برداشتی متفاوت از حکومت موقت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۸/۲/۲۷ کد خبر: 158712 منبع: پرینت

باز هم دستان آلوده به خون شما است و گلوی ضعیف این ملت!
اگر دستم رسد به چرخ گردون، گریبان می گرفتم ولی مسعود، نورالحق علومی، حنیف اتمر، ضیا مسعود، قانونی، عبدالله، دوستم، عطای نور، محقق و خانوادۀ حاجی قدیر و کرزی و خلیلزاد و دیگرانی را، و می پرسیدم که با همه کِرده های معلوم و سوابق و اعمال عیان تان که حاجت به بیان ندارد، به جز وحشت و بربریت و خون ریختاندن و ویرانگری چپاول و غارت، قدرت طلبی و منم گویی برای این وطن و مردمش چه کردید؟ شما یک برگه و سندی دارید که نشان بدهد که به استثنی استمرار قدرت خود و تقسیم مقامات بلند میان پیروان و اهل مناطق خود در کل برای افغانستان چه خدمت نمودید؟

در خود پیچیدید برای احراز قدرت هر نیرنگی که بود بکار بردید روز ها ملنگ و شب ها پلنگ بودید، با نوای هر سازی از بیرون کمر شکستید، پا کوبیده و مستانه رقصیدید. تمرد نموده و آشوب و نا امنی و بی نظمی خلق کردید، بدون پرسانی از اهلیت و کفایت، جرم و جنایت تان معاون رییس جمهور، وزیر، سفیر، مارشال و ستر جنرال و دگر جنرال شدید، عیش و نوش کرده کیسه ها پر کردید و بیرون روانه نمودید. تنی چند تان با سوء استفاده از قرابت با احمدشاه مسعود و یا یار و یاورش بودن و از نام جهاد سوء استفاده نموده به جز منافع شخصی ثروت اندوزیُ منم گویی و خود خواهی کم ترین توجه به منافع ملی نکردید. نه تنها که چنین نکردید بلکه برای استمرار قدرت تان با سوء استفاده از احساسات پاک مردم با عالم فتنه انگیزی نفاق و شقاق ایجاد نمودید و تخم عداوت در مزرعۀ افکار عوام کاشتید، با قدرت های گرد و نواح مراودات برقرار نموده از آن مدارک هم بهره گیری مالی نمودید.

آقای اتمر! شما و آقای علومی با سوابق شناخته شده ای تان در مقامات ارشد دولتی در زمان کرزی و حکومت به اصطلاح وحدت ملی قرار داشتید، شما را یاران و هم پیمانان کنونی تان به نام فاشیست متهم ساخته برای عزل تان شعار می دادند، این چه اسراری به جز قدرت طلبی بود که با این حلقات پیوستید آیا به نام حیثیت، عزت و وقار چیزی نزد شما وجود دارد؟

آقایون خلیلزاد و کرزی یکی مأمور رسمی امریکا و عضو سازمان بنیان نهادۀ اسرائیل«نیو کانز» و دیگر مستخدم سی آی ای به نام مستعار«کبابی» در حق این وطن جفای بی حد به سویۀ خیانت نمودید و شما بانیان تمام بدبختی، مصایب و معضلات افغانستان بوده که تا امروز دامن گیر این وطن است.
مسؤولیت ملی، اخلاقی و وجدانی ام ایجاب می کند که بخاطر وطن محبوب ویران، پریشان و غرق در بحران روانه به سوی نابودی و سقوط، مبری از هر نوع علایق و پیوند های غیر ملی و منزه از هرگونه عداوت و تعصب حقایق را بی هراس بنویسم.

در دنیا سابقه نداشته که نامزدان ریاست جمهوری شورا بسازند. این ها در میدان مبارزات رقیب هم دگر اند ولی برای عملی ساختن یک توطئۀ مرموز علیه داکتر اشرف غنی و کنار بردن وی این دشمنان دیروزی تشنۀ خون هم دگر باهم سازش نموده بر بنیاد دلایل غیر مؤجه قانونی خواسته های عجیب خودرا می خواهند جامۀ عمل بپوشانند.

ای ماجرا جویان و آشوب آفرینندگان! بدانید ولو که دیروز در هر موقفی که بودید، فعلاً از لحاظ قانونی تا زمان اعلام نتایج انتخابات، یک تیعۀ عادی مملکت بوده، البته حق ابراز نظر و تظاهرات را دارید، ولی شورای شما رسمیت و اهلیت قانونی نداشته هیچ نوع صلاحیث اجراییوی ندارد.
ادعای شما برای ختم کار اشرف غنی در اول جوزا و در صورت ادامه حق کاندید شدن ندارد ! مطلقاً غلط و مغایر قانون و شرایط عینی است.

تعیین اول ماه جوزا در قانون اساسی همراه با شرایط است که در عین ماده تصریح شده است و اگر و مگر آن در قانون توضیح شده« یعنی ختم انتخابات ریاست جمهوری و شروع کار رییس حمهور نو».

