نتیجه کار کمیته 27 نفری شورای ملی اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۸/۳/۱ کد خبر: 158802 منبع: پرینت

جناب میر رحمان رحمانی رییس مجلس ج.ا.ا
عاقبت نتیجه کار کمیته 27 نفری شورای ملی مورخ چهارشنبه اول جوزای 1398در مورد حل معضل انتخاب رییس مجلس

باسمه تعالی
هموطنان عزیز!
چنانیکه مستحضر هستید بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست مجلس نمایندگان و رفتن انتخابات به دور دوم "که میان جناب محترم میر رحمان رحمانی و جناب اصولی صاحب" برگزار شد.

سوء تفاهمات و شکایاتی از سوی رقیب انتخاباتی جناب رحمانی صاحب و حامیان ایشان ایجاد گردید که خوشبختانه در اثر سعی و تلاش نماینده های باعزت ملت افغانستان کمیته ای مشترک27 نفری متشکل از طرفداران دو نامزد و تیم بیطرف که بخاطر رفع این معضل ایجاد شده بود امروز چهارشنبه اول جوزای 1398ه.ش. توانستند به قناعت، تفاهم و همکاری هم به نتیجه مطلوب رسند.

اینکه طرفین (اعضای کمیته27نفری مجلس) کامیابی محترم میرحمان رحمانی به حیث رییس مجلس دوره هفدم مجلس نمایندگان ج.ا.ا مطابق به ماده هفتاد و یکم اصول وظایف داخلی ولسی جرگه قانونی خوانده و پیروزی ایشان را طبق اصول وظایف داخلی برحق عنوان کردند و نظر به اصول وظایف داخلی مجلس نمایندگان؛ آقای رحمانی را رییس این مجلس اعلام داشتند.

بنابر ماده هفتاد ویکم اصول وظایف داخلی مجلس نمایندگان:هر نامزدی که 50+1 را کسب نماید نامزد برنده انتخابات برگزارشده خواهد بود.که جناب میرحمان رحمانی طی رقابتی که با جناب محترم اصولی صاحب داشتند،توانستند آرای اکثریت اعضای مجلس(50+1)را بدست آورند.

به امید همدلی، همدیگر پذیری و همکاری های صادقانه و همه جانبه ای همه ای ما

ویدا پنجشیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای ملی
کمیته مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   ماگر بازی سرچپه می‌بود؟
یعنی آن زمان خداناخواسته اصولی (۱۲۳) ورحمانی (۵۵) رای میداشت، چه می‌شد؟

شهر کابل توسط نیروهای ویژه محاصره می‌شد!

ارگ اعلامیه پخش می‌کرد، تانک های گارنیزیون برای دفاع از (۱۲۳) در عقب پارلمان آماده پاسخ دهی به (۵۵) میبود

وزارت داخله،دفاع وریاست امنیت اعلامیه صادر می‌کرد

چرخ بالها در فضای کابل به چرخش بی وقفه وترساندن طرف ادامه میدادند

تون صدای داکتر غنی همچنان (۱۸۰) درجه بُلند می‌شد

در چندین ولایت افغانستان مراسم رقص اتن برگزار می‌شد

کابل رخصتی اعلان می شد و طرف ۵۵ یی را می‌گفتند برادر باختی ناحق شله نباش

ادعای اکثریت خواهی سر داده می‌ شد
طرفداران (۵۵) متهم به بغاوت و قانون شکنی وجنگسالار می شدند حتی ملا های ارگ فتوا صادر می‌کردند

شخص رئیس جمهور بدون در نظر داشت همه مسائل وارد پارلمان شده و(۱۲۳)را برنده قطعی اعلان میکرد و جیغ میزد زنده باد فلانی !

سرور دانش مطابق به هشتاد ماده قانون درحالی که دهنش کَف میکرد (۱۲۳) برنده اعلان میکرد

اما شانس با آنان نبود و چنان در بازی خود شکست خوردند که تاریخ به یاد خواهد داشت! بلی شکست تیم برسر قدرت توسط نمایندگان مردم.

