هی‌کو‌ هی‌کو جاره!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۸/۳/۱ کد خبر: 158805 منبع: پرینت

واقعیت امر این است که غنی در طول پنج سال گذشته با اینکه عبدالله نیز در ظاهر شریک پنجاه درصدی او بود، هر آنچه را که خواست انجام داد. نه به دادخواهی مردم توجه کرد، نه به خواست احزاب سیاسی و نه به توصیه‌های تکه‌داران قومی.

جلوی توزیع تذکره برقی را گرفت، جنگ و ناامنی را از جنوب و شرق به شمال و مرکز انتقال داد، وزرای اقوام هزاره و ازبیک را اخراج کرد، جنرال دوستم را سلب صلاحیت نمود، عطامحمد نور را خانه‌نشین کرد، محقق را برکنار نمود، احمد ضیا مسعود را بیرون انداخت، جنرالان و افسران هزاره، ازبیک و تا حدودی تاجیک‌ها را به تقاعد سوق داد، رهبری ادارات را از وجود ازبیک‌ها و هزاره‌ها پاکسازی کرد، خردضابط‌های قوم خویش را در بست‌های دگرجنرالی و سترجنرالی به فرماندهی قطعات اردو منصوب نمود، پنجاه هزار سرباز را به کشتن داد، قاتلان نیروهای امنیتی و دشمنان مردم را فوج‌فوج از زندان‌ها آزاد نمود، در انتخابات پارلمانی دخالت و نماینده‌های مورد نظر خود را برنده اعلام نمود، به سترمحکمه دستور داد تا حکومت او را تمدید کند و...

در این مدت نه مردم و نه احزاب سیاسی کوچکترین مانعی برای او ایجاد نتوانستند، اکنون نیز واقعیت موجود نشان می‌دهد که اشرف‌غنی گوش‌اش به حکومت موقت بدهکار نیست و او به او حکومت خود ادامه خواهد داد، رقبای غنی به جز هی‌کو هی‌کوی جاره، هیچ برنامه عملی برای جلوگیری از ادامه قدرت غنی ندارند و اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، غنی کمیسیون انتخابات را وادار خواهد کرد تا انتخابات را به نفع او مدیریت و مهندسی کند. در دوره بعدی دست غنی بازتر است و چنان بلایی بر سر رقبای سیاسی خود و مردم بیاورد که نگو و نپرس.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   آقای محمد نسیم جعفری!
باعرض پوزش شوخی کنان عرض دارم من خوشحال استم که برادران ما اسم های خود را از کلب علی گرگ علی، چمن علی،چراغ علی عبدالعلی بستان علی وووو به اسم های محمد نسیم عبدالله عبدالمالک ووو تبدیل نموده اند.
اما راجیع به بیمفز متفکر و خدمات اش در دوره پنجساله که آنجام داده است تذکر داده اید خدمت شما عرض شود که مردم افغانستان بخصوص اقوام غیر پشتون بیشتر از این چه میخواهند از هر نگاه بیخ وبنیاد شان را خشک ونابود کرد اگر در دوره دوهم با زمینه سازی تقلب که آماده کرده ومیکند قردت را بدست گرفت ریشه وبنیاد جمیع اقوام غیر پشتون بخصوص هزاره را از ریشه وبنیاد خشک خواهد کرد

>>>   اقای جعفری!زورکاکاست که انگورده تاکهاست.همه وهمه از طرف خارجیهاپلان وتطبیق میشود.
عاقل

>>>   نام این انسان .....صفت را که گرفته اید در پیش مردم ابرو ندارد این دزدان و خردوانها درد ملت را دوا کرده نمیتواند بلکه درد های ایشان را زیاتر میسازد و به همین دلیل مردم این ....ها را لعنت میفرستند

>>>   آقای عاقل،
خوب است که اینرا میدانی.
ان ۱۲ نفر که هر روز خیال پلو ارګ را میزنند بیچاره ها عقل تو را هم ندارد دلم به تنها میسوزد کاش به مثل خودات تنها هم کاکا را میشناخت!

>>>   Ariaie
اين چى كشورى است؟
چى نظامى است؟
چى حكومت و قانون و قضا است؟
آيا شرم به رهبران حكومت نيست كه چند آدم مجلس نمايندگان را گروگان گرفته نه به قانون تمكين ميكنند، نه به منطق و نه وجدان دارند؟
به باور من خود شخص غنى در پشت اين توطيه است، ورنه چيگونه هيچ مرجع، نيرو و مقامى نيست كه اين چند تبهكار و لندغر پارلمانى را بگويد كه شما كى هستيد كه پارلمان ملت سى ميليونى را به گروگان گرفته و ابروى كشور را در جهان برديد؟
لعنت بر اين گونه دولت و رهبرى!

>>>   Najib Salam
بخدا قسم است اگر یک هزار سال بگذرد با قبیله گرایان شوونیست شود ملت و دولت ساخت ، نمی شود به عدالت اجتماعی دست یافت و نمی شود جامعه ی مدرن ساخت . اینها به هیچ معیار قانون مند تمکین نمی کنند . تحت نام حکومت ، حاکمیت خود شان را می فهمند و تحت نام ملت ، برتری قومی خود را تعریف می کنند و تحت نام وحدت ملی سر گذاشتن در پای قوم پشتون را به عنوان قوم برتر می فهمند . قبیله گرایان با ارزش های مدرن انسانی بیگانه اند .

>>>   بعنوان یک تاجیک میگم که دست اش درد نکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است