شکست اصولی، سر آغاز شکست تفکر تباری
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۵    ۱۳۹۸/۲/۲۹ کد خبر: 158760 منبع: پرینت

شکست کمال ناصر اصولی در برابر یک حریف ضعیف و کم سواد (میر رحمان رحمانی) گرچه این را ثابت کرد که جبهه تبارگرایان و نفرت پراکنان قومی، در مجلس نمایندگان اکثریت نیست و بلکه ضعیف و اقلیت است، اما گرفتن ۵۵ رای دست کم این را نیز به اثبات رساند که اردوی تبارگرایان در مجلس نمایندگان خیلی خالی از لشکر و سرباز نیست و کسانی مثل اصولی حد اقل جبهه و سنگرشان را دارند، و احتمالِ اینکه کم کم در آینده تقویت شود و به یک جبهه قدرت مند تر تبدیل شود بعید نیست.

اگر در انتخابات آینده ریاست جمهوری غنی به قدرت برسد، احتمال زیاد می رود که ارتش تبارگرایان نیرومندتر و مقتدر تر شود و جامعه سیاسی افغانستان بیشتر در محاصره تفکر و باور قبیلوی قرار بگیرد.
بنیاد و محور تفکر قومی و تباری غنی و تیم وی است، و باید علیه این تیم و کلوب سیاسی مبارزه جدی و پیگیر صورت بگیرد تا ریشه این گونه تفکر منحط و قرون وسطایی از آب کنده شود.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اصولی
رحمانی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر غنی در اینده ریس جمهور شود من خود را در معضر عام اتش می زنم

>>>   "من افغان نیستم" !
حامیان کمال ناصر؛ دیروز وعده داده بودند که از زور نرم کار میگیرند۰ حالا این خانمهای پشتون بحیث زور نرم به میدان آمده اند۰ این زور؛ خیلی خطرناک است۰ در برابر این زور؛ باید غیر افغانها فکر بکنند۰ استفاده از زن در فرهنگ افغانی از قدیمها وجود داشته است۰ شاه امان الله برای کسب رضایت پادشاهان غرب؛ از همسرش استفاده کرده است؛ داکتر نجیب؛ از زعمای افغان؛ از وجود همسرش میرمن فتانه برای کسب اعتماد مشاوران روس؛ استفاده کرده است و او را مجبور به نسلگیری کرده است۰ طالبان؛ با استفاده از لباس زنانه؛ مردم عادی را کشته اند و حالا در مجلس پارلمان؛ کمال ناصر؛ این زنان افغان را به میدان آورده است

>>>   Ariaie
استفاده ابزارى از زنان براى مقاصد سياسى شرم آور و محكوم است.

>>>   زادی
تعجب نکنید، فاشیستهای اوغان همواره از سه چیزاستفاده ابزاری میکنند، شمشیر، قرآن، زن...قدم اول شمشیر، اگر کارگر نشد باز قرآن بعد آن هم زن...گفتند فردا در مجلس را می بندیم، در را نتوانستند حال میخواهند با زن چوکی را ببندند...آن چند دانه خواهر خوانده های زن اسمعیل یون
یادداشت: خطاب من فاشیستهای اوغان است نه قوم آن

>>>   میر سعیدی
کودتای کرزی و غنی در پارلمان مردود و ناکام هست، یک قدم عقب نمی گردیم و از حق خود دفاع میکنیم، هم از طریق مبارزه مدنی و برپای تظاهرات مردمی و هم زور و بازو باشد، با سیلی می زنیم و حق خود را از حلق فاشیست می گیریم.
غنی و کرزی حق ندارند در پارلمان مداخله کنند، کرزی دیشب بسیاری از نماینده ها ره به خانه خود دعوت کرده بود، و با توزیع پول و امتیازات دولتی خواستار مداخله و جلوگیری از احراز ریاست اقای رحمانی به این پست شده هست.

