یادی از سیاسیون خام‌باز تاجیک
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۸/۲/۲۹ کد خبر: 158753 منبع: پرینت

ببینید، جز پارلمان تمام اراکین دولتی در قبضه غنی است، اما قناعت ندارد، می‌خواهد عین عبدالرحمن خان حاکمیت بلاقید شرط دکتاتوری داشته باشد.
امروز از آخرین ترفند قبیله پس از قرآن پیش کردن، زن پیش کردن هم کار گرفته شد تا مانع کسی شوند که بر اساس قانون رای گرفته و رقیبش کمتر از نصف رای او رای آورده است.

در انتخابات کرزی و قانونی صاحب، مساله همینگونه بود، سران تاجیک زهر را آوردند در پیش روی قانونی گذاشتند، گفتند برای مصلحت افغانستان بنوش، عین قضیه با داکتر عبدالله اتفاق افتاد.

در انتخابات گذشته نیز زلمی رسول بیش‌تر از غنی رای داشت اما داکتر عبدالله ۵۳.۵ درصد رای را در مرحله نخست گرفته بود، وضعیتی که امروز در پارلمان است، با همین شیوه اشرف‌غنی را که نفر سوم بود، آوردند بالا، چند میلیون رای برایش تقلب کردند و مرحله‌ی ساختکی دور دوم را طراحی کردند.

اینبار جامعه جهانی زهر پیش ما گذاشت و باز هم به خاطر مصلحت افغانستان نوشیدیم. اما بی‌حیایی و بداخلاقی تا به اینجا است که هربار تاریخ باید بر ما تکرار شود، یعنی دیگران چیزی به نام حق، انتخاب، دمکراسی و مصلحت نمی‌شناسند، صرف برای ما ساخته شده یا دیگران هم چنین مفاهیم را باید بپذیرند.
وقتی مصلحت می‌شود، ما از حق خود می‌گذریم، حالا حداقل به خاطر حق مسلم ما دیگران مصلحت کرده نمی‌تواند؟

از نظر من برخورد با رییس پارلمان یک آغاز برخوردهای تاکتیکی برای انتخابات ریاست جمهوری است. به هیچ عنوان نباید دیگر قربانی مصلحت‌های دروغی شویم. اگر مصلحت و این خاک برای ما مهم است، برای دیگران هم باید مهم باشد، اگر برای دیگران مهم نیست، برای ما هم پس از این نباید مهم باشد و هر بار زهر مصلحت بنوشیم. امروز یا بر کرسی پارلمان بنشینید یا سند تسلیمی افغانستان را به اشرف‌غنی بنویسید!

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاسیون
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   "من افغان نیستم"
حامیان کمال ناصر؛ دیروز وعده داده بودند که از زور نرم کار میگیرند۰ حالا این خانمهای پشتون بحیث زور نرم به میدان آمده اند۰ این زور؛ خیلی خطرناک است۰ در برابر این زور؛ باید غیر افغانها فکر بکنند۰ استفاده از زن در فرهنگ افغانی از قدیمها وجود داشته است۰ شاه امان الله برای کسب رضایت پادشاهان غرب؛ از همسرش استفاده کرده است؛ داکتر نجیب؛ از زعمای افغان؛ از وجود همسرش میرمن فتانه برای کسب اعتماد مشاوران روس؛ استفاده کرده است و او را مجبور به نسلگیری کرده است۰ طالبان؛ با استفاده از لباس زنانه؛ مردم عادی را کشته اند و حالا در مجلس پارلمان؛ کمال ناصر؛ این زنان افغان را به میدان آورده است

>>>   زادی
تعجب نکنید، فاشیستهای اوغان همواره از سه چیزاستفاده ابزاری میکنند، شمشیر، قرآن، زن...قدم اول شمشیر، اگر کارگر نشد باز قرآن بعد آن هم زن...گفتند فردا در مجلس را می بندیم، در را نتوانستند حال میخواهند با زن چوکی را ببندند...آن چند دانه خواهر خوانده های زن اسمعیل یون
یادداشت: خطاب من فاشیستهای اوغان است نه قوم آن

