قتل غیر نظامیان در حمله نیروهای حزب اسلامی در تخار
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۸/۳/۱ کد خبر: 158796 منبع: پرینت

ولسوالی «چاه‌آب» ولایت تخار مورد حمله نیروهای فرمانده حزب اسلامی حکمتیار قرار گرفت.
نیروهای تحت فرمان «بشیر قانت» فرمانده حزب اسلامی حکمتیار به «افضل شامل» نماینده سنا در ولایت تخار حمله کردند.

بر اثر این حمله شش غیرنظامی و یک محافظ کشته شدند.
منابع محلی به «آریانانیوز» گفتند که بر اثر این درگیری تمام فعالیت‌های دولتی به حالت تعلیق درآمد، مدارس تعطیل شدو کسی توان خروج از خانه را نداشت.
گفته می‌شود که بشیر قانت مرکز ولسوالی چاه‌آب را هدف حملات راکتی قرار داده است و چندین خانه همچنین تعدادی مغازه نیز تخریب شده‌اند.
«حشمت‌الله مسلم» سرپرست فرماندهی پولیس تخار کشته شدن غیرنظامیان بر اثر این حملات را تائید کرده است.

این نخستین باری نیست که جنگجویان حزب اسلامی غیرنظامیان در تخار را هدف قرار می‌دهند، در یک سال گذشته دست‌کم 8 مورد حمله که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت در این ولایت گزارش شده است.
گفتنی است که چند روز پیش نیز حمله جنگجویان حزب اسلامی به شهرستان «رستاق» در تخار 10 کشته و 7 زخمی برجا گذاشت.
این در حالی است که دولت افغانستان تعدادی از فرماندهان محلی را در مناطق مرکزی و شمال افغانستان که از حمایت وسیع مردمی برخوردار بودند به‌اتهام مبارزه با افراد مسلح غیرمسئول سرکوب کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
تخار
نظرات بینندگان:

>>>   رهبرحذب اسلامی خاین است که افرادآنهاازروس بدتر هستند .
شخص گلب الدین هیچ به درد بخوردولت نبوده ونمی باشد.
خاکسار

>>>   بشیر قانت یکی از فرماندهان مهم حزب اسلامی در تخار است که حالا هیچ نوع فعالیت های نظامی ندارد وبرعکس به تمام معنی از حکومت مرکزی و محلی حمایت میکند و این توطئه های دشمنان مردم افغانستان است که میخواهند شخصیت کشی بکنند
خالد فرخاری از شهر تالقان

>>>   قابل توجه نیر‌وهای دفاعی و امنیتی کشور!
شما متعلق به "غنی" رییس پیشین حکومت وحدت ملی نیستید، بل شما متعلق به افغانستان و مردم آن هستید، پس در کنار "مردم‌" بمانید، نه در کنار کسی‌که در درازای پنج‌سال حاکمیت مستبدانه‌اش، بیش ۴۵۰۰۰ تن از هم‌کارران تان‌را به کام مرگ فرستاده است.
غنی اول‌جوزا #بحران مشروعیت
#مرتضی_جلالی

>>>   ع و غ حکومت کرده نمی تو اند به ایاظ خدا این چو کی میراثی نیست رها کنید

>>>   یکی سند نه بل چندین اسناد دیگر موجود در ارشیف های رسانه های کشور است که همین بشیر قانت یکی از قوماندانان کلبدین حکمتیار مردم ملکی را با سلاح هایغیر قانونی اش بشهات رسانده حتی که در داخل مسجد در حین ادای نماز جمه اما اشرف غنی قومگرای قوم اندیش خم ابرو نکرده است اما قوماندانان که بر ضد ترورستان طالبان اله دست پاکستان از قوم و قبیل ارگ نشینان از اقوام دیگر بدستور غنی احمدزی به سرکوبی انها و جلوگیری از مانع عملات ضد انسانی و ترورستی طالبان میگردیدند انها را دستگیر و خلع سلاح کرده است اما بشیر قانت که چندین بار چنین جنایات را مرتکب گردیده و مردم خواهان خلع سلاح و دستگیری انرا دارند ریس ارگ با اندیشیه قومگرایی ااش قوماندان بشیر قانت که با قوم و زبان ریس ارگ است خم ابرو نکرده نه انرا خلع سلاح کرده ونه انرا دستگیر و جلو جنایات انرا تا حال نگرفته است و تصمیم هم در مورد دستگیری و خلع سلاح این جنایتکار جاسوس ای اس ای از جانب ریس ارگ و سر قوماندان نیرور های مسلح ندارد .

>>>   برادران به خبرهاي غيرقيقي كوش نكنيد مردم جاه اب صدفي صد بابشير قانت و حزب اسلامي استند. فنه كران ازكابل افرادمرتزقه شانرا تحريك ميكنندو درمنطقه باعث ناامني ميشوند بشير قانت قطعا ملامت نيست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است