>>>   Arwand
با شناخت نسبى كه از "اصولى" و ديدگاه هاى برترى خواهانه اش در پيوند با ساير اقوام داشتم ميخواستم بنويسم كه هر كسى كه به عوض وى ريس مجلس گماشته شود خوش خواهم شد مگر با ديدن فيلم درون پارلمانى و شنيدن دشنام هاى زيردامنى "رحمانى" عرق شرم بر جبينم نشست و با خود گفتم خدا را شكر كه چنين چيزى ننوشته بودم. ما بد فراوان داريم فقط ميزان و چگونگى بدى هاى شان فرق ميكند.

>>>   Khalid
همو قصه معروف یاد هموطنان عزیز است
به پهلوان گفتند چرا باختی؟ پاسخ داد { چوته ام} تنگ بود
کمال ناصر با 55 رای اش در برابر 123 رای هنوز دعوا دارد و مثل چرچرک چیغ میزند.
این چیغ زدنها فایده ندارد اصولی تو باختی و به زمین خوردی

>>>   زادی
نفرک خودش اینجا نشسته اما زنهارا روان کرده تا از مجلس نمایندگان بازار شنوار درست کند و پولهای کمپاینی خودرا دوباره بدست بیاورد...

>>>   اصولی را دالر های باد آورده رحمانی شکست داد ودل وکلای پختون را بطرفداری از رحمانی بدست آورد
دار بده دین بدست آورد !

>>>   با این انتخابات زور وزر وتقلب وسراسر ریشخند ومضحک باید اصولی سه بار ریس پارلمان میشداز خارجی وداخلی وهیچ قدرت ظاهری کسی نیست که جلو این همه دست کاری هاوقلدری را بگیرد محاسبه ای غنی ودست اندر کارانش نتیجه ای معکوس در اورد ودرخت ابو جهل میوه ای تلخ بار اورد شاید هم ان حدی که غنی وعبدالله را ملامت مینمایم در کار ها وپیش برد امور اراده واختیار ندارند وتخته را طوری دیگری مهره گذاری کرده اند که نه ما میدانیم ونه انهااین که چه اشی پخته اندوچه غذای ترتیب داده اندودرین طعام چه مقدار زهر انداخته اند کس نمیداند پیشینیان گفته اند که بز در غم جان وقصاب در فکر چربودر اصل غنی ویارانش را در دست کاری وپر کاری تشویق مینمایندتا خود اغراض استعماری خودرا بدست اورند پول وزور وقدرت همه چیز را دارند وامرالله صالح متقلب چهره دست هم با انهاست بازهم ۵۵ رای اندک وناچیز است وچنان مینماید که دیگر دور انها به اتمام رسیده ورنگشان تمام شده وکار ارای خودرا از دست داده اندشاید اینبار دیوانه ای دیگری را واعصاب خراب ترین دیگری را مغز سوم متفکر جهان ساخته در خورد جهان وافغان بدهندتا برنامه های باقی مانده ونقشه های بعدی را بصورت درست وبی کم وکاست انجام دهند امپریالیست ها ازین قماش رقاصه ها ودولچی ها بسیار در خریطه دارندتا ذریعه ای انها به اهداف خویش نایل ایندنقشه های را که انها کشیده اند وتوطیه های راکه در فکر ودماغ می پرورانند بهترینهای ما پس از سی سال میدانندوما که هیچ مگرارمان دانستن را با خود درگور خواهیم برد
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانجارک

>>>   Raymond
چوکی را بر پشتون ها بتی هیچ گپ نیست قراری است ای وطن بس از پشتون ها است دیگه کسی حق نداره یک چوکی را بیگرم نفس شان میبرایه