اما به یاد داشته باشید، حق گرفته میشود...

>>>   اوازه سرچوک :
میگویند اصولی با میر رحمن رحمانی سازش کرده مبلغ یک ملیون دالر گرفته تا به وی مزاحمت نکند و تصمیم هیات را بپذیرد .

>>>   همه میدانند که درین اواخر از اثر سعی وتلاش نفر نمبر یک امریکا امرالله ناصالح چند گروپ از جمله امان الله گذر ورحمانی هابه تیم اشرف غنی پیوستندوظاهرا در کمپ انتخاباتی غنی امدند ازین رو انتخاب رحمانی به حیث ریس مجلس به مخالفت جدی اقای غنی روبرو نشد واین بار منافع شخصی را با ارزشهای قبیله تعویض نمودند بدون ان هم رحمانی ها وجنرال بابا جان از نوکران جدید وشرکای مورد اعتماد خارجی ها اند که نیاز به تاید وپشتیبانی کسی هم ندارندیک تعداد کسانی که به ناحق از رحمانی طرفداری نمودندواورا به حیث تاجک سپورت معنوی ولفظی کردندواز جانب او به برخورد های فزیکی متوصل شدند ازکنه وحقیقت موضوع وشخصیت غیر ثابت ومتزلزل این اشخاص اطلاع تداشته روی احساسات دگم وخشک هیاهوی وسروصدا به راه انداختند کسانی که وطن دوست وطرفدار ملت بودند یا ازسوی کمیسیونهای انتخابات ویا به هربهانه ای از صحنه دور گردیدند ما نندداکتر اسدالله ایوبی نماینده ای محبوب مردم سانچارک وفوزیه کوفی وصدها شخص دیگر انهای که باب ومد روز بودند نگاه داشته شدند همین حکومت مسخره وهمین پارلمانش بلاخره همه درخدمت بیگانه ها وضد منافع ملی ومیهنی ودینی کار مینمایند اصولی ورحمانی پشک زرد برادر خرگوش اند نه به رفتن اصولی خفه شوید ونه به امدن رحمانی ها کف بزنید به امید این که ملت عزیز اگاهی واقعی پیدا نمایند
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سرپل

>>>   جناب اصولی مریم سما و دیگر وکلای که هدف تان ایجاد بهران و ارج و مرج در کشور هستید اولا داد از قانون مداری میزنید مثلا بحث که سما در تلویزیون طلوع داشت با دیده درایی و بی منطقی تاکید داشت بر انچه در تزاد بقانون بود و همه میدانستن که خانم سما فقط از طرفی دیکته شده بود و با این بی خردیکه داشت خودرا در قدم های اول ثابت ساخت که بدرد خورد ملت نیست و انسان بلاهوس و.... است
افغان

>>>   Ariaie
نمايندگان كه در روز نخست بنا به اشتباه يا هر دليلى در مخالفت به اقاى رحمانى اقدام كردند ، حالا با درك بى أصول و بى منطق بودن ادعاى تبهكاران مجلس ، شجاعت ان را بايد داشته باشند كه در رسانه ها ظاهر شده از اشتباه خود معذرت بخواهند اگر مزدور و تعبيه شده نيستند!

>>>   ....ن های غول هچ چیزی را قبو ل نمی کند همین قسم که غنی یهودی به اثر تقلب به ریاست جمهوری رسید و حالا این فاشیست ها می خو اهد به زور به چو کی پارلمان بنشیند
کاهش همین فاشیست ها را همان وکیل دلیر پنجشیری همرای کارد که یک چند نفر شا ن را می کشد باز انها غول ها اصلا ح می شد

>>>   برنده از اول معلوم بود , اصولی را بعضی کسها گپ داده بودن و اوبیچاره نفهمید که به این سرو صداها خوده بین ملت خراب تر کرد حالا چهره واقعی او را مردم میدانند , اگر از اول قناعت میکرد بهتر بود شاید پول گرفته باشد اگر نه حالا هم قابل قبول او نیست
فرهاد مجاهد هروی فعلا مقیم تهران