>>>   میر سعیدی
کودتای کرزی و غنی در پارلمان مردود و ناکام هست، یک قدم عقب نمی گردیم و از حق خود دفاع میکنیم، هم از طریق مبارزه مدنی و برپای تظاهرات مردمی و هم زور و بازو باشد، با سیلی می زنیم و حق خود را از حلق فاشیست می گیریم.
غنی و کرزی حق ندارند در پارلمان مداخله کنند، کرزی دیشب بسیاری از نماینده ها ره به خانه خود دعوت کرده بود، و با توزیع پول و امتیازات دولتی خواستار مداخله و جلوگیری از احراز ریاست اقای رحمانی به این پست شده هست.

>>>   خدا نجات دهد مردم را از آن روزیکه تاجک ها صاحب قدرت شوند آنزمان خواهید فهمید قانون شکنی زورگوئی قلدری بیعدالتی ظلم ستم ناروا غصب اختلاس یعنی چی !
آنکه هفت اقلیم علم را نهاد
هرکسی راهرچه لایق بود داد
همین هائیکه سه صد سال حکومت کردند منبعد هم میکنند
به جوی رفته آب بازهم خمیرود
ر

>>>   تاجیکان مردمانی درباری و خوش مشرب است که در امور اجتماعی و فرهنگی استعداد دارند ولی نسبتاً کوتاه فکرتر و سطحی تر هستند که در دهه های اخیر بیشتر بازیچه مداخله گران بیرونی میشوند.
مثلاً در حدود سه دهه گذشته عقده مندانه و با سطحی نگری بیشتر در عرصه سیاست عمل کردند و در نهایت اعتبار خود را از دست دادند و امروز سیاسیون مافیایی آنها به نمایندگی شان باز هم بازیچه بودن را برگزیده میخواهد هم قوم خود را مانند خود دزد معرفی کنند و هم به وطن درد کشیده خود خیانت کنند.
آینده از آن کسی است که ظرفیتهای واقعی خود را تبارز دهند و اجتماع را جذب استعداد و هنر خود گرداند نه اینکه بی خلطه فیر کند یا در صدد تحمیل و تحدید باشند.
بشر دوست بلخی

>>>   ماباید بخاطر ایجاد یک حکومت فراگیر وملی فکروکار نماییم اگر به پشتون بودن ویاتاجیک واوزبیک وهزاره بودن وطن آباد میشد بایددرطول تقریباً 280 سال میشد که بدبختانه نشد .لااقل ازهمسایه های شمالی مان که تازه استقلال یافتند انتباه بگیریم. کسانی که ادعای تام مالکیت کشور رادارند .کمی بخود بیایند .وقتی خودرا مسلمان میگویند درکجای قران آمده که بیدون تقوا کسی از کسی برترباشد. درکدام کشور دنیا حکومتی را سراغ نمایم که همه ازیک قوم باشد .که نیست .

>>>   سیصد سال حکومت تان هم با زور باداران انگلیسی ، روسی ، پاکستانی ( پنجابی وپشاوری ) عربی ، امریکایی ، بازهم انگلیسی ، اسراییلی ، آلمانی وغیره وغیره بوده است ودر سیصد سال حکومت تان هم کدام کمال نداشته اید ، بخاطر حفظ قدرت بردار برادر را کور کرد، پدرپسر را زندانی و غل وزنجیرکرد ، پسر پدر را در کله گوش لغمان بکشت ، قران را مهر کردید باز غدر کردید ، پسرکاکا علیه پسرکاکا کودتا کرد ، شاگرد استاد را با بالشت خفه کرد وغیره وغیره ، حالا از زنان تان استفاده ابزاری میکنید ، شرم کنید ، گند کردید این وطن را
کابلی

>>>   به کابلی :
بازهم اگر پادشاه گردشی آمد چند روزی بشما هم نوبت میرسد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است