اگر به ماه جوزا در قانون اساسی تمسک می ورزد درعین ماده قانون اساسی دورۀ کار رییس جمهور را پنج سال تعیین نموده، که اشرف غنی و شریکش بنابر دلایل معلوم کار خود را در ماه میزان سال ۱۳۹۳شروع نمودند که مطابق ماه سپتمبر سال ۲۰۱۴ میلادی بود، یعنی پنج سال این حکومت در ماه میزان امسال پوره می شود، لذا ذکر دورۀ پنج سال در قانون اساسی اول جوزا را نظر به شرایط عینی ساقط می سازد چه اول جوزا شرایط خاص خود را دارد که در قانون تصریح شده.
هم چنان اگر در مواردی که قانون صراحت نداشته باشد به گذشته و رسم متداول مطابق فیصلۀ قضات مراجعه می گردد. در دو دورۀ ریاست جمهوری کرزی بر اساس مناقشات و اختلافات آشکار شروع کار وی و یا ختم کارش در اول جوزا عملی نشد ودر انتخابات سال ۲۰۰۹ کرزی بیش از مدت معینه به حیث رییس جمهور بکار ادامه داد، در حالی که کاندید ریاست جمهوری بود، و در سال ۲۰۱۴ برای پنج ماه اضافی به حیث رییس جمهور باقی ماند و چرا در آن وقت صدای ایجاد حکومت مؤقت بالا نشد؟

طوری که در بالا تذکر دادم توطئۀ کنار بردن اشرف غنی از دیر زمانی چیده شده و آرزوی ایجاد حکومت مؤقت موضوع تازه نیست و تلاش های مذبوحانه در این مسیر صورت گرفته و در این توطئه زلمی خلیلزاد و کرزی سهم فعال دارند.
ولی من از این شورا یازده نفره می پرسم که چرا با سرنوشت این وطن گرفتار در جنگ، نا امن پر تهلکه و مصیبت دیدۀ پر مشقت با هزاران مشکل و مردم مظلوم، بینوا و بی صدایش برای حصول مرام های اسرار آمیز خود چنین بی باکانه، بی رحمانه و شیادانه بازی کرده آشوب می آفرینید و مشکل بی جهت و نا معقول خلق کرده بر بدبختی های وطن و مردمش می افزایید. اشرف غنی با صلاحیت های قانونی اش اگر شهامت داشته باشد توان اتخاذ تصامیم قانونی را دارد ولی او از برده باری بیش از حد عاملانه استفاده می نماید.
به نام یک انسان به حال این وطن و مردمش رحم کنید و مملکت را به بحران عمیق تر سوق ندهید.

محمد عارف عباسی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت موقت
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   گر دستم رسد به چرخ گردون، ازعطا پرسان میکردم محصول حیرتان را چی کرد؟قا نونی دروزارت های داخله معارف چی کارهای خلافی بود که نکرد ، از مسعود ضیا می پرسیدم همان 52 ملیون دالر که درمیدان هوائی دبی پولیس شان توقف داده بود کجابردی واز کجا دریافت کرده بودی؟
از کرزی درمورد زمین های وزارت دفاع عینومینه می پرسیدم واز حساب کابل بانک ومحبوس ساختن شیرخان فرنوداما آزاد بودن محمود کرزی،حاجی قدیر را دست بسته به مردم جلال آباد تسلیم میدادم تا اورا محاکمه کنند

>>>   من به حیث یک شخص بی طرف می گویم به غیر از یک دولت موقعت دیگر هچ چیزی نخو اهد صلح را بیاورد در غیر ان اگر می خو اهد خو ن همه جو انان تان بریزد همین دولت را قبو ل کنید

>>>   طرح دو جانبه نامزادان انتخاباتی ریاست جمهوری یک طرح عالی و بجا و منطبق به عقل و منطق و قانون است اگر ارگ تشنه قدرت زور گو بیکی ازین دو مواد مطوحه لبیک نگوید در حقیقت میخواهد که جنگ و کشمکش را در کشور ایجاد کند به اصطلاح مردم اب را خت کند تا ماهی دلخواه خودش را بدست ارد اما نمیداند که عدم قبولی یکی ازین دو طرح معقول نشاندهند خود کامه گی و زور گویی عدم پابند به عقل و منطق و بر بادی کشور را بخاطر دوام قدرت اش در ارگ در نظر دارد به این ترتیب تمام مسولیت عواقب بعد از اول جوزا سال روان بدوش شخص ریس ارگ است و باید وزارای دفاع و داخله و امنیت ملی جلو خود کامگی ریس ارگ را بگیرد و انرا از سر تخم گنده چوچه کشی اش بدور اندازد در غیر ان انها خود را نزد ملت بدنام تارخ خواهند کردند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است