>>>   چون اقای رحمانی مطابق ماده ۷۱ قانون داخلی ولسی جرگه از مجموع ارای ریخته شده در صندوق ارا از جمله ۲۴۴ رای برامده از صندوق رای ۱۲۳ رای به نفع اقای رحمانی داده شده بود بنابران برنده پاک و صاف است و اصلا دیگر نه به کمیته ضرورت بود و نه چیزی دیگر این همه لجاجت و خیانت ناصر اصولی بود که با حمایت ارگ شخص ریس ارگ جار و جنجال نادرست را براه انداخته بود و ناگزیر هم است که این برنده شدن را بپذیرد و اگر میپذیرفت و یا نمی پذیرفت چون نزد قانون داخلی خود مجلس ادعای ناصر اصولی قوم پرست منافق نفاق افگن ارزش ندارد اقای رحمانی ریس انتخاب ردیده بود و ریس هم است .

>>>   بلاخره داد وفریاد بی کمال وبی اصول و حامیان همفکرش که چشم امید به سفله گگ دوخته بودن میخواستن اقوام دیگر افغانستان { لکه مچ } از افغانستان اخراج کنند . خوشبختانه که توسط وکلای باشرف وباوجدان پشتون، تاجک، هزاره ، ازبک دیگر وکلای با وجدان چهره و افکار این فاشیست دنی نفاق افگن رزذیل همفکرانش شناخته شد وکلای باوجدان میهن دوست امید و آرزوی شان را به یاس تبدیل کردن. زنده باد ملت یکپارچه افغانستان مرگ، لعنت و خزی الدارین باد به فاشیستهای نفاق افگن و امتیاز طلب از هر قوم افغانستان که باشد .
م.ی احمدی

>>>   ریس شدن پول نیاز دارد و ریاست کردن فهم ودرایت حال که رییس شده با استفاده از پول مشوران غیر رسمی اما با کفایت و درایت استخدام کند تا در پشت صحنه کمکش کنند.

>>>   خدا كند كه اين فيصله تان مورد قبول همه خوبان و خرابان شوراي نامنهاد قرار گيرد.

>>>   یکیش به درد ما نه خورده ونه میخورد تشویش نکنید

>>>   نیویارک تایمزنوشت : فاضلاب چی ناتو ریس پارلمان افغانستان شد

>>>   Ariaie
اين چى كشورى است؟
چى نظامى است؟
چى حكومت و قانون و قضا است؟
آيا شرم به رهبران حكومت نيست كه چند آدم مجلس نمايندگان را گروگان گرفته نه به قانون تمكين ميكنند، نه به منطق و نه وجدان دارند؟
به باور من خود شخص غنى در پشت اين توطيه است، ورنه چيگونه هيچ مرجع، نيرو و مقامى نيست كه اين چند تبهكار و لندغر پارلمانى را بگويد كه شما كى هستيد كه پارلمان ملت سى ميليونى را به گروگان گرفته و ابروى كشور را در جهان برديد؟
لعنت بر اين گونه دولت و رهبرى!

>>>   من کسی را سی سال قبل می شناختم که تخلص خود را شرافتمند گذاشته بود اما بیچاره از شرافت خبر نبود. این آقای کمال ناصر راکه دیدم همان شرافتمند به یادم آمد واین بیچاره هم از اصول خبری ندارد با ۵۵ رای در مقابل ۱۲۳ رای دعوا دارد .درین گیرو دار دعوای اصولی مریمک سما خود را در اولین مجلس در نزد مردم نشان داد که چه میگوید و چه میخواهد خداوندا انسان ها را به ببرکت عزت ، آبرو ، خرد و وجدان پاک نصیب کن !
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

>>>   جالب است مثل اینکه قطع الرجال است حالا دو نفر دیگر خودرا کاندیدا نمایند میر رحمان هم غیر از پیسه هیچ چیز دیگر در مغزش نیست
جمشید از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است