میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۶    ۱۳۹۸/۲/۲۸ کد خبر: 158729 منبع: پرینت

میر رحمان رحمانی نماینده مردم پروان با کسب 123 رای از مجموع 244 رای نمایندگان حاضر به عنوان رییس مجلس نمایندگان کشور انتخاب شد.

میر رحمان رحمانی ۱۲۳ رای و کمال ناصر اصولی با ۵۵ رای گرفتند و به این ترتیب رحمانی رییس مجلس گردید.

در این جلسه ۱۳رای سفید و ۵۳ رای باطل نیز به صندوق انداخته شده بود.
همچنین یک کاغذ سفید از صندوق‌ها بیرون آمدند و دو رای نیز ناپدید بود.

میر رحمان رحمانی فرزند حاجی قلندرخان که درسال ۱۳۴۱خورشيدی در ولسوالی بگرام ولایت پروان تولد شده است.
رحمانی در سال ۱۳۵۸ خورشيدی از ليسه بگرام فارغ شده و تحصيلات خويش را در روسيه ادامه داده و در سال ۱۳۶۱ خورشيدی از پوهنتون نظامی روسيه فارغ شده است.
رحمانی بحيث رییس شورای اجتماعی مردم بگرام، خدمت در صفوف ارتش کشور تا رتبه جنرالی، رییس اتاق تجارت وصنایع ولایت پروان وظيقه اجرا کرده است.
رحمانی در انتخابات پارلمانی از لحاظ کسب آرا در ولایت پروان در مکان دوم قرار داشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
رحمانی
نظرات بینندگان:

>>>   مبارکش باد.
با گذشته اش کاری ندارم
دیده شود که در آینده چه میکند.
اگر از من میشنود یک جمعی از مشاورین با فهم در خارج مجلس و یک جمعی هم در داخل مجلس دور خود جمع کند و از خود نام نیک به یادگار ماند.

>>>   علیرغم بعضی صفاتش {....} آقای میررحمان رحمانی که از ذکر آن صرف نظر میکنم > خداوند را شکر که شخص فاشیست و ملیت پرست بیخرد لجوج و دشمن معلوم حال از گروه شماره 1 اقوام غیر پشتون { کمال ناصر اصولی انتخاب نشد .

>>>   حکومت باید برای شفافغیت درکار وکلا تشناب های این قصر را مسدود نماید ویا درانجا مایک وکمره نصب نماید

>>>   گرچه که رحمانی لیاقط ندارد مگر خوب شد همان افغان غول نشد

>>>   خدا وند حق را بحقدار داد ناصر اصولی این شخص قومگرای مفسد معتصب قوم و زبان فاشیست را با کمترین رای از رقیبش شرماند اگر ناصر اصولی به چوکی ریاست پارالمان میرسید جنایت های بیشماری را در حق مردم غیر پشتون میکرد خداوند طرفدار منافقین قومگرایان نیستو در هر جا انها را شرمنده خجالت زده میسازد و اقای رحمانی که از یک خانواده اصل و صاحب سرمایه سیر چشم است قومگرایی و تعصب و بد بینی قومی و زبانی را سخت بد بین است اکثریت نمایندگان رای خود را بنام وی درج کردند و به صندوق رای انداختند مبارکش باشد اینست نتیجه نفاق افگنی و قوم پرستی باید ناصر اصولی اموخته باشد و از تعصب و نفاق دستبردار گردد.

>>>   هنوز در چوکی پارلمان نه نشته اید و هرج ومرج و بی دسپلنی و بد اخلاقی را شروع کرده اید وای به جان ملت مظلوم م که در روز اول امید خود رابه شما از دست میدهد زنها در پارلمان خشونت ونادانی و بی حیایی خود را نشان دادند
بصیر نظری

>>>   الحمدلله کشور ما یک کشور اسلامی است . اگر کمال ناصراصولی انتخاب میشد خوب شد کاسه آرزوی این فاشیست لجوج بیخرد به زمین خورد و ریز،ریز شد. یقین کنید جمیع اقوام باشرف افغانستان یک اهل سیک و هندوی افغانستان را بصد ها مراتب نسبت به کمال ناصر بی اصول احمق فاشیست ملیت پرست نفاق افگن ترجیح میدادنو میدهند. خوب شد که نفاق افگن رذیل انتخاب نشد. یون وآرین یون از آرزوی رقص کردن به زمین خوردن .لعنت به متعصبین ونفاق افگنها وامتیاز طلبها از قوم که باشد.

>>>   تبریک باشد رحمانی صاحب گر چه به مردم فقیر ومظلوم چندان فایده ندارد کی رئیس باشد وکی وزیر ولی نظر به سخنان احمقانه کمال ناصر اصولی در مورد اقوام مظلوم وشریف افغانستان که بی ادبانه وبی شرمانه اظهارات داشته اند به ریاست اقای رحمانی خوشحال شدیم برایش تبریک عرض میداریم
اریائی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است