>>>   تاجیکان مردمانی درباری و خوش مشرب است که در امور اجتماعی و فرهنگی استعداد دارند ولی نسبتاً کوتاه فکرتر و سطحی تر هستند که در دهه های اخیر بیشتر بازیچه مداخله گران بیرونی میشوند.
مثلاً در حدود سه دهه گذشته عقده مندانه و با سطحی نگری بیشتر در عرصه سیاست عمل کردند و در نهایت اعتبار خود را از دست دادند و امروز سیاسیون مافیایی آنها به نمایندگی شان باز هم بازیچه بودن را برگزیده میخواهد هم قوم خود را مانند خود دزد معرفی کنند و هم به وطن درد کشیده خود خیانت کنند.
آینده از آن کسی است که ظرفیتهای واقعی خود را تبارز دهند و اجتماع را جذب استعداد و هنر خود گرداند نه اینکه بی خلطه فیر کند یا در صدد تحمیل و تحدید باشند.
بشر دوست بلخی

>>>   اصولی 55 رای برد . رحمانی 123 رای اگر رای اصولی ضرب دو(2) یادوجند هم شود بازهم به رحمانی نمیرسد اگر تقلب به کمک دولت وحلقات فاشیستی آن دوباره رای گیری شود وراهای گوسفندی را درصندوق پر کنند.
عبید.

>>>   اگر انتخابات شفاف در این وطن دایر گردد که انشا الله دایر خواهد شد شما شاهید باشید تاریخ سیاه جعلی ۲۷۰ ساله فاشیزم نابود میگردد و اوغانستان نامش را به یک کشور حاری از تروریزم ِ فاشیزم ِ تولید مواد مخدر به یک کشور با نام جدید پدیدار خواهد شد اوغانستان نام است که انگلیس سفاک برای غلامان همین پشتون تنبار تحفه داد که در اصل اوغانستان یعنی سرزمین یک نوع سگ های مو کشال هستند است که باید این نام ساخته انگلیس باید برطرف گردد. اگر اوغان یا پشتونها دست شان از وطنفروش و غلامی یکبار قطعه شد اوغانستان انشان الله که بجای خواهد رسید اما اگر باز اوغان را وقت دهیم تا مارا باز هم به یک کشور خارجی بفروشند حال ما بدتر خواهد شد بهتر نی.

>>>   شکست اصولی انچنانکه شما فکر کنید پیروزی فرهنگ چاقو کشی و چکش کشی هم نخواهد بود .در پارلمان جدید جوانان هستند که جلو هردو نوع تفکر شوونیزم را بگیرد .و عدالت ملی را تامین نمایند .

>>>   ما پشتو ن ها دیگر نمی خو اهیم دیگر اقوام در چوکی های مهم باشد زیرا ما در طول تاریخ بادار بوده و بوده خو اهیم بود

>>>   قانون اساسی بر قوابین فرعی از نگاه حقوقی و حکمی برتری کامل دارد
و قیاس در روی کرد فقهی سند محکم است .
قانون اساسی میگوید هرگاه در انتخاب اول هیچ یک کاندیدان رای ۵۰ + ۱
نیاورد . بین دونفر که رای بالا را در جمع کل دارند رای گیری میشود هرکدام
از دو کاندید که رای بیشتر آورد برنده است
لذا ۵۵ رای در مقابل ۱۲۳ رای بازنده است . آقای اصولی که ۵۵ رای دارد
دعوی او لجاجت است اگر صد بار هم تمرین جلوس بر چوکی ریاست نماید
رییس شده نمیتواند .
اگر قانون فرعی داخلی مجلس نمایندگان فرضآ طور دیگری برخلاف روش
قانون اساسی نوشته شده باشد خلاف ارزش حقوقی و حکمی است است و قابل عودت به رای گیری
مجدد شده نمیتواند لجاجت لچکی محسوب میشود و قابل قبول نیست .
م .ش. ف کابل

>>>   پشتو ن ها همه شان در جنگ امو خته اند چو ن همه شا ن طالب ها اند شما شاید بو دید در زمان انتخابات ریاست جمهوری که در سا حه طالب ها همه برای غنی رهی می دادند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است