آتش زیر خاکستر و گدام باروت می ماند که کوچکترین اشتباه باعث شعله ور شدن آتش و انفلاق گدام باروت می گردد که خاموشی آن در توان کسی نخواهد بود.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   بعضی مردم افغا نستان بسیار ساده هستند که می گویند اگر غنی نباشد چه می شود هچ گپ نمی شود ورختا و ترسو نباشید حا لا دیگر ان زنان سابق وقتش رفته است حالا امر یکا به خا طر عسکر خود نمی گذارد هچ گپی شود زیرا اگر کدام گپ شود عسکر و نیرو های او در خطر است شما دعا کنید که همین غنی بی عدالت هر چه زو دتر گم شود زیرا این شخص بی عدالت شما فکر کند در ادارات دو لتی یک نفر 5 هزار معاش دارد اما نفر دیگر 50 هزار این یکی از مثا ل های این شخصی یهو دی است

>>>   امریکا هست و توان جمع کردن هر تحولی را دارد!
در بدترین حالت؛
اولاً یکی مثل اتمر را آورده و رئیس حکومت موقت میکند که هم بهانه اپوزیسیون کاندیدها تا حدی فروکش کند و هم طالبان را سهیم در قدرت موقت کند.
دوماً اشرف غنی سرپرستی را قبول میکند و اتمر انتخابات را برده و ادامه پاک کاری نظام از وجود جواسیس ایران و مافیا را پیش میبرد.
قبل از اینها طالبان جور آمده و آنها را وارد حکومت غنی میکند و حتی اگر چند ماه دیگر هم انتخابات به تعویق بیافتد، فرصتی به جاسوسان نمیدهد.
خادم علی بهسودی

>>>   کسانی که این سوژه را درخورد مردم میدهند یا مانندحکمتیار وکرزی وغنی وعبدالله مزدور اند ویا ناداندر واقع اینها نمیدانند ویا نمیخواهند بدانند که اداره وکنترول کشور ولشکرشان ونظارت کامل زمین وفضای مملکت شان در اختیار بیرونی هاست توپ از اول تا اخیر از تقریبا بیست سال بدینسودر میدان بیرونی هاست این خیمه شب بازی ها ونیرنگ ها جهت تخدیر اذهان عامه وجهانیان است ولی گمان نمیرود که کمتر کسی از عمق مسایل وروندنقشه ها اطلاع نداشته باشدواگر گزاف نگفته باشم این دیگران همه توپ اند در میدان فوتبالیست ها وتیم های بزرگ هر طرف خواسته باشند شوت مینمایند وهرقدر افغان که کشته میشود ادامه ای همان اعلان حرب جورج بوش پدر است که بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی علیه اسلام ومسلمان فرمان داد
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   توپ در ميدان نه بلكه در شكم غني است.
از روي ناكارهگي و بي سياستي يك انتخابات رابعد از يك دوره حكومتداري
نتوانست و نخواست به سر وقتش مهيا كند. دموكراسي نو پاي أفغانستان را
شكست و به جاي آن طالب و فساد پروي كرد.
الان وقتش هست كه با مغزش ترك مقام كرده و مردم را آرام
بماند. ب

>>>   یکی بلند منزلها دارد ودیگری نان خشک برای خوردن ندارد این مثال کی است ؟
آنوقت این شخص نبود

>>>   بشیراحمد ته‌ینج:
اگر افغانستان خانه مشترك ماست؟ !
چه فرق ميكند يك تاجيك رئيس پارلمان و مهمتر از آن براي يك دوره يك غير پشتون رئيس جمهور افغانستان مي شود.
سه صد سال ما صبر كرديم، پنجسال پشتونهاي عزيز صبر كنند.
#برادري_برابري همين است.

>>>   Ariaie
اين چى كشورى است؟
چى نظامى است؟
چى حكومت و قانون و قضا است؟
آيا شرم به رهبران حكومت نيست كه چند آدم مجلس نمايندگان را گروگان گرفته نه به قانون تمكين ميكنند، نه به منطق و نه وجدان دارند؟
به باور من خود شخص غنى در پشت اين توطيه است، ورنه چيگونه هيچ مرجع، نيرو و مقامى نيست كه اين چند تبهكار و لندغر پارلمانى را بگويد كه شما كى هستيد كه پارلمان ملت سى ميليونى را به گروگان گرفته و ابروى كشور را در جهان برديد؟
لعنت بر اين گونه دولت و رهبرى!

>>>   اسلم سلیم
امروز در مجلس چه گذشت ؟
یک گروه بی اصول ، بی قاعده و قانون گریز جنگلی به پیش برنده مجلس حتی اجازه ندادند که راه حل های پیشنهادی را مطرح نماید و وحشیانه به سمت گرداننده هجوم بردند و وضعیت را متشنج ساختند.
حالا با چنین یک گروه وحشی میشود به زبان انسانیت سخن گفت و به راه حل رسید؟
بااین گروه باید برخورد متقابل صورت گیرد راه دیگری وجود ندارد.
ضرب المثل معروف است که:
تا نه باشد چوب تر
فرمان نبرد گاو و

>>>   Najib Salam
بخدا قسم است اگر یک هزار سال بگذرد با قبیله گرایان شوونیست شود ملت و دولت ساخت ، نمی شود به عدالت اجتماعی دست یافت و نمی شود جامعه ی مدرن ساخت . اینها به هیچ معیار قانون مند تمکین نمی کنند . تحت نام حکومت ، حاکمیت خود شان را می فهمند و تحت نام ملت ، برتری قومی خود را تعریف می کنند و تحت نام وحدت ملی سر گذاشتن در پای قوم پشتون را به عنوان قوم برتر می فهمند . قبیله گرایان با ارزش های مدرن انسانی بیگانه اند .

>>>   هیچ گپ هم نیست آب از آب تکان نخواهد خورد مردم افغانستان به خصوص مردم شریف کابل ارام و راحت باشند که هیچ کس جرات نخواهد کرد که علیه نظام و حکومت دست به بغاوت بزند واگر کسی جرات بغاوت و شرارت بکند بلافاصله سرکوب خواهند شد اتمر لنگ با قانونی معیوب و محقق خردوان و معلم خطا هیچ چیز کرده نمیتوانند اینها دربین مردم جا ندارند و اینها بارها امتحان خودرا به ملت مسلمان افغانستان داده اند مردم میدانند که اینها صرف و صرف در پی بدست اوردن منافع شخصی شان هستند وزمانیکه منافع شخصی شان تامین میشود انگاه مردم رافراموش کرده به خردوانی خود ادامه میدهند
قلندر از شهرکابل

>>>   ع وغ گفته تا زمانکه امریکا ما را کمک می کند ما این چو کی های دالری را از دست نمی دهیم

>>>   اگر توپ در میدان غنی است و نمی‌تواند به کسی پاس بده و یا طرف مقابل که چهار چشمی دارنده توپ رو نگاه می کند و به یه چشم به هم زدنی میتونه توپ رو در گول حریف بزند آنون هم به طور تصادفی، آگه این کاره بکند حتی به پنالتی هم نمیتونه گول بزند، بنا منتظر پاس هافبک‌های آنون اتاق فکری بود که سوت پایانی رو بزند به تیم حریف، و همه بازيکنان از میدان هوت و تیم برنده رو اعلام کند و برنده جایزه پایانی تیم دوازده نفره.

>>>   نجیب سلام ! حکومتداری شاندار در زمان خادم دین حبیب الله ، بعد ربانی الله و مسعود الله با مجددی الله و کارمل الله نمونه خوب از حکومت داری بود راست میگویند ولی روی دروغگوی سیاه. در زمان بچه سقاو و ربانی جنایات و وحشی گری ها مقامات دولتی و متحدیی شان افغان ها در دنیا بدنام کرد که در تاریخ این جنایات نشده بود پس باز دق شده اید پس بچه سقو و ربانی ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است